Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3737494 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14970 Dátum: 2019.02.09 10:40:10 »
Hi! Azt javasolom, hogy mielőtt megrendeled a VVTI szelepet nézesd (nézd) meg az OCV filtert, ami a szelep alatt található és egy hatlapú 14 mm-es zárócsavar kihajtása után egyszerűen kiemelhető és tisztítható. Ennek az eltömődése is okozhat  P1349 hibakódot.

Végül a 90919-05026 - ez jobb oldalon van, alias "felső holtpont jeladó" (az összes szerelő szerelmes ebbe a kifejezésbe) került cserére... A furulya és az általad említett szűrő kapott egy takarítást.
Ezen felül egy szelepfedél-tömítés csere is lett a szivárgás miatt.
Valamint a fagyálló hűtőfolyadékot is lecseréltettem.

Egyelőre placebo... azaz szerintem +10 LE, :) de majd kiderül. A szerelő annyit mondott még, hogy némi kábelrendezést kellett tartson a környéken.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14971 Dátum: 2019.02.10 14:50:34 »
Sziasztok!

Kb. 400 km-rel ezelőtt cseréltettem kuplungszettet az 1.8-as benzinesben. Előtte lent fogott, szinte holtjáték nélkül. Engem nem zavart, de nem akartam megvárni míg használhatatlan lesz. A csere után nem igazán éreztem változást, talán könnyebben emelt ki. Pár napja azt vettem észre, hogy azonos vezetési stílusnál fent fog a kuplung. Felpörög a motor mielőtt teljesen fogna, ami főleg indulásnál probléma. A kuplung csere óta volt szervízben más okból kifolyólag, szóval nem csak én vezettem. Mi történhetett? Megégett a tárcsa? Kinek mi a tapasztalata ennél változatnál, hol fog a kuplung? A válaszokat előre is köszönöm. Egyelőre tanácstalan vagyok. Gondoltam visszamegyek oda ahol a kuplunszettet cserélték, hogy megnézze a szerelő, de nem tudom, hogy lehet-e vagy van-e értelme valamit állítani rajta...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14972 Dátum: 2019.02.10 20:46:53 »
Sziasztok!

Kb. 400 km-rel ezelőtt cseréltettem kuplungszettet az 1.8-as benzinesben. Előtte lent fogott, szinte holtjáték nélkül. Engem nem zavart, de nem akartam megvárni míg használhatatlan lesz. A csere után nem igazán éreztem változást, talán könnyebben emelt ki. Pár napja azt vettem észre, hogy azonos vezetési stílusnál fent fog a kuplung. Felpörög a motor mielőtt teljesen fogna, ami főleg indulásnál probléma. A kuplung csere óta volt szervízben más okból kifolyólag, szóval nem csak én vezettem. Mi történhetett? Megégett a tárcsa? Kinek mi a tapasztalata ennél változatnál, hol fog a kuplung? A válaszokat előre is köszönöm. Egyelőre tanácstalan vagyok. Gondoltam visszamegyek oda ahol a kuplunszettet cserélték, hogy megnézze a szerelő, de nem tudom, hogy lehet-e vagy van-e értelme valamit állítani rajta...
Fél év szavatosság jár rá, ha nem te vitted az alkatrészt. Ha nincs meg a munkalap&számla, akkor kérdezd meg őket telefonon, hogy ez akadály-e számukra. Legtöbb helyen nem gond ez se.

Blo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14973 Dátum: 2019.02.13 13:30:10 »
Fél év szavatosság jár rá, ha nem te vitted az alkatrészt. Ha nincs meg a munkalap&számla, akkor kérdezd meg őket telefonon, hogy ez akadály-e számukra. Legtöbb helyen nem gond ez se.

Én vittem az alkatrészt, munkalap van. Viszont mióta írtam, azóta elmúlt a probléma. Lehet, hogy csak nekem volt egy-két indiszponált napom, amikor elfelejtettem vezetni... Azért köszönöm a javaslatot, remélem nem lesz folytatása a dolognak.

Shifti87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14974 Dátum: 2019.02.21 20:28:20 »
Sziasztok!

Nemrég került a családba 2006-os 2.0-s benzines Wagonunk...kellett a hely a gyerek miatt :)
szóval rögtön átnézettük a fehérvári szervizbe, meg kuplungot is cseréltettünk, nagyobb gázadásnál 4esbe és 5ösbe már megcsúszott...meg a másik jele ennek az volt amit már írtak is itt, hogy nagyon nehéz volt benyomni a pedált...na ezek a problémák megszűntek a csere után.
Hanem: előtte is és most is csinálja, amíg hideg a moci, pl az első 10 km-en, gyorsításkor elég rendesen fulladozik, vagy inkább dadog, akadozik. Erre beszéltük a gyertya cserét, ami meg is történt, na de ezek szerint nem az volt. Mondták továbbá a kuplungot is amíg nem melegszik át attól is lehet h még nem tapad rendesen...ugye kuplung is cserélve.
Mitől lehet még?
Másik: szerviz előtt nem tapasztaltam, az alapjárat -mikor már meleg- néha vissza esik 5-600 közé amitől eléggé remeg a kocsi. Ezt mi okozhatja?
Megint másik, amiben nincs tapasztalatom, de szerintem a kelleténél többet kell indítóznom hidegen és melegen is egyaránt. Az eddigi autóimnál amik kisebb köbcentisek voltak, rá a gyújtás, kulcs elfordít és megy...ennek kell 2-3 másodperc...ez így rendben van, ilyen, vagy itt is lenne valami?
Vagy egyszerűen vissza kellene vinnem ezekkel a tünetekkel???
Várom a válaszokat! :) üdv

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14975 Dátum: 2019.02.21 21:03:11 »
Erre beszéltük a gyertya cserét...
Egy kis szenteltvíz, vagy egy jófajta Garbajov szám olcsóbb lett volna, amellett  hogy a problémát nem oldja meg. :D Ezt láttad már? Elég közismert tény, itt a fórumon és a típust ismerő szerelők közt is. ;) A 2 literes benzines városi használatnál gyorsabban, egyéb használatnál lassabban lesz ilyen. Ha csináltatod, akkor korrekt, rendes helyre menj vele, mint a TTG vagy a Novoth.

Másik: szerviz előtt nem tapasztaltam, az alapjárat -mikor már meleg- néha vissza esik 5-600 közé amitől eléggé remeg a kocsi. Ezt mi okozhatja?
Akku lekötésekor elfelejti az alapjáratot(állítólag az ablak végállásokat is, de én még nem tapasztaltam), kell 1-2 nap amíg újratanulja. Nem kell aggódni, ECU szubrutin 500-nál beavatkozik és visszaemeli, tehát lefulladni nem fog.
De: Ha máskor is dadog, esetleg hidegben indokolatlanul hosszan magas az alapjárat, akkor a torok környékét pucoltasd ki és elmúlik. Ez ~10-15kHUF.

Megint másik, amiben nincs tapasztalatom, de szerintem a kelleténél többet kell indítóznom hidegen és melegen is egyaránt. Az eddigi autóimnál amik kisebb köbcentisek voltak, rá a gyújtás, kulcs elfordít és megy...ennek kell 2-3 másodperc...ez így rendben van, ilyen, vagy itt is lenne valami?
Egyik ok a gyenge/töltetlen akku lehet. A másik, hogy közelítesz a 300.000km-hez és a bronzkefe lassan elfogy az önindítóban. Az önindító teljes felújítása 35k körül van.

szerk.
És persze grat a kocsihoz. ;)
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.21 21:08:28 írta Silent »

Shifti87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14976 Dátum: 2019.02.22 00:51:18 »
Köszönöm a gyors és nagyjából kimerítő választ! :)
Miután írtam, vettem észre az alapjárattal foglalkozó topic-ot...így reménykedem a tanulásban :)

A szívó oldali lerakódáshoz: a videóban durva sok cuccot kiszednek...de ott erőtlen motort írnak...nekem mag csak hidegen csinálja, 5-10 km után már megy rendesen...amúgy volt pesti autó is, de ha lehet hinni az eladónak sokat mászkáltak vele horvátba is...és most 227ezer km...
Az akksi pedig 1 éves, arról is kaptam papírt...

