Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3737723 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14520 Dátum: 2018.03.01 19:32:56 »
Mekkora távokat mész? Ki tudja kormolni rendesen a kocsi normál üzemben a részecskeszűrőt? Értsd: kap rendszeres autópálya menetet? Vagy csak ilyen kis mértékű hegyi utacskák? Lehet hogy a használatod benzines autónak lenne optimális. Ha a részecskeszűrő telítődött, azzal sok mindent nem lehet csinálni, csere jöhet leginkább szóba. De ha rövidutas a használat, akkor félő, hogy az se fogja sokáig húzni.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14521 Dátum: 2018.03.01 19:47:41 »
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni szeretett autónk problémájának megoldásához! Egy 2007-es
 avensis 2.0 d4d  diesel autóról van szó 254000km-el. Az autót a hegyekben használom munkába jàrásra leginkább. A gondja kb. 1 éve kezdődött azzal hogy egy bizonyos emelkedőnèl haza úton elkezdett füstölni kékes szürke füstöt. Eleinte nem volt zavaró mert ritkán csinálta. De mára már minden napos sőt 10 km-en kétszer is élő jön kb 1-2km-en tart . Nem csak emelkedőnèl jön elő a probléma hanem bármilyen helyzetben elkezdhet füstölni. Szóltam a szerelőmnek a problémáról aki szerint minden rendben van a computerrel sem talál semmit. Majd vissza hívták az autot egy légzsák hiba miatt svàjcban. Ott is szóltam hogy nézzék meg . Ő szerintük is minden rendben van csak egy èrzèkelőt kellett le takarítani. De a problèma megmaradt. Majd egy hétre rá kiirta a trc off, vsc, motordiagnosztika hiba jeleket. Vissza a Toyota szervizbe ahol kitakaritottàk az EGR szerepet, a befecskendezőt kitakaritottàk, a részecske szűrőt àt mosták kiègettèk. Valami leitungen -t kitakaritottak ezt nem tudom le fordítani mi lehet. Töltöttek bele adalékokat. A probléma maradt... . Voltam egy útba eső Subaru garázsba ahol vissza akartak küldeni a toyotahoz és nem vállalták.  Ma elmentem egy helyi szakihoz akinek videót mutatva a füstölésről elküldött hogy felhivja a Toyotát és megkerdezi mi lehet vele és menjek vissza jöv héten.
Valakinek valami ötlet,hogy mi lehet a gond vele?
Minden segítséget előre is köszönök!

A leitung: vezetőt, vezetéket jelent szerintem..

Mennyire eszi az olajat? Hűtővizet?

Gabor83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14522 Dátum: 2018.03.01 19:51:15 »
Leginkább melózni járok vele. Napi 2x a délutáni szünet miatt. Havi 1-2 szer németbe (320 km). Évi 2-3szor haza. Ha elő melegitem a kocsit akkor is mire beèrek visszahül a motor mert vagy 50-el mehetek vagy a hegyekben kanyargok vagy a lejtőn megyek lefelé motorfekkel.

Gabor83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14523 Dátum: 2018.03.01 19:59:05 »
Nem eszi az olajat. A hűtő vizet nem tudom.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14524 Dátum: 2018.03.01 20:08:10 »
Leginkább melózni járok vele. Napi 2x a délutáni szünet miatt. Havi 1-2 szer németbe (320 km). Évi 2-3szor haza. Ha elő melegitem a kocsit akkor is mire beèrek visszahül a motor mert vagy 50-el mehetek vagy a hegyekben kanyargok vagy a lejtőn megyek lefelé motorfekkel.

ettől nem kéne visszahűlnie, de amúgy mennyire is hűl vissza?

az üzem-meleg állapot a 90fok környéke..
-ha feljebb megy a hőfok, akkor nem jó a termosztát, vagy a ventilátor/ok vagy azok vezérlése (reléi), esetleg vízköves a hűtő belül, vagy túl koszos kívül, nincs hőleadás..
-ha nem melegszik fel erre a hőfokra, akkor a termosztát nem jó, vagy a vízpumpa nem szállít eleget..  (mikor volt cserélve?)
-illetve mindkét esetben előfordulhat, hogy a vízhőfok jeladó nem jó, ezért látsz fura értékeket..

90fokról nem hűlhet vissza menet közben a motor, azt a hőfokot kell tartania.. ez a jobb oldali műszeren a "H" hot és a "C" cold feliratok között van félúton.. 
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.01 20:31:26 írta helkis »

Gabor83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14525 Dátum: 2018.03.01 20:37:18 »
 Az oda utamon 450 métert megyek lefelé a 13 km-en. Ebben van egy rész ahol kb 200 metert megyek le a kb 2km-es szakaszon itt motorfekkel megyek és a már felmelegedett motor visszahül olyan 60 fok körülire . De ezt csak minuszoknal vettem észre. Fentebb soha nem ment még  a hőfok akárhogy is mentem vele. 95 ezret mentünk eddig vele mi, azóta semmit se kellett cserélni rajta a fék, olaj, szűrőkőn   kívül. 

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14526 Dátum: 2018.03.03 09:55:40 »
Nyilván nem tudom, hogy mi minden baja van,  de a jelzett "német 3xx km" távon kívül ez  a motor még soha sem volt üzemmeleg. Ennek főleg dízel esetén köztudott a hátránya. (hideg motor + motorfék!!??) :hmmmm:
Avensis 1.8 / 2007

Gabor83

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14527 Dátum: 2018.03.03 11:28:12 »
Azért az egy kicsit túlzás hogy soha nem volt üzem meleg. Ezt a 95e km-t kicsit több mint 2 év alatt tettük bele úgy, hogy nyaron motorral jarok. De tény és való hogy szakács vagyok és december óta semmire sincs időm a munkan kívül. Nem hogy elmenjek kanyarogni vele bárhová is. Azzal én is tisztaban vagyok hogy nem ez a legjobb optimalisabb egy diesel autónak. Próbáltam azzal megkimelni és megorizni ezt az autót hogy vettem egy másikkat melóba járni egy hónapja. De azzal meg nagyon csúnyán beleszaladtunk. Amikor elvittem meg nezetni hogy milyen a friss műszakis autó azt tanácsolta,  hogy menjek a rendőrségre mert olyan kocsit vettem. De ez egy másik fórumra való téma. ..
Így ezt az autót kell továbbra is használnom és valamilyen megoldást találni a problèmàra

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14528 Dátum: 2018.03.03 12:08:14 »
Azért az egy kicsit túlzás hogy soha nem volt üzem meleg.
Szerintem arra gondolt, hogy dízel szempontjából üzem meleg. ~10km amíg bemelegszik alapszintre egyenletes járás mellett. Utána ha mész vele még 20-50km-t egyenletes terhelt tempóval, akkor a részecskeszűrőnek se lesz baja. Ha nincs kilátás hosszabb utakra, akkor egyszerűen le kell cserélni egy jó benzinesre, mert hiába próbálod "megkímélni és megőrizni", ha az életvitellel és az igényekkel nem egyeztethető össze. Szerintem az autó szolgáljon ki minket és ne mi próbáljuk kielégíteni az autó igényeit. Autót meg mindig a vétel előtt nézesd át. Egyrészt ha találnak valamit az alkualap és képed lesz arról is, hogy megvedd-e vagy sem.  Ha nem olyan a járgány mint amit mondtak, akkor vidd vissza. Magyarországon 6 hónapod van erre, odakint szerintem ez még szigorúbb. Ha eltömődött részecskeszűrővel tovább használod, az csak kínlódás lesz, két szenvedés közt nagy koromfelhőkkel, amikor a kocsi próbálja magát kényszerkikormolni. Teljesítményvesztés, megugró fogyasztás, stb.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14529 Dátum: 2018.03.03 16:49:53 »
Igen pont erre gondoltam...  A vízhőfok, mutasson a műszer bármit, az nem üzemmelegség. Akkor lehet üzemmeleg állapotról beszélni, ha a motorolaj, váltó, katalizátor üzemi állapotba kerül. Ez dízel esetén nem10-15 km. Mindez nem okoskodás, hanem egy vélemény amit nem kell szentírásnak venni.
Avensis 1.8 / 2007

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14530 Dátum: 2018.03.06 10:55:23 »
Azért az egy kicsit túlzás hogy soha nem volt üzem meleg. Ezt a 95e km-t kicsit több mint 2 év alatt tettük bele úgy, hogy nyaron motorral jarok. De tény és való hogy szakács vagyok és december óta semmire sincs időm a munkan kívül. Nem hogy elmenjek kanyarogni vele bárhová is. Azzal én is tisztaban vagyok hogy nem ez a legjobb optimalisabb egy diesel autónak. Próbáltam azzal megkimelni és megorizni ezt az autót hogy vettem egy másikkat melóba járni egy hónapja. De azzal meg nagyon csúnyán beleszaladtunk. Amikor elvittem meg nezetni hogy milyen a friss műszakis autó azt tanácsolta,  hogy menjek a rendőrségre mert olyan kocsit vettem. De ez egy másik fórumra való téma. ..
Így ezt az autót kell továbbra is használnom és valamilyen megoldást találni a problèmàra

Silentnek igaza van, annyival egészíteném ki, hogy azért van megoldás, az állófűtés..

pl: https://www.autoextra.shop.hu/blog-2/akar-46-al-nagyobb-a-fogyasztas?gclid=EAIaIQobChMIrLCKp7bX2QIVHIGyCh0HxgGfEAAYASAAEgLRO_D_BwE

vagy :

https://www.webasto.com/hu/szegmensek-termekek/szemelygepkocsi/utolag-beszerelt-allofutes/a-mi-allofutesuenk/koezepkategoriaju-jarmuvek/
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.06 11:00:36 írta helkis »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14531 Dátum: 2018.03.06 18:52:18 »
Silentnek igaza van, annyival egészíteném ki, hogy azért van megoldás, az állófűtés..

pl: https://www.autoextra.shop.hu/blog-2/akar-46-al-nagyobb-a-fogyasztas?gclid=EAIaIQobChMIrLCKp7bX2QIVHIGyCh0HxgGfEAAYASAAEgLRO_D_BwE

vagy :

https://www.webasto.com/hu/szegmensek-termekek/szemelygepkocsi/utolag-beszerelt-allofutes/a-mi-allofutesuenk/koezepkategoriaju-jarmuvek/
Na erre nem is gondoltam, pedig nagyon jó ötlet.  :hug:  Ha van elektromos csatlakozásra lehetőség, akkor a DEFA negyedáron simán jó, csak kicsit több idő kell neki. A Webasto/Eberspacher meg nagyon durva, ha jól emlékszem akkor 2dl üzemanyaggal felfűt indulás előtt üzemmelegre.

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14532 Dátum: 2018.03.06 20:17:38 »
 Van-e itt valakinek tapasztalata DPF tisztitás eredményességéről? Elsősorban az a tisztítás érdekel, amikor kiszerelés után nem csak vegyszeres, hanem ellenőrzött körülmények közötti kiégetés is történik. Úgy tűnik, most én vagyok a "soros". . .
 Kényszerregenerálás nem segít, nem lesz "complete" az esemény. . .    :no:   ...a füst meg egyik napról a másikra mindennapossá vált.    :nuke:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14533 Dátum: 2018.03.06 23:09:28 »
Van-e itt valakinek tapasztalata DPF tisztitás eredményességéről? Elsősorban az a tisztítás érdekel, amikor kiszerelés után nem csak vegyszeres, hanem ellenőrzött körülmények közötti kiégetés is történik. Úgy tűnik, most én vagyok a "soros". . .
 Kényszerregenerálás nem segít, nem lesz "complete" az esemény. . .    :no:   ...a füst meg egyik napról a másikra mindennapossá vált.    :nuke:
Szvsz azon már a Mindenóóóóóó sem segíthet. (Esetleg egy új?... :otlet:)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14534 Dátum: 2018.03.06 23:43:34 »
Szvsz azon már a Mindenóóóóóó sem segíthet. (Esetleg egy új?... :otlet:)
Ugyanezt akartam írni, de nagyon trollnak éreztem volna. Egyébként ma voltam Toyotáéknál, 1.8vvti-hez a katalizátor, a tömítések és a beépítés 270k. Annyira nem is drága, mint amire számítottam, valamiért 400k rémlett. Egyelőre nem kell, de jó tudni, hogy mennyi.