Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742728 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13080 Dátum: 2017.03.23 19:38:04 »
Miért is baj, ha csak 600 az alapjárat? :eek:
(Nekem jó vót ;) úgy 11 éven és 600ezer kilométeren át...)

simcax

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13081 Dátum: 2017.03.23 20:08:21 »
Sziasztok!

Próbáltam keresni, de valószínűleg nem jó kulcsszavakkal, az alábbi videón hallható jelenséget produkál az én T22 facelift 1.8vvti kombim is:



Állítólag elég tipikus "vvt-i rattle", írják is ott kommentben, hogy amit cserélni kell az az "intake camshaft gear assembly" ami nem tudom magyarul mi lehet és milyen költséggel jár, valamint hogy egyáltalán mennyire komolyan veendő hiba, ha csak hidegindításkor produkálja 1 másodpercig.
Van ezzel valakinek gyakorlati tapasztalata?

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13082 Dátum: 2017.03.23 21:14:41 »
Sziasztok!

Próbáltam keresni, de valószínűleg nem jó kulcsszavakkal, az alábbi videón hallható jelenséget produkál az én T22 facelift 1.8vvti kombim is:

Állítólag elég tipikus "vvt-i rattle", írják is ott kommentben, hogy amit cserélni kell az az "intake camshaft gear assembly" ami nem tudom magyarul mi lehet és milyen költséggel jár, valamint hogy egyáltalán mennyire komolyan veendő hiba, ha csak hidegindításkor produkálja 1 másodpercig.
Van ezzel valakinek gyakorlati tapasztalata?
Szivooldali vezermutengely-fogaskereknek lehetne szepen forditani. 13050-22011 a gyari cikkszama, 13050-0D010 a gyari helyettesito, vagy "rancfelvarrott" verzio. 100USD-tol indul az ara.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13083 Dátum: 2017.03.24 11:15:55 »
Miért is baj, ha csak 600 az alapjárat? :eek:
(Nekem jó vót ;) úgy 11 éven és 600ezer kilométeren át...)

Páran már írták, hogy ezen a fordulaton elég remegős a motor. Ráadásul nekem az is bajom, hogy ha pl lejtőn úgy állok meg, hogy az autó orra fentebb van mint a háta, vagy mondjuk olyan helyen, ahol nem vízszintben, hanem jobbra dőlésben van az autó, akkor gyakran a 620-at sem tartja, hanem leejti 600 alá, és ott meg a lefulladásgátlás miatt elkezdni megemelni 1000-ig, majd vissza, és ebből szép lassú hullámzós alapjárat lesz..Időnként forgalomban is produkálja, de ha a helyzetjelzőt vagy lámpát felnyomom, akkor felemeli 800-ra és azzal meg minden ok. Most pl úgy járok, hogy ha kellene, ha nem, nyomom rá a helyzetjelzőt, és úgy minden ok. Csak azért ez nem biztos, hogy így kellene, hogy működjön. Ráadásul többen írtak 600 alatti alapjáratokról is. Nem tudom hogy órán vagy műszerrel nézték-e, és műszerrel néztem, 620-625 közt tartja pl az enyém. Az is vicc, hogy ugyanazon autóban ennyire sokféle a normál alapjárat. Mert ha ECU programozott, akkor miért nem tartja a beállított értéket..
Kb röviden ennyi lenne a gond vele, amúgy részemről, ha nem hullámozna be időnként, nem zavarna, hogy 620 az alapjárat..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13084 Dátum: 2017.03.24 11:43:02 »
Ez gyári xenon, én arra tippeltem (lehet hogy rosszul), hogy a világitás felkapcsolására emel az alapjáraton az ecu a xenon meg már terheli annyira, hogy visszaessen picit. És hogy emiatt magasabb az alapjárat ha csak a helyzetjelző van bekapcsolva.
Ami még megingathatja, az pl az ablak/tükrök fűtése. Meg persze a klima. De ami nekem szándékos emelésnek tünik az a lámpa és a klima.
(PM-et nézem. Külön be kell pipálni küldéskor az üzenetablak alján, hogy mentse kiküldöttbe is.)

A gázpedálszenzor állítás amit beszéltünk lehet még sem lesz jó ötlet... Másik fórumon is írták, és bennem is felmerült, hogy pl ha a potival emelnénk az alapjáraton, akkor lényegében olyan lenne, mintha folyamatosan nyomnám picit a gázt. Na most az ECU tényleg megbolondulhat, ha pl fékezel, és közben nyomod a gázt folyamatosan.. Egyszer mintha próbáltam is volna ezt, még fékbetét/tárcsa csere előtt a sípoló hang kiszűrésére, hogy sebességben a gázpedált nyomvva a fékpedált is nyomtam, és egy rövid idő után elveszi magától a gázt a rendszer. Na mindegy, lehet mégis a légtömegmérő csere felé tendálok. Most lenne is maradványkészletből egy gyári Toyota új, ami egy 10-es, csak nem tudom megvan-e még. Hátha csak a forrólapkák koptak meg az enyémben, és amiatt nem tudja jól mérni, hogy mennyi levegő is megy a motorba alapjáraton. Ez lehet még egy hiba forrás..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13085 Dátum: 2017.03.24 11:53:43 »
A gázpedálszenzor állítás amit beszéltünk lehet még sem lesz jó ötlet... Másik fórumon is írták, és bennem is felmerült, hogy pl ha a potival emelnénk az alapjáraton, akkor lényegében olyan lenne, mintha folyamatosan nyomnám picit a gázt. Na most az ECU tényleg megbolondulhat, ha pl fékezel, és közben nyomod a gázt folyamatosan.. Egyszer mintha próbáltam is volna ezt, még fékbetét/tárcsa csere előtt a sípoló hang kiszűrésére, hogy sebességben a gázpedált nyomvva a fékpedált is nyomtam, és egy rövid idő után elveszi magától a gázt a rendszer. Na mindegy, lehet mégis a légtömegmérő csere felé tendálok. Most lenne is maradványkészletből egy gyári Toyota új, ami egy 10-es, csak nem tudom megvan-e még. Hátha csak a forrólapkák koptak meg az enyémben, és amiatt nem tudja jól mérni, hogy mennyi levegő is megy a motorba alapjáraton. Ez lehet még egy hiba forrás..

A fórumon amit néztünk és valaki kipróbálta, ott rá egy évre is irta (másik topicban úgy rémlik), hogy működik neki.
De értem amit mondasz, logikus..

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13086 Dátum: 2017.03.24 20:13:56 »
A gázpedálon lévő szenzor pozícióján állított már valaki itt?

Ezen a képen látható, hogy melyik szenzorról lenne szó:



Két csavar fogja oda, és nútosan forgatható kicsit. A kérdésem az lenne, hogy az elfordítása mit okoz? Mi volt a tapasztalat?
Alacsony alapjárat megemlése kapcsán érdekelne, hogy lehet-e ezzel a megoldással.

Az alapjárat egy üzemállapot a motornak, amit az ECU "onnan tud", hogy a gázpedál jeladóban van hozzá kontakt, ami akkor záródik, ha a pedál teljesen felengedett állapotban van. Ugyanezen jel veszi el az üzemanyagot a motortól motorfék üzemben. Amikor a gázpedál nyugalmi állapotban van, az ECU akkor futtatja az alapjárati paraméterekkel a motort, amin különböző korrekciókat végez attól függően, hogy megy-e a klíma, hány fokos a hűtővíz, illetve a beszívott levegő. Hogy mi módosítja, azt autó típusa válogatja. Az új Avensis pl. figyeli, hogy gurul-e az autó, illetve elinduláskor a kuplung köztes állása esetén, amikor a terhelés megnő az elindulás miatt, akkor is megemeli az alapjáratot.
Amikor a gázpedált kimozdítod, és az bontja a kontaktot, onnantól az már nem az alapjárati program, hanem a terheléstől, szívócsőnyomástól, beszívott levegő tömegtől, bla-bla függő befecskendezési időt állít be az ECU.
Sok vonzata lehet ennek: Pl. az, hogy motorfék üzemben nem 0 lesz a fogyasztás, esetleg a korrekciók nem úgy működnek, ahogy kellene, és az alapjárati fogyasztás is megnő.
A jeladó tekergetésével az alapjárati kontakt bizonyos tartományban még zárva marad, így itt nem is lesz változás.
meg kell próbálni.... én nem piszkálnám.
Az újakon diag. szoftverrel lehet állítani az alapjáratot kb. 70-80 1/perc tartománnyal. A T25 benzinesnél nem tudom, van- e ilyesmi. Meg kell nézni.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13087 Dátum: 2017.03.24 20:55:16 »
Szvsz amíg nem okoz lefulladást addig felesleges piszkálni...