Bocs h nem értem, de TTG és Novoth alatt mit értesz? Nekem Fehérváron van a legközelebbi Toyota-Mayer szerviz...

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14977 Dátum: 2019.02.22 09:13:22 »
Bocs h nem értem, de TTG és Novoth alatt mit értesz? Nekem Fehérváron van a legközelebbi Toyota-Mayer szerviz...
Toyota Team Garage, Novoth autószerviz (aki az ajánlott linken lévő videót is készítette)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14978 Dátum: 2019.02.22 09:31:12 »
Köszönöm a gyors és nagyjából kimerítő választ! :)
Miután írtam, vettem észre az alapjárattal foglalkozó topic-ot...így reménykedem a tanulásban :)

A szívó oldali lerakódáshoz: a videóban durva sok cuccot kiszednek...de ott erőtlen motort írnak...nekem mag csak hidegen csinálja, 5-10 km után már megy rendesen...amúgy volt pesti autó is, de ha lehet hinni az eladónak sokat mászkáltak vele horvátba is...és most 227ezer km...
Az akksi pedig 1 éves, arról is kaptam papírt...

Bocs h nem értem, de TTG és Novoth alatt mit értesz? Nekem Fehérváron van a legközelebbi Toyota-Mayer szerviz...
Gyanakodnék a kokszos motorra akkor is, 200.000km felett teljesen normális jelenség ennél a motornál. De persze lehet más is, csak arra nincs ötletem. :)
A lerakódott kosznál ne számíts rá, hogy olyan mint a DPF, ami egy hosszú út során kiég és hopp, megint tiszta.
TTG: Toyo Team Garage: https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1323.0
Novoth: Novot Tibor: www.novothauto.hu
Én Esztergomból járok le szervizeltetni, kibírható távolság.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14979 Dátum: 2019.02.22 14:25:52 »
Köszönöm a gyors és nagyjából kimerítő választ! :)
Miután írtam, vettem észre az alapjárattal foglalkozó topic-ot...így reménykedem a tanulásban :)

A szívó oldali lerakódáshoz: a videóban durva sok cuccot kiszednek...de ott erőtlen motort írnak...nekem mag csak hidegen csinálja, 5-10 km után már megy rendesen...amúgy volt pesti autó is, de ha lehet hinni az eladónak sokat mászkáltak vele horvátba is...és most 227ezer km...
Az akksi pedig 1 éves, arról is kaptam papírt...

Bocs h nem értem, de TTG és Novoth alatt mit értesz? Nekem Fehérváron van a legközelebbi Toyota-Mayer szerviz...
Üdv!
A bemelegedési fázisban dúsabb keveréket kap, de a koksz beszívja a benzin jó részét és az elkokszosodott motor fő tünete éppen ez, hogy hidegen gyenge a teljesítménye. Nem elég  a többszáz km-es út sem az eltüntetéséhez, ezt igazolom. Adalékok segíthetnek, pl. Pro-tec fuel line cleaner illetve Oxicat(itt kapható, egy ugrás Fehérvárról  ;) ), vagy ha elég bátor és környezettudatos vagy, próbálkozhatsz vízzel is:)

Pincér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14980 Dátum: 2019.02.23 12:04:33 »
Sziasztok,

2003 sedanom van,fényszórója igen gyenge.
Jelenleg TYC fényszóróim vannak,utángyártottak,de ha jól értelmezem a gyáriak mind meghalnak,lepereg róluk a belső fémgőzölés?
akkor valszeg ezzel is ez történhet egy idő után?
Vagy szimplán sz@r...
Osram emeltfényűvel is kevés...

