Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3710490 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14535 Dátum: 2018.03.15 08:08:16 »
Akkor én örülhetek a T22-höz a 85000-el... :-)

HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14536 Dátum: 2018.03.15 08:46:16 »
Írnék egy kis összefoglalót az előző problémáim alakulásával kapcsolatban, nehogy potyázónak nézzetek.
Egyben köszönöm az előző kérdésemre érkezett válaszokat, azóta még nem reagáltam rájuk.
Szerelőhöz be vagyok jelentkezve május elejére, valószínűleg féltengely lesz a hiba oka. Alkatrészboltos ismerős nem kecsegtetett sok jóval, hogy ha egész szett féltengely kellene, mert egyik beszállítónál sincs, még lengyel lerakatokban sem. Belsőt azt találni, de ha a külső lesz a baj, akkor marad a bontó. Ő a szentendrei Japker-t ajánlotta, ezügyben ha van javaslat, szívesen veszem.

A gázos problémával kapcsolatban:
Nyűglődős kecskeméti szakik helyett fogtam és elvittem Páhira, a környék legelismertebb gázautós műhelyébe és ők nagyon korrektül rendberakták ripsz-ropsz, egyik nap vittem, másik nap hoztam...
Korrekt, ügyfélközpontú hozzáállás, nem elszállt árak. Azt mondták, a kipufogó szelep vezérlése el volt állít(ód)va 1 fokkal, ez okozta az egyenetlen alapjáratot. Felújították a gázinjektorokat is. Ez rendbe tette úgy általában az alapjáratot és a finom gázpedál műveletek lehetőségét.
Sajnos a gázüzem helyes működéséhez gázkomputert kellene cserélni, mert ami benne van (egy Diego G3 típusú) elmondásuk szerint sajnos a legrosszabb ami lehet, azaz nehezen beállítható, bonyolult és instabil készülék, így gázra kapcsolva  egy idő után mindenképp elállítódik valami paraméter, és előbb vagy utóbb kijelez a check engine lámpa, valami keverékképzési hibakóddal, ami sajnos a benzinüzemet is elállítja valami módon, tehát ha utána visszakapcsolok benzinre, akkor ott is csúnyább lesz az alapjárat és elmegy a finom gázadási lehetőség, gondolom attól, hogy az eredeti ECU-t megzavarják a hibás gáz ECU által emulált mindenféle paraméterek. Ilyenkor akkusaru le, pár perc után vissza és minden rendben.
Érdekes módon ez az egész nyavaja csak alapjáraton és kis fordulaton jön elő, jellemzően városban, mikor finoman kellene gázt adni, nagy forgalom, sok kuplungolás... gyorsításkor, országúton, pályán semmi rángatás, egyenletes húzás, jó fogyasztás jellemzi.

Tehát gyakorlatilag most van egy rendben működő benzinesem, ami gázon is használható, ha spórolni akarok az üzemanyagon, igaz, akkor hibát dob egy idő után. Nem biztos, hogy rentábilis lenne 100000-ért egy új gázrendszert szereltetni bele, főleg, hogy még a féltengely is kérdéses. Együtt lehet élni vele.

HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14537 Dátum: 2018.03.15 08:56:32 »
Két kérdésem lenne még fogyasztással összefüggésben.


T22 1.8 VVTi-től elfogadható-e a nagyvárosi forgalomban viszonylag kis távokon sok indítással a fedkomp által mutatott 10-11 l körüli átlagérték?

És a másik, hogy véleményetek szerint gázzal használva figyelmbe lehet e venni a komputer fogyasztási adatait?
Úgy értem, hogy az miből számolhat? Valami légtömegmérő adataiból az ECU keverési értékeiből tippeli a pillanatnyi fogyasztást, vagy az üzemanyagtartályban az üzemanyagszint csökkenésének mértékéből számol? Ez utóbbit nem tartom életszerűnek, de mint lehetőség nem zártam ki. Hátha érti ezt a részt valaki...


