Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3740777 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

hajnall

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12225 Dátum: 2016.12.10 22:25:24 »
Sziasztok gyerekek!

Kb egy éve jártam nálatok, úgyhogy beszámolok.
Az alap hiba az volt, hogy ette az olajat (vagy inkább zabálta) az 1.8 VVTI. Nagyon nehezen sikerült embert találni, aki hajlandó volt foglalkozni vele, és szétkapta a blokkot. A Toyota sem csinál ilyet, ők blokkot akartak cserélni, ami kb kétszer annyi lett volna, mint az autó piaci értéke. Nem írom le a tortúrát, és a részleteket, mert az egy oldalt venne el a fórumból. A lényeg, hogy pöpec állapotban volt minden a motorba, kivéve a gyűrűk. Szimering, meg gyűrű csere, kis tengely egyenesítés meg ami még illik, és 2 kilóba megállt a sztori. Azóta ment 15 ezret, és jelentem, egy milliliter olaj nem hiányzik belőle  :clap: . A sztori sikeres volt. Most már csak a másik hibát kéne megtalálni, hogy miért dús a keverék. Ez régóta fent áll. Most azt a tippet kaptam, hogy valahol repedés lehet a légbeszívásnál, amit már nem érzékel a légtömegmérő. Alkatrészek cserélve voltak egy tesztelés erejéig, a masina nem dob hibakódot, de látom a második szondja feszültség szintjén, hogy esetek többségében rossz a keverék arány. Majd meglátjuk, most másra kell a lóvé, de jövőre ebbe is beleássuk magunkat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12226 Dátum: 2016.12.10 22:45:18 »
Sziasztok gyerekek!

Kb egy éve jártam nálatok, úgyhogy beszámolok.
Az alap hiba az volt, hogy ette az olajat (vagy inkább zabálta) az 1.8 VVTI. Nagyon nehezen sikerült embert találni, aki hajlandó volt foglalkozni vele, és szétkapta a blokkot. A Toyota sem csinál ilyet, ők blokkot akartak cserélni, ami kb kétszer annyi lett volna, mint az autó piaci értéke. Nem írom le a tortúrát, és a részleteket, mert az egy oldalt venne el a fórumból. A lényeg, hogy pöpec állapotban volt minden a motorba, kivéve a gyűrűk. Szimering, meg gyűrű csere, kis tengely egyenesítés meg ami még illik, és 2 kilóba megállt a sztori. Azóta ment 15 ezret, és jelentem, egy milliliter olaj nem hiányzik belőle  :clap: . A sztori sikeres volt. Most már csak a másik hibát kéne megtalálni, hogy miért dús a keverék. Ez régóta fent áll. Most azt a tippet kaptam, hogy valahol repedés lehet a légbeszívásnál, amit már nem érzékel a légtömegmérő. Alkatrészek cserélve voltak egy tesztelés erejéig, a masina nem dob hibakódot, de látom a második szondja feszültség szintjén, hogy esetek többségében rossz a keverék arány. Majd meglátjuk, most másra kell a lóvé, de jövőre ebbe is beleássuk magunkat.
Nekem a főtengely jeladót kellett újrapozícionálni és megszűnt a dús keverék képzés hiba.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12227 Dátum: 2016.12.10 22:52:47 »
Sziasztok gyerekek!

Kb egy éve jártam nálatok, úgyhogy beszámolok.
Az alap hiba az volt, hogy ette az olajat (vagy inkább zabálta) az 1.8 VVTI. Nagyon nehezen sikerült embert találni, aki hajlandó volt foglalkozni vele, és szétkapta a blokkot. A Toyota sem csinál ilyet, ők blokkot akartak cserélni, ami kb kétszer annyi lett volna, mint az autó piaci értéke. Nem írom le a tortúrát, és a részleteket, mert az egy oldalt venne el a fórumból. A lényeg, hogy pöpec állapotban volt minden a motorba, kivéve a gyűrűk. Szimering, meg gyűrű csere, kis tengely egyenesítés meg ami még illik, és 2 kilóba megállt a sztori. Azóta ment 15 ezret, és jelentem, egy milliliter olaj nem hiányzik belőle  :clap: . A sztori sikeres volt. Most már csak a másik hibát kéne megtalálni, hogy miért dús a keverék. Ez régóta fent áll. Most azt a tippet kaptam, hogy valahol repedés lehet a légbeszívásnál, amit már nem érzékel a légtömegmérő. Alkatrészek cserélve voltak egy tesztelés erejéig, a masina nem dob hibakódot, de látom a második szondja feszültség szintjén, hogy esetek többségében rossz a keverék arány. Majd meglátjuk, most másra kell a lóvé, de jövőre ebbe is beleássuk magunkat.

Esetleg - itt vagy akár a diagnosztika topicban - leírhatnád, hogy a szonda-feszültégekből mire lehet következtetni, illetve Te mire következtetsz? Dús keveréknél, hogy a plusz levegő a gondod? Nem egészen értelek.
Nekem pl. kicsit szegény a keverékem (λ=1,012), és van P0420-as hibakódom is, pedig a mért gázértékek rendben vannak.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12228 Dátum: 2016.12.10 23:17:01 »
A Long Term Fuel Trim (hosszú távú benzin/levegő arány korrekció) értékekből látszik a dús-, vagy szegény keverékes üzem.
OBDII-n keresztül figyelemmel lehet kísérni üzemmeleg, alapjárati körülmények között az LTFT váltakozását. Normális esetben ez +3 - -3% között ingadozik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12229 Dátum: 2016.12.11 07:30:36 »
Nekem a főtengely jeladót kellett újrapozícionálni és megszűnt a dús keverék képzés hiba.
Mit jelent ez az újrapozicionálás?

ferry80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12230 Dátum: 2016.12.11 22:50:23 »
Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2005. avensis 177le autóm.
A következő problémával szembesültünk.
Az autó minimális gyorsulásnál vagy folyamatos 2200 fordulat környékén elveszi a gázt,majd gondol egyet és vissza jön.
Eddig 2x fordult elő hogy megtorpant állapotban maradt,azt újraindítással orvosoltuk.
Ami eddig lett vele csinálva: összes vákuum cső átnézve takarítva ,turbó is,egr tisztítva,Magic tuning által az 5. injektor kiírva (mellesleg ők se tudták megoldani,a gép nem mutat semmit,azt mondták mechanikus probléma lehet),
fék kuplung kapcsoló cserélve.
Kifogytunk az ötletekből és lassan a pénzből is :)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12231 Dátum: 2016.12.12 07:14:54 »
Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2005. avensis 177le autóm.
A következő problémával szembesültünk.
Az autó minimális gyorsulásnál vagy folyamatos 2200 fordulat környékén elveszi a gázt,majd gondol egyet és vissza jön.
Eddig 2x fordult elő hogy megtorpant állapotban maradt,azt újraindítással orvosoltuk.
Ami eddig lett vele csinálva: összes vákuum cső átnézve takarítva ,turbó is,egr tisztítva,Magic tuning által az 5. injektor kiírva (mellesleg ők se tudták megoldani,a gép nem mutat semmit,azt mondták mechanikus probléma lehet),
fék kuplung kapcsoló cserélve.
Kifogytunk az ötletekből és lassan a pénzből is :)
Nincs valahol valami relé ebben a képletben? Az olyan jellegű hibáknál, amelyek hol előjönnek, hol eltűnnek relé is lehet gyanakodni. :hmmmm:

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12232 Dátum: 2016.12.12 16:15:39 »
Az autó minimális gyorsulásnál vagy folyamatos 2200 fordulat környékén elveszi a gázt,majd gondol egyet és vissza jön.
Eddig 2x fordult elő hogy megtorpant állapotban maradt,azt újraindítással orvosoltuk.

Nekem az OFF pug HDI-m csinált ilyet és a légtömegmérő szorult cserére. Nem tudom azt nézték-e?
Esetleg gázpedál jeladó? Bár gondolom az redundáns és észrevenné az autó ha gond lenne.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.12 16:22:06 írta Gyömbér »

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12233 Dátum: 2016.12.12 21:07:38 »
Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2005. avensis 177le autóm.
A következő problémával szembesültünk.
Az autó minimális gyorsulásnál vagy folyamatos 2200 fordulat környékén elveszi a gázt,majd gondol egyet és vissza jön.
Eddig 2x fordult elő hogy megtorpant állapotban maradt,azt újraindítással orvosoltuk.
Ami eddig lett vele csinálva: összes vákuum cső átnézve takarítva ,turbó is,egr tisztítva,Magic tuning által az 5. injektor kiírva (mellesleg ők se tudták megoldani,a gép nem mutat semmit,azt mondták mechanikus probléma lehet),
fék kuplung kapcsoló cserélve.
Kifogytunk az ötletekből és lassan a pénzből is :)

A DPNR-rel mi lett, hogy kírtátok az 5. injektort?? Ki van herélve??

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12234 Dátum: 2016.12.13 11:59:15 »
A DPNR-rel mi lett, hogy kírtátok az 5. injektort?? Ki van herélve??

Igen, nekem is ez ugrott be először:
Ha nincs regeneráció, mert a motor nem vezérli, de van DPNR, akkor az csak telik és telik és telik a végtelenségig...
Egész pontosan addig, amíg egyszer csak végleg eldugul és nem tud hova kipufogni a motor, aminek lehetnek komolyabb következményei is a motorra nézve.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12235 Dátum: 2016.12.14 19:25:46 »
Igen, nekem is ez ugrott be először:
Ha nincs regeneráció, mert a motor nem vezérli, de van DPNR, akkor az csak telik és telik és telik a végtelenségig...
Egész pontosan addig, amíg egyszer csak végleg eldugul és nem tud hova kipufogni a motor, aminek lehetnek komolyabb következményei is a motorra nézve.
Nem volt itt tavasszal Macinak hasonló esete? A kerámiapor visszajutott a motorba és cserés lett? Nagyon nem érdemes halogatni a egy Toyota diagnosztikára bejelentkezést egy erre felkészült műhelybe.
UI: "Magic tuning": ez bennem kelt csak fura érzeteket? Mondjuk én alapvetően a gyári állapot híve vagyok, mert a tuningolgatással csak szétcsapjuk a kitalált rendszert. De ez e medzsik... haláli.  :hmmmm:

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12236 Dátum: 2016.12.14 22:19:35 »
Igen, legalább 3x igen. A tuningot szüntetném meg, vissza a gyári állapot, mert ezeknek  a piszkálásoknak  a pozitív hatását kritika nélkül benyeli  a többség, a negatív hatásról pedig vagy mélyen hallgat a mágus, vagy rosszabb esetben fogalma sincs arról, hogy mit berhelt a  + 5-10 % lóért vagy nyomatékért. Egyébként is a Toyota nem arról híres, hogy street racing alapanyag.
Avensis 1.8 / 2007

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12237 Dátum: 2016.12.15 00:14:10 »
Mit jelent ez az újrapozicionálás?
Megigazították.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12238 Dátum: 2016.12.15 06:56:08 »
Igen, legalább 3x igen. A tuningot szüntetném meg, vissza a gyári állapot, mert ezeknek  a piszkálásoknak  a pozitív hatását kritika nélkül benyeli  a többség, a negatív hatásról pedig vagy mélyen hallgat a mágus, vagy rosszabb esetben fogalma sincs arról, hogy mit berhelt a  + 5-10 % lóért vagy nyomatékért. Egyébként is a Toyota nem arról híres, hogy street racing alapanyag.
ToyoTeam esetleg? Elég felkészültek és valószínűleg (:D ) tuningolt Toyotát is láttak már.

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12239 Dátum: 2016.12.15 13:15:53 »
Tegnap kicseréltettem a bal első kerékcsapágyat,mert balos kanyarokban morgó hangot hallok előlről. Erre ugyanolyan morgó hang maradt a csere után :hmmmm:
Szerelőm azt mondta,hogy szerinte a féktárcsa lesz a ludas,mert szerinte egy kicsit hullámos és egy szabályzás ráférne...minimális vállasodás van rajta,fékhatás jó,nem érzek lüktetést,műszakin simán átment a kocsi fékhatás mérésen az NKH-nál. Szerintetek?
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.15 13:22:29 írta Myko »
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus