Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3710592 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14850 Dátum: 2018.09.23 18:52:12 »
Igen, csomagtérben nekem is teljesen jó lett LED-szalagból 3 LED-nyi darabka. Két kis vezetékkel egy régebbi T10 csatlakozóval (Carinában hátul az van) tökéletes. Ha valakinek több kell, akkor hosszabbat vág. Több éve megy hála Istennek, gond nélkül.

joda

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14851 Dátum: 2018.09.23 19:50:23 »
Ehhez mit kellett lebontani? És mi volt a szervo baja? Csiga lazult le a tengelyről, vagy a motor adta meg magát?


Szia .
Bocsi ,hogy csak most válaszolok.
Lábtér műanyg burkolat levétele után jobb oldal fent találtam meg a kis motort.
Nagyon nehezen fértem hozzá!!!
Kiszerelés után füleket ovatosan meglazítva szét pattintottam.
Igazából nem volt a csiga laza a kis tengelyen,így nem is csináltam semmit csak kitakarítottam ,újra szilikon zsíroztam és összeraktam.
A csatiba fújtam egy kis WD 40-et.
És működik.

Valószinű,hogy csak érintkezési problémája lehetett.

Üdv.
Attila

zulu0121

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14852 Dátum: 2018.09.23 20:02:33 »
Üdv emberek!
Olvastam, hogy többeknek volt már perdület érzékelő (yaw rate sensor) csere. Sajnos nekem is cserélnem kellett. A jelenség annyi volt, hogy a műszerfalon világított az ABS-VSC-TRC OFF kombó. Gépre rádugva C0371 hibát kaptam, ami annyit jelent, hogy: "Yaw rate sensor output signal".
Kimértem a csatlakozónál a vezetéket, minden jónak tűnt, így be is rendeltem egy bontott szenzort. Amíg nem érkezett meg, lehúztam a régit és odaadtam egy hozzáértőnek, hátha javítható. Így tehát szenzor nélkül jártam 1-2 hetet, ami alatt a VSC-TRC OFF lámpáim világítottak.
Amikor megérkezett a bontott szenzor, be is szereltem, de a VSC-TRC OFF megmaradt. A gépen az élő adatoknál a szenzor értéke nem mozdul, a 0-val egyenlő haladás közben. Olvastam, hogy kell csinálni egy ún. zero point calibration-t a csere után. Sajnos kifejezetten Avé-hoz nem találtam leírást, ezért az itt lévő útmutatót követtem: http://www.toyota-4runner.org/5th-gen-t4rs/71093-yaw-rate-acceleration-sensor-zero-point-calibration.html
Sajnos a VSC-TRC OFF lámpáim továbbra is világtanak, gépen a hibakód ugyanaz.
Mit nem csinálok jól? Valakinek tipp? Köszönöm!!
« Utoljára szerkesztve: 2018.09.23 20:04:29 írta zulu0121 »

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14853 Dátum: 2018.09.23 20:37:58 »
Van benne szervo olaj. Még sose töltöttem, szervízzel szoktam csináltatni ha kell, de google képkereső rögtön kidobta ezt itt.
Világítás első, hátsó, sminktükör, csomagtér vagy a kilépőfény? Ha ledest tervezel, akkor légy óvatos, mert a sofita kivitelű kínai csodák méretpontossága igen nagyvonalú és egy-két esetben már okozott zárlatot.

Csak halkan mondom, hogy az bizony nem hidraulikus szervós, hanem elektromos. A T25 Ave 1,8-1,6 (1zz, 3zz) motorral szereltek elektromos kormányoszlop rásegítésű szervósok. Az összes többi 2,0 2,4 benzin, 2,0-2,2 diesel motorosok hidraulikus szervósak. Tehát az 1,8 T25 wagonhoz nem kell szervóolaj. https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2005_TOYOTA_AVENSIS_ZZT251L-AWMEKW_4501.html A linkelt haynes-es manual nem teljesen OK!!

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14854 Dátum: 2018.09.27 08:35:13 »
Csak halkan mondom, hogy az bizony nem hidraulikus szervós, hanem elektromos. A T25 Ave 1,8-1,6 (1zz, 3zz) motorral szereltek elektromos kormányoszlop rásegítésű szervósok. Az összes többi 2,0 2,4 benzin, 2,0-2,2 diesel motorosok hidraulikus szervósak. Tehát az 1,8 T25 wagonhoz nem kell szervóolaj. https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2005_TOYOTA_AVENSIS_ZZT251L-AWMEKW_4501.html A linkelt haynes-es manual nem teljesen OK!!
Nekem is meg kellett néznem, mert nem emlékeztem ilyen tartályra, de igazad van, az enyémben sincs.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14855 Dátum: 2018.09.28 19:36:46 »
Hmmm.... Kép alapján tényleg jónak néz ki.
6 dollárért.
5 dollárért.
Ennyi pénzt lehet megérne egy próbarendelés.


Visszatérve a csomagtartó zár gumi borítása című problémához, rendeltem  Silent által javasolt Ebay linkről 2 db. gumit, 17 nap alatt(!!!) megjött. Csak odapróbálva ellenőriztem (szerelés hétvégén) és tökéletesen jó. Persze nem egymás fölé teszem fel  a 2 db-ot, úgyhogy ha valakinek vágya támadt egy példányra, akkor jelezze.
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14856 Dátum: 2018.09.28 20:02:46 »
Csak halkan mondom, hogy az bizony nem hidraulikus szervós, hanem elektromos. A T25 Ave 1,8-1,6 (1zz, 3zz) motorral szereltek elektromos kormányoszlop rásegítésű szervósok. Az összes többi 2,0 2,4 benzin, 2,0-2,2 diesel motorosok hidraulikus szervósak. Tehát az 1,8 T25 wagonhoz nem kell szervóolaj. https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2005_TOYOTA_AVENSIS_ZZT251L-AWMEKW_4501.html A linkelt haynes-es manual nem teljesen OK!!
Most, hogy mondod, tényleg. Egyik számlámon sincs szervo olaj. Köszi a helyreigazítást!

Csak odapróbálva ellenőriztem (szerelés hétvégén) és tökéletesen jó.
Köszi, akkor már meg merem rendelni én is. :D
Egyébként érdemes bespájzolni ilyesmiből. Anno az 1 dolláros távirányító gumiból rendeltem kettőt. Amikor cserélni kellett, akkor nagyon jó volt, hogy már ott állt a fiókban a kvázi nullköltséggel előre megvett darab.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14857 Dátum: 2018.09.30 16:40:10 »
Beszereltem  a csomagtartó nyitó gumi borítását. Tökéletes, minden perem, kivágás, bújtató rész abszolút stimmel, nagy  mák.... Szóval, vagy Lexusom van, vagy ez azért mégis egy univ. alkatrész. Ja, teljesen ki kell szerelni  a kapcs. szerelvényt, benne egy 23 forint negyvenhárom filléres mikrokapcsoló és két rugó. Ez kompletten a jelzett 10-enx rugó. East eur wirtschaft.
Avensis 1.8 / 2007

Invictus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14858 Dátum: 2018.10.01 06:47:52 »
Sziasztok! Teljesen új vagyok a csoportba, habár régebb óta olvasom a fórumot. Januárban úgy döntöttünk, hogy elfelejtjük a német autókat... 3 szerelőt zaklattam hetekig míg a hyundai i40- re és az avensisre szűkült a kör. Mivel demokrácia van a csaladba avensis győzött (2012. Diesel, 2dvd motor, 190. e km-et futott).  Mióta nálunk van, csak a baj van vele....és ami a legnagyobb, hogy zabalja mostmár a vizet. Eddig 2 hetente töltöttünk bele fél litert, de természetesen műszaki után már inkább le sem írom, hogy egy 15 km távon mennyi volt az utántöltes.😭😭 A héten visszük vissza a szerelőhöz... Hengerfej vagy blokkrepedes (pedig szerinte is tuti kocsi volt még januárban...) Teljesítmény nem romlott, a vizet nem forralja nincs szürke füst a kipufogónál.  Kérdésem hogy a T27-es verziónak még milyen sajátos betegségei vannak? Kíváncsi lennék hogy ti milyen árakat hallottatok ilyen szerelésre? Azt azért még - magasnyomású szivattyú csere és üzemanyag rendszer takarítás megvolt, vízszivattyú csere kikpipalva, és az EGR is rendbe. Ha kész megy az édes a háztól, és talán átevezünk a benzinesre.
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.01 06:53:56 írta Invictus »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14859 Dátum: 2018.10.01 08:13:27 »
Sziasztok! Teljesen új vagyok a csoportba, habár régebb óta olvasom a fórumot. Januárban úgy döntöttünk, hogy elfelejtjük a német autókat... 3 szerelőt zaklattam hetekig míg a hyundai i40- re és az avensisre szűkült a kör. Mivel demokrácia van a csaladba avensis győzött (2012. Diesel, 2dvd motor, 190. e km-et futott).  Mióta nálunk van, csak a baj van vele....és ami a legnagyobb, hogy zabalja mostmár a vizet. Eddig 2 hetente töltöttünk bele fél litert, de természetesen műszaki után már inkább le sem írom, hogy egy 15 km távon mennyi volt az utántöltes.😭😭 A héten visszük vissza a szerelőhöz... Hengerfej vagy blokkrepedes (pedig szerinte is tuti kocsi volt még januárban...) Teljesítmény nem romlott, a vizet nem forralja nincs szürke füst a kipufogónál.  Kérdésem hogy a T27-es verziónak még milyen sajátos betegségei vannak? Kíváncsi lennék hogy ti milyen árakat hallottatok ilyen szerelésre? Azt azért még - magasnyomású szivattyú csere és üzemanyag rendszer takarítás megvolt, vízszivattyú csere kikpipalva, és az EGR is rendbe. Ha kész megy az édes a háztól, és talán átevezünk a benzinesre.

