Köszönöm a választ/válaszokat!
Nos, a javasolt akksi saru levétellel kitöröltem most a hibát. Ha visszajön, akkor kiolvastatom. Mindenesetre addig is rendeltem egy doboz OXICAT folyadékot, mert lehet, sőt valószínű lambda vagy katalizátor probléma. Mindenesetre ha nem is ez, akkor sem árt neki. Ami miatt erre gyanakszom, az az, hogy a motorikus teljesítménnyel nincs semmi gond, az autó megy mint az óra. Mondjuk mivel a fogyasztás normális 7-8 közti vegyesben, így a katalizátor gyengélkedésére inkább voksolok, mint a szondára. Azt olvastam, hogy lehet kiemelőzni, meg van olyan kiemelő is, amiben egy minikatalizátor a csonkban "becsapja" a szondát, még ha nem is jó/nincs is a gépben katalizátor. Na ennyire nem akarok azért módosítani, de új katalizátort sem akarok 2-3 száz ezres áron venni...
Az akksi saru visszahelyezése után beindítva hidegen, 2 ezres fordulatról indulva ejtette vissza az alapjáratot, majd bemelegedve úgy, hogy a gázpedálhoz nem értem, elég alacsonyra lement (650-700), majd utána rányomva a pedálra, kicsit visszaesett, utána pár gázadás és alapjáratra visszaejtés után kicsit hullámzott az alapjárat 600 és 1200 közt kb. de a gázpedál megpöckölése után beállt, majd fékkel is játszva, ott is volt kis hullámzás, de az s beállt. Ez vajon csak a betanulásra utal az alapjáratban, vagy esetleg ez utalhat a hibára?
Csak hogy tanuljak, hol van ennek az autónak az OBD csatija? Milyen színű, hány lábas, hol keressemTa? Milyen kiolvasót javasoltok hozzá, ami nem túl drága, és lehet vele hibát olvasni/törölni is akár?
Tartalékba érdemes gyújtótrafót vásárolni? Milyen gyertyát érdemes/kell venni az 1.8 vvti-be (1zz-fe motor)? A gyertyacsere mennyire nehézkes? Trafó csavarjának kicsavarása után milyen kulccsal lehet hozzáférni/kivenni? Speckós kell, vagyelég egy sima gyertya kulcs krova hosszabbítóval?
Elég sokáig eljárkáltam a katalizátor csereérett üzivel ( vagy 200e km-t), de a vége az lett, hogy összeomlott a katalizátor, és 30 km/h lett az autóm végsebessége. Szóval inkább előbb, mint utóbb érdemes cserélni. Én nem kerülgetném mindenféle házi kikerülő megoldással a problémát, inkább azt a pénzt félretenném, és gyűjtenék még hozzá egy újra.
Az alapjárat beállását nem érdemes erőltetni, mert üzemmeleg motornál úgyis be fog állni a megfelelő értékre. Nekem klímázásnál volt hajlamos ingázni, de ha nagyon zavart, akkor kikapcsoltam a klímát, majd újra be, és akkor általában beállt állandó értékre.
Az OBD csati a bal térdednél van, a biztosítékok alatt (esetleg felett
). Egy akármilyen olvasó jó hozzá. Én csak kölcsönkértem egyet, de amúgy nem túl drága (állítólag valami 3-5ezer Ft a neten).
A gyertya elég mélyen van. Én csőkulcsot használtam hozzá, mert ezek a
kínai gyertyakulcsok nem érnek semmit... Én gyertyából NGM-t használtam, de mindenkinek megvan a kedvenc márkája, én ezt a dolgot nem misztifikálnám túl. Ha jól tudom, a Denso a gyári, és az se kerül nagyon többe.
Trafóból a gyári elég húzós (~50e Ft), az utángyártottak 20e kürül vannak. Az ár nem jár kéz a kézben a tartóssággal...
Nálam, idősebb korában (400e km felett) már mindig volt egy tartalékban trafó. Amúgy, ha valamelyik már rosszalkodik, attól még el lehet vele autózni 1-2száz km-t, de eléggé oda kell figyelni, hogy milyen fordulatszám tartományban használható az autó. (A magas fordulatot már ilyenkor tuti nem bírja.) Még mielőtt kijelezné az autó, már akkor is lehet érzékelni, hogy erős gyorsításnál gyengén beledadog a motor.