Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741778 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12195 Dátum: 2016.12.08 08:30:19 »
Elfogadom a hangnemet érintő kritikádat. Nem értek vele tökéletesen egyet, de félig-meddig jogos lehet. Én mondjuk nem éreztem, hogy azért néznék hülyének valakit mert dízelt vesz. Leírtam, hogy milyen okból az a véleményem ami. Sajnos a dízel topic hemzseg az előítéletet alátámasztó esetektől.
Az amit te csináltál, hogy megtérülési számításokkal ugrottál bele a vételbe, sajnos nem általános dolog. A gyakoribb inkább az ellenkezője. Üzemanyag típustól függetlenül szerintem az a normális, hogy meghibásodás esetén nem a fórumra rohan az ember, hanem a szerelőhöz. A szakik reggel 8-kor nem a gép elé ülnek le, hogy fórumos kérdéseket válaszoljanak meg ingyen, hanem a műhely ajtaját nyitják ki, hogy a szaktudásukat jó pénzért áruba bocsássák.
A fórum szuper dolog arra, hogy problémák megoldását kibeszéljük, megosszuk, hogy típushibákat kiismerjünk, trükköket, DIY dolgokat beszéljünk meg apróbb-közepesebb dolgokban, de arra józan paraszti ésszel nem lehet alkalmas, hogy műszeres diagnosztikát kiváltson. Például az "X tartományban füstöl", a "kikötöttem a részecskeszűrőt de még mindig nem megy", a "4 éve minden télen lefullad, mi baja lehet" típusú kérdéseknél nem érzem magamban a komoly empátia képességét. Az a véleményem, hogy a kocsi meghálálja, ha rendben van tartva és megbosszulja, ha nem költik el rá azt amit el kell. És van amikor az ezzel kapcsolatos véleményemet nem sikerül magamban tartani. Két esetet találhatsz amikor ilyen történt, és jópárat amikor normálisan sikerült segíteni.


/*OFFA prekoncepció/előítélet/skatulyázás egy evolúciós képesség és vélhetően te magad is űzöd. Ha valaki a suliban orrba vágott, akkor óvatosabb voltál a közelében. Ha valakinek kölcsönöztél és nem adta vissza, akkor nem adtál neki többet. Ha egy vicsorgó kutyával összefutsz, akkor vélhetően simogatás helyett távolságot tartasz, mert kialakult prekoncepciód van.
A saját dízelemre kb. másfélmillió ment el, azt gondolom hogy lehet olyan megalapozott véleményem, hogy a gázolaj optimális aki a) eleget megy hogy megtérüljön, b) tényleg nem sajnálja karbantartásra a pénzt, amit szakműhelybeli diagnosztikára alapoz. Olyan kialakult véleményem is lehet, hogy a dízelbirtoklás problémái egy nagyon-nagyon komplex kérdéskör, amire fórumos keretek közt szinte csak találgatás lehet a válasz, ezért ép ésszel ennek értelme sincs.
Itt inkább olyan problémát érzek, hogy a hagyományos social contract kereteibe nem fért bele a bárdolatlan igazság. Ha nincs igazam, akkor az illető nyilván elmegy diagnosztikára, javíttatja amit a szakműhely javasol és megosztja a fórumon, hogy mindenki okulhasson belőle, ill. hogy a többi hasonló problémával küzdő dízeles számára információt biztosítson. Sajnos eddig evés olyat sikerült olvasni, hogy dízeles probléma jelentkezett, majd a tulaj elvitte és megoldotta. Nade majd most. :)
OFF*/

Szeretném tisztázni, hogy ezzel egyetértek. De még sose volt olyan komment, hogy "kikötöttem a katalizátort, de még mindig nem megy", vagy hogy "füstöl a vvti, mi baja lehet" vagy hogy "22 litert eszik a prius jaj mit csináljak most", vagy hogy "a 2.0 benzines pillangószelepből szenet bányászok, de csakazért sem pucoltatom ki, inkább küldjetek már rá Gorbacsov számot"...   :no:
Cserkészbecsszóra, nem diszkriminálok, ha egy benzines tulaj nem adja meg a kocsijának amit kér, azt ugyanúgy mélységesen el fogom ítélni és ezt meg is fogom vele osztani. Nem kivételezek a dízelesekkel. :hug:

Vásárlásnál nem tudsz mindent kiszűrni, még egy alapos CR diagnosztika esetén sem. Még akkor sem, ha az előző tulaj nem tud hibáról és teljesen jóhiszemű. Lehet éppen kialakulóban valami. vagy csak nem tűnik fel a méréseknél. Nekem például kevés az, hogy a dízel csak annyiba fog kerülni a javításokkal együtt, mintha benzinest vezetnék. Gazdaságilag számomra a dízelbirtoklás egy kockázati tőke tranzakció. Ha pedig kockázatitőke, akkor verjen rá legalább 20-30%-ot a konkurens opcióra. Ha ez nem teljesül (pl. mert nem fut annyit és úgy a kocsi), akkor a dízel rossz befektetés.
Aki megégette magát valaha is dízel miatti kiadásokkal abban előítélet alakul ki. Bármennyi idős volt is az autója. Ha pedig dízel tulaj volt és emiatt szignifikáns véleménye lehet, akkor járjon neki az egyenlő bánásmód és tekintsük ezt az előítéletét tapasztalat miatt kialakult jogos véleménynek. :)

Az egyenlő bánásmódot szerintem minden gondos autó tulajdonos megkapta eddig a fórumon.

Szia!

Köszönöm, hogy elfogadtad a kritikát a hangnemet illetően.
A kiragadott állításaimra, felvetéseimre tett megjegyzéseiddel többé-kevésbé szintén egyetértek. Az azokkal történő (építő jellegű) vitázás már egy élő beszélgetés tárgya lehetne, nem untatnám vele a topicot. :)

Hajrá Toyota fórum!

BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12196 Dátum: 2016.12.08 08:45:45 »
Fáj ez a diszkrimináció. :(
Hol maradnak a hibridesek meg a plugin hibridesek meg az elektromosok a felsorolásból?  :devil:
Hát nincs itt egyenlő bán(t)ásmód?  [rohog]

Tudom, hogy csak vicceltél, de az "Avensis hibák (nincsenek:))" topicban mit keresnének a hibrid, PHEV és elektromos hajtásláncok?  :devil:
Értem én, hogy a Toyota a legerősebb (egyelőre) ezen a vonalon, de ha jól tudom, Avensisből vagy normál Toyota féle benzinest (1.6-1.8-2.0) vagy BMW (származású) dízelt (1.6-2.0) kapsz a boltban.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12197 Dátum: 2016.12.08 09:07:10 »
Fáj ez a diszkrimináció. :(
Hol maradnak a hibridesek meg a plugin hibridesek meg az elektromosok a felsorolásból?  :devil:
Hát nincs itt egyenlő bán(t)ásmód?  [rohog]
:surrender:
Toyota Avensisről van szó! Én eddig azt hittem, hogy csak benzines/gázolajos erőforrással készül... :eek:
Vagy valamiről lemaradtam?

Szvsz azért nem olyan káros a másik motor (és nem a tulaj!) ekézése, mert így a kedves olvasó tud mérlegelni, ha választás előtt áll.
Sajnos  sokan nem szeretnek szembenézni szeretett autójuk hibájával, pláne leírni azt. Pedig abból sokan tanulhatnánk. Gyakori jelenség, hogy beesnek a fórumra, hogy ez és ez a hiba, de azzal már nem jelentkeznek, hogy így meg úgy oldották meg, és ennyibe meg annyiba került. Tisztelet a kivételeknek!
A dízeles/benzines választáshoz pedig annyit fűznék hozzá, hogy lassanként az a szemlélet rajzolódik ki, hogy aki hosszútávon akarja használni az autóját, az benzinest választ, a keveset üzemelők meg gázolajosat, a koros dízel autó várhatóan nagy javítási költségei miatt, holott ez korábban fordítva volt. :nonono:
Változik a világ.
Érdekes hírt olvastam nemrég. Pár európai nagyváros vezetése már azon gondolkozik, hogy néhány év múlva ki fogják tiltani a gázolajos autókat a belvárosukból. Nem tudom, hogy ez komoly-e vagy sem, de mindenesetre elgondolkodtató már az is, hogy ilyen hír napvilágot láthat.
Bocs az offért, de ha már így elkalandoztunk a beszélgetésben...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12198 Dátum: 2016.12.08 11:13:59 »
Ha nem is Avensis felirattal, és nem is Európában, de létezett a piacon az Avensis elemeit használó, Lexus hibrid kivitel - a HS250h.  ;)


 
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12199 Dátum: 2016.12.08 11:59:08 »
Én csak röviden írom le, amit gondolok. Szerintem sem kifejezetten az számít, hogy önmagában melyik a jobb, a dízel, vagy a benzines. Azon kell(lenne) a hangsúlynak lenni, hogy az ember úgy válasszon magának típust, hogy azt bármilyen hiba fennállása esetén is az elvárható műszaki színvonalon tartsa, javíttassa, karbantartsa és mindennek anyagi értelemben is legyen tudatában a vásárláskor is! Magyarul, igen, a dízel kevesebbet fogyaszt, de költségesebb lesz a javítása 2-400 000 km és 10-15 éves korban. Ha ezzel tisztában van és a keletkező problémákat gond nélkül kijavítja, akkor indifferens, hogy dízel, vagy benzines autót birtokol.
Én is csak egy rövid gondolattal egészíteném ki az egészet - arról nem esett szó, hogy amikor a dízellel baj van és szervizelni kell váratlanul, akkor nem csak a javítás költségeivel kell számolni, hanem azzal is, hogy adott esetben az autó szerelés miatti használhatatlansága milyen egyéb gondokat okoz, pl. nem lehet vele dolgozni éppen - bevételkiesést generál, vagy netán egy csereautót kell bérelni stb. arra az időre. Nem mindenki tudja nélkülözni több napra az autót, egészen meg tud bonyolódni az élet csupán azért, mert egy váratlan leállás van. Szerencsére a benzines olajevős állapot nyúzható mint a rétestészta, az sosem jön váratlanul, az idővel alakul ki, max hirtelen derül ki vétel után, de utántöltéssel a javítás a végtelenségig elodázható - akkor javíttatod amikor éppen ráérsz, és ha van hozzá kedved - kvázi nem esel ki munkából vagy a napi rutinból miatta.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12200 Dátum: 2016.12.08 12:04:14 »
Szvsz azért nem olyan káros a másik motor (és nem a tulaj!) ekézése, mert így a kedves olvasó tud mérlegelni, ha választás előtt áll.
Sajnos  sokan nem szeretnek szembenézni szeretett autójuk hibájával, pláne leírni azt. Pedig abból sokan tanulhatnánk. Gyakori jelenség, hogy beesnek a fórumra, hogy ez és ez a hiba, de azzal már nem jelentkeznek, hogy így meg úgy oldották meg, és ennyibe meg annyiba került. Tisztelet a kivételeknek!
Ezt a mentalitást nem is értem. Mikor a váltócsapágyas gondom volt, leírtam a fórumra mindent. Mik a tünetek, mennyibe került, milyen opciók vannak a javításra. Másnak ne kelljen már végigkínlódnia a bizonytalanságot, hogy mennyibe fog kerülni.

A dízeles/benzines választáshoz pedig annyit fűznék hozzá, hogy lassanként az a szemlélet rajzolódik ki, hogy aki hosszútávon akarja használni az autóját, az benzinest választ, a keveset üzemelők meg gázolajosat, a koros dízel autó várhatóan nagy javítási költségei miatt, holott ez korábban fordítva volt. :nonono:
Változik a világ.
Inkább az emberek változnak. Egyre több a funkcionális analfabéta, aki nem csak egy fogyasztói hitel gazdaságosságát nem tudja kikalkulálni, de egy autóvásárlás gazdaságosságát sem. Ezzel nem leszólni akarok bárkit, csak a tényeket közlöm. :( Remélhetőleg itt a fórumon nincs ilyen.

Érdekes hírt olvastam nemrég. Pár európai nagyváros vezetése már azon gondolkozik, hogy néhány év múlva ki fogják tiltani a gázolajos autókat a belvárosukból. Nem tudom, hogy ez komoly-e vagy sem, de mindenesetre elgondolkodtató már az is, hogy ilyen hír napvilágot láthat.
Bocs az offért, de ha már így elkalandoztunk a beszélgetésben...
Ez kicsit még a dízel manipulációs hiszti utóélete is lehet, úgyhogy fenntartásokkal kezelném. Abból a szempontból mindenképpen jó, hogy a modern dízel ontja a mikroméretű koromrészecskéket amiket a tüdő nem képes kiszűrni, ami miatt közvetlenül a szervezetbe jut. Az biztos, hogy a dízelpiaci árakat egy ilyen ténylegesen előre beiktatott rendelet leverné nyugaton, itt meg elkezdenék tömegesen importálni.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12201 Dátum: 2016.12.08 15:38:51 »

Ez kicsit még a dízel manipulációs hiszti utóélete is lehet, úgyhogy fenntartásokkal kezelném. Abból a szempontból mindenképpen jó, hogy a modern dízel ontja a mikroméretű koromrészecskéket amiket a tüdő nem képes kiszűrni, ami miatt közvetlenül a szervezetbe jut. Az biztos, hogy a dízelpiaci árakat egy ilyen ténylegesen előre beiktatott rendelet leverné nyugaton, itt meg elkezdenék tömegesen importálni.

Nem hiszem, hogy a dízel manipuláció hiszti miatt vannak dízel kitiltási hangok. :no: Hanem, mert KÁROS! :devil:
Már előtte is sok szó volt róla, 2014:
http://www.blikk.hu/aktualis/parizs-a-dizel-autok-kitiltasara-keszul/dw5pg2n
Csak most már lépni kellene...nem csak beszélni róla...
Hátha gyorsulna a tiszta elektromosra átállás...  :yawn:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12202 Dátum: 2016.12.08 15:51:13 »
Nem hiszem, hogy a dízel manipuláció hiszti miatt vannak dízel kitiltási hangok. :no: Hanem, mert KÁROS! :devil:
Már előtte is sok szó volt róla, 2014:
http://www.blikk.hu/aktualis/parizs-a-dizel-autok-kitiltasara-keszul/dw5pg2n
Csak most már lépni kellene...nem csak beszélni róla...
Hátha gyorsulna a tiszta elektromosra átállás...  :yawn:
...és a próféciád valóra válik... :smartass:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12203 Dátum: 2016.12.08 15:52:00 »
Ámen! :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12204 Dátum: 2016.12.08 15:58:54 »
Ha nem is Avensis felirattal, és nem is Európában, de létezett a piacon az Avensis elemeit használó, Lexus hibrid kivitel - a HS250h.  ;)


Ez egy Corolsis. Eleje Corolla, a fara Avensis.
A mostani autóváltáskor épp azon filóztam, miért csinálták (én szerintem) nem túl szépre a legújabb ave elejét, amikor tudnak normálisat (corolla) faragni. :?:

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12205 Dátum: 2016.12.08 18:33:47 »
Van azért még egy szempont ami miatt egyéni mérlegelés kell, hogy legyen  a benzin/gázolaj. Az Ave benzinesek nem egy űrtech eszközök, az autószerelők nagyobb hányada tudja diagnosztizálni és eredményesen javítani mint  a Dieselt. Annak ugyanis a mélylélektana gyökeresen más, mint  a mezei adagolós szívódízel, ahhoz azért kevés, hogy van egy Novoth, Toyo Team, Monoron a Karcsi, stb. Ott az összefüggések még miliós diag műszerrel sem evidensek, ahhoz tényleg érteni kell. Ha nem így van, fizetsz  a semmiért.
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12206 Dátum: 2016.12.08 19:18:27 »
Hanem, mert KÁROS! :devil:
Károsabb. A benzin benzol tartalma se kutya, csak azt nem mérik és nem is beszélnek róla. Van egy olyan érzésem, hogy mindkettő azonos mértékben káros, csak más módon.

Van azért még egy szempont ami miatt egyéni mérlegelés kell, hogy legyen  a benzin/gázolaj. Az Ave benzinesek nem egy űrtech eszközök, az autószerelők nagyobb hányada tudja diagnosztizálni és eredményesen javítani mint  a Dieselt. Annak ugyanis a mélylélektana gyökeresen más, mint  a mezei adagolós szívódízel, ahhoz azért kevés, hogy van egy Novoth, Toyo Team, Monoron a Karcsi, stb. Ott az összefüggések még miliós diag műszerrel sem evidensek, ahhoz tényleg érteni kell. Ha nem így van, fizetsz  a semmiért.
A CR rendszerek problémái a turbós benzinesekre is jellemzőek. Egy szívóbenzines meg egy szívódízel ugyanúgy szögegyszerű technika.

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12207 Dátum: 2016.12.08 19:23:47 »
Esetedben a Novoth Tibi lenne a legoptimálisabb választás, ő erősen CR specialista, de nála lehet hogy várólista van. Diagnosztika nélkül viszont felesleges bármit lépni, úgy csak találgatásba fog torkollni a dolog.

Úgy néz ki meg van a hiba. Az 5. injektor lesz valószínű a hibás. A füstőlés terhelés mellett ( lehúzott injektorral)teljesen megszünt. Be kellene szereznem egy injektort. A márkaszervíz kilőve! Br. 560.000 :( :( Ez nagyon fájt. Amúgy neten találtam csak túl olcsónak találtam és nem nagyon bízom bennük.

parts number: 23710-26010;23710-26011;23710-26012

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12208 Dátum: 2016.12.08 19:37:26 »
Szia!

Köszönöm, hogy elfogadtad a kritikát a hangnemet illetően.
A kiragadott állításaimra, felvetéseimre tett megjegyzéseiddel többé-kevésbé szintén egyetértek. Az azokkal történő (építő jellegű) vitázás már egy élő beszélgetés tárgya lehetne, nem untatnám vele a topicot. :)

Hajrá Toyota fórum!

BF
Valami talin remélhetőleg majd nyélbeütjük némi folyékony nedű társaságában.  :ser:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12209 Dátum: 2016.12.08 20:22:50 »
Csakhogy az elektromos autok még nincsenek kész. Vagyis 5évre és 100-150 ezer km-re már igen, de az akkuk élettartama is korlátozott nem csak a hatótáv. A Nissan Leafnek van egy dokumentációja fent valahol az akku várható élettartamáról, ami forró éghajlaton 6-8 évet sem bír, de Norvégiában sincs 20 év. És ez csak az öregedés, emellett ott a ciklusszám is...
Van a Toyotának elektromos autója? És miért nincs?

Nem hiszem, hogy a dízel manipuláció hiszti miatt vannak dízel kitiltási hangok. :no: Hanem, mert KÁROS! :devil:
Már előtte is sok szó volt róla, 2014:
http://www.blikk.hu/aktualis/parizs-a-dizel-autok-kitiltasara-keszul/dw5pg2n
Csak most már lépni kellene...nem csak beszélni róla...
Hátha gyorsulna a tiszta elektromosra átállás...  :yawn: