Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742281 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12540 Dátum: 2017.01.11 18:34:21 »
Ime a valasz.

Köszönöm, ez hasznos lesz!! :) Lényegében úgy látom, hogy hasonló a megoldás a videón látotthoz. Jobb oldalon a középső borításnál kárpit le, és elvileg ott kell lenni vhol. Aztán egy kis forrasztás, és kész is a meló. Na majd beszámolok hétvégén, hogy ha rá tudok nézni.

Tegnap késő esti sztori: Megyek a kocsival, egyszercsak távoli visítás, mintha ékszíj/flex hangok keveréke lenne. Mondom csak nem én vagyok az...  Lassítok, elhalkul. Gyorsítok, hangosabb. Visszafékezek, megint elhalkul. Ablakot letekerem, határozottan halatszik. Gyorsan lehúzódtam, hogy körbenézzem a kocsit. Na ekkor egyszercsak elment mellettem a sikító hang egy 2-es Golf formájában. [rohog]
Rendesen megkönnyebbültem. Aztán kicsit később észrevettem, hogy a műszerfal karácsonyfa módba váltott (VSC, TRC OFF, Check Engine). Motoron nem érződött semmi, de rögtön valami motor katasztrófát vizionáltam. Aztán utánanéztem miket takarhat és másnap reggel azonnal megindultam Mayerék felé, szép óvatos gázadással. Mayeréknél örültek nekem(nyammmm, zsíros kuncsaft), soron kívül bevettek és kiolvasták a hibakódot.  Első oxigén szenzor jelzett be, be is írtak cserére, de ma a teljes menet után nem jelzett be az autó. A korábbi Avensisek jegyzeteit túrva találtam olyat, hogy nagy hidegben bejeleztek, úgyhogy ha holnap se jelez be, lehet lemondom a cserét (67k HUF).
Tanulság: ha legközelebb hibát dob akkor is irány a szervíz. De azért beszerzek egy ODB II olvasót...

OBDII olvasót érdemes venni. Nekem a kis fekete 2,8 ezer Ft-os kínai van, torque programmal tökéletesen működik. Még az O2 szenzor feszültség grafikája is igen gyors, nem akad, és elég real time ahogy néztem a gázadások alapján. Én jófogáson vettem az egyik hirdetőtől. Ha esetleg érdekel, kikeresem a levelezést, és megadom az elérhetőségét.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12541 Dátum: 2017.01.11 18:36:08 »
Köszönöm, ez hasznos lesz!! :) Lényegében úgy látom, hogy hasonló a megoldás a videón látotthoz. Jobb oldalon a középső borításnál kárpit le, és elvileg ott kell lenni vhol. Aztán egy kis forrasztás, és kész is a meló. Na majd beszámolok hétvégén, hogy ha rá tudok nézni.
Ha tudsz egy kicsit angolul, van egy szinte komplett T25 service manualom. E-mailben at tudom kuldeni.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12542 Dátum: 2017.01.11 19:36:48 »
Ha tudsz egy kicsit angolul, van egy szinte komplett T25 service manualom. E-mailben at tudom kuldeni.

Az angol megy, és előre is megköszönöm ha megszánsz vele!!

Email: mihics.henrik@gmail.com

Na és ha már az angol feljött, nekem az egyik kedvencem:

https://www.youtube.com/watch?v=GBvfiCdk-jc

Valahol talán van magyar feliratos is, ha valakit úgy érdekelne. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12543 Dátum: 2017.01.11 20:26:44 »
https://www.youtube.com/watch?v=GBvfiCdk-jc
- What did the said? Would be only female virgins?
- Holy crap!!!!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12544 Dátum: 2017.01.11 20:40:25 »
Hagyjuk már ezt a szerelő milliókat keres rajtunk havonta dumát  :flowers:

Első körben mindenki tegyen le sok-sok milliót az asztalra, építsen egy korrekt műhelyt és vegyen egy rakat szerszámot, drága diagnosztikai műszert. Magyarul fektesse be a pénzét, amit szeretne valahol, valamikor visszanyerni. Aztán fizessen járulékokat, bért és minden nemű sarcot és legyen jövedelme is, mert ő sem jótékonysági intézmény.

Szóval ha sok, akkor tessék kimenni a fészerbe -10 fokban és barkácsolni! Vagy vidd olyan szerelőhöz, aki nem ad munkalapot, se számlát, ahol semmi nyoma, hogy ott jártál (ha gond lenne a munkával). Lehet választani, kinek mi a megfelelő! Hajrá!  :hug:  :yawn:

Ne turkáljunk már más zsebében.
OFF
Teljesen igazad van ebből a szemszögből.

A másik oldalon meg az van, hogy sok ember egy ilyen emlegetett óradíjért adott esetben napokat (!)  dolgozik.
El lehet intézni a "minek akkor kocsi neki", de tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű.
Akkor neki a szerelő turkál a zsebében? Nem hiszem :no:
Mindkettő próbál boldogulni.

Ha egy mód van rá, én sem viszem szerelőhöz (jobban bízok a magam munkájában, meg kevesebbe is kerül), néhány kivételtől eltekintve (télen szükséges kuplungcsere, fékfolyadék lecserélése). Első esetben 20 ezer munkadíj volt, második esetben 2500. Jó munkát végeztek, attól eltekintve, hogy a kuplungcserénél nem tette rendesen helyre a váltóban a féltengelyt, és amire hazaértem a műhelyből (kb. 6 km), elfolyt egy csomó váltóolaj, boldog voltam.
Ma az egyik kollegám kocsijával mentünk, és megjegyezte, hogy szerelőhöz viszi a kocsit, de valahogy valami mindig rosszabb lesz utána, ilyen is van ezek szerint  :wacko:

Biztos boldogabbak lennénk, ha a pénzünkért általánosságban minőségi szolgáltatást kapnánk, amit könnyedén ki tudnánk fizetni a jövedelmünkből.

Bocs, ha untattalak  :flowers:
ON
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.11 20:44:05 írta vd1234 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12545 Dátum: 2017.01.11 21:43:20 »
OFF
Teljesen igazad van ebből a szemszögből.

A másik oldalon meg az van, hogy sok ember egy ilyen emlegetett óradíjért adott esetben napokat (!)  dolgozik.

Lehet, hogy nem voltam egyértelmű, elnézést!

Mindenki oda viszi az autóját szervizbe, ahova jónak tartja! Tisztában vagyok vele, hogy nagyon eltérőek az anyagi keretek, az igények, a saját tudás (autószerelői ambíciók), így természetes, hogy más-más megoldást találunk. Ez így teljesen rendben is van.

Ami az egyedüli problémám, hogy ha kívülállóként megállapítja valaki, hogy a márkaszerviz, a komoly nagy független szerviz szerinte irreálisan drágán dolgozik, mert kiszorozza a a napi 8 órát az óradíjjal és hűűű és hááá. hogy mennyit keres az a szerviz/szerelő. Na ezt kellene kerülni (az okokat leírtam az előző kirohanásomban). A kifüggesztett és elszámolt óradíj NEM A SZERELŐ ÓRADÍJA! És nem a szerviz haszna, hanem egy bevételi összeg! :flowers: :flowers: :flowers:


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12546 Dátum: 2017.01.11 21:56:10 »
Lehet, hogy nem voltam egyértelmű, elnézést!

Mindenki oda viszi az autóját szervizbe, ahova jónak tartja! Tisztában vagyok vele, hogy nagyon eltérőek az anyagi keretek, az igények, a saját tudás (autószerelői ambíciók), így természetes, hogy más-más megoldást találunk. Ez így teljesen rendben is van.

Ami az egyedüli problémám, hogy ha kívülállóként megállapítja valaki, hogy a márkaszerviz, a komoly nagy független szerviz szerinte irreálisan drágán dolgozik, mert kiszorozza a a napi 8 órát az óradíjjal és hűűű és hááá. hogy mennyit keres az a szerviz/szerelő. Na ezt kellene kerülni (az okokat leírtam az előző kirohanásomban). A kifüggesztett és elszámolt óradíj NEM A SZERELŐ ÓRADÍJA! És nem a szerviz haszna, hanem egy bevételi összeg! :flowers: :flowers: :flowers:

Nem hiszem, hogy azzal lenne baj, hogy egy jó szerelő akár milliókat is keres egy hónapban. Ami inkább lényeges az az, hogy milyen munkára mennyit számít fel. Lehet itt óradíjazni, meg hogy ez ennyi idő/annyi idő, de nekem ezekről mindig az órabérben fizetett ügyintézők jutnak eszembe...Nem véletlen van nagyobb multiknál teljesítménybérezés. Ha a munkádat megcsinálod kevesebb idő alatt az a te dolgod, de el lehet húzni órákig is, ha órabérben fizetnek, és nincs teljesítményelvárás. Pl úgy mint a Zootropolis rajzfilmben: "Itt mindenki lajhár.." :) :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12547 Dátum: 2017.01.11 22:59:35 »
Mondjuk ha nem vagy született Őrgróf, és 200k nettót viszel haza (csak példa!!!) akkor a munkaadónak 385k-t kell kitermelnie. Ehhez még jön a műhely összes beruházási és rezsi költsége, ne számold ki, nagyon sok lesz. Úgy is mondhatjuk, hogy a 7k rezsi órabérből  a szerelő jó esetben 2k-lát. Inkább 1,5k-t.  Na ott vagyunk, hogy kit is kell itt hogyishívják? A TOYO team egyébként itt lett felhájpolva, de én is jártam náluk. A kuplungcsere 90k, amiben kb. 45 az anyag. Tök rendben van,  a 25-ös kuplungcsere azért nem egy Ferrárin lehetett. Csak halkan mondom, a szakértelem nem ajándékba van. Ha te mondjuk programozott eszközökben utaznál, ugye a progit nem csak  az  első herkentyűre számolod fel, hanem akár évekig,  a szükséges apró módosításokkal mindig úgy árazod, hogy benne van  a szellemi terméked. A választás szabad, de egyet tudomásul kell venni: ezek nem Skoda 120-ak, és a spór+berhelés mindig visszaüt, aminek a végső kicsengése az, hogy a Toyota szar. Nem az.
Avensis 1.8 / 2007

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12548 Dátum: 2017.01.11 23:01:58 »
Mondjuk ha nem vagy született Őrgróf, és 200k nettót viszel haza (csak példa!!!) akkor a munkaadónak 385k-t kell kitermelnie. Ehhez még jön a műhely összes beruházási és rezsi költsége, ne számold ki, nagyon sok lesz. Úgy is mondhatjuk, hogy a 7k rezsi órabérből  a szerelő jó esetben 2k-lát. Inkább 1,5k-t.  Na ott vagyunk, hogy kit is kell itt hogyishívják? A TOYO team egyébként itt lett felhájpolva, de én is jártam náluk. A kuplungcsere 90k, amiben kb. 45 az anyag. Tök rendben van,  a 25-ös kuplungcsere azért nem egy Ferrárin lehetett. Csak halkan mondom, a szakértelem nem ajándékba van. Ha te mondjuk programozott eszközökben utaznál, ugye a progit nem csak  az  első herkentyűre számolod fel, hanem akár évekig,  a szükséges apró módosításokkal mindig úgy árazod, hogy benne van  a szellemi terméked. A választás szabad, de egyet tudomásul kell venni: ezek nem Skoda 120-ak, és a spór+berhelés mindig visszaüt, aminek a végső kicsengése az, hogy a Toyota szar. Nem az.
Lájk

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12549 Dátum: 2017.01.11 23:58:57 »
Summázat:
Csórók és/vagy sóherek ne menjenek szakszervizbe, csak ha már ég a ház. :tt2:
És mindenki örüljön, hogy a nagyok még nagyobbak lesznek, a kis szerelőcskék meg rohadjanak meg, mert olcsón dolgoznak. :naspang:
Egyébként, ha valaki figyelmesen olvasta, amit írtam, az tudhatja, én arra hívtam fel a figyelmet, hogy az autót szerelők nem keresnek nettó 1 millát havonta, még ha a maguk urai, akkor sem.  :no: Az pedig, hogy ha valaki hajlandó kifizetni a pénztáros kisasszony, a munkafelvevő, az üdvözlő hosztesz, a kölcsönt nyújtó bank, a szerviztulajdonos, az ügyvezető meg még kitudja ki bérét/hasznát, lelke rajta. Felőlem fizethet húszezret is óránként, ha ez neki örömöt okoz. ;)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12550 Dátum: 2017.01.12 00:19:38 »
Mondjuk ha nem vagy született Őrgróf, és 200k nettót viszel haza (csak példa!!!) akkor a munkaadónak 385k-t kell kitermelnie. Ehhez még jön a műhely összes beruházási és rezsi költsége, ne számold ki, nagyon sok lesz. Úgy is mondhatjuk, hogy a 7k rezsi órabérből  a szerelő jó esetben 2k-lát. Inkább 1,5k-t.  Na ott vagyunk, hogy kit is kell itt hogyishívják? A TOYO team egyébként itt lett felhájpolva, de én is jártam náluk. A kuplungcsere 90k, amiben kb. 45 az anyag. Tök rendben van,  a 25-ös kuplungcsere azért nem egy Ferrárin lehetett. Csak halkan mondom, a szakértelem nem ajándékba van. Ha te mondjuk programozott eszközökben utaznál, ugye a progit nem csak  az  első herkentyűre számolod fel, hanem akár évekig,  a szükséges apró módosításokkal mindig úgy árazod, hogy benne van  a szellemi terméked. A választás szabad, de egyet tudomásul kell venni: ezek nem Skoda 120-ak, és a spór+berhelés mindig visszaüt, aminek a végső kicsengése az, hogy a Toyota szar. Nem az.

Honda Civic-ben cseréltettem 25k munkadíjért kuplungot, teljesen korrekt szerelés volt, és nem sufniban.. Azt hiszem van olyan bonyolult, mint egy Toyotában kuplungot cserélni. Ez ha az általad említett 7k/órával számoljuk akkor 3,5 óra munka..
Most az autó átvizsgálása, váltóolajcsere (olajat én viszem), illetve forrasztás munkadíja az ára alapján (bruttó 35 ezer) 5 órás meló lenne az általad írt 7k rezsióradíjjal..Erre lettem volna kíváncsi csak, hogy ez reális munkadíj-e ezért a melóért, ki hogy látja itt.. Mint írtam, lehet én maradtam le a szerviz árakkal, mert a Honda esetében nem sok szerelni való akadt..

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12551 Dátum: 2017.01.12 06:32:10 »
Lehet, hogy nem voltam egyértelmű, elnézést!

Mindenki oda viszi az autóját szervizbe, ahova jónak tartja! Tisztában vagyok vele, hogy nagyon eltérőek az anyagi keretek, az igények, a saját tudás (autószerelői ambíciók), így természetes, hogy más-más megoldást találunk. Ez így teljesen rendben is van.

Ami az egyedüli problémám, hogy ha kívülállóként megállapítja valaki, hogy a márkaszerviz, a komoly nagy független szerviz szerinte irreálisan drágán dolgozik, mert kiszorozza a a napi 8 órát az óradíjjal és hűűű és hááá. hogy mennyit keres az a szerviz/szerelő. Na ezt kellene kerülni (az okokat leírtam az előző kirohanásomban). A kifüggesztett és elszámolt óradíj NEM A SZERELŐ ÓRADÍJA! És nem a szerviz haszna, hanem egy bevételi összeg! :flowers: :flowers: :flowers:
Köszönöm, nekem teljesen egyértelmű volt, amit írtál :flowers:

TtkRN2


Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12552 Dátum: 2017.01.12 09:17:33 »
Köszönöm, ez hasznos lesz!! :) Lényegében úgy látom, hogy hasonló a megoldás a videón látotthoz. Jobb oldalon a középső borításnál kárpit le, és elvileg ott kell lenni vhol. Aztán egy kis forrasztás, és kész is a meló. Na majd beszámolok hétvégén, hogy ha rá tudok nézni.

OBDII olvasót érdemes venni. Nekem a kis fekete 2,8 ezer Ft-os kínai van, torque programmal tökéletesen működik. Még az O2 szenzor feszültség grafikája is igen gyors, nem akad, és elég real time ahogy néztem a gázadások alapján. Én jófogáson vettem az egyik hirdetőtől. Ha esetleg érdekel, kikeresem a levelezést, és megadom az elérhetőségét.

Miért nem próbálsz meg egy ilyet? Nem kell forrasztani,csak kivenni a szondát ezt betenni alá és kész. Szerintem soha nem fog jelezni többet.

http://www.ebay.com/itm/LAMBDA-O2-OXYGEN-SENSOR-EXTENDER-SPACER-FOR-DECAT-HYDROGEN-M18-high-grade-steel-/170909933917?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27cb06a15d

A szonda menetének a méretére nem emlékszem,lehet hogy ez,de nem biztos. Azt meg kell nézni.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12553 Dátum: 2017.01.12 09:40:01 »
Miért nem próbálsz meg egy ilyet? Nem kell forrasztani,csak kivenni a szondát ezt betenni alá és kész. Szerintem soha nem fog jelezni többet.

http://www.ebay.com/itm/LAMBDA-O2-OXYGEN-SENSOR-EXTENDER-SPACER-FOR-DECAT-HYDROGEN-M18-high-grade-steel-/170909933917?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27cb06a15d

A szonda menetének a méretére nem emlékszem,lehet hogy ez,de nem biztos. Azt meg kell nézni.

Szia!

Igen, ismerem ezt a megoldást is. Ez lényegében teljesen kiveszi a mérésből a szondát azt olvastam. Az elektronikus "integrálós" megoldás annyiban jobb, hogy a mérés megmarad, csak a jelviszonyokat simítja ki kicsit. Pont annyira hogy a komp. úgy lássa, hogy még a kat. hatásfokkal minden rendben. Ez számomra kicsit szimpatikusabb megoldás, mint full kivenni a mérésből a szondát. Ha annyira megfekszik a kat., hogy már ezzel a jel integrálással sem elfogadható akkor meg katalizátor csere.
A menetméret egyébként 18M x 1.5 úgy emlékszem. A napokban ugyanis ezt is néztem.

Mindemellett még ha lesz időm hétvégén, akkor kitisztítom a légtömegmérőt meg a PCV szelepet is.

Ezt a fajta légtömegmérőt fújta már be valaki féktisztítóval? Mastercare, Brenner, Loctite AG vannak itthon. Az autósboltos mindenáron a Würth féktisztítót ajánlgatta, szerinte hülyeség a spec légtömegmérő tisztító.. Tapasztalata van esetleg vkinek ezen a téren? Féktisztító?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12554 Dátum: 2017.01.12 09:49:59 »
Elnézést, most már hosszú visszaolvasni... miért is kell a szondát megbuherálni így? Mi a jelenség?