Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741871 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14595 Dátum: 2018.04.08 14:04:11 »
Sziasztok az avensisem 3 napja nehezen indul melegen. T22 avensis 2.0 D-4D.
Hidegen teljesen jól indul de ha bemelegszik és leállítom akkor nagyon nehezen indul újra. Mondjuk a hidegindítási idő 3s A melegindítási 15-20s.
Az autó gyorsul rendesen jó az alapjárat semmi jele levegősödésnek vagy bármi más hibának.
Motorhiba jelző nem világít a műszerfalon.
A nagynyomású szivattyú svc (ha jól írom) szelepeire gyanakszom. Lehet melegen nem jól szabályozzák a nyomást. Hétvégén kicserélem mindkettőt mert pont van itthon 2 bontott. Valakinek volt már hasonló hibája? Szivesen veszek minden ötletet hogy mi lehet a hiba.
Most Mol neo evo van a kocsiban még ma meghajtom hátha csak valami múló rosszullét piszkolódás vagy hasonló.
Nos tegnap foglalkoztam az autóval. Kiszedtem a nagynomású szivattyú szelepeit és ultrahangos tisztítóban egy index relével kapcsolgatva kitakarítottam mindkettőt. Ártani nem ártott de nem ez volt a hiba.
A gázolajszűrőt kicseréltem a csöveken a bilincseket le ellenőriztem. Nem itt volt a hiba de ez sem ártott.
Az EGR szelepet is levettem de nagyon nem kellett semmit vele csinálnom mert tiszta volt minimális korommal.
Ezután kicseréltem a két kormány összekötőt és a rúdfejeket levezetésképpen mert elment a kedvem a hibakereséstől. :cool2:
Aztán este orosz (Az angol fórumok elég gyengék főleg probléma megoldásban) fórumokon nagyon hasonló hibaleírásra találtam.
A megoldás az üzemanyag hőmérséklet érzékelő a nagy nyomású szivattyú tetején.
Hibajelzés nincs csak egy kicsit elmászik az ellenállása Most bemelegített motornál ha egy potmétert dugok a helyére és beállítom 200 ohm mal kisebb értékre mint amennyit a szenzoron mérek akkor az autó indul rendesen. :otlet: :otlet: :otlet:
Ez persze nem teljes megoldás hogy veszek egy szenzort és berakom mert lehet nem ez a hiba . Lehet hibás a vizhőfok szenzor vagy a levegő hőmérséklet szenzor is amikhez a ECU összehasonlít egymással és a befecskendezést módosítja a hőmérsékletnek megfelelően.
Egyenlőre itt tartok de hamarosan a többi jeladót is le ellenőrzöm. :hmmmm:

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14596 Dátum: 2018.04.08 15:44:48 »
Nos tegnap foglalkoztam az autóval. Kiszedtem a nagynomású szivattyú szelepeit és ultrahangos tisztítóban egy index relével kapcsolgatva kitakarítottam mindkettőt. Ártani nem ártott de nem ez volt a hiba.
A gázolajszűrőt kicseréltem a csöveken a bilincseket le ellenőriztem. Nem itt volt a hiba de ez sem ártott.
Az EGR szelepet is levettem de nagyon nem kellett semmit vele csinálnom mert tiszta volt minimális korommal.
Ezután kicseréltem a két kormány összekötőt és a rúdfejeket levezetésképpen mert elment a kedvem a hibakereséstől. :cool2:
Aztán este orosz (Az angol fórumok elég gyengék főleg probléma megoldásban) fórumokon nagyon hasonló hibaleírásra találtam.
A megoldás az üzemanyag hőmérséklet érzékelő a nagy nyomású szivattyú tetején.
Hibajelzés nincs csak egy kicsit elmászik az ellenállása Most bemelegített motornál ha egy potmétert dugok a helyére és beállítom 200 ohm mal kisebb értékre mint amennyit a szenzoron mérek akkor az autó indul rendesen. :otlet: :otlet: :otlet:
Ez persze nem teljes megoldás hogy veszek egy szenzort és berakom mert lehet nem ez a hiba . Lehet hibás a vizhőfok szenzor vagy a levegő hőmérséklet szenzor is amikhez a ECU összehasonlít egymással és a befecskendezést módosítja a hőmérsékletnek megfelelően.
Egyenlőre itt tartok de hamarosan a többi jeladót is le ellenőrzöm. :hmmmm:

A senzorokat úgy tudod tesztelni, hogy bedugod hideg vízbe, itt pl 200ohm körül kell mérned, aztán melegvíz, itt egy nagyságreddel nagyobb értéket tehát 2kohm-ot kell mérned..
A pontos tartományt a senzorra rákeresve meg lehet találni neten..


dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14597 Dátum: 2018.04.08 17:04:28 »
2 mérési pont kevés lesz. Megvan a szenzor típusa és a karakterisztika is 10 fokonként. Már csak le kellene ülni és felvenni a valós karakterisztikát egy hőmérővel , ellenállásmérővel és egy kis lábas vizzel amit mondjuk 0 foktól melegítek forrásig.
De ma már nem lesz ez meg.  :sorcerer:
Persze ezt el kell játszani a levegő hőmérő és a víz hőfok szenzorral is.
Apropó hol lehet a 2 vízszenzor mert csak 1-et találtam ami kevés mert ha lehúzom akkor a műszerfal hőmérője nem változik.

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14598 Dátum: 2018.04.09 06:59:45 »
Üdvözlet kartársak!
Eddig még nem írtam ide csak olvasgattam, ugyanis eddig egy 92-es 1,6-os japán Carina tulajdonosa voltam, és fél éve pedig egy '01-es Avensis 2.0 D-4 1az-fse boldog tulajdonosává váltam.
Nagyon meg vagyok elégedve vele, viszont ma voltam átvizsgáltatni és pár apróságot kell majd csináltatni rajta, főleg a fékek terén ami viszont kicsit hátbavágott, hogy a vizsgálat során a "hátsó fékmunkahengerek folynak" sorra közölték hogy komplett féknyereg cserék.
Hát én nem tudom, és hát nem is vagyok szerelő, de ugyan akkor miért lehet kapni különt fékmunkahengereket pár ezerért?
Kicsit erősnek tartom hogy 40-50E-ért komplett nyergeket cseréljenek vagy nem is tudom mennyit fognak majd mondani az árajánlatban.

Egyáltalán kell azokat cserélni? vagy csak nekik ez az egyszerűbb?
Köszönöm válaszotokat.
Üdv
VSanyi

Szia! Szerintem biztosan van javítókészlet és elég lenne csak a tömítéseket kicserélni.

allxartdesign

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14599 Dátum: 2018.04.09 11:54:34 »
Szia! Szerintem biztosan van javítókészlet és elég lenne csak a tömítéseket kicserélni.
Ugye?... maholnap viszem egy magán szerelöhöz h nézze meg a nyerget. De nem mondom el mit mondtak a másiknál cdak a.végén :) kivéncsi vagyok. Amugy váltofolyadékra van amit ajánlanátok?

Tapatalkkal küldve az én VIE-L09 eszközömről


rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14600 Dátum: 2018.04.09 21:26:17 »
Ugye?... maholnap viszem egy magán szerelöhöz h nézze meg a nyerget. De nem mondom el mit mondtak a másiknál cdak a.végén :) kivéncsi vagyok. Amugy váltofolyadékra van amit ajánlanátok?

Tapatalkkal küldve az én VIE-L09 eszközömről

Azért, ha mégse kell nyerget cserélni és a másik szerelő megbirkózott vele, akkor utólag azért körvonalazd, hogy mit mondott  a "cserélni akaró" műhely. Csak okulásképpen.
Avensis 1.8 / 2007

allxartdesign

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14601 Dátum: 2018.04.10 10:20:15 »
Újabb kérdés. Napokban kezdett olyat csinálni a kislány hogy 2-3fokozatban alacsony fordulaton (1200-1500), lényegében indulás, kigyorsitásnál, kis pedálnyomás mellett mintha erőt vesztene,picit megtorpan, aztán huz mint a veszett. Ez lehet benzinszürő eltömődés?