Sic itur ad astra!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14860 Dátum: 2018.10.01 17:05:14 »
Sziasztok! Teljesen új vagyok a csoportba, habár régebb óta olvasom a fórumot. Januárban úgy döntöttünk, hogy elfelejtjük a német autókat... 3 szerelőt zaklattam hetekig míg a hyundai i40- re és az avensisre szűkült a kör. Mivel demokrácia van a csaladba avensis győzött (2012. Diesel, 2dvd motor, 190. e km-et futott).  Mióta nálunk van, csak a baj van vele....és ami a legnagyobb, hogy zabalja mostmár a vizet. Eddig 2 hetente töltöttünk bele fél litert, de természetesen műszaki után már inkább le sem írom, hogy egy 15 km távon mennyi volt az utántöltes.😭😭 A héten visszük vissza a szerelőhöz... Hengerfej vagy blokkrepedes (pedig szerinte is tuti kocsi volt még januárban...) Teljesítmény nem romlott, a vizet nem forralja nincs szürke füst a kipufogónál.  Kérdésem hogy a T27-es verziónak még milyen sajátos betegségei vannak? Kíváncsi lennék hogy ti milyen árakat hallottatok ilyen szerelésre? Azt azért még - magasnyomású szivattyú csere és üzemanyag rendszer takarítás megvolt, vízszivattyú csere kikpipalva, és az EGR is rendbe. Ha kész megy az édes a háztól, és talán átevezünk a benzinesre.
Izso nevére keress rá és elolvashatod hogyan lökte szakadékba adta el inkább 1 milliós buktával a dízel T27-et. Ő is benzinesre váltott, de T27 vásárlása közben egy kacér Mazda6 elcsavarta a fejét.
Ja, igen: T27 árat nem tudok, de 2.2-es dízel T25 hengerfejezés 405.000 forint és 3 hét volt ToyoTeam-nél a nyáron az egyik cartársnak.
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.01 17:08:31 írta Silent »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14861 Dátum: 2018.10.02 19:04:34 »
Izso nevére keress rá és elolvashatod hogyan lökte szakadékba adta el inkább 1 milliós buktával a dízel T27-et. Ő is benzinesre váltott, de T27 vásárlása közben egy kacér Mazda6 elcsavarta a fejét.
Ja, igen: T27 árat nem tudok, de 2.2-es dízel T25 hengerfejezés 405.000 forint és 3 hét volt ToyoTeam-nél a nyáron az egyik cartársnak.
Lehet, hogy az én volt járgányomat vette meg? :wacko:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14862 Dátum: 2018.10.02 20:33:57 »
Lehet, hogy az én volt járgányomat vette meg? :wacko:
Semmi nem kizárt, de eddig több orális dízel T27 kalandról hallottam, mint amennyi Toyota márkanév alatt elfogadható lenne. Mondjuk be vad tippnek, hogy nem volt egyedi a kalandod.

Invictus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14863 Dátum: 2018.10.02 22:18:30 »
Kedves Izso! Te mikor szabadultál meg tőle? És mennyiért adtad el? Ha megkérdezhetem? Csak azért bánt, mert  futottam több  kört 3 szerelőnél....😦 Annyit tudok, hogy egyetemi tanár volt a tulaja. Illetve nagyon az a sanda gyanúm, hogy akkor is baj volt vele... Futok egy pár kört egy - két ügyvéd ismerősnél. Amúgy köszönöm a válaszokat.
« Utoljára szerkesztve: 2018.10.02 22:24:52 írta Invictus »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14864 Dátum: 2018.10.03 07:38:37 »
Kedves Izso! Te mikor szabadultál meg tőle? És mennyiért adtad el? Ha megkérdezhetem? Csak azért bánt, mert  futottam több  kört 3 szerelőnél....😦 Annyit tudok, hogy egyetemi tanár volt a tulaja. Illetve nagyon az a sanda gyanúm, hogy akkor is baj volt vele... Futok egy pár kört egy - két ügyvéd ismerősnél. Amúgy köszönöm a válaszokat.
Több mint 2 éve adtam el a 3a-nak 3,2-ért. Mindent elmondtam nekik (50e-rel visszatekert óra + turbócsere + meghúztam a jobb oldalát (javítva)), úgy vették meg az akkori átlagár alatt fél millióval. Az enyém szürke kombi volt.
Azért nem szabad a vízevéses gázolajossal járni, mert nagyon hamar kinyírja a turbót. Mivel a vízgőzt tartalmazó kartergázt rávezeti a turbóra, ami így elégtelen kenést kap. A motorfelújításhoz adódott volna még egy részecskeszűrő csere. A számolgatásnak az lett a vége, hogy zártam a vesztes pozíciót.
Első körben vedd fel a kapcsolatot a kereskedővel! Fontos a nyugodt hangnem, hátha van valami elfogadható ajánlata a rejtett hibára. Lehet, hogy ő sem tudta. Én is vittem magammal a szerelő haveromat, mégsem vettük észre, hogy a kiszemelt ave nyaka véres, pedig valamelyest konyítunk az autókhoz. De tuti le volt cserélve a hűtővíz, és meg volt pucolva az olajbeöntő sapka. És az sem biztos, hogy a magyar kereskedő tette rendbe az autót. Ők sem látnak a motorba. Ahhoz, hogy rájöjjön az ember az ilyen turpisságra, járni kell vele.