Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3817380 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12435 Dátum: 2017.01.07 13:09:11 »
Trafó is lehet. :hmmmm:
Carináknál ilyenkor fojtószelepháznál van gond, nem áll be az alapjárat.
zspapi:
Tényleg, vízhőfok beáll üzemire??

TtkRN2

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12436 Dátum: 2017.01.07 13:10:58 »
Sziasztok!
Új vagyok még a klubban és mindjárt van is egy hatalmas problémám.. lehet hogy volt már hasonló hozzászólás .. előre is elnézést!!
Most vettem egy Avensis 2.0 benzinest (1999 évjáratú) , alapból 1000 kkörül van az alapjárat, amikor gyorsítok 2000-3000 között rángat az autó, majd 5. sebességben van hogy 3000 felett is berángat... Gyertyák cserélve lettek.. a szerelő szerint vszinűleg hengerfejes lesz az autó.. vkinek tapasztalata?
Én nem gondolnám, hogy a hengerfejes autó rángat. (Bár ilyen egyszerű lenne ezt a hibát kiszűrni... :yes:)

zspapi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12437 Dátum: 2017.01.07 13:36:37 »
A vizhőfok az beáll szerintem.. most lett termosztát is cserélve...
Nem vagyok autószerelésben jártas.. de én is úgy gondolom hogy ha hengerfejes lenne akkor lenne más tünet is... nem lett kimérve vagy ilyesmi, csak azért gyanakszik rá a szerelő meert gázadáskor a vizcsővet nyomja (kicsit dagad a cső) .. nem tom ez alapból normális vagy nem..

Igy én is inkább vmi alapjárati problémára gondolnék.. főleg hogy szerintem ez a 1000-1200 as alapjárat szerintem igencsak magas...
asszem hétfőn megnézetem vmi szakszervizben hátha ők kitudnak olvasni a hibát

zspapi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12438 Dátum: 2017.01.07 13:38:41 »
Te is le tudod venni, főleg ha nem a szabad ég alatt kell csinálni.

TtkRN2

Mármint az alapjárati motort?  Gondolod hogy nagyobb kárt nem tudnék benne okozni? :) :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12439 Dátum: 2017.01.07 14:12:59 »
A fojtószelepházat gondoltam, azon kellene legyen a léptetőmotor. A fojtószelepállás jeladót nem kell piszkálni rajta. El tudod rontani, ha a csavarfejből kiforgácsolod a profilt, ha nincs beleillő csvarhúzód. Egyébként minden adja magát. Hidegen nem magas az 1200, nekem pénteken volt 1700 is. Meleg motornál kellene kevesebb legyen, bár nem tudom annál a motornál mennyi, az enyémen kb.800.
Hengerfejes? A hűtőfolyadékból jön gáz?? Vagy fehér a füst, olajos a hűtőfolyadék, fehéres kiválás van az olajban??

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.07 14:16:13 írta vd1234 »

zspapi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12440 Dátum: 2017.01.07 14:44:55 »
A fojtószelepházat gondoltam, azon kellene legyen a léptetőmotor. A fojtószelepállás jeladót nem kell piszkálni rajta. El tudod rontani, ha a csavarfejből kiforgácsolod a profilt, ha nincs beleillő csvarhúzód. Egyébként minden adja magát. Hidegen nem magas az 1200, nekem pénteken volt 1700 is. Meleg motornál kellene kevesebb legyen, bár nem tudom annál a motornál mennyi, az enyémen kb.800.
Hengerfejes? A hűtőfolyadékból jön gáz?? Vagy fehér a füst, olajos a hűtőfolyadék, fehéres kiválás van az olajban??

TtkRN2

hidegen 1500/1700, melegen 1000/1200...
az általad felsorolt tünetek közül esetleg az hogy beinditás után látszik némi fehér füst... amugy mást nem tapasztaltam.. gondolom a szerelő sem hiszen most cseréltek szelepfedél tömitést is mert volt egy kis olaj folyás.. persze a belső oldalon hogy még véletlenül se lássam amikor megvettem..  :wacko: a rángatásra is azt mondták hogy biztos csak gyertya... de ezek szerint nem az volt..  :censored:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12441 Dátum: 2017.01.07 15:11:49 »
Értem. Hűtőfolyadékmennyire fogy?
Ha elosztós, akkor az elosztófedél, a rotor és a gyertyakábelek okésak?

TtkRN2


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12442 Dátum: 2017.01.07 15:26:59 »
hidegen 1500/1700, melegen 1000/1200...
az általad felsorolt tünetek közül esetleg az hogy beinditás után látszik némi fehér füst... amugy mást nem tapasztaltam.. gondolom a szerelő sem hiszen most cseréltek szelepfedél tömitést is mert volt egy kis olaj folyás.. persze a belső oldalon hogy még véletlenül se lássam amikor megvettem..  :wacko: a rángatásra is azt mondták hogy biztos csak gyertya... de ezek szerint nem az volt..  :censored:
Ha hengerfejes, akkor a következő tünetet kell produkálnia: víztartály kupakját leveszed, elindítod a motort, és amikor eléri az üzemi hőfokot, apró buborékok jönnek fel a tartályban. Ha ez van, akkor gáz van. :cry:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12443 Dátum: 2017.01.07 15:32:00 »
Carináknál ilyenkor fojtószelepháznál van gond, nem áll be az alapjárat.
zspapi:
Tényleg, vízhőfok beáll üzemire??

TtkRN2
Nekem elég tipikus tfrafóproblémának tűnik. Kicsit alacsonyabb, és magas fordulatnál be-berángat,  de van olyan fordulatszám, amikor szinte normálisan üzemel. Emlékszem, hogy volt, amikor előzés közben dadogott be a motor (magas fordulatnál), a víz kivert...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12444 Dátum: 2017.01.07 15:59:19 »
Lehet méregetni azon is persze. Nekem egytrafósnál nem annak tűnik, de lehet...
Akkor már elosztó, kábel, amit írtam is már.
Magas fordulaton? Leszabályzott ;) poén helyett volt ám.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.07 16:01:26 írta vd1234 »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12445 Dátum: 2017.01.07 16:11:21 »
Attól, hogy a hibajelet kiadta, még nem esett szét, illetve omlott össze a katalizátorod. Nekem 180e km-nél dobta ki először a hibát, és 500e km körül omlott csak össze. Párszor kiüttettem a kódot (volt hogy ingyen, volt, hogy 5000-ért), aztán a sarut vettem le, ha zavart (pl. csúszós időszakban), hogy nincs menetstabilizátorom. (Bolonduljon meg, aki kitalálta, hogy összekapcsolja ezt a két dolgot!  :devil: Bár az is lehet, hogy eleve bolond volt, azért találta ki.)
Összeomláskor jelentős a teljesítményvesztés. Amúgy előtte fémesen rezonál, de nem túl zavaróan.
Mivel a leömlőben van a katalizátor, ha jól tudom, csak gyári van, és az nem olcsó. :no: 200e Ft körül. Én használtat nem vennék (annakidején 60-ért kínálták) mert ki annak a megmondója, h az mikor adja meg magát. 70e Ft körül láttam ebay-n, de az valami átalakított cuccnak tűnik. Valaki hozzáértőt kellene megkérdezni, h az jó lehet-e. :hmmmm:

Nos, kicsit utánaolvastam a dolgoknak. Szóval a hibakód az ugye a P0420 ami katalizátor hibára utal. A neten felleltek alapján azonban lehet lambda szonda hiba is. Főleg a katalizátor előttit írják, hogy az szokott ilyet okozni. Amit még észrevettem, hogy eléggé alacsonyra visszaveszi a fordulatszámot üzemmeleg motornál, majdhogynem 700 alá is ejti a 750 helyett, és néha be is himbálóztatja 700-1000 közt. Tömítetlenséget nem találtam, de pl erről is azt írták, hogy gyakran pont az első szonda hibája is szokott ilyet okozni, hogy nagyon visszaveszi a motortól a keveréket alapjáraton is. Egyébként az autó megy mint a fene, húz is rendesen, és minden egyéb dolog rendben van.

A Torque programban melyik az egyes O2 szenzor? A motor utáni vagy a katalizátor utáni??

A jelszintek alapján ugyanis a 2. szenzor jele valamivel magasabb,és az a valós adatok alapján közelebb is van szinte mindig a 0,9 V-hoz. Csak néha esik le a feszültsége 0,1V-ra. Az 1-es szenzor meg inkább 0,1V -on van mindig, és csak ritkábban megy fel 0,9 vagy 0,7 -re.
Ez ugye azt jelenti, hogy az egyes szenzor inkább oxigénben gazdagabb gázt mér, a 2-es szenzor meg inkább oxigénben szegényebbet. Na de akkor ha a katalizátor után van a2. szenzor, akkor ez így rendben van?

Feltételezem, hogy a hiba azért csak egy idő után jön elő, mert a lambda jelekből átlagolja ki egy bizonyos km megtétele után az ECU, hogy még jó-e a katalizátor, vagyis adott távon elég-e még a tisztító hatása. Na de ha már az egyes szenzor is gyengélkedik esetleg, akkor lehetséges, hogy úgy érzékeli, hogy nem tud eleget tisztítani a katalizátor?
Nem tudtok erre a két lambdás katalizátor működésre valami jó leírást neten?

Amúgy pont azért vettem hibakód olvasót/törlőt, hogy ne kelljen akksi saruzni, vagy épp 5000-et fizetni egy törlésért. Az eszköz 2 ezer Ft volt. Na meg ha van valami hiba benne, szeretem látni, mert én is szoktam azért néha szerelgetni, mert szeretek is hobbi szinten. Sajnos ez a hibakód is olyan, hogy hozzáértés hiányában gyakran szerelők is csak annyit mondanak, hogy vegyél lambdát gyárit újat, aztán ha nem jön be, vegyél új katalizátort, aztán ha az se, akkor meg keresgélés tovább..

Katalizátorból amúgy vannak felújító műhelyek, akik külön betétet is tudnak benne cserélni. Még nagyobb kapacitásút is lehet kérni, de fölösleges. Van fémes, meg kerámiás betét is, amire tudják cserélni.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12446 Dátum: 2017.01.07 16:30:20 »
Lehet méregetni azon is persze. Nekem egytrafósnál nem annak tűnik, de lehet...
Akkor már elosztó, kábel, amit írtam is már.
Magas fordulaton? Leszabályzott ;) poén helyett volt ám.

TtkRN2
Bocsánat! :hug: Nem figyeltem, hogy 99-s a járgány.
Visszatérve az én volt autóm hibájára: a magasabb fordulatszám 3500-4000 körül volt (ha jól emlékszem...), az alacsonyabb 2000-től egy kicsit több.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12447 Dátum: 2017.01.07 16:33:00 »
mh197:
Szia!
Ezt nézted? Nem olvastam végig, de már az eleje is érdekes!
http://m.autoserviceprofessional.com/article/92421/Understanding-and-diagnosing-Toyota-P0420-DTC

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.07 16:37:31 írta vd1234 »

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12448 Dátum: 2017.01.07 16:52:39 »
Kimentem és csináltam egy újabb mérést.

Ami szintén gond, hogy ha bemelegszik, a fordulatszám csak 620-650 közt van. Valószínűleg az ingadozás is ebből adódik, hogy ha ilyenkor kis gázt adok, felmegy 1000-ig, és visszaesve 600 alatt már a lefulladást gátló ad plusz üzemanyagot, mad felugrik 1000-ig, utána visszaesik 600-ra, és így tovább.
Ezt mi okozhatja? Alapból 620-650 körül stabilan szépen jár, de alacsony. Elektronikus fojtószelepes már a motor. Azt tisztítsam, vagy netán légtömegmérő gond? Hibakódot a P0420 kódon kívül mást nem adott eddig, és most sincs.

A lambda jeleket is megnéztem újra. Megmozgattam a motortéri lambda csatlakozóját is. Nos, a Torque program szerint az 1-es O2 szenzor 0,1 és 0,8 V közt váltakozik, hol kisebb hol nagyobb kilengésekkel, időnként vannak benne kisebb csúcsok is 0,7 körül. A 2-es O2 szenzor jele 0,8 V stabilan alapjáraton meleg motornál, mindaddig, míg gázt nem adok neki. Ha gázfröccs éri, akkor az leesik 0,1 V körülre, illetve utána ha elengedem a gázpedált, akkor kis idő múlva visszamegy a stabil 0,8 V-ra. Ha nem engedem el a pedált, akkor marad lenn 0,1 V környékén. Mindemellett a gázadáskor az 1-es O2 szenzor is kicsit jobban ingázik 0,1 és 0,7-0,8 V közt.

Valószínűleg az alacsony alapjárat is gond, mert ha jól tudom 750 -nek kellene lenni, nem 650 -nek..

Esetleg valakinek ötlete, hogy holnap mit nézzek meg?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12449 Dátum: 2017.01.07 19:12:29 »
A több szondás rendszereknél az első szonda keskenysávú, itt  a feszültség ingadozás a 0-1 V tartományban van, leírásod szerint ez OK. A második szonda viszont általában ún. szélessávú szonda, ennek  a működése és a kiadott feszültség nem olyan mint  az elsőé. Először azt derítsd ki, hogy milyen szondákkal szerelték  az autót, mert hogy a kettő nem egyforma, az ziher. Utána olvass egy kicsit  a szélessávú szondákról. Így ki lehet mazsolázni, hogy kell-e új szonda. Ezek drága dolgok, a hibakód az alkatrész eladó legjobb barátja.
Avensis 1.8 / 2007