Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741536 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14265 Dátum: 2017.11.23 17:05:18 »
Nincs konkrét tapasztalatom, de...

A kettőstömegű lendkerék nem azért lett kitalálva és beépítve az autódba, mert felesleges lenne. A modern dízelek belső motor alkatrészeinek terhelése nagyságrendekkel nőttek a korai, hagyományos dízelekéhez képest, gondoljunk csak a fordulatszámtartomány jelentős kiszélesedésére. Egy mai dízel gond nélkül elforog 4500 fölé, szemben a hagyományos TD-kkel, amelyek 3500 felett már meghaltak. A kettőstömegű lendkerék hivatott többek között kiegyensúlyozni a motor-hajtás-váltó vonalon keletkező többlet terheléseket és megakadályozza, hogy a káros rezgések átterjedjenek a váltóra. Igen, persze, ki lehet váltani egytömegűre, de kérdés, megéri-e? Megéri-e szétcseszni emiatt a váltódat pl? A szerelő, aki a váltást javasolta, vajon ingyen és bérmentve fogja-e javítani az autódat, amennyiben emiatt tönkremegy valamely alkatrésze az autódnak? Azt fogja mondani, Te nem használtad jól az autót, biztos, ütötted-vágtad és különben is, a Te beleegyezéseddel történt az egyszerűsítés. Őt nem terheli semmiféle felelősség (- mondja ő...).

Sosem értettem, miért kell kendácsolni egy autót. Akkor is, ha használt, akkor is, ha 3-400 000km-t futott már. Naivság feltételezni azt, hogy egy bármilyen "szerelő" véleménye, miszerint, ki lehet váltani ezt az alkatrészt, a gyári fejlesztőmérnökökén felül áll. Ha ezt állítja, valszeg fogalma sincs az ok-okozati összefüggésekről. Nézd, tudva levő, hogy a kettőstömegű lendkerék és kuplung szett cseréje nem filléres tétel, eléri a 350-400 000Ft-ot. De ez egy modern dízel autó, amelynek részegységei közül többet fel lehet sorolni, amik egyenként is többszázezres kategóriába esnek. Ez akkor is tény volt, amikor vetted az autót. A használt autót.
Műszakilag mindenképpen az lenne a tisztességes megoldás, ha vállalnád ezt a költséget. Nem kioktatni szeretnélek, de bármilyen modern, használt dízelt veszel, ezek a kockázatok velejárnak, a vásárlással ezeket is vállalni kell.
Schaeffler oktatáson kihangsúlyozták hogy kizárólag a komfort követelmények növekedése miatt lett kifejlesztve a k t l k, az autógyártók mindig kevesebb. rengést követelnek és ezt a beszalliton hajtják be. Aki több kevesebb sikerrel értsd tartósságal megvalósítja


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14266 Dátum: 2017.11.23 19:23:25 »
A kettős tömegű lendkerék cseréje az eredeti állapot szerint,  ill.  a kiváltó készlet  polémiája kis mértékben a másod-harmad használóknál merül fel.
Ha másképp akarnám mondani  az "árérzékeny" keleti piac is hajtotta ezt  a változatot, mert ugye az autó fontos, az üzemben tartás kizárólag az olcsó gázolaj szintjéig merül fel. Ha van probléma, olcsón kell az alkatrész + javítás. Szóval az én álláspontom is az, hogy vagy kendácsolás, vagy autójavítás, ez két külön kategória. Persze mindenkinek szíve joga a saját pénzét arra költeni amire akarja.
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14267 Dátum: 2017.11.23 19:43:43 »
Schaeffler oktatáson kihangsúlyozták hogy kizárólag a komfort követelmények növekedése miatt lett kifejlesztve a k t l k, az autógyártók mindig kevesebb. rengést követelnek és ezt a beszalliton hajtják be. Aki több kevesebb sikerrel értsd tartósságal megvalósítja
Ez oké, de ha kiveszed mint rezgéscsillapító elemet az egyenletből, akkor cserébe sorban szét fog menni x darab más részegység. Kár ezen lamentálni, hogy kinek a hibája. Végső soron a felhasználó akar csendes kocsit. Én legalábbis még nem hallottam olyat aki zajosat akart volna. Be kell nyelni, hogy egyszerre sok pénz, viszont jó eséllyel egyszer kell csak kiadni. Úgy látom hogy a csere daraboknak 400.000 km a tervezett futása. Az egész jó.

