Sziasztok!
Ti, akiknek már elmúlt 12 éves a verdája, hogyan álltok a külföldre utazás kérdéshez? Értem ezalatt azt, hogy ugyebár alapvetően nemigazán lehet 12 évesnél idősebb kocsira az utasbiztosítás mellés gépjárműasszisztenciát kötni, vagy amelyik biztosítónál lehetne is (van egy-kettő, ez tény), ott alapból nagyon drága az egész utasbiztosítás is...
Kérdezem ezt most csak azért, mert két nap múlva átugranánk a Horvátokhoz és habár karban van tartva a kocsi (kötelező olajcserék és ami ezzel jár), de úgy "extra" bevizsgáláson nem esett még át. T25 2003 év vége, 165ezer van benne és manapság egyre több olyat olvastam, hogy otthagyta gazdáját a lámpánál vagy akárhol, mert eltörött a bal féltengely
Valós a félelem és Ti pl. el sem indulnátok egy jó biztosítás és / vagy alapos műszaki ellenőrzés nélkül vagy ennyire nem eszik forrón a kását?
UI.: már csak hab a tortán, hogy ugyan nem egyedül indulunk útra, de ha jól tudom, ez tipikusan az a fajta meghibásodás, ahol vontatni nem lehet a járművet (azaz, csak a drága tréler maradt...).
Mi a véleményetek a témában?
Köszönöm!
Ezen én is szoktam filózni sajnos.. Az enyém is 2004 évjárat már, de sokkal több km-errel (336). A féltengely nálam gyári, de ahogy olvasom teljesen random törik el, van akinek 5-600 -at is kibír, és van aki még mindig a gyárival megy, mint pl én is. Már kinéztem egy pót rudat 30-ért. Megrendelem majd, és azt be is teszem a kocsiba, ha hosszabb útra mennék valahová.
A feszültségszabályozó nálam is úgy tűnik, mintha rendetlenkedne. Azon is van egy bronz kefe, ha jól néztem, és az is tud kopni. Nálam a tünet jelenleg annyi, hogy a szivargyújtós töltéskijelző (meg még sokmindent tud a kütyü) néha 14,2-14,1 körül írja a töltést, de utána menet közben vissza szokott esni 13,9-13,8 -ra is. Lehet azért mert az akksi fullon van, de nem hinném, mert szerintem ennek 14,3-14,4 körül kellene lenni ha jól tudom. Szóval lehet már gyenguszkodik a szabályozó. Majd rendelek egy bontott generátort is, 10 körül van a komplett. Ja, a szíj és a feszítő új, szóval attól nem lehet.
Az önindító bronzkeféjét már cseréltem, az 2-300 ezer km-re még jó, de ezt is érdemes.
A külföldben csak az a necc, hogy mennyiért visz le pl a tréler a pályáról Horvátban.. Aztán van-e ott alkatrész, mert ugye ha csak gyári van..ha meg utángyártott, akkor azt ott rendelni kell..szállás kell...
Nekem ezek a problémáim. Amúgy a trélerezésre tényleg van EU biztosítás 10 ezer körül 15 éves korig. De ugye már nem soká annyi az autó. Ez is fura, mert pl néhány 15 év alatti autó ezerszer rosszabb állapotú mint némely 15 év feletti. De ez biztosítás, ez van. A gond az, hogy nagyobb összegért vagy külön szervizes átvizsgálási igazolással sem lehet 15 év felettire biztosítást kötni sajnos. Itt a piaci rés a biztosítóknak, márkaszervizes hibamentes igazolással lehetne még pár autóra biztit kötni...
Amúgy meg egy új autó, vagy egy fiatalabb is képes lerobbannni.. Budapesten pl már többször láttam L-es, M-es rendszámos relatív igen fiatal BMW-ket tréleren.. Nem azért mert törtek, hanem valszeg meghibásodtak. De lehetne említeni itt a francia autótípusokat is.. Szóval ez talán tényleg szerencse kérdése, de a típushibákat mindegyik márka esetében célszerű hosszabb út vagy rendszeres használat esetén kijavítani még a meghibásodás előtt.