Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3736986 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14775 Dátum: 2018.08.03 20:38:46 »
Lezárult a lambdaszonda sztori. Jó lett a javasolt. 12000Ft+ 8500Ft beszerelés hibakód olvasás törlés. A szonda ugyanaz mint a gyári ami kijött csak nincs rajta a Toyota felirat és hiányzik róla a csatlakozó. Köszi mégegyszer a tippet.
Szia!
Hála Istennek, nagyon örülök! :clap:

TptkXRN2...


Szultan82

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14776 Dátum: 2018.08.04 17:56:12 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Ma délután jöttem haza Balcsiról nyaralásból. T25 1zz  avèval. Mielőtt felmentem volna a pàlyàra làttam h középen van a hőfok mutató. Egy kicsivel később viszont leesett teljesen 0 alá és meg sem mozdult hazáig. Kicsit gyengènek is èreztem. Megérkeztem gyújtáson hagytam vagy 20 percig ment a venti. Utána ki-be kapcsolgatott. Mikor visszahült kb 1 óra múlva, gyújtásra tettem, mutatta a hőfokot rendesen kb negyed. Mentem vele egy kört, ahogy melegedett megint leesett a mutató kicsit berángatott, utána ment de nagyon lomha volt ès újra folyamatosan ment a venti. Víz van a hűtőben ès a kiegyenlítőben is optimális mennyiségben. Valaki járt már így? Használhatom a kocsit. Nagyon kell de szervizt hétfőig nem érek el.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
kijelző hiba
« Válasz #14777 Dátum: 2018.08.04 21:14:29 »
Facelift előtti T25-ben elment a fedcomp kijelző mögötti világítás bal része. Az adatok olvashatóak, csak a "világítás" nincs mögötte. Ha ráadom az autó világítását ugyanaz.
Emlékszem, hogy voltak itt a fórumon már hasonló problémákkal, de nem találom a bejegyzéseket. Mit kellene kicserélni benne? Remélem csak egy izzó vmerre. Ha vki adna egy tanácsot megköszönném.

 

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14778 Dátum: 2018.08.06 09:57:34 »
Sziasztok! A héten vettem egy Avensist(2007.es,2.0 benzin),úgy jártam vele,hogy nagyon erős benzinszag lett az utastérben,most ott van a Toyota márkaszervízben,ott leszedték a szívótorkot,s azt mondták,hogy injektor "ereszt",cserélni kell. Most az a kérdés,hogy ilyenkor mindet ki kell?
Szia!
Szerintem elegendő csak az injektorok tömítőgyűrűit kicserélni, az pedig nem zsebbevágó tétel. Maga az injektor nem hiszem hogy eresztene, hiszen fémből készül. Nekem is volt ilyen a Carinámon, sajnos elöregszenek a tömítőgyűrűk és előbb utóbb szivárogni kezd mellettük a benya.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14779 Dátum: 2018.08.06 11:05:07 »
Sziasztok! A héten vettem egy Avensist(2007.es,2.0 benzin),úgy jártam vele,hogy nagyon erős benzinszag lett az utastérben,most ott van a Toyota márkaszervízben,ott leszedték a szívótorkot,s azt mondták,hogy injektor "ereszt",cserélni kell. Most az a kérdés,hogy ilyenkor mindet ki kell?
ToyoTeamGarage-t érdemes megkeresni, nekik megvan az a szerelési szabadságuk ami a márkaszervizeknek nincs. Márkaszervizekben mindent cseréltetnek, sok esetben akkor is ha nem kéne, mert pl. javítható fillérekből.  Ez valószínűleg valami policy náluk. A kiszerelt régi alkatrész meg ott marad náluk, de ha van egy élelmesebb szerelő a környéken, akkor valószínűleg az alkatrész ilyenkor nem kerül megsemmisítésre, hanem újjászületik egy párezer forintos tömítéssel.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14780 Dátum: 2018.08.06 12:03:55 »
2012-ben vettem Carina injektorsorra a gumikat, oda 12 db kellett (4x3 db, tömítők és rezgéscsillapítók), márkaszervizből. 12000 volt a szett, könnyű volt beépíteni. Most néztem, a szívósorban levő gumik széle kezd feljönni/leválni,  emiatt ijedtem meg 6 éve is. De mikor szétszedtem, a kényes helyeken teljesen hibálan volt, úgyhogy most marad is így.

TptkXRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.06 12:05:30 írta vd1234 »

tomasilles

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14781 Dátum: 2018.08.08 06:51:37 »
Helló,

T25 Avensis, 2.0 d-4d 1AD-FTV,
Menet közben váltáskor leesik a fordulat és leáll a motor, utána beindítom és megy tovább. Piroson üresjáratban szintén leáll, fordulatszám csökkenéskor fura kelepelő hangja van egy ideig, utána visszaáll normálra.
Volt már valakinek hasonló gondja?

erdelyiakos1988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14782 Dátum: 2018.08.08 10:35:48 »
Sziasztok!

A teljes fórumot nem olvastam végig, de pár száz oldalt igen és "sajnos" nem találkoztam hasonló problémával.
Van egy 2004-es 2.0 benzines avensisem. Elvileg 196 000 km-rel vettük, most 220 000 km van benne. OMV prémium 95 benzint tankolunk bele. Lassan 2 éve nálunk van. Amikor megvettük nem volt vele semmi gond, aztán pár hónap múlva hidegen gázadásra alig észrevehetően elkezdett rángatni. Elvittem szerelő(k)höz. A szerelők azt mondták, hogy erőtlen. Én a 60 lóerős 20 éves opel astra után nem éreztem erőtlennek. Kicserélték a gyertyákat, a légtömegmérőt, kitakarítottak valami szelepet (amin keresztül a motor a levegőt beszívja), de a hiba nem változott. Sőt most már gyakorlatilag mindig érezni a rángatást. Kigyorsításnál, folyamatos haladásnál és, ha sebességben motorfékkel (tehát nem ad gázt az injektor, ha jól értelmezem) gurul az autó akkor is érezni a rángatást. Hibakód nincs hozzá, nem is volt. Azt mondják, hogy cseréljek injektort.
A kérdésem az lenne, ha az injektorom rossz, annak nem kellene valamilyen hibakódot kiírnia?

Nem tudom, mennyire tartozik az előbb vázolt hibához, de a teljesség kedvéért leírom, hátha segít. Volt egy hibakód amit kiírt az autó többször is. Kiolvasás után azt mondták, hogy a katalizátor rossz, de érezni nem lehetett rajta semmit. Ki is lett cserélve. Azt mondta a szerelő, hogy szét van égve. A csere után kb egy hónappal újra jött a katalizátor hibakód. Erre a szerelő csak rázta a fejét és ezzel sem vagyunk előrébb. (Egyszer kiütötte, majd ismét jelentkezett és azt is kiütötte, de megint világít.)

Ez ugye két hiba, nem tudom mennyire lehet közük egymáshoz.
U.i.: Az autó ette az olajat. 10 000 km alatt full-ról minimumra. Szelepszárszimering cserélve lett azóta nem fogy az olaj.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Erdélyi Ákos

krisz978

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14783 Dátum: 2018.08.08 13:58:05 »
Sziasztok!
Jóöreg T22 D4D cseréjén gondolkodom.Maradnék diesel vonalon.Sajnos a kis költségvetésem miatt csak a T25-első gyártási éveiből származó darabok jöhetnek szóba.116le,126le,vagy inkább a 2,2D4D-t 150le ajánlanátok?5vagy inkább 6 sebességes verzió.Melyik a legkevésbé problémás,illetve mire figyeljek nagyon.
Előre is kösz a válaszokat!
Üdv:Krisz.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14784 Dátum: 2018.08.08 14:43:01 »
Sziasztok!

A teljes fórumot nem olvastam végig, de pár száz oldalt igen és "sajnos" nem találkoztam hasonló problémával.
Van egy 2004-es 2.0 benzines avensisem. Elvileg 196 000 km-rel vettük, most 220 000 km van benne. OMV prémium 95 benzint tankolunk bele. Lassan 2 éve nálunk van. Amikor megvettük nem volt vele semmi gond, aztán pár hónap múlva hidegen gázadásra alig észrevehetően elkezdett rángatni. Elvittem szerelő(k)höz. A szerelők azt mondták, hogy erőtlen. Én a 60 lóerős 20 éves opel astra után nem éreztem erőtlennek. Kicserélték a gyertyákat, a légtömegmérőt, kitakarítottak valami szelepet (amin keresztül a motor a levegőt beszívja), de a hiba nem változott. Sőt most már gyakorlatilag mindig érezni a rángatást. Kigyorsításnál, folyamatos haladásnál és, ha sebességben motorfékkel (tehát nem ad gázt az injektor, ha jól értelmezem) gurul az autó akkor is érezni a rángatást. Hibakód nincs hozzá, nem is volt. Azt mondják, hogy cseréljek injektort.
A kérdésem az lenne, ha az injektorom rossz, annak nem kellene valamilyen hibakódot kiírnia?

Nem tudom, mennyire tartozik az előbb vázolt hibához, de a teljesség kedvéért leírom, hátha segít. Volt egy hibakód amit kiírt az autó többször is. Kiolvasás után azt mondták, hogy a katalizátor rossz, de érezni nem lehetett rajta semmit. Ki is lett cserélve. Azt mondta a szerelő, hogy szét van égve. A csere után kb egy hónappal újra jött a katalizátor hibakód. Erre a szerelő csak rázta a fejét és ezzel sem vagyunk előrébb. (Egyszer kiütötte, majd ismét jelentkezett és azt is kiütötte, de megint világít.)

Ez ugye két hiba, nem tudom mennyire lehet közük egymáshoz.
U.i.: Az autó ette az olajat. 10 000 km alatt full-ról minimumra. Szelepszárszimering cserélve lett azóta nem fogy az olaj.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Erdélyi Ákos

1. Kokszosodást tisztíttasd ki. Most kb. így nézhet ki a tiéd is.
2. Katalizátor csere előtt a lambdaszonda lett vizsgálva műszeresen, vagy csak beleugrasztottak? Merthogy az O2 szenzor elöregedése is adhat katalizátor hibakódot.
3. A kocsi érzékeny rá, hogy a saját gyári katalizátorát kapja meg(240k), gyári lett berakva vagy rádsóztak valami univerzálist?

Keresztkérdés: mennyit használod városban? Ez a motor ugyanis városi használat mellett hajlamos kokszosodni, amit ki kell pucoltatni. Nem vészes, de 150-200.000km alatt elkokszosodik. Pucolás után vadlónak fogod érezni. ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14785 Dátum: 2018.08.08 14:53:06 »
Sziasztok!
Jóöreg T22 D4D cseréjén gondolkodom.Maradnék diesel vonalon.Sajnos a kis költségvetésem miatt csak a T25-első gyártási éveiből származó darabok jöhetnek szóba.116le,126le,vagy inkább a 2,2D4D-t 150le ajánlanátok?5vagy inkább 6 sebességes verzió.Melyik a legkevésbé problémás,illetve mire figyeljek nagyon.
Előre is kösz a válaszokat!
Üdv:Krisz.
Ne vedd rossz néven, de ha kicsi a költségvetés akkor 1.8 vvti-vel jobban jársz. ;) Óvatos lábbal 7 liter körül el lehet vele járni, ami kicsivel több mint a dízelek fogyasztása, viszont cserében nem lesznek dízeles meglepetések. Pl. menet közben leálló motor, gyógyíthatatlan füstölés, lassú bemelegedés, nem működő fűtés, megmagyarázhatatlan magas fogyasztás, stb.
Ha mindenképpen dízel, akkor a 150LE-s verziót semmiképpen ne.
szerk.
A realitás kedvéért el kell mondani, hogy 2003 körüli 1.8vvti szinte biztosan fogja enni valamennyire az olajat, de ettől még nem feltétlen kell meggyűrűzni. Bele kell tenni egy normális Liqui Molly 5W30 Toptec 4300-at és azzal megnézni hogy fogyasztja.
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.08 14:58:55 írta Silent »

krisz978

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14786 Dátum: 2018.08.08 16:00:51 »
Köszönöm Silent!
Nekem az 1.8as nem tetszett,saját dízelem után hiányzott a nyomaték.Ellenben a sógorom 116lovasa nagyon tetszik.116-126lovasok illetve 5 vagy 6 sebességes lenne a jobb választás.

erdelyiakos1988

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14787 Dátum: 2018.08.08 17:12:36 »
1. Kokszosodást tisztíttasd ki. Most kb. így nézhet ki a tiéd is.
2. Katalizátor csere előtt a lambdaszonda lett vizsgálva műszeresen, vagy csak beleugrasztottak? Merthogy az O2 szenzor elöregedése is adhat katalizátor hibakódot.
3. A kocsi érzékeny rá, hogy a saját gyári katalizátorát kapja meg(240k), gyári lett berakva vagy rádsóztak valami univerzálist?

Keresztkérdés: mennyit használod városban? Ez a motor ugyanis városi használat mellett hajlamos kokszosodni, amit ki kell pucoltatni. Nem vészes, de 150-200.000km alatt elkokszosodik. Pucolás után vadlónak fogod érezni. ;)

Szervusz!

Köszönöm a gyors reagálást.
1. Ez nagyon durva. Nem értek hozzá, ez a szelepszár szimering cseréjénél nem látszott volna? Nem kellett volna a szerelőmnek észre vennie?
2-3. Nem tudom, hogy vizsgálta-e a lambdaszondát és igen univerzális katalizátor lett bele rakva. Ma délután jött fejlemény: az univerzális katalizátor árát visszakapom és teszünk bele egy gyárit.... Hurrá!

Főleg városban van használva, azért is vettünk benzinest. Gyakorlatilag csak akkor megyünk vele hosszabb távot, amikor kirándulunk valamerre.
Még egyszer köszönöm a segítséget. Megérdeklődöm a szerelőmet, hogy csinál-e ilyen "pucolást".

Üdv.:
Ákos

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14788 Dátum: 2018.08.08 17:15:49 »
Köszönöm Silent!
Nekem az 1.8as nem tetszett,saját dízelem után hiányzott a nyomaték.Ellenben a sógorom 116lovasa nagyon tetszik.116-126lovasok illetve 5 vagy 6 sebességes lenne a jobb választás.
1.8-nál 4000rpm felett van nyomaték, alatta un. szegénykeverékes üzemmódban üzemel. Vegyél mellé egy sportosabb járgányt, ami megadja a tolóerő érzetet. A T25 meg jó lesz csorogni. :D
116 vs. 126 témában az Avensis D4D topicban vagy a központi Beszélgessünk topicban érdemes kérdezősködni.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14789 Dátum: 2018.08.08 18:08:36 »
Szervusz!

Köszönöm a gyors reagálást.
1. Ez nagyon durva. Nem értek hozzá, ez a szelepszár szimering cseréjénél nem látszott volna? Nem kellett volna a szerelőmnek észre vennie?
2-3. Nem tudom, hogy vizsgálta-e a lambdaszondát és igen univerzális katalizátor lett bele rakva. Ma délután jött fejlemény: az univerzális katalizátor árát visszakapom és teszünk bele egy gyárit.... Hurrá!

Főleg városban van használva, azért is vettünk benzinest. Gyakorlatilag csak akkor megyünk vele hosszabb távot, amikor kirándulunk valamerre.
Még egyszer köszönöm a segítséget. Megérdeklődöm a szerelőmet, hogy csinál-e ilyen "pucolást".

Üdv.:
Ákos
1. Nem tudom hogy látszott-e, de ha a szerelő meglátja és úgy dönt hogy nem akarja látni, akkor inkább nem látja, simán lehet hogy nem akar vele foglalkozni. Szerelődet kérdezd meg, hogy akarja-e egyáltalán. Ha nem akarja ne erőltesd, akkor inkább jelentkezz be ToyoTeam-hez vagy a Novoth Tibihez, ők már csináltak ilyet és nem is félnek tőle.
2. Lambdaszonda mérésére alkalmas OBD II. scanner nem mindenhol van, emiatt sokszor nem is nézik. Pedig ebay-ről 50$ ingyenes házhoz szállítással...
3. Nagyon helyes, gyári katalizátor kell bele. Viszont a hosszú élettartamért biztosíts neki jó körülményeket, tehát ne jusson bele olaj és sok hosszú út is legyen. Olajaból Liqui Molly-val vannak jó tapasztalatok, abból általában kevesebbet eszik meg, tehát kevesebb jut el a katalizátor felé.

A két literesnél a városi használattól kokszosodik. Minél rövidebbeket mész annál jobban. Az alacsony hőfok, meg a kartergáz visszavezetés nem jóbarátok. Kb. a dízeles használat paraméterei igazak erre a motorra. Ha azoknak nem felelsz meg, akkor nem a legjobb választás. Nem véletlen hívják pályázó kocsinak a 2 literest. Nagyon igényli, hogy üzemmeleg legyen és ott legyen sokat használva. Városi használatra 1.8 a jobb, ott nemcsak a lökettérfogat kisebb, de a kokszosodást kiváltó ok sincs. Ha mindenképp megtartanád, akkor arra érdemes figyelni, hogy időnként alaposan meghajtsd egy olyan úton amin a dízel is bőőőven bemelegedne.