Ha gyárilag ilyen akkor a bontottnak nincs értelme,
utángyártottak még DEPO/Johns/Abakus van.. ennek 20.000-25.000FTdb-ja kedvezménnyel.
Gyári VALEOhoz nem kaptam árat de sejtem3x ennyi lesz..

Véleményetek szerint is a bontottat felejtsem el és másik utángyártottal oldjam meg?
Van valakinek ezekkel több mint 2-3 év tapasztalata?

« Utoljára szerkesztve: 2019.02.23 12:13:13 írta Pincér »
Avensis T25 (2014-2022)
Corolla E12 (2014-.....)
Camry XV40 (2022-.....)

Tibi72

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14981 Dátum: 2019.02.23 17:14:04 »
Sziasztok,

2003 sedanom van,fényszórója igen gyenge.
Jelenleg TYC fényszóróim vannak,utángyártottak,de ha jól értelmezem a gyáriak mind meghalnak,lepereg róluk a belső fémgőzölés?
akkor valszeg ezzel is ez történhet egy idő után?
Vagy szimplán sz@r...
Osram emeltfényűvel is kevés...

Ha gyárilag ilyen akkor a bontottnak nincs értelme,
utángyártottak még DEPO/Johns/Abakus van.. ennek 20.000-25.000FTdb-ja kedvezménnyel.
Gyári VALEOhoz nem kaptam árat de sejtem3x ennyi lesz..

Véleményetek szerint is a bontottat felejtsem el és másik utángyártottal oldjam meg?
Van valakinek ezekkel több mint 2-3 év tapasztalata?

..van :) ...lámpa átépítés ügyben inkább privátban,ok?

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14982 Dátum: 2019.02.24 12:00:01 »
Eszi a fene az Ave-t, már megint.... pénteken esett az eső, utána a cégparkolójából indulva, de még tegnap reggel is csúnyán indult. Önindító bronzkefézve 2 éve volt, létezhet, hogy most meg csapágyas??

Tegnapi túranapon szárazság, s a 4-5-ik indítózáskor már rendes hang.
« Utoljára szerkesztve: 2019.02.24 12:18:55 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14983 Dátum: 2019.02.24 22:39:40 »
Üdv!
A bemelegedési fázisban dúsabb keveréket kap, de a koksz beszívja a benzin jó részét és az elkokszosodott motor fő tünete éppen ez, hogy hidegen gyenge a teljesítménye. Nem elég  a többszáz km-es út sem az eltüntetéséhez, ezt igazolom. Adalékok segíthetnek, pl. Pro-tec fuel line cleaner illetve Oxicat(itt kapható, egy ugrás Fehérvárról  ;) ), vagy ha elég bátor és környezettudatos vagy, próbálkozhatsz vízzel is:)
De hogy szívja be a koksz a benzint? A 2.0 közvetlen az égéstérbe fecskendez, a benzin nem találkozik a (kokszos) szívószeleppel.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14984 Dátum: 2019.02.25 06:43:17 »
De hogy szívja be a koksz a benzint? A 2.0 közvetlen az égéstérbe fecskendez, a benzin nem találkozik a (kokszos) szívószeleppel.
A dugattyútetőn és a hengerfejen lévő koksz szívja be. Amíg bemelegedési fázis van, a lambdaszonda nem avatkozik a keverékképzésbe, a befecskenezett benzin pedig a koksz abszorbeáló hatása miatt elégtelenné válik, túl szegény lesz a keverék, romlik a teljesítmény. Mindez megszűnik, mikor a szonda belép a szabályozásba. Az ilyen ráégett kokszot csupán hosszú üzemidős használattal nem lehet eltüntetni. A PCV szelepet megnézném, kitakarítanám, mert felülről is juthat olaj az égéstérbe, és okozhat ilyeb gondot - ezért érdemes olajleválasztót beépíteni.
A vízzel (valójában gőzzel) tisztítás működik, nem vicc.