Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742127 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14340 Dátum: 2017.12.10 22:24:22 »

2 lehetőség marad, cserélni a katit vagy együtt élni a hibakóddal (már van hozzá obd eszközöm, így telefonnal tudom törölni a kódot, már egész kis zseni vagyok e téren, bár nem bántam volna, ha nem lett volna rá szükség).
Milyen eszkoz/program kombot hasznalsz?
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14341 Dátum: 2017.12.10 23:00:52 »
Milyen eszkoz/program kombot hasznalsz?

Egy netről rendelt obd eszköz, hozzá meg a Car Scanner Pro (fizetős) program, Win telóm van.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.10 23:02:25 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14342 Dátum: 2017.12.11 00:02:24 »
Van aki állítólag a katalizátor chipjét - vagy mijét hekkelte meg (youtube), de én ilyesmire nem vagyok kapható.

Khmm...Előre is elnézést a nyers megfogalmazásért, de a dilemmázásodat lefordítva a következő lehetőségeid vannak:

1. Kínlódsz folyton a hibakódtörléssel random módon, és majd egyszer ha pl épp egy veszélyes szituban dobja be a hibakódot és ott megy el a vsc trc kombó akkor lehet az árokban vagy másik kocsiban landolsz

2. Megcsinálod a második lambdaszondához az RC kört és ez 50Ft-ból megvan otthon, vagy egy autóvillamosságis berakja max 5 Istvánért, mert csak a jobb első kárpitot kell felhajtani plusz 5 perc forrasztás. Többen megcsinálták már ezt itt, én is, és köszönjük szépen minden ok, nem jött elő a hibakód. Ez sem örökélet, de még 2-3 százezer km így bele tud menni gond nélkül. Számos külföldi fórumot is megnéztem ebben a témában, ez a tapasztalat. Ja, és ha a módosításért az említettnél többet kérnének, az sztem már a lehúzás kategória, de ez csak saját vélemény már.

3. Veszel utángyártott katalizátort, jó lesz kb 100-150e km-ig, és megint jönni fog a hiba, ráadásul kiadtál alsóhangon 100-at az alkatrészre, plusz még ennek a beszerelése. A gyári kat. ára horror, azt nem is írom mert az autó árával majd összemérhető ilyen korban.

Szóval: rulett, 50 Ft, 100+ e Ft. Lehet választani.

Aztán remélem nincs harag, de tényleg ennyiről szól ez az egész hibakód mizéria. Ja és mindig télen jön elő először, mert a kat nem éri el használtan már azt a hőfokot amit kellene, de ez hosszabb sztori...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vanjka87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14343 Dátum: 2017.12.11 06:41:51 »
Ma negatív rekordot sikerült produkálni, a hibakód kemény 31,1 km megtétele után újra felvillant. Persze megint kiütöttem, és már alig várom, hogy kiderüljön most meddig fogja bírni.  :wacko: ::)

Velem is volt már ilyen. Aztán Jó pár száz km-ig megint csend volt.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14344 Dátum: 2017.12.11 06:59:00 »
Eleinte 400 majd 200 km bírt. Amikor "rázendített" nekem is ~30 km-enként dobta a hibakódot... Ugyanezt az ELM-Car Scanner (Lumia 550) kombót használtam a törlésre. CSAK a MIL lámpát adta, (P0420) a TRC+VSC-t sosem. Volt, hogy 2-3 km-t is mentem világító MIL lámpával.

Természetesen elmentem kipufogógázt méretni, s még azzal is futottam 1-2 kört... mielőtt a bepi által is jelzett vasdarabot betettem. Viszont azóta minden OK.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14345 Dátum: 2017.12.11 11:16:52 »
Khmm...Előre is elnézést a nyers megfogalmazásért, de a dilemmázásodat lefordítva a következő lehetőségeid vannak:
...

Nincs harag  ;) , én bevallottan az autót csak használom, fényszóró izzót még cserélek benne, ha kell, de az egyebeket már inkább szerelőre bíznám. Forrasztani meg még sosem forrasztottam, valahogy nem volt rá szükségem.  ;)
Azért írom be ide hogy éppen mi van az autóval, hogy esetleg majd utólag is visszaolvashassam mi, mikor történt vele - illetve természetesen hangot is adok valahol a hibáknak, mert elvégre egy Toyotáról beszélünk - a 2.4-es Exe új ára meg akkoriban valahol 9M Ft-nál volt, szóval nem biztos, hogy ezt várná az ember a tőle.
Illetve pontosan ezen okok miatt, hogy Toyotát hajtva nem nagyon volt szükségem szerelőre, így sajnos szerelő terén sincs ismerős, akihez elvigyem - és természetesen közeledve az ünnepekhez nem jövőre vállalná a dolgot.  :innocent: :szemez:

Az autó pedig sajnos továbbra is csepegteti az olajat, legutóbb már az összes bilincs cserélve lett, és jelenleg a szerelő (ő gyűrűzte, illetve utána jött elő szinte rögtön a szervó szivattyú behalása is - így a 1,5 hónapon belül az autóra költött 370e Ft kicsit szíven ütött  :hug: ).
VSC és egyéb hibakódot nem produkál szerencsére, azzal azért már én se viccelődnék, vagy törölném ki flegmán annak a hibakódját. De ezt a P0430-as hibakódot már betűről betűre ismerem...  :flowers:

Az ötleteket pedig természetesen mindig szívesen fogadom, utána fogok nézni ennek, amit most többen is ajánlottatok. Megjegyzem, erről az Avensis-katalizátor mizériáról se nagyon olvastam itt előtte, persze lehet csak az én figyelmem kerülte el...  :hmmmm: :szemez:
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.11 11:18:27 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14346 Dátum: 2017.12.11 12:10:32 »
Visszafelé kezdem:

A katalizátor hatásfok gyengülés gyakori hibaforrása a 2003 utáni benzines Toyotáknak. Ez az EuroIV norma bevezetésével hozható összefüggésbe, ami érdekében változtattak a lambdaszondák tűrési tartományán. Volt már korábban a fórumon is erről szó, úgy emlékszem, de, amikor elmész 6 hónapra melózni, lehetséges, hogy pont kiestél a fórum azon időszakából, amikor tárgyaltuk.
Nekem eddig 2db autóval kapcsolatban van P0420 megoldására tapasztalatom: Avensis 1,8 vvt-i és Corolla Verso 1,8 vvt-i. 2 literes és 2,4-essel nincs, de, mivel ez a kiemelő nem súlyos összeg, ezt a hibát nagy eséllyel meg fogja oldani.

A csöpögés: Biztos, hogy olaj az? Bár, elsőre nem csepegtetést olvastam, hanem csipegetést, jól lefőttem egy pillanatra...
Amit írsz, teljesen érthető, hogy unalmas és kezd dühítő lenni. Én is hasonlóan éreznék. Nyilván Andrásnak sem jó az, hogy már többedjére kell az autót visszavinni, de én úgy ismerem, hogy addig fogja keresni-kutatni a hiba forrását, amíg megtalálja.
Visszaemlékszem arra, amikor az én autóm produkálta azt a makacs hibát, hogy letiltott 5200-nál és 1 literrel fogyasztott átlagban többet, valamint, nehezen indult hidegen és nagy melegben még a check engine-t is dobálta (P0171, P0174 - System too lean Bank1; ... bank2). Majdnem 1 évig szívatott minket a dolog, míg végül szutiék a ToyoTeamben 2 hét (!) alatt egyszer csak lokalizálták a hibát, tök véletlenül. Addig én is megcsináltam itthon minden lehetséges ellenőrzést, tisztítást, szívósorcserét, tömítetlenség ellenőrzést a szívócsőben, stb, amin a ToyoTeam-esek is végigmentek és mindent rendben találtak. Aztán a főtengely jeladó lett a hunyó! Egyszerűen nem volt tökéletesen a helyére illetve és minimálisan falsh jelet küldött tovább az ECU-ba, ami elvitte a gyújtást és a vezérlést is emiatt. Semmilyen alkatrészt nem kellett cserélni, csak a főtengely jeladót a pontos pozíciójában rögzíteni és minden hiba megszűnt.
Ezt csak azért írtam le, hogy látható legyen, nem kell ahhoz rossz szerelőnek lenni feltétlen, hogy egy "apróság" hosszú ideig és visszatérő jelleggel szívassa az embert. Többszöri nekifutás, internet és gyári anyagok bújása és kitartás kell ahhoz, hogy meglegyen a hiba.
Biztos vagyok benne, hogy Xtrem esetében is meglesz! De az jó ötlet, hogy ha következőleg lehozod Bcsabára, akkor várd meg a reggelt itt, és csak akkor vedd át újra az autót, ha a csöpögés oka megvan.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14347 Dátum: 2017.12.11 16:10:18 »
Köszi az infókat!  :yes:
Próbáltam hívni az Andrist, és konzultálni vele erről az ötletről, hogy akkor egyúttal ezt is próbálja ki. Elvileg jövő hét hétfőn viszem le, és be van kalkulálva az ott alvás is. Okosabb fejjel ezt kellett volna már a múltkor is csinálni, csak olyan egyértelműnek tűnt neki is, hogy az a pár 10 Ft-os ababilincs lesz a ludas, hogy azok cseréje után - gondolván, hogy a dolog megszűnt ezzel - elbúcsúztunk egymástól, és vissza is jöttem.

És szerencsére nem csipegetés van, jól írtam  ;) az olajmennyiség továbbra is a maxon van a pálcán, ez egy nagyon jó hír. Legalább ennek a hibaforrása kizárható.  :yes:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14348 Dátum: 2017.12.13 11:44:06 »
Az ötleteket pedig természetesen mindig szívesen fogadom, utána fogok nézni ennek, amit most többen is ajánlottatok. Megjegyzem, erről az Avensis-katalizátor mizériáról se nagyon olvastam itt előtte, persze lehet csak az én figyelmem kerülte el...  :hmmmm: :szemez:

Itt a hibák topicban előkerült már párszor ez a p0420 vagy p0430 hibakód, bár főként az első. Lehet téged is a kereső szívat, mint engem, mert nem talál meg minden szót, hozzászólást a fórumban, csak keveset, hiába keresek vele sajnos.., vagy szimplán én vagyok béna hozzá, bár túl sok beállítási lehetőség nincs a keresésben.

Én a katalizátorral kapcsolatban olvastam külföldi fórumokat is nem keveset. Az igaz, hogy nekem 1.8 van, így főként erre vonatkozóan. Egy biztos, hogy amit itt írnak, tényleg ez a hatásfok mizéria miatt (kb 95% alá csökkenésnél) a Toyota már jelzi a hibát, hogy cseréld ki a katalizátort. Nem találtam nagyon km összefüggést, hogy kinek mikor dobja be ezt a hibát, általában azért 200e km után már esélyes szokott lenni. Az olajfogyasztás egyértelműen gyorsabban rombolja a katalizátort, így ott gyorsabban is előjöhet.
Ha jól emlékszem a kat külsején infrás hőmérővel 800 fok környékét kellene mérni, és ha gyengül, nem megy rendesen akkor ez 500-600 közé csökkenhet már le. A hideg időben gyengébben tud teljesíteni, nem melegszik fel olyan gyorsan, nem mennék bele a részleteibe miért, de a kontrol lambda szonda ezt érzékeli, és már írja is, hogy alacsonyabb a megengedettnél a katalizátor hatásfoka. Értelemszerűen a hideg időben több hőt veszít a katalizátor, így gyakrabban jöhet elő a hibakód. Attól is függhet, hogy garázsból indulsz vagy sem, de menet közben is lecsökkenhet az elégtelen katalizálás okán a hője a megengedett érték alá. Ez aztán tényleg pongyola megfogalmazás, de valami ilyesmiről van szó.

Az 1.8 és a 2.4 közt (a hibakódból is ítélve) max annyi a különbség, hogy a leömlő részben a kat előtt és után nem egy-egy hanem kettő-kettő szonda van, mert két testes lehet a katalizátor. Ha egy testes, akkor lehet az is két szondás simán. Ez gyorsan kiderül még egy elm327 -es bluetotth kütyövel is OBD-n, de az autó műszaki adatiban is fellelhető, hogy hány szondás.
Nagyvonalakban a katalizátor test előtti szonda állítgatja a motorba adagolt keverék összetételét, a kat. utáni szonda pedig méri a katalizátor működését, hatásfokát. Ismét pongyola megfogalmazásban: a szondák a kipufogó gáz oxigéntartalmát mérik, értelemszerűen ha sok a kipuff gázban az elégetlen (oxidálatlan) szénhidrogén, akkor nem jól teszi a dolgát a kat, és a szonda érékeli a magas o2 tartalmat. A szonda "feje" a kipuff gáz útjába van betéve. A linkelt kiemelő ezt onnan kiveszi, és mintegy kis zsákutcába beteszi a szonda érzékelő részét. Ezzel "be lehet csapni" a szondát, hiszen az ott megrekedt gázt méri csak a szonda, aminek kisebb lesz az o2 tartalma, így a szonda számára úgy tűnhet mintha rendesen működne a katalizátor. Tényleg nagyon gagyi módon írtam le, de ha valaki pontosabban leírja, és egyszerűen is, hát legyen, nekem most ez így jött össze.
A kipufogó csőbe becsavarható kis kiemelő teház ennyit tud, a szondát ki kell csavarni ez lényegében a nehezebb, akna kell hozzá, már több éve a kipu csőben lévő szondát kivenni nem annyira könnyű, de nem megvalósíthatatlan. Aztán becsavarni a kiemelő L csonkot, és bele a szondát. Ennyi, kész is.

A másik lehetőség, a szonda vezetékeibe kell egy ellenállást és egy kondenzátort beforrasztani. Ennek annyi az előnye, hogy a szonda katalizátor utáni vezetékei általában az utastérből elérhetőek. A kárpit felhajtásával ott a vezeték, nem kell akna, és a forrasztás kb 10 perc. Az alaktrész ára pedig filléres kb 100 Ft-ból megvan, de még akár bontott elektronikai panelekről is lehet ilyet levenni, és beforrasztani (az eném egy autórádióból lett kiforrasztva. :D ) Ennek a megoldásnak további előnye, hogy nem feltűnő, ráadásul itt a szonda jele kerül felülírásra, ami szerintem jobb megoldás, mint a kiemelő, mert itt tényleg egyenletes jelet fog kapni a vezérlés, annak ellenére, hogy a szonda a rendes helyén mér tovább. Na meg nem kell kicsavarni a kipuff csőből a szondás.. Hátránya, hogy el kell vágni a szonda vezetékét, vagy kell egy adaptert csinálni a szonda csatikhoz és azt közbeiktatni.

Az 1.8 -ak esetében a p0420 hibakód magával hozza a vsc + trc lámpákat is, és azok olyankor nem is mennek. Ha ez a 2.4 -nél nem így van az jó, mert az említett vezérlések kikapcsolódása előzés, kanyar stb. esetén komoly gondokat okozhat.

Végezetül még annyit, hogy a Toyota és más hasonló arról a területről származó (ott tervezett) autók katalizátorai esetében írják azt sokan, hogy mintha a katalizátor belsejében gyengébb lenne a felhordott anyag, vagy vékonyabb, esetleg környezetvédelmi vagy gazdasági szempontból spóroltak vele, mivel az autó garanciás élettartama alatt ennyivel is kibírják. Aztán persze jöhet az alkatrészutánpótlás.

Én annyit csináltam, hogy kipuff gáz mérés, ami tökéletes volt (de ezt mások is írták már), majd beforrasztottam az RC kört, és utána vettem egy használt katalizátort 20 ezerért még tartaléknak, ami ugyan dobálta már a p0420-at, de még valószínűleg van benne 1-2 száz ezer km így is az állapota alapján. Ki tudja addig meglesz-e még az autó nálam, vagy lehet a kaszni rohad le hamarabb, mert éves szinten jó ha 15 ezret megyek vele max.. Ja, az utángyártott katalizátor is egy opció. Én 92-ért találtam volna egyet, ami elfogadható márka (talán BOSAL volt). Ennyit már nem akartam költeni, ráadásul aki cserélt azt írta, hogy az ugy. kat. hamar tönkremegy, és jön megint a hiba, alig 100-150 e km után..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14349 Dátum: 2017.12.13 17:55:09 »
Sziasztok!
Utóbbi pár napban mikor elindulok egyesbe akkor picit "dadogva" indul. Természetesen meleg motorról beszélünk.
150ezer van benne és a kuplungot januárban cserélni kell. Lehet összefüggés, hogy nagyon a végét járja?

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14350 Dátum: 2017.12.13 22:48:48 »
 10 éves lett az AVE, és úgy csinál, mint a kamaszgyerek: hisztizik! Elment a töltés - fizikailag nincs töltőáram, az akksi feszültségét folyamatosan mérve ez jól látszik - és a töltésjelző mellé az üzemanyagszűrő jel is csatlakozott, ők nem alszanak ki, amikor elindul a motor. Olvadóbiztosítékok jók, marad a generátor. Esetleg van-e tapasztalat, hogy a párban világító két jel ad-e valamiféle szűkítést a hibára? (A szűrő annak rendje, módja és ideje szerint cserélve, szinte csak egy bizonyos kagylósnál tankolva, soha semmiféle üzemzavar nem volt még, tehát szinte biztos, hogy nem azt jelzi, amit önmagában jelezne.)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14351 Dátum: 2017.12.13 22:57:38 »
10 éves kor, feszültségszabályozó/diódasor time...

mindenható

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
    • MagnetPlanet Webshop
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14352 Dátum: 2017.12.13 23:12:42 »
Értettem! Kérek engedélyt füröd, feküd, alud!    :yawn:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14353 Dátum: 2017.12.14 05:54:09 »
Mh97!
Magyon jó és érthető lett a leírásod! Nem kell mindig száraz, gépész szakmai módon fogalmazni ahhoz, hogy átmenjen a lényeg.
Köszönjük! [emoji106][emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14354 Dátum: 2017.12.14 08:31:36 »
Sziasztok!
Utóbbi pár napban mikor elindulok egyesbe akkor picit "dadogva" indul. Természetesen meleg motorról beszélünk.
150ezer van benne és a kuplungot januárban cserélni kell. Lehet összefüggés, hogy nagyon a végét járja?
Nekem a szerkezet több mint 600ezret bírt ki, még azzal adtam el. Én azt nem cserélném, de ezzel a véleményemmel egyedül szoktam maradni... ;)
A rángatást a tárcsa rugóinak elfáradása okozza. Nálam is jó ha 100ezret ment el a gyári tárcsa rángatás nélkül. Azután tübbszázezer km-t ezzel együtt éltem, csak amikor már csúszott a kuplung,(és zúgott a váltócsapágy) akkor cseréltem le egy valami noname tárcsára. (Alkatrészes haverom hozta párezerért, mikor először jelentkezett a rángatás, aztán ott volt a garázsban évekig.) Nálam olyankor volt hajlamosabb a rángatásra, mikor erősebb városi forgalomban voltam. A tárcsa cseréjével megszűnt a rángatás.
Ja! Csak érdekességképp írom le, hogy 520ezret bírt ki a tárcsa... :clap: