Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742394 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12270 Dátum: 2016.12.22 14:46:00 »
Frankó :wacko:
De a típussal már lehet keresni. Múltkor valaki az Autonetnél kapott jó áron.
Meg nem is biztos, hogy kell.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.22 14:48:24 írta vd1234 »

maci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12271 Dátum: 2016.12.22 21:02:42 »
Sziasztok!
Van egy 2005-ös Toyota Avensis 1.8 benzinesem, és a következőket csinálja. Menet közben leáll és nehezen vagy csak akksi levétele és visszarakása után akar beindulni. Hibaként beírja mind a 4 gyújtótrafót. Ha kitörlöm a hibakódokat akkor sem indul be. Mi lehet a probléma?
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.22 21:13:53 írta maci »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12272 Dátum: 2016.12.22 21:55:16 »
Sziasztok!
Van egy 2005-ös Toyota Avensis 1.8 benzinesem, és a következőket csinálja. Menet közben leáll és nehezen vagy csak akksi levétele és visszarakása után akar beindulni. Hibaként beírja mind a 4 gyújtótrafót. Ha kitörlöm a hibakódokat akkor sem indul be. Mi lehet a probléma?
Nem valószínű, hogy mind a 4 trafó egyszerre adta volna meg magát, még 2 sem. :no: Mondjuk, ha 2 rossz, akkor előfordulhat ilyen hibajelenség, de még akkor is jelentkeznie kellett volna előzőleg szabálytalan alapjáratnak, és erőtlen, hullámzó motorteljesítménynek. Ezt kölcsöntrafókkal ki lehet próbálni.

maci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12273 Dátum: 2016.12.22 22:10:01 »
Én sem gondolom, hogy trafó baj lehet, inkább valami kontakthiba lehet de még nem jöttem rá. A térdlégzsáknál is ír hibát de nem gondolom hogy lehetne egymáshoz közük, de ma úgy csinálta hogy kigyújtotta a légzsáklámpát és egyből utánna a motordiag lámpát és utánna már kezdődött amit azelőtt írtam.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12274 Dátum: 2016.12.23 21:39:23 »
Ha mindenképp ki akarod törölni, akkor már egyszerűbb az akkusarut levenni. Bár ez olyan, mint amikor fogfájásra bekapsz egy algopirint: a fájdalom eltűnik, de csak ideiglenesen. Nagy valószínűséggel pár km után újra elő fog jönni.
Ilyen jön elő pl., ha a katalizátor már csereéretté vált, vagy ha pl. valamelyik trafó kezd megfáradni.
Mivel tél van, azért ne hagyd figyelmen kívül, hogy az autód jelenleg menetstabilizáció nélkül üzemel! (Így viszont lehet csapatni a hóban :clap:)
A fékpedálnyomkodás szvsz hülyeség.

Köszönöm a választ/válaszokat!

Nos, a javasolt akksi saru levétellel kitöröltem most a hibát. Ha visszajön, akkor kiolvastatom. Mindenesetre addig is rendeltem egy doboz OXICAT folyadékot, mert lehet, sőt valószínű lambda vagy katalizátor probléma. Mindenesetre ha nem is ez, akkor sem árt neki. Ami miatt erre gyanakszom, az az, hogy a motorikus teljesítménnyel nincs semmi gond, az autó megy mint az óra. Mondjuk mivel a fogyasztás normális 7-8 közti vegyesben, így a katalizátor gyengélkedésére inkább voksolok, mint a szondára. Azt olvastam, hogy lehet kiemelőzni, meg van olyan kiemelő is, amiben egy minikatalizátor a csonkban "becsapja" a szondát, még ha nem is jó/nincs is a gépben katalizátor. Na ennyire nem akarok azért módosítani, de új katalizátort sem akarok 2-3 száz ezres áron venni...

Az akksi saru visszahelyezése után beindítva hidegen, 2 ezres fordulatról indulva ejtette vissza az alapjáratot, majd bemelegedve úgy, hogy a gázpedálhoz nem értem, elég alacsonyra lement (650-700), majd utána rányomva a pedálra, kicsit visszaesett, utána pár gázadás és alapjáratra visszaejtés után kicsit hullámzott az alapjárat 600 és 1200 közt kb. de a gázpedál megpöckölése után beállt, majd fékkel is játszva, ott is volt kis hullámzás, de az s beállt. Ez vajon csak a betanulásra utal az alapjáratban, vagy esetleg ez utalhat a hibára?

Csak hogy tanuljak, hol van ennek az autónak az OBD csatija? Milyen színű, hány lábas, hol keressemTa? Milyen kiolvasót javasoltok hozzá, ami nem túl drága, és lehet vele hibát olvasni/törölni is akár?
Tartalékba érdemes gyújtótrafót vásárolni? Milyen gyertyát érdemes/kell venni az 1.8 vvti-be (1zz-fe motor)? A gyertyacsere mennyire nehézkes? Trafó csavarjának kicsavarása után milyen kulccsal lehet hozzáférni/kivenni? Speckós kell, vagyelég egy sima gyertya kulcs krova hosszabbítóval?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12275 Dátum: 2016.12.24 07:22:52 »
Köszönöm a választ/válaszokat!

Nos, a javasolt akksi saru levétellel kitöröltem most a hibát. Ha visszajön, akkor kiolvastatom. Mindenesetre addig is rendeltem egy doboz OXICAT folyadékot, mert lehet, sőt valószínű lambda vagy katalizátor probléma. Mindenesetre ha nem is ez, akkor sem árt neki. Ami miatt erre gyanakszom, az az, hogy a motorikus teljesítménnyel nincs semmi gond, az autó megy mint az óra. Mondjuk mivel a fogyasztás normális 7-8 közti vegyesben, így a katalizátor gyengélkedésére inkább voksolok, mint a szondára. Azt olvastam, hogy lehet kiemelőzni, meg van olyan kiemelő is, amiben egy minikatalizátor a csonkban "becsapja" a szondát, még ha nem is jó/nincs is a gépben katalizátor. Na ennyire nem akarok azért módosítani, de új katalizátort sem akarok 2-3 száz ezres áron venni...

Az akksi saru visszahelyezése után beindítva hidegen, 2 ezres fordulatról indulva ejtette vissza az alapjáratot, majd bemelegedve úgy, hogy a gázpedálhoz nem értem, elég alacsonyra lement (650-700), majd utána rányomva a pedálra, kicsit visszaesett, utána pár gázadás és alapjáratra visszaejtés után kicsit hullámzott az alapjárat 600 és 1200 közt kb. de a gázpedál megpöckölése után beállt, majd fékkel is játszva, ott is volt kis hullámzás, de az s beállt. Ez vajon csak a betanulásra utal az alapjáratban, vagy esetleg ez utalhat a hibára?

