Én nem cseréltem a gumiharangot. Sérülésmentes volt, és ami jó azt nem szoktam babrálni.
Legyártattam a tengelyt. Egy minimális igazítást igényelt csak, hogy illeszkedjen a helyére. Ha van olcsóbb szerelő, ilyen munkával nem érdemes a márkaszervizeket zavarni...
Én sem tervezem, de ha szét lesz szedve, és repedezett, vagy épp nem sikerül levenni valamiért normálisan, akkor célszerű ha van cseredarab (persze fölöslegesen nem dobálnám a pénzt!). Egyébként lehet megfogadom a tanácsodat, és nem veszek gumiharangot, csak zsírt bele. A gyári valóban mindig jobb, még ha régi is már.
Amúgy még az is elképzelhető, hogy otthon lesz a csere egy tavaszi jobb időben. Ahogy néztem az alsó gömbfej három csavarját kell kivenni a lengőkarból, és ennyi elég is ahhoz, hogy a féltengelyt a kerékagyból (persze a csavarjának a letekerése után) ki lehessen venni. A belső csuklót pedig a váltón fennhagyva tervezném szétvenni, persze ha hozzáférhető kézzel. Ennek annyi az oka, hogy így nem kellene macerálni a váltóolajjal, ami nemrég volt cserélve. Szóval a gumiharang nagy bilincsét levéve venném ki onnan. Itt viszont kicsit elakadtam. A rudam az a febest márka lesz, ez már biztos.
https://www.ebay.com/itm/LEFT-SHAFT-23X425X23-FOR-TOYOTA-AVENSIS-2003-2008-OEM-43470-09N40/122313121697?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649Lesz hozzá külső csukló lehúzó, mert a gyári menne vissza rá, és azt le kell szedni a gyáriról. Ezt a célszerszámot már beszereztem.
Amik eszembe jutottak:
- a gyári csukló passzol-e majd a linkelt febestes rúdhoz?
- a váltó felőli gumiharangot nem cserélném, de a gyári rúd átmérőjét nem tudom azon a ponton (meg egyébként sem). Mi lesz, ha a gyári vastagabb vagy más kialakítású mint a febest ott ahol a gumit rá kellene szorítani a rúdra? Értelemszerűen egy tíz éve kifeszített gumit lehet, hogy a bilincs ráhúz a rúdra, de jó lesz úgy?
- néztem volna a neten avensis 1.8 benzin balos gyári féltengely képet, illetve méreteket is, de sehol nem találtam ilyesmit. A gyárinál a váltó felőli "csuklónak" kívül ahol a gumiharang ráfekszik háromszöges alakja van, de találtam olyan képet, ahol a háromszöges bemélyedések megvannak, de azon kívül nem körkörös, hanem lapos egyenes a csukló külső része. Ilyen, mint a képen (bár lehet ez a T22 belső csuklójára való?!):
http://www.ebay.ie/itm/24288-SPIDAN-BELLOW-DRIVE-SHAFT/262923576903?hash=item3d37776647:g:qZEAAOSwoydWljc3Most akkor a gyári milyen méretű/alakú a belső csuklónál? Milyen gumiharang jó oda, ha mégis cserélni kell?
A fórumon is szétnéztem itt. A leírások alapján a féltengely rúd fogszáma 23 mindkét oldalon, ez rendben van. A rúd hosszára 430 mm -et olvastam itt. Az enyém (ha pontos a leírás) 425,2 mm lesz. A Corolla rúdja 411 mm tehát a 425,2 biztosan avensis rúd és t25. csak kérdés, hogy milyen belső/külső csuklókhoz passzolhat ez? Gyári csuklókhoz?
Jelenleg itt tartok, ha van bármiről információd ezek közül, azt előre köszönöm, ha megosztod!
Amikor gyártattad a rudat, nincs meg, milyen méretűt csináltak?