Tapatalkkal küldve az én VIE-L09 eszközömről


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14602 Dátum: 2018.04.10 10:24:46 »
2-3 fokozatban már nem fordulhatna elő szerintem olyan, hogy 1500 alatt legyen a fordulatszám.  :nono: Ha 3000-ig kihuzatod, akkor a felváltásnál helyesen 2000-hez ugrik a motor.  Ha ennél alacsonyabb, akkor túl korán váltottál és épp gyilkolod a motort.

allxartdesign

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14603 Dátum: 2018.04.10 12:07:15 »
2-3 fokozatban már nem fordulhatna elő szerintem olyan, hogy 1500 alatt legyen a fordulatszám.  :nono: Ha 3000-ig kihuzatod, akkor a felváltásnál helyesen 2000-hez ugrik a motor.  Ha ennél alacsonyabb, akkor túl korán váltottál és épp gyilkolod a motort.
Akkor pontositok. Ugy értem hogy pl indulásnál picit megdöccen 0-2000 között aztán 3000nél váltva visszesik mondjuk 2000re.. csurgok mondjuk dugoban ott lemegy ugye kb 1500ra és ha onnan akarok kigyorsitani akkor picit döcögősen gyorsit, nem rángat mint a barom, csak nem egyenletesen gyorsit felfelé. Utánna rendben megyek mondjuk 3asban már kicsit gyorsabban a dugoban ahol szintén 1500-1800ra lemegy a fordulat és onnan is gyorsitva nem egyenletesen, darabosan pörög fel 2500ig aztán megindul mint barom. Igy talán pontosabban irom le, nem egyszerü megfogalmazni, érezni kell :D

Tapatalkkal küldve az én VIE-L09 eszközömről


allxartdesign

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14604 Dátum: 2018.04.10 12:20:29 »
2-3 fokozatban már nem fordulhatna elő szerintem olyan, hogy 1500 alatt legyen a fordulatszám.  :nono: Ha 3000-ig kihuzatod, akkor a felváltásnál helyesen 2000-hez ugrik a motor.  Ha ennél alacsonyabb, akkor túl korán váltottál és épp gyilkolod a motort.
Hát akkor hozzá kell szoktatnom magam a magadabb fordulatszámon valo használathoz. Amugy 2000-2500 között van valahol az optimális nem?

Tapatalkkal küldve az én VIE-L09 eszközömről


dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14605 Dátum: 2018.04.15 01:06:33 »
Nos tegnap foglalkoztam az autóval. Kiszedtem a nagynomású szivattyú szelepeit és ultrahangos tisztítóban egy index relével kapcsolgatva kitakarítottam mindkettőt. Ártani nem ártott de nem ez volt a hiba.
A gázolajszűrőt kicseréltem a csöveken a bilincseket le ellenőriztem. Nem itt volt a hiba de ez sem ártott.
Az EGR szelepet is levettem de nagyon nem kellett semmit vele csinálnom mert tiszta volt minimális korommal.
Ezután kicseréltem a két kormány összekötőt és a rúdfejeket levezetésképpen mert elment a kedvem a hibakereséstől. :cool2:
Aztán este orosz (Az angol fórumok elég gyengék főleg probléma megoldásban) fórumokon nagyon hasonló hibaleírásra találtam.
A megoldás az üzemanyag hőmérséklet érzékelő a nagy nyomású szivattyú tetején.
Hibajelzés nincs csak egy kicsit elmászik az ellenállása Most bemelegített motornál ha egy potmétert dugok a helyére és beállítom 200 ohm mal kisebb értékre mint amennyit a szenzoron mérek akkor az autó indul rendesen. :otlet: :otlet: :otlet:
Ez persze nem teljes megoldás hogy veszek egy szenzort és berakom mert lehet nem ez a hiba . Lehet hibás a vizhőfok szenzor vagy a levegő hőmérséklet szenzor is amikhez a ECU összehasonlít egymással és a befecskendezést módosítja a hőmérsékletnek megfelelően.
Egyenlőre itt tartok de hamarosan a többi jeladót is le ellenőrzöm. :hmmmm:
Foglalkoztam tovább az autóval és ha bármelyik hőmérséklet szenzort befolyásolom akkor beindul az autó hidegen és melegen egyaránt. Vagyis ha a vízhőfok szenzort beállítom úgy hogy hideg motort érzékeljen akkor indul rendesen melegen is. De a motor hangja zajos és ez nem egészséges.
Arra jutottam hogy 1 vagy több porlasztónál megnövekszik meleg motornál a résolaj veszteség. De mivel a szelepdekli alatt van a résolajcső így nem tudom megmérni 4 kis külön befőttes üvegbe hogy melyik porlasztó rosszalkodik.
Ezért kivettem a porlasztókat és hétfőn viszem őket beméretni.
Valakinek volt már porlasztó felújítása ? T22 Avensis 1cd motoros 2000 diesel. Porlasztó száma: 23670-27030 Lehet ezt felújítani ?
A felújítás után kell tanítani a motorvezérlőhöz?
Az Újabb 2003 utáni kiadásoknál a porlasztón van egy 32 jegyü kód azokat tuti kell tanítani de az enyémen nincs ilyen csak a típus szám és egy 8 jegyü kód.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14606 Dátum: 2018.04.15 11:20:14 »

Valakinek volt már porlasztó felújítása ? T22 Avensis 1cd motoros 2000 diesel. Porlasztó száma: 23670-27030 Lehet ezt felújítani ?


DENSO típus, lehet felújítani, van hozzá felújító kit. Pl: http://www.eurodiesel.com/uploads/pdf/Denso-CR-Injector-Repair-Kits-2015-pdf_1481112829.pdf
Nem  azt mondom, hogy itt kell megvenni, hanem példa arra, hogy létezik a javítás.
Más oldalon a cikkszámra keresve, lehet diagolni és felújítani is. Mo.-on azért a 2-3-4 leginkább elismert céget kell megkeresni. ( mert van sufni felújító is)
Garancia!!!!!
Avensis 1.8 / 2007

Ismert

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14607 Dátum: 2018.04.15 16:17:24 »
Sziasztok!
Jelenleg próbálkozom egy hiba felderítésével, már sok mindenre gondoltam, de még fennáll a hiba:
(2001-es 2.0 D4D motor)
Fűtés/ventillátor kapcsolásnál elkezd kihagyni a motor, majd pedig le is fullad.(alapjáraton álló helyzetben)
Ma pedig világítás kapcsolásnál , körforgalomból kiérve leállt a motor, de simán újra tudtam indítani, check engine leállásnál felvillan, de ki is alszik, ha újraindítom. Hibakódolvasással nem sikerült sokra jutnom, ehhez az autóhoz még nem találtam olyan programot, ami működne a Bluetoothos ELM327-el, csak a 2004- utániakkal.
EGR-t ma takarítottam ki, sajnos nem sokat javított a helyzeten(bár már ráfért a takarítás)
Kigyorsításnál, terhelésnél is néha jelentkezik a kihagyás.
Jelenleg arra gondolok, hogy a töltés/üzemanyag nincs rendben.
A töltést látom menet közben egy szivargyújtós eszközzel, bár nem tudom milyen gyakran küldi el telefonra, de 13,6-14,1 között mozog.
Az üzemanyagból talán nem kap eleget, vagy a gyenge feszültség miatt nem tud megfelelő nyomást előállítani.
Üzemanyagszűrő tavaly májusban lett cserélve az összes többi szűrővel együtt.

A következő, hogy megpróbálom kimérni, hogy venti kapcsolásnál/lámpa kapcsolásnál esik-e a feszültség, de ezt már közvetlen a motoron fogom mérni, de valószínű nem ma.

Valakinek hasonlóval tapasztalata esetleg?

Köszi a válaszokat előre is!

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14608 Dátum: 2018.04.15 20:44:55 »
Szerintem kontakthibád lesz vagy valamelyik relé adja megfelé magát mert beégett vagy a gyújtáskapcsoló betét vagy esetleg bal elől van egy csatlakozó tábla az aku mellett annak az aljába csavaros kötések vannak ha jól emlékszem. Azok lehetnek lazák.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14609 Dátum: 2018.04.16 20:27:45 »