Róla van szó. Itt még koszos, de már a szép kerék van rajta a nyárigumikkal :-)

« Utoljára szerkesztve: 2018.03.15 09:14:32 írta HegyenVolgyon »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14538 Dátum: 2018.03.15 09:30:37 »
Akkor én örülhetek a T22-höz a 85000-el... :-)
Igen, de gondolom az nem gyári, hanem utángyártott. 2000 utántól már jobban igénylik a kocsik a gyári katalizátort. Vannak típusok amihez van jó utángyártott, de a T25 pont nem ilyen, az utángyártott cucc hamarabb cserés lesz megint.
Múlt hónapban ráakadtam ebay-en egy gyári T25 katalizátorra UK-ben 85 fontért. Tulaj eladta a kocsit és a nyakán maradt. Erre a fazon nem akarta külföldre eladni, currier pickupal sem. Pedig érdekes fogás lett volna.


Írnék egy kis összefoglalót az előző problémáim alakulásával kapcsolatban, nehogy potyázónak nézzetek.
Egyben köszönöm az előző kérdésemre érkezett válaszokat, azóta még nem reagáltam rájuk.
Szerelőhöz be vagyok jelentkezve május elejére, valószínűleg féltengely lesz a hiba oka. Alkatrészboltos ismerős nem kecsegtetett sok jóval, hogy ha egész szett féltengely kellene, mert egyik beszállítónál sincs, még lengyel lerakatokban sem. Belsőt azt találni, de ha a külső lesz a baj, akkor marad a bontó. Ő a szentendrei Japker-t ajánlotta, ezügyben ha van javaslat, szívesen veszem.
Nekem is van japkertől cuccom, bár nem volt olcsó.


A gázos problémával kapcsolatban:
Nyűglődős kecskeméti szakik helyett fogtam és elvittem Páhira, a környék legelismertebb gázautós műhelyébe és ők nagyon korrektül rendberakták ripsz-ropsz, egyik nap vittem, másik nap hoztam...
Korrekt, ügyfélközpontú hozzáállás, nem elszállt árak. Azt mondták, a kipufogó szelep vezérlése el volt állít(ód)va 1 fokkal, ez okozta az egyenetlen alapjáratot. Felújították a gázinjektorokat is. Ez rendbe tette úgy általában az alapjáratot és a finom gázpedál műveletek lehetőségét.
A "helyi" gázos szakik sok esetben tippelő bajnokok műszerezettség nélkül, ami addig működik amíg nincs baj. A gázzal az a gáz (bocs :D ), hogy tisztességesen minden fokozatban kipróbálják laptopra kötve, útközben, majd megnézik a logokat és állítanak rajta. Majd újra megnézik a kocsit és véglegesre hangolják. A helyi gázos szakik meg általában érzésre állítgatnak/találgatnak.
Fogyasztás: 1.8vvti szerintem 8 litert fogyaszt városban kis utakon, városon kívül 7 liter, nagyon könnyű lábbal 6,5 esetleg. De ez normál benzinesre igaz. A fedcomp által kijelzett érték elég pontatlan.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14539 Dátum: 2018.03.15 11:03:31 »
A gázos hibamegállapításnál egy mondat nem teljesen világos: "Azt mondták, a kipufogó szelep vezérlése el volt állít(ód)va 1 fokkal, ez okozta az egyenetlen alapjáratot."
Ezt nem tudom értelmezni, mert a kipuff oldal itt nem "VVTI" és alapból, a VVTI inaktív állapotában együtt fut a szívó oldallal. Ha esetleg elírás, és EGY FOGGAL volt elcsúszva akkor talán-talán, de akkor volt bontva a vezérlés és rosszul lett összerakva, vagy csak  a kipuff oldal ugrott át egy foggal??????
Ez a magyarázat valami miatt nekem eléggé hasbaakasztó.
A fogyasztást  a komp. általában a beszívott levegő és az injektorok nyitva tartási idejéből számolja. Nem egy kalibrált mérőműszer.
Amikor sokat városoztam (8km oda-vissza Bp 7.-10. ker) akkor a fogyasztás általában 8 liter volt
Avensis 1.8 / 2007

