Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3731309 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14670 Dátum: 2018.05.01 21:17:35 »
benzinesben is lehet nagyot koppanni....
Ilyet dízel tulajdonosok szoktak írni alibiként. Legalábbis benzines tulajtól még nem hallottam ilyet.
Benzines motor eseténnem jut eszembe olyan amivel nagyon nagyot lehetne koppanni. Ha nagyon belenyúl a vevő, akkor is max a gyűrűzés ugrik be, ami 150k. Részecskeszűrőből csak a gyári jelent hosszútávú megoldást és az 400k. És akkor kezdjük felsorolni a gyakori panaszokat? A felderíthetetlen füstölést? A megugró fogyasztást? Lehet csak figyelmetlen voltam, de egyik ilyen sztorinak se láttam a lezárását, amiben a tulaj leírta volna hogy megoldotta a problémát.
A jelenlegi helyzettől elvonatkoztatva szerintem kijelenthető, hogy a dízel piac azért van tele állatorvosi lovakkal, mert sokan szeretik a kis fogyasztást, meg a nyomatékos motort, de amikor odakerül a sor hogy tényéegesen bele kéne dönteni egy talicska pénzt, akkor inkább eladják. Mert egy 1,6 milliós kocsira nem akarják rákölteni az árának a 25%-át, azért, hogy aztán egy fillérrel se érjen többet.
Ha valaki nem megy 30.000km felett évente, akkor nagy általánosságban elmondható, hogy magasabb lesz a szervizköltsége, mint amit az üzemanyagköltségen nyer. Feltéve persze, hogy valóban megad a kocsinak minden szervízt amit a kocsi igényel. Sokan csak addig jutnak el, hogy miután a kocsit "lelakták", eladják. Átlagos városi használatban ráadásul nem várható optimálisan alacsony fogyasztás és hosszú szervízmentes periódus sem. Így a kibocsátási értékek sem lesznek optimálisak. A részecskeszűrő nélküli példánynak köszönhetően lehet hogy a szervízköltség kedvezőbb lesz, de a tulajdonos saját magát is mérgezi. Persze kevésbé mint a mögötte autózót, de akkor is.
Lehet hogy a benzinessel is lehet koppanni, de nem mindegy hogy botlasz egyet séta közben, vagy a panel 10. emeletéről fúródsz a földbe.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14671 Dátum: 2018.05.01 22:16:48 »
Ilyet dízel tulajdonosok szoktak írni alibiként. Legalábbis benzines tulajtól még nem hallottam ilyet.
Benzines motor eseténnem jut eszembe olyan amivel nagyon nagyot lehetne koppanni. Ha nagyon belenyúl a vevő, akkor is max a gyűrűzés ugrik be, ami 150k. Részecskeszűrőből csak a gyári jelent hosszútávú megoldást és az 400k. És akkor kezdjük felsorolni a gyakori panaszokat? A felderíthetetlen füstölést? A megugró fogyasztást? Lehet csak figyelmetlen voltam, de egyik ilyen sztorinak se láttam a lezárását, amiben a tulaj leírta volna hogy megoldotta a problémát.
A jelenlegi helyzettől elvonatkoztatva szerintem kijelenthető, hogy a dízel piac azért van tele állatorvosi lovakkal, mert sokan szeretik a kis fogyasztást, meg a nyomatékos motort, de amikor odakerül a sor hogy tényéegesen bele kéne dönteni egy talicska pénzt, akkor inkább eladják. Mert egy 1,6 milliós kocsira nem akarják rákölteni az árának a 25%-át, azért, hogy aztán egy fillérrel se érjen többet.
Ha valaki nem megy 30.000km felett évente, akkor nagy általánosságban elmondható, hogy magasabb lesz a szervizköltsége, mint amit az üzemanyagköltségen nyer. Feltéve persze, hogy valóban megad a kocsinak minden szervízt amit a kocsi igényel. Sokan csak addig jutnak el, hogy miután a kocsit "lelakták", eladják. Átlagos városi használatban ráadásul nem várható optimálisan alacsony fogyasztás és hosszú szervízmentes periódus sem. Így a kibocsátási értékek sem lesznek optimálisak. A részecskeszűrő nélküli példánynak köszönhetően lehet hogy a szervízköltség kedvezőbb lesz, de a tulajdonos saját magát is mérgezi. Persze kevésbé mint a mögötte autózót, de akkor is.
Lehet hogy a benzinessel is lehet koppanni, de nem mindegy hogy botlasz egyet séta közben, vagy a panel 10. emeletéről fúródsz a földbe.

hát igen, sajnos szomorú sok esetben, hogy még a márkaszerviz sem jut dűlőre sok ilyen x-aktával, csak megy a pingvinezés vagy a cserebere..
utóbbi időben inkább a benzinesek problémáit olvastam itt (trafók, indulási gondok, alapjárat ingadozás, stb), mint a dizelekét, szóval lehet ez tolta el a mintavételemet, + hogy a gyűrűzés sem volt sok esetben hosszútávú megoldás az olajevésre, persze lehet ezeket is lelakták és az új tulaj próbál menteni..

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14672 Dátum: 2018.05.01 22:35:39 »
Ez a megjegyzés Silent-től

 " Lehet csak figyelmetlen voltam, de egyik ilyen sztorinak se láttam a lezárását, amiben a tulaj leírta volna hogy megoldotta a problémát.

általánosan is igaz, a közelmúltban felvetett gondok többsége lezáratlan maradt. A fórum akkor működik, ha nem egy siratófal, ahol elzokogódik a probléma,  de a közönség okulására, tapasztalatának bővítésére már nem veszi  a fáradságot a delikvens. Jó lenne tudni pl. mi lett  a hátsó féknyereggel, de sorolhatnám napestig. (persze ettől még tudok aludni, csak kissé komolytalan)
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14673 Dátum: 2018.05.01 22:38:42 »
hát igen, sajnos szomorú sok esetben, hogy még a márkaszerviz sem jut dűlőre sok ilyen x-aktával, csak megy a pingvinezés vagy a cserebere..
utóbbi időben inkább a benzinesek problémáit olvastam itt (trafók, indulási gondok, alapjárat ingadozás, stb), mint a dizelekét, szóval lehet ez tolta el a mintavételemet, + hogy a gyűrűzés sem volt sok esetben hosszútávú megoldás az olajevésre, persze lehet ezeket is lelakták és az új tulaj próbál menteni..
A trafó elöregedéses kimúlása ismert, behatárolható probléma. Indulási gond lehet nekem kerülte el a figyelmemet. Eddig önindító bronzkeféről hallottam csak ami gondot okozott, de ez is egy tervezhető, korral járó tétel. Alapjárat ingadozást egy alapos takarítás az esetek 95%-ában megoldja. Ezek ráadásul filléres tételek a dízel problémákhoz képest. Az olajevés terén biztosan igazad van, tuti van olyan tulaj aki "lelakta" a VVTi-t. Viszont a gyűrűzéses sztorik többsége pozitív véget szokott érni.
Szvsz aki alacsony fogyasztást akar és a nyomaték szerelmese az potenciális hibrid vevő, csak még nem tud róla, hogy Prius+ vagy Auris HSD kéne neki. 4 liter mégiscsak jobb mint a dízeles 5 liter. A szervízköltségek barátibbak és részecskeszűrő sincs, ahogy kényes és drágán javítható technika se fog ráköszönni.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14674 Dátum: 2018.05.01 22:42:26 »
Ez a megjegyzés Silent-től

 " Lehet csak figyelmetlen voltam, de egyik ilyen sztorinak se láttam a lezárását, amiben a tulaj leírta volna hogy megoldotta a problémát.

általánosan is igaz, a közelmúltban felvetett gondok többsége lezáratlan maradt. A fórum akkor működik, ha nem egy siratófal, ahol elzokogódik a probléma,  de a közönség okulására, tapasztalatának bővítésére már nem veszi  a fáradságot a delikvens. Jó lenne tudni pl. mi lett  a hátsó féknyereggel, de sorolhatnám napestig. (persze ettől még tudok aludni, csak kissé komolytalan)
Nagyon tud zavarni amikor segítségért érkezik a user, de nem zárja le a sztorit, hogy okulhasson belőle bárki aki a későbbiekben rászorulna, vagy csak szimplán érdekli.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14675 Dátum: 2018.05.01 22:43:13 »
hát igen, sajnos szomorú sok esetben, hogy még a márkaszerviz sem jut dűlőre sok ilyen x-aktával, csak megy a pingvinezés vagy a cserebere..
utóbbi időben inkább a benzinesek problémáit olvastam itt (trafók, indulási gondok, alapjárat ingadozás, stb), mint a dizelekét, szóval lehet ez tolta el a mintavételemet, + hogy a gyűrűzés sem volt sok esetben hosszútávú megoldás az olajevésre, persze lehet ezeket is lelakták és az új tulaj próbál menteni..
Olvasgass a FB csoportokban is, beszélj bontóssal és más lesz a statisztika  ;)  :flowers:

strom77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14676 Dátum: 2018.05.01 22:56:05 »
A tankból a szűrőt is kibontottad? Nekem az nagyon koszos volt anno és a tisztítása után jött meg a pacik 20-30%-a.
Esetleg valami előjele nem volt az elgyengülésnek?
Cserélni nem cseréltél valamilyen alkatrészt?
A füst arra utal hogy nem jó a keverék a hengerekbe. Tételezzük fel hogy a motorvezérlés jó és a porlasztás.
A levegő útját kell végig követni valami ott nem lesz rendben.
A turbó előtt a légtömegmérő és a légszűrő van . A szűrőt gondolom már nézted az annyira nem lehet eldugulva. A légtömegmérőt egy kis féktisztító sprével meg lehet fújkálni.
A turbóra a szívócső jól csatlakozik nincs eltörve ?
A turbótól az intercoolerig átnézted azt mondod. A cooler alsó csövet érdemes levenni nincs-e benne olaj ami leszűkíti a szívócsövet.ok
Utána a pillangószelepház takarítás jöhet szóba ott is le tud csúnyán rakódni. Valamint a teljes szívócső ami a hengerfejre van felcsavarozva az is nagyon le tud rakódva lenni . Én egy napig subickoltam az enyémet mire elfogadható lett 5mm vastag lerakódás volt benne . Esetleg még ami lehet az a hőmérséklet jeladó van egy a víznek ami ha a műszered jó nagyjából középre beáll akkor jó és van egy levegő hőmérséklet jeladó ami még lehet rossz. Ezt is könnyen ki lehet venni és féktisztítóval elmosni.ok
Egyenlőre ennyi jut eszembe.

Vagy .... az EGR szelep nyitott állapotban megszorult ezt is érdemes levenni kipucolni..
ok.csak holnap mennem kell vele dolgozni autópályán.gödöllőnél 60 al bírók felmenni a dombra
email:strom@citromail.hu
06702498771

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14677 Dátum: 2018.05.01 23:32:22 »
Én is holnap tesztelem a felújított porlasztóimat hosszú (100km) távon.
Remélem minden rendben lesz. :whistling: ;)

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14678 Dátum: 2018.05.04 15:08:31 »
... Szvsz aki alacsony fogyasztást akar és a nyomaték szerelmese az potenciális hibrid vevő, csak még nem tud róla, hogy Prius+ vagy Auris HSD kéne neki. 4 liter mégiscsak jobb mint a dízeles 5 liter. A szervízköltségek barátibbak és részecskeszűrő sincs, ahogy kényes és drágán javítható technika se fog ráköszönni.

következő verdám az lesz, csak sajna az Auris hátul fapad, a Prius+ nem tetszik, Ave kombi meg nincs hibridben, egyedül a kia optima-t találtam kombi/hibrid kombóban, ami még elérhető lehet, menet tulajdonságokban is ok, illetve méretben is..

de a legjobb lenne egy is300h hajtását betenni egy ave-be.. ;) vagy legyen is300h kombi.. :D

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14679 Dátum: 2018.05.04 22:35:32 »
Ha átgondolod egy 1.8 benzines vagy 2.0 D köztük legalább 2-3 liter fogyasztás 0 van! Ez egy évre levitve majdnem kijön a többlet szervíz költségek!
Nekem elöte VW 1.9 pdtdi borám volt azzal 5.5l jártam el városban! Semmi plusz gondom nem volt vele mint egy benzinesel! Csak szeretnék egy fiatalabat és megtetszett az avenis ennyi!
Azt hiszem, hogy az én példám releváns a fogyasztásnál, mivel én ugyanabban a stílusban vezettem mind a kettőt. Nálam az 1.8 benzin (2004) 6,2-t fogyasztott nagy általánosságban, a 2.0D (2012) pedig 4,8-t. Szóval az a 2-3 liter nálam csak másfél volt...

Gyuszix89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14680 Dátum: 2018.05.05 15:51:09 »
Sziasztok! Sikerült vennem végre egy Avensist 2005/3 1.8 benzin mindenhol azt olvasom, hogy ezeknél előfordul magas olaj fogyasztás, a nívópálcámon nincs zöld gömb akkor gondolom nem volt motor csere így csak a gyűrűzés segíthet vagy van más megoldás is? igaz még nem tapasztaltam ki, hogy mennyi olajat zabál. Most volt olajcserén jelenleg 5W40 van benne.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14681 Dátum: 2018.05.05 16:20:48 »
Sziasztok! Sikerült vennem végre egy Avensist 2005/3 1.8 benzin mindenhol azt olvasom, hogy ezeknél előfordul magas olaj fogyasztás, a nívópálcámon nincs zöld gömb akkor gondolom nem volt motor csere így csak a gyűrűzés segíthet vagy van más megoldás is? igaz még nem tapasztaltam ki, hogy mennyi olajat zabál. Most volt olajcserén jelenleg 5W40 van benne.
5W30 jobb lett volna.
Nézegesd rendszeresen a szintet, legalább minden tankoláskor.

Tapatalkkal küldve


Ava

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14682 Dátum: 2018.05.05 19:16:49 »
Sziasztok! Sikerült vennem végre egy Avensist 2005/3 1.8 benzin mindenhol azt olvasom, hogy ezeknél előfordul magas olaj fogyasztás, a nívópálcámon nincs zöld gömb akkor gondolom nem volt motor csere így csak a gyűrűzés segíthet vagy van más megoldás is? igaz még nem tapasztaltam ki, hogy mennyi olajat zabál. Most volt olajcserén jelenleg 5W40 van benne.

Szia! Nekem is 1.8 benzinesem van... Az enyém ette az olajat! Kollégámmal meggyuruztuk szelepszar szimering is Cseres lett.... Osszeraktuk 2000 km után gyári 5w30 As olaj le majd olajszűrő csere új gyári olaj bele 2 hete 9600 km után újra olajcsere igazából nem volt jelentős olaj fogyás a tavon talán 2-3 deci hiányozhatott belőle!
Mhale gyűrűket használtunk és erling tömítés szettek. Kb 22 órás munka...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14683 Dátum: 2018.05.05 20:23:34 »
következő verdám az lesz, csak sajna az Auris hátul fapad, a Prius+ nem tetszik, Ave kombi meg nincs hibridben, egyedül a kia optima-t találtam kombi/hibrid kombóban, ami még elérhető lehet, menet tulajdonságokban is ok, illetve méretben is..

de a legjobb lenne egy is300h hajtását betenni egy ave-be.. ;) vagy legyen is300h kombi.. :D
Ja, de szegény ember vízzel főz. Perpill csak a Prus plus az ami elérhető. Ismerős most vett Tesla 3 helyett CHR-t. Így hogy a Tesla már 800km hatótávval jön, egész elfogadható rohangálós autó. Gyakorlatilag annyi mint a HSD CHR.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14684 Dátum: 2018.05.05 20:31:24 »
Sziasztok! Sikerült vennem végre egy Avensist 2005/3 1.8 benzin mindenhol azt olvasom, hogy ezeknél előfordul magas olaj fogyasztás, a nívópálcámon nincs zöld gömb akkor gondolom nem volt motor csere így csak a gyűrűzés segíthet vagy van más megoldás is? igaz még nem tapasztaltam ki, hogy mennyi olajat zabál. Most volt olajcserén jelenleg 5W40 van benne.
Ne rohanj előre, szerintem először tapasztald ki hogy fogyaszt-e és hogy mennyit. Azt sem árt tudni, hogy milyen olaj van benne. Nálam gyári Toyota olajjal 1 litert kellett utánatölteni 10.000km alatt. Mióta LiquiMolly TopTec4300 van benne, ~3-4000km alatt nem csökkent az olajszint. Másik, hogy gyári olaj használata esetén kb. 4000km futás után megjelent egy fura motorrezonancia ami a cserekor mindig elmúlt. LM esetén ezt nem tapasztaltuk eddig. Ebbe a motorba 5W30-at kell beletenni normál használat esetén vagy 0W30-at ha sok a rövid út és a hidegindítás.