Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742990 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13125 Dátum: 2017.04.13 00:52:22 »
Legalább sikerült behatárolni a problémát. Az órában lévő 150.000km-t innentől erős fenntartásokkal kezelném. Ha friss vétel, akkor váltóolajat is cseréltess és füleld meg, hogy nincs-e váltócsapágy zümmögés ami kinyomott kuplungra elhallgat.

Lehet az 150 ezerrel is, pl bevásárlós autó volt pár km-re gyakori indítással..Mondjuk ez esetben a motor és katalizátor se lehet vmi jó kondiban, mert a rövid utak hideg üzem ugye...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13126 Dátum: 2017.04.13 16:09:46 »
Lehet az 150 ezerrel is, pl bevásárlós autó volt pár km-re gyakori indítással..Mondjuk ez esetben a motor és katalizátor se lehet vmi jó kondiban, mert a rövid utak hideg üzem ugye...

Nekem ~200ezer-nél kellet önindítót cserélnem (utángyártottra), úgy hogy 90%ban autópályáztam. Nálam az volt a tünet hogy melegen nem indult. Behúzott majd egyből elengedte a benix. Ha visszahűlt a motor utána újra indult.  :sorcerer:
Később visszaraktam a felújított (bronzkefék, csapágyak) gyárit, 364ezerrel adtam el....


'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13127 Dátum: 2017.04.18 12:09:07 »
Nekem ~200ezer-nél kellet önindítót cserélnem (utángyártottra), úgy hogy 90%ban autópályáztam. Nálam az volt a tünet hogy melegen nem indult. Behúzott majd egyből elengedte a benix. Ha visszahűlt a motor utána újra indult.  :sorcerer:
Később visszaraktam a felújított (bronzkefék, csapágyak) gyárit, 364ezerrel adtam el....

Én is azt olvastam, hogy a bronzkeféken kívül más nagyon ritkán kopik el/megy tönkre ezekben.. Azért a gyári, még felújítva is jobb választás, mint egy utángyártott.. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tapti75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13128 Dátum: 2017.04.18 19:19:12 »
Sziasztok!

Az előzőekben általam említett VSC TRC OFF lámpa kombináció azóta egyszer jelzett és napok óta semmi...
Viszont előkerült a rettegett olajfogyás... 471Km alatt maxról a felére esett az olaj szint...  mondhatni kicsit para a dolog.
Kezdek kicsit kétségbe esni... Tudom volt itt is valahol téma a megoldásról. HELP!
Összeg szerűen mire lehet számítani?

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13129 Dátum: 2017.04.18 23:13:37 »
Sziasztok!

Az előzőekben általam említett VSC TRC OFF lámpa kombináció azóta egyszer jelzett és napok óta semmi...
Viszont előkerült a rettegett olajfogyás... 471Km alatt maxról a felére esett az olaj szint...  mondhatni kicsit para a dolog.
Kezdek kicsit kétségbe esni... Tudom volt itt is valahol téma a megoldásról. HELP!
Összeg szerűen mire lehet számítani?

Közepes minőségű alkatrésszel plusz munkadíjjal a motor gyűrűzése hf felújítással max 200-ból van meg ezt olvastam. Azt hiszem ajánlottak is itt vkit aki profin megcsinálja. Keress vissza, itt. Mondjuk azt is olvastam, hogy ha 4 olajfuratos dugód van a motorban, azt 8-ra kell fúrni vagy dugót is cserélni a biztos eredményhez, hogy megfelelő kenés legyen. :)
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.18 23:15:49 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13130 Dátum: 2017.04.18 23:57:49 »
Mondjuk azt is olvastam, hogy ha 4 olajfuratos dugód van a motorban, azt 8-ra kell fúrni vagy dugót is cserélni a biztos eredményhez, hogy megfelelő kenés legyen. :)
Ez a gond a 2.4-essel is van ? Hány olajcsere alatt nőtt meg? Hirtelen nem lesz ekkora.
Szerintem ma már nem szokás dugót cserélni, mert többnyire nincs szükség több 100k-s futásteljesítményre, + lehet bízni az újabb 5w30 olajokban is... Újszerű autóknál nyilván cseréltek.

Tapti75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13131 Dátum: 2017.04.19 05:43:36 »
Közepes minőségű alkatrésszel plusz munkadíjjal a motor gyűrűzése hf felújítással max 200-ból van meg ezt olvastam. Azt hiszem ajánlottak is itt vkit aki profin megcsinálja. Keress vissza, itt. Mondjuk azt is olvastam, hogy ha 4 olajfuratos dugód van a motorban, azt 8-ra kell fúrni vagy dugót is cserélni a biztos eredményhez, hogy megfelelő kenés legyen. :)

Köszi, próbáltam keresgélni, de ha minden igaz Békéscsabai emberkéről volt szó, de konkrétat nem találtam. Sajnos az messze van tőlem, 220Km.

Tapti75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13132 Dátum: 2017.04.19 05:51:23 »
Ez a gond a 2.4-essel is van ? Hány olajcsere alatt nőtt meg? Hirtelen nem lesz ekkora.
Szerintem ma már nem szokás dugót cserélni, mert többnyire nincs szükség több 100k-s futásteljesítményre, + lehet bízni az újabb 5w30 olajokban is... Újszerű autóknál nyilván cseréltek.

Azt nem tudom, számomra új az autó. Németországi, a meglévő szervizszámlák alapján stimmel a Km is, computerre lett rakva vétel előtt, stb.
Minden szép lenne, ha az olajat nem kajálná...   az meg sajnos nem derül ki csak pár száz Km után.
Mind ezt tetézi, hogy a család is hülyének néz...  :wacko:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13133 Dátum: 2017.04.19 08:44:42 »
Azt nem tudom, számomra új az autó. Németországi, a meglévő szervizszámlák alapján stimmel a Km is, computerre lett rakva vétel előtt, stb.
Minden szép lenne, ha az olajat nem kajálná...   az meg sajnos nem derül ki csak pár száz Km után.
Mind ezt tetézi, hogy a család is hülyének néz...  :wacko:
Az avékban nincs olyan memória, hogy hány km van az autóban, és Németországban IS csak a márkakereskedésekben lehet megbízni, de még azok között is vannak kivételek. És akkor a legmegbízhatóbb, ha csak a német nyelven értenek. ;)
A 200ezer forintos gyűrűzést számold inkább 300-nak, mert ha 240 lesz a vége, akkor örülni fogsz, ha meg 200-ra számítasz, akkor meg bosszankodni. A 220 kilométeres távolságot meg lehet, hogy érdemes akár 4-szer megtenni, mert egyrészt már több fórumtagnál bizonyított az illető, másrészt, máshol jelentősen drágább szervizköltséggel kell számolni, így bőven visszajön az a +20ezer forint benzinköltség. :yes:
Fordulj Bepi kollégához, ő mindenkin szívesen segít ebben a témában. :hug:
Sajnos nem emlékszem hogy kinek, (talán Xtrem társunknak) van 2.4-e... Én megkérdezném, az illetőt, hogy nála hogy fogy az olaj. :otlet:
Szerintem az ilyen mértékű olajfogyasztás sok-sok százezer km után jön csak össze. (Nekem 600ezernél evett ennyit az 1.8)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13134 Dátum: 2017.04.19 09:59:45 »
Köszi, próbáltam keresgélni, de ha minden igaz Békéscsabai emberkéről volt szó, de konkrétat nem találtam. Sajnos az messze van tőlem, 220Km.

Bocsi, most látom, hogy a tied 2.4-es.. A 200-as ár az 1.8-ra vonatkozott.
Ahogy Izso is írta, megéri egy jó szerelő miatt 220 km-t is utazni, főleg motorfelújítás miatt!! Én egy másik autómon (BMW 318 TDS volt régen) csináltattam felújítást egy ismerősöm szerelőjénél. Nem néztem fórumot akkor róla, nem tudtam sok mindent, de jónak mondta az ismerősöm, azt mondta, hogy az akkor megszűnt Malév-nál volt szerelő, repcsiket is javított. Megbíztam benne, és 200-ból ott is megvolt a felújítás, hajtókarcsapágy, gyűrű, hf full felújítás, tömítések, vezetők, és a felhasznált alkatrész mind németből jött és gyári BMW volt jó forrásból.. Nos, az első összerakásnál nyomta a vízkörbe a levegőt, keményedett a vízcső, mondtam neki, hogy ez így nem okés.. Ő bizonygatta, hogy de okés.. Aztán szétszedte még egyszer, és az egyik HF csavar kézzel volt hajtható...Utána meg beleszakította a blokkba az új csavargarnitúrából egyet, menetjavítás.. összerakta, akkor meg kicsit darabos lett a járása, és egy helyen kifelé is engedte az olajat..A vízkör mondjuk helyrejött, ment az autó, csak ezekkel a "szépség hibákkal"..
Csak azért írom le, hogy ha van olyan, aki becsületesen megcsinálja, és többeknél is bizonyított, még ha messze van, ezen a téren akkor is megéri, mint beleszaladni egy lutriba..

Amúgy az olajfogyásról én csak az 1ZZFE motorkódnál hallottam, a 2.4-es meg ha nem tévedek más motor. De ha nem így van, majd megírják.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13135 Dátum: 2017.04.19 12:45:56 »
Köszi, próbáltam keresgélni, de ha minden igaz Békéscsabai emberkéről volt szó, de konkrétat nem találtam. Sajnos az messze van tőlem, 220Km.
Amikor a 250-300.000-es ajánlat mellé teszed a 120.000 forintos ajánlatot, akkor hirtelen nem is lesz messze és az oda-vissza vonatozás se lesz lehetetlen. ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13136 Dátum: 2017.04.19 12:47:55 »
Az avékban nincs olyan memória, hogy hány km van az autóban, és Németországban IS csak a márkakereskedésekben lehet megbízni, de még azok között is vannak kivételek. És akkor a legmegbízhatóbb, ha csak a német nyelven értenek. ;)
A 200ezer forintos gyűrűzést számold inkább 300-nak, mert ha 240 lesz a vége, akkor örülni fogsz, ha meg 200-ra számítasz, akkor meg bosszankodni. A 220 kilométeres távolságot meg lehet, hogy érdemes akár 4-szer megtenni, mert egyrészt már több fórumtagnál bizonyított az illető, másrészt, máshol jelentősen drágább szervizköltséggel kell számolni, így bőven visszajön az a +20ezer forint benzinköltség. :yes:
Fordulj Bepi kollégához, ő mindenkin szívesen segít ebben a témában. :hug:
Sajnos nem emlékszem hogy kinek, (talán Xtrem társunknak) van 2.4-e... Én megkérdezném, az illetőt, hogy nála hogy fogy az olaj. :otlet:
Szerintem az ilyen mértékű olajfogyasztás sok-sok százezer km után jön csak össze. (Nekem 600ezernél evett ennyit az 1.8)
Bepi lassan jutalékot szedhetne. :D
Xterm szerintem hajón van, elég néma mostanában.

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13137 Dátum: 2017.04.19 13:35:22 »
Amikor a 250-300.000-es ajánlat mellé teszed a 120.000 forintos ajánlatot, akkor hirtelen nem is lesz messze és az oda-vissza vonatozás se lesz lehetetlen. ;)
Nekem 100 000ft volt azota benne van 10000km most cseréltem olajat a leengedett olaj tiszta volt semmijen szerelési hibára utaló jel sincs olajfogyasztás nulla a Bepi álltal ajánlott Békéscsabai szerelő csinálta. De az enyém 1.8 nekem "csak" gyűrű csere és hengerfej felujitás volt dugot nem furtunk nem cseréltünk, de alkatrész miatt keresd Bepit nekem is nagyon jo áron intézte. Én majd egy éve csináltattam az ár lehet hogy azota kicsit több lett.

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13138 Dátum: 2017.04.20 18:08:36 »
Sziasztok!

Kuplung pedál nyikorgás - bár inkább ropogás hangja van- miatt irok.
Voltam két alkalommal is szervizbe vele. Első alkalommal kuplung pedál perselyt cserélték. Kb. 2 hétig tünet mentes volt, majd ismét előjött. Második alkalommal másik szerviz különösebb szétszedés nélkül bezsiroztak valami olyan helyen ahol fém surlodik műanyaggal. Ennek hatása 3 hét volt. Ismét adja a ropogós​ hangot. Nagyon zavaró.
Valaki találkozott már ilyennel? Hol és hogyan tudnám en megkenni?

Esetleg egy fotóval illusztrálva?:)

Előre nagyon köszönöm a segítséget.


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13139 Dátum: 2017.04.21 09:12:35 »
Sziasztok!

Kuplung pedál nyikorgás - bár inkább ropogás hangja van- miatt irok.
Voltam két alkalommal is szervizbe vele. Első alkalommal kuplung pedál perselyt cserélték. Kb. 2 hétig tünet mentes volt, majd ismét előjött. Második alkalommal másik szerviz különösebb szétszedés nélkül bezsiroztak valami olyan helyen ahol fém surlodik műanyaggal. Ennek hatása 3 hét volt. Ismét adja a ropogós​ hangot. Nagyon zavaró.
Valaki találkozott már ilyennel? Hol és hogyan tudnám en megkenni?

Esetleg egy fotóval illusztrálva?:)

Előre nagyon köszönöm a segítséget.

Először a problémás helyet kellene behatárolni, mert két különböző helyet írtál, ami után mindkét alkalommal jónak érezted a pedált. Ha a váltónál van a gond ott a kuplung munkahenger ahogy hozzáér a kinyomóvillához, ott lehet megkenni, zsírozni, vagy a nehezebben hozzáférhető és némi rutint is kívánó hely a kinyomóvilla forgáspontjának zsírozása. A pedálnál meg értelemszerűen a kormány alatti részen kell zsírozni ott, ahol a pedál forgáspontja van. Lehet még hangot adó hely az is, ahol a pedál nyomja meg a kuplung munkahengert, és magának a fenti munkahengernek a tengelye is hozzáérhet valamihez.. Ezeket mind át kell nézni.
Nálam pl a kuplung pedál melletti műanyag takaróelem ért hozzá a pedálhoz, de csak akkor, ha lábbal nyomkodtam, mert én hajlamos vagyok a pedált inkább olyan link módon féloldalasan nyomkorászni.., ami miatt a pedál hozzáért az alsó műanyag burkolati elemhez, és az nyeszergett néha. Odébb hajlítottam a műanyagon kicsit, és azóta semmi hang. :)
Szóval először be kell határolni hogy mi zörög, recseg, mert sokminden lehet.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)