... az "árérzékeny" keleti piac is hajtotta ezt  a változatot, mert ugye az autó fontos, az üzemben tartás kizárólag az olcsó gázolaj szintjéig merül fel. Ha van probléma, olcsón kell az alkatrész + javítás. Szóval az én álláspontom is az, hogy vagy kendácsolás, vagy autójavítás, ez két külön kategória.
Szívemből szóltál... :clap: :clap: :clap:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14268 Dátum: 2017.11.23 22:28:38 »
Sziasztok!
Némi muszaki infos segitseget kernek toletek. Tunet:

Szoval kigyullad alapjaraton a ket szelso sarga lampa,elvileg az olajszint ellenorzeset akarja gondolom,azonban minden folyadek szinten van,gazadasra eltunik a figyelmeztetes.
Mi lehet a problema?

http://www.origo.hu/auto/20150120-rejtelyes-fenyek-a-muszerfalon-az-auto-jelzesei.html
Amíg a töltés visszajelző világít a többi jelzést csak óvatosan venném figyelembe, először azt kellene orvosolni. Egy akku feszültség ellenőrzéssel lehetne kezdeni.

Csapi2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14269 Dátum: 2017.11.24 14:08:51 »
Sziasztok! Új vagyok még.
Olvastam a 918 -as csomagban dne nevű felhasználó füstölés és kormolás problémájáról.
Nem tudjátok, mi lett végül a megoldása. A turbó?
Nekem is ilyen problémám van, 2000-2500-as fordulattal megérkezem egy körforgalomhoz, bemegyek, kettőbe vissza, padlógáznál sem történik semmi, cammog, mint a csiga, le akar fulladni, majd óriási korom és füstpamacs csap ki hátulról, és mint az őrült kilő.

Szerintetek turbó?
324000 van az autóban 2,0 D4D 2004 októberi.

Köszi.
Csapi2

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14270 Dátum: 2017.11.24 17:37:39 »
Nekem is ilyen problémám van, 2000-2500-as fordulattal megérkezem egy körforgalomhoz, bemegyek, kettőbe vissza, padlógáznál sem történik semmi, cammog, mint a csiga, le akar fulladni, majd óriási korom és füstpamacs csap ki hátulról, és mint az őrült kilő.

Szerintetek turbó?

A leírás alapján vezetői hibára gyanakodnék, próbálj vezetőt cserélni és megnézni fennál-e a hiba.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14271 Dátum: 2017.11.24 18:15:33 »
A leírás alapján vezetői hibára gyanakodnék, próbálj vezetőt cserélni és megnézni fennál-e a hiba.
A lepadlózás túlzás, de szerintem nem úgy értette, hogy mindig így csinálja. A kolléga problémája az, hogy gázadásra nem indul meg, ezért próbálta ki a padlózást. Első körben biztos hogy szerelőnél próbálkoznék és nem egy fórumon, mert ez lehet magasnyomású pumpa,  turbó, négy lambdaszonda, katalizátor, x-y-z szenzor, meg még 6-8 dolog ami eszembe jut, így a topictársak kinyilatkozása max arra jó, hogy ne a szerelőnél kapjon infarktust, mikor közlik, hogy 450.000 forint lesz a vége. El kell menni szerelőhöz elmondani, hogy nem az olcsó kendácsolás a cél, hanem a tényleges javítás és problémamegoldás. Ebben az esetben lehet eredményt elérni. Vagy el lehet adni, mert drága a javítás és akkor lesz még egy alátámasztás arra, hogy a használt dízel piacon csak ramaty autót lehet venni, mert javítani senki nem akar, csak az olcsó dízel költség kell.

Nem tudjátok, mi lett végül a megoldása. A turbó?
Sajnos a tanácsot kérők a legtöbb esetben nem osztják meg a szerzett tapasztalatot a fórummal, így a többiek nem tudnak okulni az esetből. :no:
Két topictárs jut eszembe füstölés témában. Egyikük részletes diagnosztika után átpucoltatta a rendszert, kicserélte a szűrőket és DPNR-t is cseréltetett. A másik kolléga kicserélte a rossz turbót, majd eladta a kocsit még időben, egymillióval olcsóbban, a kocsi minden hiányosságát elmondva eladáskor, majd benzinesre váltott és azóta is boldogan lébecol.

