Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741785 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14190 Dátum: 2017.11.02 19:08:04 »
Lengőkar ok cserélve stabpálcák, stab szilentek cserélve, kormány összekötők cserélve.
Mennyibe kerültek ezek? Munkaórában mennyi volt? Alkatrészből mit rakattál be? Padkáról leállásnál mindig nyekken valami, már készülök lélekben a szilentezésre, mert néha kanyarban terhelésváltásra is csinálja. Meg fékezésnél...

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14191 Dátum: 2017.11.03 20:39:13 »
Mennyibe kerültek ezek? Munkaórában mennyi volt? Alkatrészből mit rakattál be? Padkáról leállásnál mindig nyekken valami, már készülök lélekben a szilentezésre, mert néha kanyarban terhelésváltásra is csinálja. Meg fékezésnél...
Nekem is ezt csinálta mindaddig, amíg kb 4 éve be nem vittem a toyotába, és egy kormösszekötős-visszahívásos akció keretében valamit bütyköltek rajta.
Ha pontos akarok lenni, akkor a katalizátor-összeomlás miatt került a műtőbe az autó, és ha már kéznél volt, akkor letudták a visszahívásos javítást (cserét?) is. Ezután megszűnt ez a kattogás. :yes:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14192 Dátum: 2017.11.03 21:12:32 »
Nekem nem kattog, hanem nyekereg. Hangra, mintha valami elfáradt szilent lenne, egyértelműen nyekergő guminak hangzik.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14193 Dátum: 2017.11.05 11:14:41 »
Holnap reggel viszem az autót kicserélni a szervokormány szivattyút. Igyekeztem keveset használni az autót, mert egy rémálom volt álló helyzetben tekerni - jobban mondva próbálni tekerni - a kormányt, 1-1 szűk parkolóhelyre beállás felért egy konditermes gyúrással - és ilyenkor érti meg igazán az ember, micsoda áldás is tud lenni egy a mai világban természetes extra, mint a szervo. A 215/45-ös kerekeket nem mértem még le, de felnistől szerintem 20-22 kg simán megvan darabja, hol vannak már azok a régi szép idők, amikor szervó és fordulatszámmérő nélküli 1.0 GL Swiften tanultam vezetni, és az azon lévő talán max 155-ös virsligumik elforgatása egyáltalán nem volt nehéz feladat.  :innocent:

Ha semmi nem jön közbe, még aznap hozhatom is el az autót, vannak olyan jóban már a szerelővel a Bárdinál, hogy kiadják neki ezt az alkatrészt anélkül, hogy ott helyben leadná érte cserébe a kicseréltet - ezzel szerencsére így egy fél napot biztosan nyertünk már.

Majd a végeredményről, árról természetesen beszámolok.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14194 Dátum: 2017.11.06 09:52:32 »
Mennyibe kerültek ezek? Munkaórában mennyi volt? Alkatrészből mit rakattál be? Padkáról leállásnál mindig nyekken valami, már készülök lélekben a szilentezésre, mert néha kanyarban terhelésváltásra is csinálja. Meg fékezésnél...

Ez a padkafelállásos nyekergés nem épp az első stab szilentes téma? Mintha így rémlene a korábbi hsz-ekből, de lehet már megkopott a memóriám. Én cseréltettem, de gyárit érdemes venni, asszem darabja 5 ezer volt nettó és mindkét oldalra egy kell. Nálam nem volt elkopva még, de kicsit fáradtnak tűnt a gumi, szóval inkább megelőzés volt. Nem is nyikkan semmi azóta sem.

Ma a téli gumi cserjével egybekötöttem  a "legendás" bal féltengely szemrevételezését. Nekem még original, tehát ott volt  a gumi bumszli a jelzett helyen. Akkor ért a meglepetés, amikor könnyed mozdulattal levette a belső oldali fém bilincset, és azt gondoltam ez lejön (valahogy) Bizonyára nem olvastam figyelmesen  az erről írt hozzászólásokat, mert  a gumi alatt egy acél cső rejtezett. Erre nem számítottam. Kis erőkifejtéssel a váltó felé el lehetett tolni  a torzót. Na ami volt alatta az nem mindennapi. A féltengely kráteresen rozsdás,  a cső belső palástja és a tengely között  egy morzsalékos valami, talán régen gumi, de teljesen elporladva. A féltengely rozsda csak drótkoronggal jött le. Utána befújtam cink + alvázvédő spray-vel és száradás után az elporladt anyagot önvulkanizáló szalaggal pótoltam. Erre húztam vissza  "csövet" majd egyéb rögzíthetőség híján betekertem önvulk szalaggal.
Majd aknára állva egyszer leflexelem, mert az ott már parasztgyalázat. Kérdés,  a rozsda mely fázisában léptem, török vagy nem török....

Akkor a gyári gumi bumszli alatt egy fém cső is van a tengelyen?? Hmm,.. ezt nem tudtam én sem eddig. Nem olcsóbb egy új rúdat venni 30k körül és kicserélni, mint macerálni, hogy rozsdás, ki tudja mennyire, fújkálni mindenféle korróziógátló dologgal, meg még nem is biztos, hogy így jó lesz a végén.. ? Nálam is még a gyári tengely van, de én lehet a rúdcsere mellett döntök inkább benne, bár a fene tudja mikor kellene meglépni...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14195 Dátum: 2017.11.06 10:30:18 »
Nem gondolom, hogy a megoldás örök élet, de az adott helyzetben erre a tűzoltásra tellett. A féltengely anyaga nem meglepő módon nagyon kemény, csiszoló vászonnal, reszelővel  a rozsda nem jött le. A drótkorong lehozta de rücskös maradt, amit nem értek. Szóval a rozsda nem lemezes szerkezetű, hanem pontokban kráteresre rohadt, ami egy libabőrös felületet adott. Mondjuk ezek  a kráterek kb. jó ha max 0,1 mm egyenetlenséget jelentenek, viszont nem értem, milyen  acél lehet ez, hogy így korrodál. Mintha nem lenne a felület homogén. Ami még nem tetszik, hogy ha rátették ezt a gumiba sütött csövet  a tengelyre, miért csak  a belső oldalon van rögzítő bilincs,  a külső oldal semmilyen módon nem biztosított a korrodáló anyag bejutása ellen.
Miután ebben az esetben nem a futásteljesítmény, (nekem 116eKm) hanem  a kor  (10 év), valamint a korrozív anyag dózis számít ami nem definit, ezért elértem/elérhettem a minden megtörténhet fázisba.
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14196 Dátum: 2017.11.06 13:20:39 »
Ez a padkafelállásos nyekergés nem épp az első stab szilentes téma? Mintha így rémlene a korábbi hsz-ekből, de lehet már megkopott a memóriám. Én cseréltettem, de gyárit érdemes venni, asszem darabja 5 ezer volt nettó és mindkét oldalra egy kell. Nálam nem volt elkopva még, de kicsit fáradtnak tűnt a gumi, szóval inkább megelőzés volt. Nem is nyikkan semmi azóta sem.
Köszi az infót, berendelem. Időben mennyi ennek a cseréje?

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14197 Dátum: 2017.11.06 13:46:31 »
Nem gondolom, hogy a megoldás örök élet, de az adott helyzetben erre a tűzoltásra tellett. A féltengely anyaga nem meglepő módon nagyon kemény, csiszoló vászonnal, reszelővel  a rozsda nem jött le. A drótkorong lehozta de rücskös maradt, amit nem értek. Szóval a rozsda nem lemezes szerkezetű, hanem pontokban kráteresre rohadt, ami egy libabőrös felületet adott. Mondjuk ezek  a kráterek kb. jó ha max 0,1 mm egyenetlenséget jelentenek, viszont nem értem, milyen  acél lehet ez, hogy így korrodál. Mintha nem lenne a felület homogén. Ami még nem tetszik, hogy ha rátették ezt a gumiba sütött csövet  a tengelyre, miért csak  a belső oldalon van rögzítő bilincs,  a külső oldal semmilyen módon nem biztosított a korrodáló anyag bejutása ellen.
Miután ebben az esetben nem a futásteljesítmény, (nekem 116eKm) hanem  a kor  (10 év), valamint a korrozív anyag dózis számít ami nem definit, ezért elértem/elérhettem a minden megtörténhet fázisba.

Nem tudom a gyári féltengely gyári kialakítását, így most csak néhány gondolat jutott eszembe az általad leírtakról:

 - A rozsdát valami erős rozsdaoldó szerrel megpróbálni leszedni? Ha amúgy is csak 0,1 mm kráterek vannak, és nekiálsz flexelni, szerintem ettől többet fogsz leszedni róla..
- A felületen lehet, hogy van valami galvanizált réteg. Úgy mint a gyári fém elemeken. Ezt lehet látni, ha pl lecsiszolsz szép rétegesre egy gyári karosszéria elemet, és egy utángyártottat. Utóbbi esetén csak a fém van meg a fekete festék. A gyárin meg ott a cink vagy ón réteg, vagy vmi más kombó a rozsda ellen. Ahol a gyári elem rohadni kezd, ott is ilyen vékony kis kráterek lesznek, ezért gondolom, hogy a tengely is talán valami keményebb felületvédelmet kapott a rozsdásodás ellen. Ha megcsiszolod, akkor pont a védelmet szeded le róla első körben..
- Gondolatom szerint a gumi bigyó egy rezgéscsillapító vagy esetleg rezgést elhangoló eszköz lehet. Másik véglet, ha tudták, hogy a tengely ott a leggyengébb, és ott pattan el, ha túlzott terhelést kap, vagy anyagfáradás miatt, és ez amolyan vész megoldás, hogy az ottani törést kicsit összefogja, ne rögtön a törés után össze-vissza kezdjen kalinpálni a féltengely ott, hanem ebben a gumi "összekötőbe" maradjon egy ideig a törésnél. Ez csak ötletelés, de valamiért odarakták, fölösben nem hiszem hogy egy gyártó bármit is odatervezne, legyártana..
- Az, hogy csak egy oldalt van rögzítő azért előnyösebb, mert ha mindkét oldalt lenne, és nem tömít rendesen, belemehet a víz és az ott megáll, és még jobban korrodálja, mintha ki tud onnan száradni, vagyis az egyik oldal nyitott. Olyan mint a kaszni télen, ha a latyaktól ki tudod szárítani garázsban nem rohad, de ha nedves, akkor az elektrokémiai folyamatokat gyorsítod, hiszen van közeg (elektrolit) ami ezt elősegíti, ergó gyorsabb a rozsdásodás.
- A 10 év lehet, hogy meghatározó, de szerintem ez használattól (esős-száraz, dinamukus-toporgós, stb..) is nagyban függhet. Ezért is nehéz eltalálni. Nem utolsó sorban két egyforma erős alkatrész sincs, valamennyire mindegyik szór, ha nem is nagy sávban, így lehet néhány gyengébb eltört, a többi meg vígan teszi a dolgát. Akár ilyen zárványmászkálós dolog is lehet benne, mint a hidak fém elemeiben, mert azokat is nézik UH-val időnként, a rezgések/terhelésváltások hatására ugyanis ezek a zárványok tudnak mozogni/összegyűlni az anyagban. Ezt egy anyagtechnikával foglalkozó gépész biztos jobban ismeri.

Most ennyi jutott eszembe. Mindenesetre ha már elkezdted, lehet célszerű végigvinni, bár a flexxel tisztítást én mellőzném, mert vékonyítasz, és korrózióvédelmet távolítasz el róla. (A cink spray kanyarban sincs olyan, mint a galvanizálási úton ráhelyezett réteg!!)

Köszi az infót, berendelem. Időben mennyi ennek a cseréje?

Igazán nincs mit. Én az autó vásárlása után cseréltettem, egy hét volt a berendelés, a Mayernél cserélték. Nálam nem nyikorgott, de javasolták szemrevételezésnél, hogy hamarosan érdemes, és ebből a gyári a használható. Rögtön a padkára fel-le állást kérdezték, hogy nem nyikorog-e már, erről is rémlett nekem, meg mintha itt is lett volna már ez téma. Azért előtte nézesd meg, mielőtt fölösen rendelnéd, távgyógyításban nehéz mit mondani egy hangra, amit nem is hall az ember..
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.06 13:49:48 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14198 Dátum: 2017.11.06 14:45:09 »
Holnap reggel viszem az autót kicserélni a szervokormány szivattyút.

nem vitted vissza Bcsabára végül ezért is?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14199 Dátum: 2017.11.06 14:56:19 »
" Mindenesetre ha már elkezdted, lehet célszerű végigvinni, bár a flexxel tisztítást én mellőzném, mert vékonyítasz, és korrózióvédelmet távolítasz el róla. (A cink spray kanyarban sincs olyan, mint a galvanizálási úton ráhelyezett réteg!!)"

Ha írtam valamit flexelésről, az az lehetett, hogy azzal vágom le a csövet. (majd) Galvanizálva nincs, fekete festék volt rajta, ami lepedőkben jött le, vagyis már rég nem tapadt.  A rozsdát drótkoronggal vettem le.
Avensis 1.8 / 2007

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14200 Dátum: 2017.11.06 17:46:41 »
A "magától" bezáródó csomagtér-ajtó.

A jelenség továbbra is fennáll.
Az eddigi megfigyelés szerint hasonló, mint az ajtóknál: központival nyitod a zárást, majd ha tényleges ajtónyitás nem történik visszazárja, reteszeli... Őszi szünet volt, ma reggel ismét szembesültem a dologgal. Kocsi gombbal nyit, beülök, kiállok, kiszállok gyerekekért csomagokért, addigra a csomagtérajtót visszazárta.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14201 Dátum: 2017.11.07 11:52:31 »
" Mindenesetre ha már elkezdted, lehet célszerű végigvinni, bár a flexxel tisztítást én mellőzném, mert vékonyítasz, és korrózióvédelmet távolítasz el róla. (A cink spray kanyarban sincs olyan, mint a galvanizálási úton ráhelyezett réteg!!)"

Ha írtam valamit flexelésről, az az lehetett, hogy azzal vágom le a csövet. (majd) Galvanizálva nincs, fekete festék volt rajta, ami lepedőkben jött le, vagyis már rég nem tapadt.  A rozsdát drótkoronggal vettem le.

A galvanizálást csak akkor venni észre, ha teljesen lemaratnád mondjuk kromofággal a felületet, és utána finom csiszolópapírram elkezdenéd kidolgozni a rozsdát. Ez a réteg igen vékony a karosszéria elemeken is. Nem ráfújják, hanem elektromos áram segítségével (pongyola megfogalmazás így) viszik fel a fémre. Egy korábbi autó gyári elemén néztem meg ezt, és tényleg elképesztő különbség van. Ahogy a cink vagy épp alkalmazott korrózió védő réteg átlukad, ott kráterek keletkeznek, kirohad a "kráterben" a fém, és ezt érzed hepehupásnak a felületen. A festék az csak egy plusz védő réteg, de szerintem egész biztos nem az védi meg ott a fémet a rozsdától.. Bánom már, hogy az akkori szép lecsiszolt rétegeket nem fotóztam le, most jól jönne belinkelni, de valami hasonló, csak ez inkább a korrózióról szóló anyag:

http://www.nyf.hu/others/html/kornyezettud/kornykem1/vas.htm

http://porthole.hu/cikk/6690-katodos-vedelem-a-korrozio-ellen
 
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14202 Dátum: 2017.11.07 20:23:28 »
Hello.
Amit írsz az igaz lehet, de nem  a féltengelyre. Mint írtam,  a festett felület lepedőkben vált le és alatta acél volt felületi kikészítés nélkül. Ezt teljes bizonyossággal meg tudom állapítani. Azt is írtam, hogy a felület olyan kemény, hogy a csiszolás akár vászonnal, akár finom reszelővel nem viszi, szóval a gyártástechnológiát nem ismerve az  a végeredmény, hogy kemény a felület és gátlástalanul korrodál a nem jól szellőző felületeken. Ennyi. Ennél több engem nem érdekel, az autó jó, úgy érzem megakadályoztam  a további korróziót  az alkalmazott speciális anyagokkal. (melyek  a mobil távközlési tornyoknál alkalmazva már bizonyítottak) Hogy ezek után eltörik vagy nem, attól most még jól alszom.
Avensis 1.8 / 2007

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14203 Dátum: 2017.11.08 10:12:38 »
nem vitted vissza Bcsabára végül ezért is?

Akkor vittem csak újra a gyűrűzés után.
Ma pedig végre átveszem az autót, a szerelő hívott, hogy minden működik  :clap: :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #14204 Dátum: 2017.11.08 10:20:20 »
Na, végre! Nagyon jó hír!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i