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13088 Dátum: 2017.03.24 22:01:32 »
Évekkel ezelőtt is  volt ez téma, mindig az volt  a vége, hogy -ez ilyen. Ennek ellenére, ha valami rendellenesség van, inkább egy alapos kivizsgálást végeztetnék, nem  az internet sufnituning ajánlásaiban bíznék. Mint már máskor is írtam,  a kivizsgálás alatt nem  a 10-20 USD olvasókat / android rendszert értem.  Egyébként mit mond erre a ToyoTeam, vagy a monori Charlie Autó? Ha valaki tudja nekik tudni kell.....
Avensis 1.8 / 2007

Bambi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13089 Dátum: 2017.03.28 21:28:17 »
No! Valószínűleg a részecske szűrő eltömődött. Onnan tudom, hogy kijelzet a parkolófékhiba lámpa. Majd megjelent a motorhiba lámpa is és kiírta: VSC controll. A szakszervíz szerint -amennyiben nem lassult be a kocsi- akkor vigyem be a legközelebbi lkalommal. (Szerencse, hog korábban kértem időpontot, mert a jobb hátsó ajtó beragadt). A szerelőm tanácsára beleöntöttem a gázolajba egy adalékot, mely szuperl kitisztítja a szűőt, cak hajtsam meg a gépet. A Bárdi szakembre szerint a normál autópálya tempó elég nek. Sőt! Általában egy adalék elégnek kell lenie. A barátom most tette bele a harmadikat. A gáz az, hogy a műszerfalam olyan mint a karácsonyfa és a tempomat se működik. Állítólag a részecskeszűrő hibája okozza.
Az ajtózár egy csoda. Már csoda, ha nyílik. A korábbi skodámnál 7 év után kelleltt ajtózárakat cserélni, volt amelyiket kétszer is. Most elérkeztem megint ezen időszakomba?

A gépem 1634 kg. A motor 2.2 d 148 LE. Retentően lomhának tűnik. Van valakinek ilyen paraméterű avensis autója? MI a tapasztalata? Vagy ez már  részecskeszűrő okozta baj?

Tomcy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13090 Dátum: 2017.03.29 12:18:19 »
Sziasztok!

Ave 2.0d4d 2003-as , P0234-es hibakódom van, turbo overboost condition.
Ötlet?
Feltételezem ezért szokott autópályán letiltani, és ezért megy el a turbo nyomásom ilyenkor.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13091 Dátum: 2017.03.29 13:08:07 »
No! Valószínűleg a részecske szűrő eltömődött. Onnan tudom, hogy kijelzet a parkolófékhiba lámpa. Majd megjelent a motorhiba lámpa is és kiírta: VSC controll. A szakszervíz szerint -amennyiben nem lassult be a kocsi- akkor vigyem be a legközelebbi lkalommal. (Szerencse, hog korábban kértem időpontot, mert a jobb hátsó ajtó beragadt). A szerelőm tanácsára beleöntöttem a gázolajba egy adalékot, mely szuperl kitisztítja a szűőt, cak hajtsam meg a gépet. A Bárdi szakembre szerint a normál autópálya tempó elég nek. Sőt! Általában egy adalék elégnek kell lenie. A barátom most tette bele a harmadikat. A gáz az, hogy a műszerfalam olyan mint a karácsonyfa és a tempomat se működik. Állítólag a részecskeszűrő hibája okozza.
Az ajtózár egy csoda. Már csoda, ha nyílik. A korábbi skodámnál 7 év után kelleltt ajtózárakat cserélni, volt amelyiket kétszer is. Most elérkeztem megint ezen időszakomba?

A gépem 1634 kg. A motor 2.2 d 148 LE. Retentően lomhának tűnik. Van valakinek ilyen paraméterű avensis autója? MI a tapasztalata? Vagy ez már  részecskeszűrő okozta baj?

Hibakód? Ha már a műszaerfalon világít sok minden, gondolom néztél hibakódot vagy nem?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Bambi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13092 Dátum: 2017.03.29 14:10:29 »
Hibakód? Ha már a műszaerfalon világít sok minden, gondolom néztél hibakódot vagy nem?

Nem hibakódot ad, hanem kiírja a hibajelenséget. A többit a szakszervíz szakembere mondta el telfonon mert nm voltam biztos abban, hogy hibás parkolófék mellett jó ötlet e menei vele.

b4rn3y

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13093 Dátum: 2017.04.02 09:22:00 »
Kedves fórumozók!

Régóta olvasgatom a hozzászólásokat, de most elérkezettnek láttam az időt, hogy beregisztráljak és a segítségeteket kérjem.

Adott egy 2001-es Ave 1,6 vvt-i, órájában 285e km-el, lassan két éve és 40e km óta van nálam. Eleve úgy vettem, hogy 100 körül kicsit rázott a kormány, de hát kit zavar, hiszen kopottak a gumik, biztos nincs rendesen centírozva sem, jó lesz az. Aztán kiderült, hogy 100 felett fokozatosan egyre jobban ráz (tipikus centír gond), tehát elkezdődött a hibakeresés.
Kis adalék még a felsorolás előtt, hogy hosszan elnyúló, nagy sebességű kanyarban (autópálya, gyorsforgalmi) rendszeresen előfordul, hogy a kanyar elején ráz a kormány, közben nem, aztán megint igen, mintha a két oldal közötti fordulatszámkülönbség eltolná a kiegyensúlyozatlanságot (?).

Ami eddig történt a hiba megszüntetésére (eredménytelenül):
- új gumik, futóműállítás
- újabb centírozás
- alufelnik vizsgálata, jók
- első féktárcsa és -betét csere Jakopartsra
- féktárcsa mérése mérőórával, a tárcsa "tökéletes"
- új téli gumi acélfelnivel
- stabszilentek, összekötők, első lengőkarban hátsó szilentek, további átvizsgálások
- jobb oldali (hosszabb) féltengely teljesen el volt vékonyodva középen a kiegyensúlyozó súly alatt. Kapott látszólag jó állapotú bontottat, szépen le lett kezelve, megelőzvén a korróziót, elvékonyodást. 4-5 ezer km-en át majdnem teljesen tünetmentes volt, de ismét előjött a kormányremegés.
A féltengely cseréjével egyébként megszűnt egy 2800-as fordulaton, sebességfokozattól független, elég zavaróan megjelenő, majd felette eltűnő búgó hang, amivel pl 100-nál hangosabb volt az autó, mint 110-nél, de továbbra is megvan 3500-4000 környékén, szintén fokozattól függetlenül. A kipufogó elvileg szintén rendben van.
- a másik oldali (rövidebb) főtengely látszólag jó állapotban van

További furcsaság számomra - bár lehet, hogy semmi köze nincs a problémához -, hogy minden futóműállítás után pár hónappal teljesen elmegy a kormány középállása, olyannyira, hogy ha elengedem a kormányt egyenesben, akkor szinte azonnal a túloldali árok felé veszi az irányt (és mindig arra állítódik el). Az újabb futóműállításon kiderül, hogy a kerekek ilyenkor egymáshoz képest jó pozícióban vannak, csak épp a kormány nem tudja, hogy merre van előre. Az állítandó kötőelemek pedig minden esetben teljesen meghúzva várják az ismételt kötésbontást és mindig megerősítenek a szervizesek (akárhova viszem), hogy a futóműnek és féltengelyeknek márpedig semmi baja. Pedig nagy gázadásra, főleg kettesben és hármasban jobbra veszi az irányt az autó, ez sem hinném, hogy normális (legalábbis eddig sehol sem tapasztaltam).

Műszaki nemrég volt, ami szerint a lengéscsillapítók, fékek, futómű mind szép és jó.

Jó hosszúra sikeredett az írásom, de remélem sikerült érthetően összeszednem. Bármilyen észrevételt, javaslatot szívesen fogadok.

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13094 Dátum: 2017.04.02 10:00:42 »
Szerény véleményem szerint hiba volt a razas feltárását elodázni . Biztos vagyok benne hogy jelentősen csökkenti a futómű elemek elet tartamat ugyanakkor egy esetleges vesz helyzetben hiányoznak a futómű bol bizonyos tartalékok . Szerintem /ne legyen igazam/ a te autód nagyon komolyan sérült lehetett valamikor