Kedves fórumozók!
Régóta olvasgatom a hozzászólásokat, de most elérkezettnek láttam az időt, hogy beregisztráljak és a segítségeteket kérjem.
Adott egy 2001-es Ave 1,6 vvt-i, órájában 285e km-el, lassan két éve és 40e km óta van nálam. Eleve úgy vettem, hogy 100 körül kicsit rázott a kormány, de hát kit zavar, hiszen kopottak a gumik, biztos nincs rendesen centírozva sem, jó lesz az. Aztán kiderült, hogy 100 felett fokozatosan egyre jobban ráz (tipikus centír gond), tehát elkezdődött a hibakeresés.
Kis adalék még a felsorolás előtt, hogy hosszan elnyúló, nagy sebességű kanyarban (autópálya, gyorsforgalmi) rendszeresen előfordul, hogy a kanyar elején ráz a kormány, közben nem, aztán megint igen, mintha a két oldal közötti fordulatszámkülönbség eltolná a kiegyensúlyozatlanságot (?).
Ami eddig történt a hiba megszüntetésére (eredménytelenül):
- új gumik, futóműállítás
- újabb centírozás
- alufelnik vizsgálata, jók
- első féktárcsa és -betét csere Jakopartsra
- féktárcsa mérése mérőórával, a tárcsa "tökéletes"
- új téli gumi acélfelnivel
- stabszilentek, összekötők, első lengőkarban hátsó szilentek, további átvizsgálások
- jobb oldali (hosszabb) féltengely teljesen el volt vékonyodva középen a kiegyensúlyozó súly alatt. Kapott látszólag jó állapotú bontottat, szépen le lett kezelve, megelőzvén a korróziót, elvékonyodást. 4-5 ezer km-en át majdnem teljesen tünetmentes volt, de ismét előjött a kormányremegés.
A féltengely cseréjével egyébként megszűnt egy 2800-as fordulaton, sebességfokozattól független, elég zavaróan megjelenő, majd felette eltűnő búgó hang, amivel pl 100-nál hangosabb volt az autó, mint 110-nél, de továbbra is megvan 3500-4000 környékén, szintén fokozattól függetlenül. A kipufogó elvileg szintén rendben van.
- a másik oldali (rövidebb) főtengely látszólag jó állapotban van
További furcsaság számomra - bár lehet, hogy semmi köze nincs a problémához -, hogy minden futóműállítás után pár hónappal teljesen elmegy a kormány középállása, olyannyira, hogy ha elengedem a kormányt egyenesben, akkor szinte azonnal a túloldali árok felé veszi az irányt (és mindig arra állítódik el). Az újabb futóműállításon kiderül, hogy a kerekek ilyenkor egymáshoz képest jó pozícióban vannak, csak épp a kormány nem tudja, hogy merre van előre. Az állítandó kötőelemek pedig minden esetben teljesen meghúzva várják az ismételt kötésbontást és mindig megerősítenek a szervizesek (akárhova viszem), hogy a futóműnek és féltengelyeknek márpedig semmi baja. Pedig nagy gázadásra, főleg kettesben és hármasban jobbra veszi az irányt az autó, ez sem hinném, hogy normális (legalábbis eddig sehol sem tapasztaltam).
Műszaki nemrég volt, ami szerint a lengéscsillapítók, fékek, futómű mind szép és jó.
Jó hosszúra sikeredett az írásom, de remélem sikerült érthetően összeszednem. Bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen fogadok.