Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741335 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12165 Dátum: 2016.12.06 17:03:22 »
Jó az a hátsó ködlámpa amikor valaki rombol utánad mint az őrült a ködben. 90+-os tempóban ha fékezve megtol az csúnya lehet. Bár én inkább parasztűzőnek használom. Ha beáll 2 méterre a fenekembe, 90-nél, akkor elveszem a gázt és felkapcsolom, hátha észreveszi magát.
Jó, hogy írsz, már majdnem megindultam a kocsiba hogy lőjek róla képet. Nem szereltetek valamikor valami elektromosat ami kihathatott erre is? Minden más működik?
A sejtésed ismét talált az elözö tulaj rakott bele tolato radart na most ennek a pozitivja a ködlámpa vezetéklre volt rá kötve. Át kötöttem a tolato lámpa vezetékére és ugyanugy müködik de ködlámpám még mindig nem világit eszem nincs hozzá miért a ködlámpára kötötték. Ha hátra menetbe kapcsolok világit a ködlámpa is. Eddig nem kellett igy nem is néztem müködik-e. Olyan mintha átkötötték volna a ködlámpa vezetékére a tolató lámpa pozitivját. De hogy miért és legföképpen hol van összekötve arra nem sikerült rájönnöm. A hidere való tekintettel mára feladtam a keresgélést. Ja és nem volt izzó a ködlámpába igy kezdödött ezek után persze nem csodálkozom csak azt nem értem miért barmolják össze ha nem értenek hozzá

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12166 Dátum: 2016.12.06 17:30:56 »
Kemény megoldás.
Lehet azért, mert ha tolat, akkor nagyobb fény lesz a ködzárófény miatt, jobban lát a vezető? Csak plusz fel kell kapcsolni azt is. Vagy én sem értem.

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.06 17:33:44 írta vd1234 »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12167 Dátum: 2016.12.06 17:35:19 »
A sejtésed ismét talált az elözö tulaj rakott bele tolato radart na most ennek a pozitivja a ködlámpa vezetéklre volt rá kötve. Át kötöttem a tolato lámpa vezetékére és ugyanugy müködik de ködlámpám még mindig nem világit eszem nincs hozzá miért a ködlámpára kötötték. Ha hátra menetbe kapcsolok világit a ködlámpa is. Eddig nem kellett igy nem is néztem müködik-e. Olyan mintha átkötötték volna a ködlámpa vezetékére a tolató lámpa pozitivját. De hogy miért és legföképpen hol van összekötve arra nem sikerült rájönnöm. A hidere való tekintettel mára feladtam a keresgélést. Ja és nem volt izzó a ködlámpába igy kezdödött ezek után persze nem csodálkozom csak azt nem értem miért barmolják össze ha nem értenek hozzá
Valószínűleg csak meg akarták spórolni a villamos szaki tíz-húszezres munkadíját és inkább gányoltak házilag ingyen.

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12168 Dátum: 2016.12.06 18:40:26 »

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12169 Dátum: 2016.12.06 19:58:13 »
Dízelek csinálják, a javítása benzinmotorral a legegyszerűbb. :D
Hát köszi, mindjárt gondoltam hogy ezzel menne a dolog.
Amúgy igazából tanácsra, tapasztalatra lettem volna kíváncsi, de azért remélem majd ti is kerültök valami hasonló szituba és akkor hasonló képpen tudok majd én is örvendeni!!  :clap: :clap:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12170 Dátum: 2016.12.06 20:22:33 »
Hát köszi, mindjárt gondoltam hogy ezzel menne a dolog.
Amúgy igazából tanácsra, tapasztalatra lettem volna kíváncsi, de azért remélem majd ti is kerültök valami hasonló szituba és akkor hasonló képpen tudok majd én is örvendeni!!  :clap: :clap:
1. Tapasztalatból eredő tanács volt.
2. Voltunk már dízelesek mindketten.
3. Meglepsz minket egy-egy ajándék dízel T28-al a szalonból? :D

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12171 Dátum: 2016.12.06 20:38:50 »
1. Tapasztalatból eredő tanács volt.
2. Voltunk már dízelesek mindketten.
3. Meglepsz minket egy-egy ajándék dízel T28-al a szalonból? :D

Mindenképpen! :) :) Annyira nem vagyok szőrős szívű, hogy ha lenne miből ezek az apró kivánságokat nem problémák;) :)
Én értem, hogy már ti nem vagytok diesel pártiak, csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy a bontón és más hülyeségektől eltekintve merre induljak el?! Valami jó tanács, észrevétel. ;) Biztos ezt az iskolát már akkor kijártátok.

Joe t3-x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12172 Dátum: 2016.12.06 21:48:52 »
Írtam pár napja hogy ha pl parkolóházban megyek és a szűk kanyarok miatt teljesen kitekerem a kormányt akkor mintha valami átugrana/kattogna. Futómű elvileg okés, gumik jók. Féltengely volt cserélve. Lehet hogy kormánymű hiba?? :hmmmm:  Tud valaki ilyesmi típushibáról?

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12173 Dátum: 2016.12.06 22:02:20 »
Hát köszi, mindjárt gondoltam hogy ezzel menne a dolog.
Amúgy igazából tanácsra, tapasztalatra lettem volna kíváncsi, de azért remélem majd ti is kerültök valami hasonló szituba és akkor hasonló képpen tudok majd én is örvendeni!!  :clap: :clap:
Nem kell szomorkodni, ehhez minden fórumon hozzá kell szokni. Aki szeret mindenre válaszolni, de nem tudja mit írjon az elvicceli más baját. Szóval  a problémádat nem lehet látatlanba megoldani. Kell egy szerviz, ahol diag eszközzel, és nem hibakód olvasóval,  a hozzáértő szerelő menet közben rögzítve az ECU paramétereket megállapítja a hibát. Ennyi. Lehet, hogy nem olcsó, de más lehetőség nincs, ha végére akarsz járni.
Avensis 1.8 / 2007

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12174 Dátum: 2016.12.06 22:37:53 »
Mindenképpen! :) :) Annyira nem vagyok szőrős szívű, hogy ha lenne miből ezek az apró kivánságokat nem problémák;) :)
Én értem, hogy már ti nem vagytok diesel pártiak, csak arra szerettem volna kilyukadni, hogy a bontón és más hülyeségektől eltekintve merre induljak el?! Valami jó tanács, észrevétel. ;) Biztos ezt az iskolát már akkor kijártátok.
Van egy csúnya prekoncepcióm a dízelesek kapcsán, amire az itteni dízel topc csak ráerősített. Sokszor meg van véve a korosodó dízel, ami mert keveset fogyaszt, de nem akarják elfogadni, hogy az alacsony fogyasztás mellett nagy számlák vannak a mérleg másik serpenyőjében. Azt kérdezted hogy merre indulj. Evidensen egy diagnosztikára felkészült műhely irányába. Toyoteam, NovothTibi, Deltamark, ToyotaMayer például, de biztos vannak felkészült műhelyek rajtuk kívül is. Tudunk találgatni, de ezek a dízeles nyavalyák sokrétűek. Jót csak a diagnosztika fog tudni mondani, némi készpénzért cserébe. És simán lehet, hogy a javítás többe fog kerülni, mint amennyivel a benzines többet fogyaszt el 95-ösből. Hát ezért tréfálkoznak -kicsit megkönnyebbülten, hogy őket ez már nem érinti- az exdízelesek. :hug:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12175 Dátum: 2016.12.06 22:46:05 »
Írtam pár napja hogy ha pl parkolóházban megyek és a szűk kanyarok miatt teljesen kitekerem a kormányt akkor mintha valami átugrana/kattogna. Futómű elvileg okés, gumik jók. Féltengely volt cserélve. Lehet hogy kormánymű hiba?? :hmmmm:  Tud valaki ilyesmi típushibáról?
2012-ben visszahívtak minden 2001-07-01 és 2009-03-31 közt gyártott Avensist, Corollát és Priust kormánymű ellenőrzésre. Az alsó kormányösszekötő tengelyt cserélték probléma esetén. Ellenőriztesd le, hogy nálad ez megtörtént-e. Elektronikus szervízkönyben benne kell lennie ha cserélték, erről márkaszervíz tud az alvázszám alapján megerősítést adni. Ha nem volt csere, akkor ez a legvalószínűbb megoldás. Élő visszahívások közt már nem szerepel, ha ez a probléma, akkor nem biztos, hogy ingyen cserélik.

Joe t3-x

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12176 Dátum: 2016.12.06 23:19:00 »
2012-ben visszahívtak minden 2001-07-01 és 2009-03-31 közt gyártott Avensist, Corollát és Priust kormánymű ellenőrzésre. Az alsó kormányösszekötő tengelyt cserélték probléma esetén. Ellenőriztesd le, hogy nálad ez megtörtént-e. Elektronikus szervízkönyben benne kell lennie ha cserélték, erről márkaszervíz tud az alvázszám alapján megerősítést adni. Ha nem volt csere, akkor ez a legvalószínűbb megoldás. Élő visszahívások közt már nem szerepel, ha ez a probléma, akkor nem biztos, hogy ingyen cserélik.

Tavaly volt visszahíváson. Cserélve lett. Illetve az utaslégzsák is. Bár ez most nem tartozik ide :)
Szóval még mindig kérdéses a probléma   :hmmmm: :no:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12177 Dátum: 2016.12.07 07:06:10 »
Tavaly volt visszahíváson. Cserélve lett. Illetve az utaslégzsák is. Bár ez most nem tartozik ide :)
Szóval még mindig kérdéses a probléma   :hmmmm: :no:
Ha ezeken túl vagy, akkor az az érzésem, hogy a fórumos távdiagnosztika nagyon kevés lesz a probléma megoldásához.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12178 Dátum: 2016.12.07 07:55:45 »
Hát köszi, mindjárt gondoltam hogy ezzel menne a dolog.
Amúgy igazából tanácsra, tapasztalatra lettem volna kíváncsi, de azért remélem majd ti is kerültök valami hasonló szituba és akkor hasonló képpen tudok majd én is örvendeni!!  :clap: :clap:
Csak egy tipp: lehet, hogy a turbó kezdődő megbetegedésének a jelei tapasztalható az avédban. A baj az, hogy az ave nem igazán adja a klasszikus turbóhangot annak halála előtt. Házi vizsgálat: a turbó előtti légbeömlő lebontása (1-2 óra), és a tengely lógásának ellenőrzése. Ha kicsi lógása van, akkor még most újíttatsd fel, mert később csak a csere segít. Ha nem lóg, akkor más a hiba... :hmmmm:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12179 Dátum: 2016.12.07 15:32:34 »
Van egy csúnya prekoncepcióm a dízelesek kapcsán, amire az itteni dízel topc csak ráerősített. Sokszor meg van véve a korosodó dízel, ami mert keveset fogyaszt, de nem akarják elfogadni, hogy az alacsony fogyasztás mellett nagy számlák vannak a mérleg másik serpenyőjében. Azt kérdezted hogy merre indulj. Evidensen egy diagnosztikára felkészült műhely irányába. Toyoteam, NovothTibi, Deltamark, ToyotaMayer például, de biztos vannak felkészült műhelyek rajtuk kívül is. Tudunk találgatni, de ezek a dízeles nyavalyák sokrétűek. Jót csak a diagnosztika fog tudni mondani, némi készpénzért cserébe. És simán lehet, hogy a javítás többe fog kerülni, mint amennyivel a benzines többet fogyaszt el 95-ösből. Hát ezért tréfálkoznak -kicsit megkönnyebbülten, hogy őket ez már nem érinti- az exdízelesek. :hug:

A prekoncepció nagyon nem frankó. Amit itt a srácnak irkáltatok egész egyszerűen kicsit méltatlan az egész fórumra nézve. Egyetértek a korábbi hozzászólóval, hogy a túlbuzgó fórumfirkátorok mindenhez szeretnek hozzászólni, ahhoz is amihez nem kéne, csak azért, hogy hozzászólhassanak.
Egyből is lehetett volna azzal kezdeni, hogy
"Azt kérdezted hogy merre indulj. Evidensen egy diagnosztikára felkészült műhely irányába. Toyoteam, NovothTibi, Deltamark, ToyotaMayer például, de biztos vannak felkészült műhelyek rajtuk kívül is. Tudunk találgatni, de ezek a dízeles nyavalyák sokrétűek."
és nem érződött volna ez a lenéző ***óócsójánosokminekkérdeznek...  :nono:

Nekem is korosodó dízelem van? Igen.
Volt már költséges problémám a korosodó dízelségből fakadóan? Igen, kb. 250-300.000 Ft nagyságrendben.
Megérte-e a dízelt venni a benzines helyett? 50.000 km után, az általam tervezett használati félidőben nagyjából egálban van a számla.

Én előre így kalkuláltam: összesen 100.000 tervezett kilométer kb. 8 év alatt.
Nagyjából 1,5 l/100 fogyasztás különbség. Az összesen 1.500 liter megtakarított üzemanyag.
Az üa. költség különbsége jelen üa. árakon nagyságrendileg 500-550.000 Ft.

(Én még 4 éve, amikor az autót vettem nem 330-350Ft körüli üzemanyagárral kalkuláltam, hanem a 8 éves átlagra az akkori 400 körüli helyett 450-500 Ft-tal, ami akkor 700-750.000 Ft-ra tette a üa. költség különbségét. Ezt benéztem, mert nem drágább lett az üa., hanem olcsóbb... Cserébe a dízelolaj számláját sokan el tudják számolni. Bár ez már ingoványos...)

Egyéb normál karbantartási pluszköltségek a dízel oldalon a benzineshez képest: (gázolajszűrő, több olaj, nagyobb olajszűrő, egy komplett vezérlés cseréje, drágább, nagyobb, hamarabb kimúló akku, izzítás cuccai): mindösszesen felfelé kerekítve 200.000 Ft.

Szóval terveztem 700-750.000 üa. ktg. megtakarítást az egyik oldalon, kb. fix 200.000 Ft többletkiadást a másik oldalon, tehát maradt 500-550.000 Ft drága dízeles problémák fedezésére, ha előjönnek.
Kicsit utánamentem a dolgoknak:
- az autómban nem sokkal a vásárlásom előtt került új kettőstömegű lendkerék. Ez nem rossz, csak az alkatrész ára 150-200.000 Ft.
- injektorok 75.000 Ft + Áfa/db áron gyári új, 50.000 Ft + Áfa/db áron felújítás, ha szükséges
- turbó felújítása, ha nem jártad le tropára, hanem figyelsz rá és észleled, ha gond van: 100.000 Ft alatt/környéke.
- nagynyomású szivattyú felújítható: 100.000 Ft alatt/környéke.
- nagynyomású szivattyú SCV szelepek: 60-70.000 Ft, ha cserélni kell, de időnként UH tisztítással az élettartamuk jelentősen növelhető.

Úgy terveztem, hogy ha minden bejön, akkor is kb. egálban leszek a benzinessel esetleg, kisebb mínuszban, de ne feledjük ez a worst case scenario ésebben az esetben az összes kritikus alkatrész új az autóban!!
Minden egyéb esetben pozitív lehet a szaldó a használati időszak végén.

Ettől függetlenül mivel az üa. árak lefelé mozdultak el, a megtérülést kicsit elbaxódott, de még rosszabbul éppen nem járok.
Az üzemanyagon megtakarított pénzt nem kötöm el, gyúlik. Ha gond van, akkor abból fizetem vagy megelőlegezem. Szóval nem ér váratlanul egy-egy dízeles gond. Erre fel lehet készülni, lehet rá számítani.

Jé, ilyen is van? Van bizony!

Ezekkel a dízeles nyűgökkel nyugodtan párba lehet állítani a másik fronton jelentkező olajevéses problémát. Nekem csak a biztosan olajproblémákkal küzdő (T22 facelift) 1.6 - 1.8 VVT-i sorozatból volt szerencsém válogatni. Ott ha nincs igazolt papírod a gyári motorcserérő, számla egy privát műhelyes felújításról, vagy csak az új gyűrűszettről legalább, akkor garantálható volt, hogy vagy már vásárláskr is eszi, vagy nem olyan soká enni fogja az olajat. Ha szerencsétlenül belenyúlok egy olyan példányban, ami rendszeresen megkapattak alacsony olajszinttel, akkor még a sima gyűrűzéses mutatvány 100+ ezer forintos költsége is gyorsan megszorzódik egy 1,5-3-as számmal. Nem beszélve a nem is olyan ritkán (főleg az olajevés miatt) előforduló katalizátorproblémákról, ami szntén nem az 50.000 Ft-os tételek egyike.

Semmi sem fekete vagy fehér, ezt mindenkinek be kell látnia. Lehet, hogy problémák bekövetkezésének valószínűségében van különbség, de a megtérülés számításakor ezekkel is muszáj számolni.

Amikor idejön egy tök új user, hogy most vette a Toyotáját, mert az sose el nem romlik, ezt hallotta és láss csodát a benzinkúton inkább olajat kell bele tankolni benzin helyett, akkor viszont jönnek a felújításon már átesett fórumtársak és szépen, kedvesen, nem bunkón, elmondják, hogy mi mennyi, hol, kinél érdemes, mire kell figyelni, mire lehet számítani. Ekkor valahogy hiányoznak a bontós és hasonló színvonalú megjegyzések.
Kettős mérce?

Egy szónak is száz a vége:

Legyen béke benzines és dízeles tulaj között. Egyik sem hülyébb (okosabb) a másiknál, tegyük félre ezt a szemellenzőt és legyen ez itt egy normális fórum, ahol nem elijesztjük az újabb kérdezőket, hanem érdemben próbálunk hozzászólni. Akinek ez nem megy, az, legyen szíves, ebben az esetben maradjon olvasó és majd szóljon hozzá akkor, ha építő jelleggel tud.

Elnézést, hogy ilyen hosszú lett, kioktató semmiképpen nem akartam lenni és megbántani sem akartam senkit. Remélem sikerült.

Üdv:
BF