Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742168 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14295 Dátum: 2017.11.27 19:54:00 »
Azért (vissaztérve a VSC hibára) egy 2011-es T27-nél még lábnehéz esetben  sem életszerű  a hátsó fék elkopása. Mindegy hogy betét vagy tárcsa.
Csodálnám, ha ez lenne a hiba. Behúzott kézifékkel járás nem ér! :no:
Avensis 1.8 / 2007

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14296 Dátum: 2017.11.27 21:13:53 »
Azért (vissaztérve a VSC hibára) egy 2011-es T27-nél még lábnehéz esetben  sem életszerű  a hátsó fék elkopása. Mindegy hogy betét vagy tárcsa.
Csodálnám, ha ez lenne a hiba. Behúzott kézifékkel járás nem ér! :no:
Naná, hogy dehogynem! Simán. Hamarabb tud cserés lenni a hátsó fék, mint az első. Lásd nagycitrom példáját: 185000-nél hátsó fék csere, 300000-nél még gyári első...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14297 Dátum: 2017.11.27 21:41:06 »
Azért (vissaztérve a VSC hibára) egy 2011-es T27-nél még lábnehéz esetben  sem életszerű  a hátsó fék elkopása. Mindegy hogy betét vagy tárcsa.
Csodálnám, ha ez lenne a hiba. Behúzott kézifékkel járás nem ér! :no:
A T27 többet fékez hátul, teljesen normális ez, hidd el! De ha megfigyeled, nem is bólint fékezéskor ;)
Mint ahogy bepi írta, nálam az elsők még gyáriak, a hátsót először 185e km-nél cserélték (betét+tárcsa) és lehet, hogy most 300e-nél cserélik 2x (szerintem még nem kell ;) )

Én mondjuk nem vagyok átlagos eset, rengeteget pályázom nyugis tempóban, ezért ezek a szokatlanul magas km számok.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.27 22:11:34 írta Nagycitrom »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14298 Dátum: 2017.11.27 22:32:34 »
Naná, hogy dehogynem! Simán. Hamarabb tud cserés lenni a hátsó fék, mint az első. Lásd nagycitrom példáját: 185000-nél hátsó fék csere, 300000-nél még gyári első...
Régi kocsiknál elöl kopott gyorsabban. A hátsó kopás oka a fedélzeti elektronika lehet?

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14299 Dátum: 2017.11.27 22:34:50 »
A T27 többet fékez hátul, teljesen normális ez, hidd el! De ha megfigyeled, nem is bólint fékezéskor ;)
Mint ahogy bepi írta, nálam az elsők még gyáriak, a hátsót először 185e km-nél cserélték (betét+tárcsa) és lehet, hogy most 300e-nél cserélik 2x (szerintem még nem kell ;) )

Én mondjuk nem vagyok átlagos eset, rengeteget pályázom nyugis tempóban, ezért ezek a szokatlanul magas km számok.
Tolatva? :D
Akkor értem! ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14300 Dátum: 2017.11.27 22:40:14 »
Régi kocsiknál elöl kopott gyorsabban. A hátsó kopás oka a fedélzeti elektronika lehet?
Így van hangolva,tehát igen. A VSC és egyéb elektronika folyamatosan beavatkozik, ha szükséges. És mint ahogy előbb is írtam, agyon egyenes marad a kasztni még erős fékezés esetén is, nincs bólintás, mint a régebbi típusoknál. :yes:

Nekem, mivel általában én mosom a kocsimat, nem volt meglepő ez. A hátsó tárcsa sokkal jobban volt fékporos, mint az első. Régen ez fordítva volt. A szervizben kaptak is emiatt a szerelők, hogy le akarják húzni a kuncsaftot a hátsó fék cserével, hiszen az sosem kopik el  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.27 22:41:47 írta Nagycitrom »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14301 Dátum: 2017.11.27 22:47:13 »
Tolatva? :D
Akkor értem! ;)
Ja :D
Most elsüthetném azt az olcsó poént, hogy csak a gyávák fékeznek, a bátrak a gázon állnak, de nem ez van nálam  :lol:
Fékezni drága dolog. Kopik a betét és a tárcsa és elveszti a lendületét az autó és mindkettő pénzbe kerül (fékek és üzemanyag).  Tehát ha lehet, kerülöm ezt. Megehetem, ha sokszor ugyanazon az útvonalon közlekedek, ismerem és akkor lépek le a gázról, amikor kell, így nem kell mindig fékezni. Másik dolog, hogy nem forszírozottan vezetek, nem a percekre gyúrok. Így jött össze ez (mindenki kiakad ezen, de megértem :D )
Ja és márkaszervizes papírom van róla, hogy igaz  :tt2:
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.27 22:51:12 írta Nagycitrom »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14302 Dátum: 2017.11.27 23:27:59 »
Ja :D
Most elsüthetném azt az olcsó poént, hogy csak a gyávák fékeznek, a bátrak a gázon állnak, de nem ez van nálam  :lol:
Fékezni drága dolog. Kopik a betét és a tárcsa és elveszti a lendületét az autó és mindkettő pénzbe kerül (fékek és üzemanyag).  Tehát ha lehet, kerülöm ezt. Megehetem, ha sokszor ugyanazon az útvonalon közlekedek, ismerem és akkor lépek le a gázról, amikor kell, így nem kell mindig fékezni. Másik dolog, hogy nem forszírozottan vezetek, nem a percekre gyúrok. Így jött össze ez (mindenki kiakad ezen, de megértem :D )
Ja és márkaszervizes papírom van róla, hogy igaz  :tt2:
:yes: Mintha én írtam volna... :yes:
Mai "eredményem": 1117 km 1 tank benzinnel...
De nekem 2 első betét elmegy 1 hátsóhoz. Igaz, én viszonylag sokat járok hegyen.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14303 Dátum: 2017.11.28 07:32:07 »
Sziasztok!

Rászánnám magam még törés előtt a bal oldali féltengely rúdjának cseréjére. Mivel a féltengely többi része "elviekben" hibamentes, így csak a rúd lenne cserés. Max kap két gyári gumiharangot, ha épp szükséges lenne.

Az alábbi rudat néztem ki hozzá:

https://shop.febest.eu/left-shaft-23x425x23-0112-zzt251lh.html

Mérettel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Kialakítása?
Azért érdeklődöm, mert mindenhol az olvasható, hogy ez a TOYOTA 43470-09N40 cikkszámú alkatrésszel kompatibilis. Erre a cikkszámra keresve viszont a Febest külső csuklóját találom igen sok helyen. Nos, nem szeretném megszívni, hogy a rúd nem lesz jó az eredeti gyári külső csuklóhoz, mert ugye azzal menne majd vissza.

Ha tippelnem kellene, elvileg nem lesz semmi gond, mert méretben úgy találtam, hogy a linkelt oldalon látható rúd jó, hosszra és fogszámra is, és elvileg a cikkszámnak csak a féltengelyhez kellene kötődni, de inkább kérdezek előtte, mielőtt a végén majd vissza kelljen küldeni..

Előre is köszönöm a segítséget!
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14304 Dátum: 2017.11.28 21:26:59 »
Van arra valami tapasztalat, hogy a külső-belső csuklók sérülés mentesen levehetők a régi tengelyről?

Egy szerelt féltengely ajánlat itt: (34900 HUF)
http://www.futomuwebshop.hu/Toyota-Avensis-bal-feltengely-1-8i-benzin-Avensis-feltengely
vagy az Ebay:
https://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-passt-fur-Toyota-Avensis-T25-1-8-ab-03-04-links-vorne-Automatik/322361377864?epid=0&hash=item4b0e3c4448:g:8roAAOSwKPNTyMmm

Mellesleg érdekes, hogy a fellelhető alkatrészek egyike sem tartalmazza az ominózus gumi-vas bunkót.
Avensis 1.8 / 2007

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14305 Dátum: 2017.11.28 23:37:54 »
Van arra valami tapasztalat, hogy a külső-belső csuklók sérülés mentesen levehetők a régi tengelyről?

Egy szerelt féltengely ajánlat itt: (34900 HUF)
http://www.futomuwebshop.hu/Toyota-Avensis-bal-feltengely-1-8i-benzin-Avensis-feltengely
vagy az Ebay:
https://www.ebay.de/itm/Antriebswelle-passt-fur-Toyota-Avensis-T25-1-8-ab-03-04-links-vorne-Automatik/322361377864?epid=0&hash=item4b0e3c4448:g:8roAAOSwKPNTyMmm

Mellesleg érdekes, hogy a fellelhető alkatrészek egyike sem tartalmazza az ominózus gumi-vas bunkót.

Köszi a linkeket! Az első még akár esélyes is lehetne, de kb 99% hogy ebay noname márka. Rúdat is találtam ott 18-ért, de ahhoz nem bíznék. A febest ahogy néztem jó darabokat készít, nem véletlen, hogy az ebay forrás is 35-ért írja.

Amit írsz a szétszerelésről jogos felvetés. Tapasztalat? Amúgy a tervek szerint márkaszervízben lenne cserélve. A gumiharangokból csak gyárit vennék rá ott. Gondolom a márkaszervízben a szét/össze szereléshez a szükséges szerszámok meg kellenének, hogy legyenek. Különben hogy cserélnének pl.: gumiharangot rajta ha épp az adja meg magát vagy akár külső csuklót, stb. Gondolom egy sima gumiharang csere esetére sem kell megvenni egy csuklót, mert nem lehet levenni a rúdról..?

Én jobban aggódom azon, hogy csere esetére van-e ott ehhez spec zsíranyag. Bár gumiharanghoz gondolom azt is tudnak rendelni.

Vélemény?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14307 Dátum: 2017.11.29 13:34:10 »
Köszi a linkeket! Az első még akár esélyes is lehetne, de kb 99% hogy ebay noname márka. Rúdat is találtam ott 18-ért, de ahhoz nem bíznék. A febest ahogy néztem jó darabokat készít, nem véletlen, hogy az ebay forrás is 35-ért írja.

Amit írsz a szétszerelésről jogos felvetés. Tapasztalat? Amúgy a tervek szerint márkaszervízben lenne cserélve. A gumiharangokból csak gyárit vennék rá ott. Gondolom a márkaszervízben a szét/össze szereléshez a szükséges szerszámok meg kellenének, hogy legyenek. Különben hogy cserélnének pl.: gumiharangot rajta ha épp az adja meg magát vagy akár külső csuklót, stb. Gondolom egy sima gumiharang csere esetére sem kell megvenni egy csuklót, mert nem lehet levenni a rúdról..?

Én jobban aggódom azon, hogy csere esetére van-e ott ehhez spec zsíranyag. Bár gumiharanghoz gondolom azt is tudnak rendelni.

Vélemény?
Én nem cseréltem a gumiharangot. Sérülésmentes volt, és ami jó azt nem szoktam babrálni. :no:
Legyártattam a tengelyt. Egy minimális igazítást igényelt csak, hogy illeszkedjen a helyére. Ha van olcsóbb szerelő, ilyen munkával nem érdemes a márkaszervizeket zavarni... ;)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14308 Dátum: 2017.11.29 14:26:17 »
Én nem cseréltem a gumiharangot. Sérülésmentes volt, és ami jó azt nem szoktam babrálni. :no:
Legyártattam a tengelyt. Egy minimális igazítást igényelt csak, hogy illeszkedjen a helyére. Ha van olcsóbb szerelő, ilyen munkával nem érdemes a márkaszervizeket zavarni... ;)

Én sem tervezem, de ha szét lesz szedve, és repedezett, vagy épp nem sikerül levenni valamiért normálisan, akkor célszerű ha van cseredarab (persze fölöslegesen nem dobálnám a pénzt!). Egyébként lehet megfogadom a tanácsodat, és nem veszek gumiharangot, csak zsírt bele. A gyári valóban mindig jobb, még ha régi is már.

Amúgy még az is elképzelhető, hogy otthon lesz a csere egy tavaszi jobb időben. Ahogy néztem az alsó gömbfej három csavarját kell kivenni a lengőkarból, és ennyi elég is ahhoz, hogy a féltengelyt a kerékagyból (persze a csavarjának a letekerése után) ki lehessen venni. A belső csuklót pedig a váltón fennhagyva tervezném szétvenni, persze ha hozzáférhető kézzel. Ennek annyi az oka, hogy így nem kellene macerálni a váltóolajjal, ami nemrég volt cserélve. Szóval a gumiharang nagy bilincsét levéve venném ki onnan. Itt viszont kicsit elakadtam. A rudam az a febest márka lesz, ez már biztos.

https://www.ebay.com/itm/LEFT-SHAFT-23X425X23-FOR-TOYOTA-AVENSIS-2003-2008-OEM-43470-09N40/122313121697?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649

Lesz hozzá külső csukló lehúzó, mert a gyári menne vissza rá, és azt le kell szedni a gyáriról. Ezt a célszerszámot már beszereztem.

Amik eszembe jutottak:

 - a gyári csukló passzol-e majd a linkelt febestes rúdhoz?

 - a váltó felőli gumiharangot nem cserélném, de a gyári rúd átmérőjét nem tudom azon a ponton (meg egyébként sem). Mi lesz, ha a gyári vastagabb vagy más kialakítású mint a febest ott ahol a gumit rá kellene szorítani a rúdra? Értelemszerűen egy tíz éve kifeszített gumit lehet, hogy a bilincs ráhúz a rúdra, de jó lesz úgy?
 
 - néztem volna a neten avensis 1.8 benzin balos gyári féltengely képet, illetve méreteket is, de sehol nem találtam ilyesmit. A gyárinál a váltó felőli "csuklónak" kívül ahol a gumiharang ráfekszik háromszöges alakja van, de találtam olyan képet, ahol a háromszöges bemélyedések megvannak, de azon kívül nem körkörös, hanem lapos egyenes a csukló külső része. Ilyen, mint a képen (bár lehet ez a T22 belső csuklójára való?!):

http://www.ebay.ie/itm/24288-SPIDAN-BELLOW-DRIVE-SHAFT/262923576903?hash=item3d37776647:g:qZEAAOSwoydWljc3

Most akkor a gyári milyen méretű/alakú a belső csuklónál? Milyen gumiharang jó oda, ha mégis cserélni kell?

A fórumon is szétnéztem itt. A leírások alapján a féltengely rúd fogszáma 23 mindkét oldalon, ez rendben van. A rúd hosszára 430 mm -et olvastam itt. Az enyém (ha pontos a leírás) 425,2 mm lesz. A Corolla rúdja 411 mm tehát a 425,2 biztosan avensis rúd és t25. csak kérdés, hogy milyen belső/külső csuklókhoz passzolhat ez? Gyári csuklókhoz?


Jelenleg itt tartok, ha van bármiről információd ezek közül, azt előre köszönöm, ha megosztod!

Amikor gyártattad a rudat, nincs meg, milyen méretűt csináltak?

« Utoljára szerkesztve: 2017.11.29 14:30:17 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14309 Dátum: 2017.11.29 15:27:55 »
Sajnos nem tudok adatokat, csak annyit, hogy a corolláé rövid bele (próbáltuk). A töröttet vittem, azt másolták le. 3 nap alatt készült el: megfelelő szilárdságú anyag beszerzése - gyártás - edzés.