HegyenVolgyon

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14540 Dátum: 2018.03.15 12:34:27 »
Mivel én nem értek a vezérléshez ilyen szinten, ezért akár hasba is akaszthattak. Gondolom egyébként, hogy egyszerűsítette a diagnózist a kedvemért, a lényeg, hogy mikor elhoztam tőlük, utána rendben volt az alapjárat benzin üzemben is. Gázzal is sokkal szebb lett, bár úgy még nem az igazi, de ezt be tudom a gáz ECU-ra adott magyarázatnak.

Konkrétan még azt is mondta akivel beszéltem, hogy még jó, hogy nem tört el vezérműtengely (vagy a szelep? ennyire már nem mentem bele...)

Bontva volt egyébként, a kocsihoz úgy jutottam hozzá, hogy előtte gyűrűzték a dugattyúkat. Elvileg szakszerviz csinálta, gyakorlatilag ezek szerint odadobták egy tanulónak, hogy nesze rakd össze, aztán zavarában valamit nem jól csinált. Vagy valami ilyesmi.


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14541 Dátum: 2018.03.15 20:30:21 »
Akkumulátor témában kérnék segítséget:

T25 lépcsőshátú Avensis 1.8 benzinesbe mi a legnagyobb Ah-ás akksi ami még átalakítás nélkül relatív kényelmesen belefér.

A neten az alap méretet ennyinek találtam:
hossz 242 x szélesség 175 x magasság 190 mm 

Ebben az alapméretben az Exide EA640EXI cikkszámú 64 Ah-s akksi eddig a legjobb amit találtam 28 ezerért.

Esetleg nagyobb is belefér? A tálcán elvileg mintha még lenne hely, de mennyi? Valaki próbált már bele esetleg 70 Ah-s akksit is? Magasságra mennyi fér be?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14542 Dátum: 2018.03.15 21:37:45 »
A neten az alap méretet ennyinek találtam:
hossz 242 x szélesség 175 x magasság 190 mm 
Ez a jó méret. Ha emlékezetem nem csal, akkor Deka lemérte a tálcát és be is írta a pontos max adatot valahova, de nem találom. Esetleg eressz el neki egy PM-et.
Majd írd meg mit vettél, mert én is növelnék legközelebb, de inkább netről, nem mennék el a boltba próbálgatni. Most csak egy 55Ah-s Exide van benne.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14543 Dátum: 2018.03.15 23:32:51 »
Ezt az EXIDE premium 64Ah / 640 A J+ akksit vettem tavaly, mérete 242/175/190 és ennél nagyobb méret nem fér bele.
Most  a Kauffer -nél    21670 Ft. áfával.
https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=browse&action=list&group=1&cat=557&amoup=&brand=Exide
Avensis 1.8 / 2007

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14544 Dátum: 2018.03.16 06:08:11 »
Ez a jó méret. Ha emlékezetem nem csal, akkor Deka lemérte a tálcát és be is írta a pontos max adatot valahova, de nem találom. Esetleg eressz el neki egy PM-et.
Majd írd meg mit vettél, mert én is növelnék legközelebb, de inkább netről, nem mennék el a boltba próbálgatni. Most csak egy 55Ah-s Exide van benne.

Úgy látom, hogy az alap méretből a linkelt Exide az ár/értékben legjobb, de még teszek egy próbát ezzel a mérettel is:

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/Bosch-S5-auto-akkumulator-12V-77Ah-jobb#page_artdet_tabs

A magasság és a szélesség ugyanaz, hosszban nagyobb, 242 helyett 278 -as méretű. Kérdés, hogy oldalirányban a tálca beenged-e még plusz 3.6 cm -ert. Tegnap este csak rátöltöttem a benne lévőre mert szinte teljesen kimerült, de sötétben már nem méricskéltem. Valamikor a hétvégén viszont ha lesz időm megnézem, hogy elfér-e esetleg ez a méret is.

Ezt az EXIDE premium 64Ah / 640 A J+ akksit vettem tavaly, mérete 242/175/190 és ennél nagyobb méret nem fér bele.
Most  a Kauffer -nél    21670 Ft. áfával.
https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=browse&action=list&group=1&cat=557&amoup=&brand=Exide

Köszönöm a linket, ha nagyobb nem fér bele akkor lehet ez marad, árban tényleg jó. Most is Exide van van benne, 3-4 éves, de hasonlóan megpusztult mint ennyi idő alatt korábban egy másik autómban a Varta blue.. A bosch silverrel még nem jártam, illetve a családban más sem járt így. Általában bosch-t beszünk, de sokan írják jónak ezt az exide-ot is.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14545 Dátum: 2018.03.16 08:12:11 »
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1284.msg691889#msg691889

Alul körbe van egy majd centis pereme a műanyag tálcának, tehát az alapterület adott... vagy faragod :)

A Repstar powerblock-om azóta is bírja [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.16 08:21:43 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14546 Dátum: 2018.03.16 09:03:29 »
...

Köszönöm a linket, ha nagyobb nem fér bele akkor lehet ez marad, árban tényleg jó. Most is Exide van van benne, 3-4 éves, de hasonlóan megpusztult mint ennyi idő alatt korábban egy másik autómban a Varta blue.. A bosch silverrel még nem jártam, illetve a családban más sem járt így. Általában bosch-t beszünk, de sokan írják jónak ezt az exide-ot is.

nálam egy Exide 77Ah-verzió állt hadredbe : https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17597
mivel hirtelen kellett +10k-ba fájt az itteni árhoz képest.. :( 

méretben valamivel még kisebb is, mint a gyári, remélem azért a 3-4évnél tovább fogja bírni!
ha nem akkor banner unibull lesz belőle, előző autóknál 9-10évig elketyegett mindegyik!
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.16 09:08:27 írta helkis »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14547 Dátum: 2018.03.16 10:10:18 »
nálam egy Exide 77Ah-verzió állt hadredbe : https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17597
mivel hirtelen kellett +10k-ba fájt az itteni árhoz képest.. :( 

méretben valamivel még kisebb is, mint a gyári, remélem azért a 3-4évnél tovább fogja bírni!
ha nem akkor banner unibull lesz belőle, előző autóknál 9-10évig elketyegett mindegyik!

oh yes, but your verda is diesel :) need more electrical cacao
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4159
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14548 Dátum: 2018.03.16 11:52:50 »
nálam egy Exide 77Ah-verzió állt hadredbe : https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=17597
mivel hirtelen kellett +10k-ba fájt az itteni árhoz képest.. :( 

méretben valamivel még kisebb is, mint a gyári, remélem azért a 3-4évnél tovább fogja bírni!
ha nem akkor banner unibull lesz belőle, előző autóknál 9-10évig elketyegett mindegyik!
Neked a dízelben a 278*175mm a tálcaméretet is jelenti?
Más: az jutott eszembe, hogy az alatta lévő tálca hogy van rögzítve? Ha mondjuk egy dízel 278-asra cserélem a 242-es tálcát az igen kellemes túlméretezésre is lehetőséget biztosít.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14549 Dátum: 2018.03.16 12:59:40 »
Nem vagyok egy nagy autóvillanyszerelő, de azt gondolom, hogy nem véletlenül, és nem spórolásból raknak bele gyárilag akkora teljesítményű akkut, amekkorát. Szerintem a generátor is a gyári teljesítményű akkuhoz van mérve. egy nagyobb teljesítményű akkut nem biztos, hogy megfelelően tölt fel. :hmmmm: