Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3735089 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14550 Dátum: 2018.03.16 13:48:09 »
Fizikailag lehetetlen akkora méretű akkut belerakni a szgb-ba aminek a feltöltéséhez nem elég a generátor.

Műhely/ konferencia kocsikban szokott problémát okozni, a sok fogyasztó és a plusszban beépített akku és a gyári akku együttes töltése.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14551 Dátum: 2018.03.16 13:56:41 »
Nem vagyok egy nagy autóvillanyszerelő, de azt gondolom, hogy nem véletlenül, és nem spórolásból raknak bele gyárilag akkora teljesítményű akkut, amekkorát. Szerintem a generátor is a gyári teljesítményű akkuhoz van mérve. egy nagyobb teljesítményű akkut nem biztos, hogy megfelelően tölt fel. :hmmmm:
Akkuboltban 2000 környékén azt mondta nekem a boltos, hogy ha x Ah-s az akku, akkor a kapacitást a töltési árammal elosztva megkapom a töltés idejét órában. Azt is mondta, hogy az alacsonyabb töltési áram is megtölti, csak tovább tart. Ezen logika mentén elkezdtem 60-70%-al túlméretezni az akkukat az autóinkba. Azóta 7-8 évekig bírja mind. Elfogadom azokat a véleményeket akik szerint a gondos japán mérnökök nem spórolni akartak (hahaha, T27-et tapogassa körbe valaki), meg azokat a véleményeket is, hogy ez nem működhet, de a gyakorlat azt mutatja, hogy működik. A logika is ezt mondja. Végy egy kocsit, ami 240A indítóáramot igényel. Tegyél bele egy akksit ami 300A indítóáramot tud biztosítani, de aminek a leadási képessége 20%-ot esik 4 év alatt. Azaz 4 év után eléri azt a szintet, hogy nem lesz képes elindítani a kocsit.
Akkor most méretez túl 60%-al. van egy akksid ami 480A indítóáramot tud. 4 év után 20% romlással még mindig le tud adni 380A indítóáramot, így még ekkor is nagy biztonsággal be fogja indítani a kocsit.
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.16 14:01:58 írta Silent »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14552 Dátum: 2018.03.16 13:59:00 »
Műhely/ konferencia kocsikban szokott problémát okozni, a sok fogyasztó és a plusszban beépített akku és a gyári akku együttes töltése.
Olyat nem lehet, hogy nagyobb generátor kerüljön bele a gyárinál?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14553 Dátum: 2018.03.16 15:41:16 »
Bele lehet tenni nagyobb teljesítményűt, vagy áttekercselni a régit, betenni még egy második kiegészítő akkut ( vagy csak nagyobbat) amivel az áthidalási idő megnövelhető a telephelyi töltésig. Sőt most már napelemmel is ki lehet tolni a rendelkezésre állás idejét.
Ahol van hely ott több megoldási lehetőség közül lehet választani.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14554 Dátum: 2018.03.16 20:43:37 »
Akkuboltban 2000 környékén azt mondta nekem a boltos, hogy ha x Ah-s az akku, akkor a kapacitást a töltési árammal elosztva megkapom a töltés idejét órában. Azt is mondta, hogy az alacsonyabb töltési áram is megtölti, csak tovább tart. Ezen logika mentén elkezdtem 60-70%-al túlméretezni az akkukat az autóinkba. Azóta 7-8 évekig bírja mind. Elfogadom azokat a véleményeket akik szerint a gondos japán mérnökök nem spórolni akartak (hahaha, T27-et tapogassa körbe valaki), meg azokat a véleményeket is, hogy ez nem működhet, de a gyakorlat azt mutatja, hogy működik. A logika is ezt mondja. Végy egy kocsit, ami 240A indítóáramot igényel. Tegyél bele egy akksit ami 300A indítóáramot tud biztosítani, de aminek a leadási képessége 20%-ot esik 4 év alatt. Azaz 4 év után eléri azt a szintet, hogy nem lesz képes elindítani a kocsit.
Akkor most méretez túl 60%-al. van egy akksid ami 480A indítóáramot tud. 4 év után 20% romlással még mindig le tud adni 380A indítóáramot, így még ekkor is nagy biztonsággal be fogja indítani a kocsit.
Nekem nincs tapasztalatom abban, hogy meddig bírja egy nagyobb akku, mert én mindig a gyári méretet vettem az autóimba, és azok már nem nálam adták meg magukat. Így nem vagyok abban érdekelt, hogy nagyobbat/drágábbat vegyek bele. :no:
(A mostani off járművemben már most 4 és fél évesen/200e km-rel kinéz egy új akku, talán a start-stop rendszernek köszönhetően.)

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14555 Dátum: 2018.03.18 21:03:51 »
hétvégi alkotásom: https://drive.google.com/open?id=1aU7CRNFu_1cxUvEO28Vz_l52dAsmdJHW

volt itthon pár led..  ;)

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14556 Dátum: 2018.03.18 21:40:13 »
hétvégi alkotásom: https://drive.google.com/open?id=1aU7CRNFu_1cxUvEO28Vz_l52dAsmdJHW

volt itthon pár led..  ;)
Nem túl zavaró a fényük?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14557 Dátum: 2018.03.18 21:50:53 »
Nem túl zavaró a fényük?

Ezen én is aggódom kicsit, de majd holnap kiderül élesben..  :yes:
Ha nagyon zavarni fog, akkor rakok be eléjük nagybb ellenállást..

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14558 Dátum: 2018.03.18 22:11:51 »
Ezen én is aggódom kicsit, de majd holnap kiderül élesben..  :yes:
Ha nagyon zavarni fog, akkor rakok be eléjük nagybb ellenállást..
Off vettem egyszer jó olcsón egy autót aminek meg volt ragadva a motorja, egyértelmű volt hogy olaj nélkül mentek vele. Kérdezem a hölgyet hogy nem világított semmi a műszerfalon?
Mondja, dehogynem , egy kis olajos kanna. És annyira erős volt a fénye hogy kénytelen volt valami pontgyűjtő matricával le ragasztani mert nem tudott tőle ejjel vezetni
......

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14559 Dátum: 2018.03.18 22:18:44 »
:D
Tuti vétel. Nők általában vigyáznak a beltérre. A kinyírt motor miatt fillérekből megveszed. UK-ből meg tonnaszám van bontott, lepróbált garis motor.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14560 Dátum: 2018.03.18 22:24:56 »
Off vettem egyszer jó olcsón egy autót aminek meg volt ragadva a motorja, egyértelmű volt hogy olaj nélkül mentek vele. Kérdezem a hölgyet hogy nem világított semmi a műszerfalon?
Mondja, dehogynem , egy kis olajos kanna. És annyira erős volt a fénye hogy kénytelen volt valami pontgyűjtő matricával le ragasztani mert nem tudott tőle ejjel vezetni
......

Ezen hangosan felröhögtem!  [rohog]

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14561 Dátum: 2018.03.19 22:59:17 »
Nem túl zavaró a fényük?

világosabb mint volt, de pont ez is volt a cél, minimális megszokást igényel, de nem zavaró! ;)

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14562 Dátum: 2018.03.19 23:47:52 »
illetve korábban bekerült egy Osram Fog101-es menetfény/ködlámpa kombó is.. ;)

https://drive.google.com/open?id=1mpBsCfIGx4BFLqN9RYF42FRcLUW2BfwS

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14563 Dátum: 2018.03.20 08:37:39 »
világosabb mint volt, de pont ez is volt a cél, minimális megszokást igényel, de nem zavaró! ;)
Lehet hogy öregszem, de írtok minden éjszakai plusz fényforrást a kocsiban, mert zavar sötétben. Az alap, hogy minimum fényerőn van minden, de mostanában a nagy navi kijelzőt is lekapcsolom, ha nem idegen helyen megyek (attól még fut, hangfigyelmeztetések, hangnavi megy, vagy csak a műszerek közötti kis kijelzőre teszem a minimál navit).

(anno a Picassoban volt egy ilyen funkció: lekapcsolta a komplett kijelzőt, csak a sebességet láttam. De ha bármelyik információra szükségem volt, visszakapcsolta azt a szegmenset, majd automatikusan megint ki. Ha negyed alatt volt az üzemanyagszint, akkor az folyamatosan látható volt. Okos dolog volt, mint sok más abban a kocsiban)

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14564 Dátum: 2018.03.20 13:11:08 »
Lehet hogy öregszem, de írtok minden éjszakai plusz fényforrást a kocsiban, mert zavar sötétben. Az alap, hogy minimum fényerőn van minden, de mostanában a nagy navi kijelzőt is lekapcsolom, ha nem idegen helyen megyek (attól még fut, hangfigyelmeztetések, hangnavi megy, vagy csak a műszerek közötti kis kijelzőre teszem a minimál navit).

(anno a Picassoban volt egy ilyen funkció: lekapcsolta a komplett kijelzőt, csak a sebességet láttam. De ha bármelyik információra szükségem volt, visszakapcsolta azt a szegmenset, majd automatikusan megint ki. Ha negyed alatt volt az üzemanyagszint, akkor az folyamatosan látható volt. Okos dolog volt, mint sok más abban a kocsiban)

szemüveges vagy? lehet a tükröződések miatt?

a korábbi/gyári sárgás ledek annyira halványak voltak már, hogy asszony sötétben pl nem találta a kapcsolót..
a fénykép elég csalóka, a jobb oldaliról készült kép áll közelebb a valósághoz..