Kowboy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14272 Dátum: 2017.11.24 22:13:03 »
21.-én még azt írtad, hogy rendbe szeretnéd rakatni a motort, mert fogy belőle a kenőanyag. Akkor ezt az állapotot szeretnéd megőrizni?

Most komolyan kerdezel hulyeseget vagy csak nem jutott eszedbe jobb de irnod kellett valamit ?
A nivopalcas hozzaszolas a masik kedves nagyokos.. :clap:
Nem vagyok autoszerelo sosem szereltem es a motorok pontos felepiteserol es alkatreszeirol mukodesi elveirol stb. sem tudok sokat de alapveto dolgokkal tisztaban vagyok nem kell hulyenek nezni...
Igen szeretnem muszakilag es esztetikailag is toppon tartani az autot bevallom az otthoni kozhiedelemmel ellentetben aki kulfoldon dolgozik nem feltetlen keres milliokat havonta de ha 1000 font az ara hogy rendbe szedjem akkor bealdozom nem szandekozom ujat venni fel ev mulva:)
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.24 22:30:33 írta Kowboy »

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14273 Dátum: 2017.11.24 23:38:55 »
Ne nagyokosozz itt, nem én közlekedek le-leeső olajnyomással  :ph34r:
Fél liter ilyen esetben LEPKEFING, ha néznéd a pálcát akkor tudnád.
A családban most lett csapágyas (motorcsere!) egy olajevős off kocsi a laza utántöltési hajlandóság végett.


Tondy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14274 Dátum: 2017.11.25 10:51:11 »
Sziasztok! Új vagyok.

Avensis 1.8 /2007 évjáratú autó boldog tulajdonosa vagyok hét éve. Kérdésem az lenne, hogy vezérműlánccal volt e valakinek problémája esetleg kellett e cserélni.

Köszi:Tondy

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14275 Dátum: 2017.11.25 11:41:50 »
Sziasztok! Új vagyok.

Avensis 1.8 /2007 évjáratú autó boldog tulajdonosa vagyok hét éve. Kérdésem az lenne, hogy vezérműlánccal volt e valakinek problémája esetleg kellett e cserélni.

Köszi:Tondy
Nem jellemző, szerencsére nem VW lánc van benne, ez kb. élettartamot bír. Feszítőt kell ellenőrizni ha csörögne.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14276 Dátum: 2017.11.25 11:47:20 »
Most komolyan kerdezel hulyeseget vagy csak nem jutott eszedbe jobb de irnod kellett valamit ?
A nivopalcas hozzaszolas a masik kedves nagyokos.. :clap:
Nem vagyok autoszerelo sosem szereltem es a motorok pontos felepiteserol es alkatreszeirol mukodesi elveirol stb. sem tudok sokat de alapveto dolgokkal tisztaban vagyok nem kell hulyenek nezni...
Igen szeretnem muszakilag es esztetikailag is toppon tartani az autot bevallom az otthoni kozhiedelemmel ellentetben aki kulfoldon dolgozik nem feltetlen keres milliokat havonta de ha 1000 font az ara hogy rendbe szedjem akkor bealdozom nem szandekozom ujat venni fel ev mulva:)
Ne vedd fel a kesztyűt ellene, többször volt már a fórumról kitiltva a stílusa miatt, illetve, szándékos téma rombolásért.
Ahogy elnézem, a múltkori sem az utolsó alkalom volt...[emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Tondy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14277 Dátum: 2017.11.25 14:47:53 »
Köszi!

Feszítőt cseréltem benne mert egy minimális hangja van nem csörgött inkább surrogó hangot hallok mintha nem lenne elég feszes.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14278 Dátum: 2017.11.25 16:07:39 »
Sziasztok!
Elkapott a CHECK!!!  :eek:
Kettő hibaüzenet váltakozik az infó panelen. Miközben az ezekhez kapcsolódó hibajelző ikonok kigyulladtak.

Check VSC system
Check parking brake system


Én még Toyotával kapcsolatban ilyen díszkivilágítással nem találkoztam.
Mielőtt szervizhez fordulok kérdezlek titeket is, hogy ez a kombináció mitől lehet és mire számítsak?

(egy másik topikba is beírom, nem célom a flood, de be vagyok sózva  :wacko: )
Fery

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14279 Dátum: 2017.11.25 16:30:18 »
(egy másik topikba is beírom, nem célom a flood, de be vagyok sózva  :wacko: )
Kaptál is ott választ ;)