Csak hogy tanuljak, hol van ennek az autónak az OBD csatija? Milyen színű, hány lábas, hol keressemTa? Milyen kiolvasót javasoltok hozzá, ami nem túl drága, és lehet vele hibát olvasni/törölni is akár?
Tartalékba érdemes gyújtótrafót vásárolni? Milyen gyertyát érdemes/kell venni az 1.8 vvti-be (1zz-fe motor)? A gyertyacsere mennyire nehézkes? Trafó csavarjának kicsavarása után milyen kulccsal lehet hozzáférni/kivenni? Speckós kell, vagyelég egy sima gyertya kulcs krova hosszabbítóval?
Elég sokáig eljárkáltam a katalizátor csereérett üzivel ( vagy 200e km-t), de a vége az lett, hogy összeomlott a katalizátor, és 30 km/h lett az autóm végsebessége. Szóval inkább előbb, mint utóbb érdemes cserélni. Én nem kerülgetném mindenféle házi kikerülő megoldással a problémát, inkább azt a pénzt félretenném, és gyűjtenék még hozzá egy újra.
Az alapjárat beállását nem érdemes erőltetni, mert üzemmeleg motornál úgyis be fog állni a megfelelő értékre. Nekem klímázásnál volt hajlamos ingázni, de ha nagyon zavart, akkor kikapcsoltam a klímát, majd újra be, és akkor általában beállt állandó értékre.
Az OBD csati a bal térdednél van, a biztosítékok alatt (esetleg felett :hmmmm:). Egy akármilyen olvasó jó hozzá. Én csak kölcsönkértem egyet, de amúgy nem túl drága (állítólag valami 3-5ezer Ft a neten).
A gyertya elég mélyen van. Én csőkulcsot használtam hozzá, mert ezek a  :censored: kínai gyertyakulcsok nem érnek semmit... Én gyertyából NGM-t használtam, de mindenkinek megvan a kedvenc márkája, én ezt a dolgot nem misztifikálnám túl.  Ha jól tudom, a Denso a gyári, és az se kerül nagyon többe.
Trafóból a gyári elég húzós (~50e Ft), az utángyártottak 20e kürül vannak. Az ár nem jár kéz a kézben a tartóssággal...
Nálam, idősebb korában (400e km felett) már mindig volt egy tartalékban trafó. Amúgy, ha valamelyik már rosszalkodik, attól még el lehet vele autózni 1-2száz km-t, de eléggé oda kell figyelni, hogy milyen fordulatszám tartományban használható az autó. (A magas fordulatot már ilyenkor tuti nem bírja.) Még mielőtt kijelezné az autó, már akkor is lehet érzékelni, hogy erős gyorsításnál gyengén beledadog a motor.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12276 Dátum: 2016.12.24 11:44:15 »
Elég sokáig eljárkáltam a katalizátor csereérett üzivel ( vagy 200e km-t), de a vége az lett, hogy összeomlott a katalizátor, és 30 km/h lett az autóm végsebessége. Szóval inkább előbb, mint utóbb érdemes cserélni. Én nem kerülgetném mindenféle házi kikerülő megoldással a problémát, inkább azt a pénzt félretenném, és gyűjtenék még hozzá egy újra.
Az alapjárat beállását nem érdemes erőltetni, mert üzemmeleg motornál úgyis be fog állni a megfelelő értékre. Nekem klímázásnál volt hajlamos ingázni, de ha nagyon zavart, akkor kikapcsoltam a klímát, majd újra be, és akkor általában beállt állandó értékre.
Az OBD csati a bal térdednél van, a biztosítékok alatt (esetleg felett :hmmmm:). Egy akármilyen olvasó jó hozzá. Én csak kölcsönkértem egyet, de amúgy nem túl drága (állítólag valami 3-5ezer Ft a neten).
A gyertya elég mélyen van. Én csőkulcsot használtam hozzá, mert ezek a  :censored: kínai gyertyakulcsok nem érnek semmit... Én gyertyából NGM-t használtam, de mindenkinek megvan a kedvenc márkája, én ezt a dolgot nem misztifikálnám túl.  Ha jól tudom, a Denso a gyári, és az se kerül nagyon többe.
Trafóból a gyári elég húzós (~50e Ft), az utángyártottak 20e kürül vannak. Az ár nem jár kéz a kézben a tartóssággal...
Nálam, idősebb korában (400e km felett) már mindig volt egy tartalékban trafó. Amúgy, ha valamelyik már rosszalkodik, attól még el lehet vele autózni 1-2száz km-t, de eléggé oda kell figyelni, hogy milyen fordulatszám tartományban használható az autó. (A magas fordulatot már ilyenkor tuti nem bírja.) Még mielőtt kijelezné az autó, már akkor is lehet érzékelni, hogy erős gyorsításnál gyengén beledadog a motor.

Nagyon köszönöm a gyors és kimerítő választ!!

Az OBD II olvasókból ezeket találtam:

http://netdigi.hu/spl/359938/BLUETOOTH-DIAGNOSZTIKA

Telefonnal gondolnám használni. Nem tudom melyik az a típus ami esetleg ezekből bevált..

Gyertyából én is denso vagy ngk márkákban gondolkodom, de abból pontosan melyik típus? Mert van többféle típusszám, és hőmérsékletű.

Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12277 Dátum: 2016.12.24 13:26:51 »
Nagyon köszönöm a gyors és kimerítő választ!!

Az OBD II olvasókból ezeket találtam:

http://netdigi.hu/spl/359938/BLUETOOTH-DIAGNOSZTIKA

Telefonnal gondolnám használni. Nem tudom melyik az a típus ami esetleg ezekből bevált..

Gyertyából én is denso vagy ngk márkákban gondolkodom, de abból pontosan melyik típus? Mert van többféle típusszám, és hőmérsékletű.
Densobol gyarilag a K16R-U11 tipus valo bele. NGK megfeleloje a BKR5EY11 vagy BKR5EYA11.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12278 Dátum: 2016.12.24 16:03:49 »
Ha hibakód olvasóra "vetemedsz" akkor javaslom  a multifunkcionális OBD olvasók helyett túrjál  a neten egy Toyota specifikus olvasót, amihez program CD-t is mellékelnek. Az általad betett link javasol  letölthető programokat, amik majd vagy megfelelnek neked, vagy nem. A megjegyzés: "speciális programokról a vevőnek kell gondoskodnia" kb. azt jelenti, hogy  vedd meg  az olvasót és csinálj amit akarsz. Persze ettől még jó lehet, minden attól függ mit vársz tőle, autó diagnoszta ettől még senki sem lett.
Avensis 1.8 / 2007

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12279 Dátum: 2016.12.24 16:15:43 »
Ha hibakód olvasóra "vetemedsz" akkor javaslom  a multifunkcionális OBD olvasók helyett túrjál  a neten egy Toyota specifikus olvasót, amihez program CD-t is mellékelnek. Az általad betett link javasol  letölthető programokat, amik majd vagy megfelelnek neked, vagy nem. A megjegyzés: "speciális programokról a vevőnek kell gondoskodnia" kb. azt jelenti, hogy  vedd meg  az olvasót és csinálj amit akarsz. Persze ettől még jó lehet, minden attól függ mit vársz tőle, autó diagnoszta ettől még senki sem lett.

Igen, ezt gondoltam, hogy olyan kellene ami több dologra jó, ezért is kérdeztem, hogy van-e amit javasolni tudtok?!
Nekem jelenleg csak a hibakód kiolvasás, és annak kitörlése lenne a lényeges. Egyenlőre csak meg akarnám tudni, hogy mi lehetett az a hiba, amit kitöröltem, persze csak ha visszajön (remélem nem..). Tuningolni, vagy más egyebet csinálni nem akarok. Azt nem tudom, hogy a lambda jelszintjei kimutathatók-e ezzel, de annak is örülnék. A többi úgyis már komolyabb utánajárást igényelne.

Van esetleg olyan amit preferálsz/használsz típus?

Megjegyzem nem vagyok szerelő, de gond nélkül tudok cserélni akár turbót is egy autóban (volt már rá példa), és a komolyabb javításoknak is inkább csak a spéci szerszámok hiánya miatt nem esek neki. (Ne meg most a derékfájásom miatt..)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12280 Dátum: 2016.12.24 16:17:35 »
Densobol gyarilag a K16R-U11 tipus valo bele. NGK megfeleloje a BKR5EY11 vagy BKR5EYA11.

Köszi az információt. Rendelek szerintem az NGK -ból 4 darabot. A két típus közt mondjuk nem jöttem rá mi az eltérés, de marad a BKR5EY11 típus.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12281 Dátum: 2016.12.25 09:52:06 »
Igen, ezt gondoltam, hogy olyan kellene ami több dologra jó, ezért is kérdeztem, hogy van-e amit javasolni tudtok?!
Nekem jelenleg csak a hibakód kiolvasás, és annak kitörlése lenne a lényeges. Egyenlőre csak meg akarnám tudni, hogy mi lehetett az a hiba, amit kitöröltem, persze csak ha visszajön (remélem nem..). Tuningolni, vagy más egyebet csinálni nem akarok. Azt nem tudom, hogy a lambda jelszintjei kimutathatók-e ezzel, de annak is örülnék. A többi úgyis már komolyabb utánajárást igényelne.

Van esetleg olyan amit preferálsz/használsz típus?

Megjegyzem nem vagyok szerelő, de gond nélkül tudok cserélni akár turbót is egy autóban (volt már rá példa), és a komolyabb javításoknak is inkább csak a spéci szerszámok hiánya miatt nem esek neki. (Ne meg most a derékfájásom miatt..)

Látom feltetted a kérdést  az "autószerelő műhely " fórumon is. Onnan csak x100 E Ft-os válaszok jönnek, ők profik, ez  a szakmájuk. Amit keresel, -nem tuningra gondoltam én sem- az hegyekben áll az ebay-en sw-el együtt. Az egy általános tapasztalat, hogy a hibakódok leírása, esetleg fordítása nagyon sokszor borzasztóan rossz. Ezért nem árt egy originál kódgyűjteménnyel adott esetben összevetni egy-egy hibakód leírást. A lambda szonda jelfolyamot kis képernyőn, elnézést, én egérmozinak hívnám, csak nagyon rossz felbontásban lehet látni, a jel fel- lefutásai ideje, az időskála, stb.
Erre inkább  egy tablet vagy laptop alkalmas, ha jó  a sw. akkor azon már van mit kiértékelni. Amit leírtam  saját vélemény, nem szentírás.
Avensis 1.8 / 2007

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12282 Dátum: 2016.12.25 10:49:39 »
Stimmel a cikkszám . Nagyjából mindkettő 20e , kedvességgel. Konyhakész kb 31e.
Na de ki fog nekem forrasztani ?  :helpsmilie:
Karácsony előtt  2 nappal.  :hmmmm:
Alkatrész topicba is bedobtam.
Sajnos nem a türelmemről vagyok híres.  :devil:
Illetve még mindig kérdés , hogy mennyire használhatom így a járművet?

Köszönöm a segítséget
Kizàrólag Densot tegyél bele, minden más felejtős.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12283 Dátum: 2016.12.25 10:51:23 »
Köszi az információt. Rendelek szerintem az NGK -ból 4 darabot. A két típus közt mondjuk nem jöttem rá mi az eltérés, de marad a BKR5EY11 típus.
NE! Densot vegyél bele!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12284 Dátum: 2016.12.25 10:56:00 »
Na ez egy jó válasz, szondát cikkszám szerint keress, az már többször elhangzott, hogy az univerzális szondák nem jók, még közép távon sem. A másik megjegyzésem  az lenne, hogy a hibakód szó szerinti értelmezése egyáltalán nem jó út. A hibát nem egy hibakód alapján kell orvosolni, mert az több, esetleg teljesen eltérő hiba gyűjtő fogalma. A hibakód figyelmeztet, hogy gond van, de nem mondja meg  a javítás receptjét. Ezt egy műhelyben, Toyota specifikus diag műszerrel, esetleg menet közbeni logolással lehet behatárolni és javítani. Az, hogy berohansz egy szondáért, nem megoldás, pláne, ha már a mostani is kiemelőben van. A hibakód olvasó elterjedése arra a tévútra visz, hogy majd házilag mindent meg lehet oldani. Tévedés joga fenntartva.
MAXIMÁLISAN egyetértek!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i