. Ma reggel beültem,indítottam,de baromi bágyadtan,alig tekert. Feltettem a töltőt 12.1v. Viszont el is kezdett felfelé menni a töltöttségi szint. rendesen,igaz most 3.8A nyomattam. Körülbelül egy perc elteltével 13.4v mutatott.Akkor levettem és bár bágyadtan tekert,de be is röffent egyből.
Na akkor a kérdésem,kuka az akku?
Hét közben nincs gond,akkor minden nap megyek vele.V
Ennyiből nem egyértelműen megállapítani, hogy kuka vagy sem az akku, ahhoz több mérésre lenne szükség, az viszont biztos, hogy jelenleg alultöltött, ami további állapotromláshoz vezet. Amennyiben a teteje roncsolásmentesen nyitható, kellő körültekintkintéssel ! javaslom a savszint ellenőrzését, szükség esetén desztvizes pótlását, majd árammal a teljes feltöltését. Az erősen lemerült akkumulátoroknak általában jót tesz az impulzustöltés ( többé-kevésbé "lekalapálja" a szulfátréteget), régebben a tirisztoros töltők voltak ilyenek, de egyre több mai mikroprocesszoros töltő is rendelkezik ilyen funkcióval is valamint a savrétegződést megszüntető kontrollált akkusav "forralással" is.
Az olcsóbb töltők csak feszültségemelkedést figyelnek, és a túl gyorsan emelkedő feszültség ellenére sikeresnek érzékelik a töltést. Szerencsésebb esetben a töltés leállítása után érzékelik a feszültség esést és újraindítják a töltési folyamatot. Amennyiben csak "csepptöltésre" vált azaz kis áramerősségű töltéssel (13,6-13,8V -on) igyekszik kompenzálni a fogyasztókat, és az önkisülést, akkor a legyengült akkumulátor egyik napról a másikra nem fog rendesen feltöltődni a nagy belső ellenállás/ szulfátosodás miatt. Ebben az esetben lehet próbálkozni a töltő újraindításával.
Szerencsés esetben a töltöttségi szint emelkedésével a belső ellenállás csökken, az akku elkezdi jobban venni a töltést, és a feszültség lassabban fog emelkedni. Érdemes töltés közben meghallgatni az akkumulátort, amennyiben 14,4V alatt pezseg, az 1 vagy töb cella hibájára utal, ahogyan hibára utal az is, ha 14,39 V felett nem pezseg vmelyik. Utóbbi természetesen csak levehető fedél esetén kontrollálható.
Amennyiben az újraindítások vagy a többnapos "csepptöltés" nem javít az állapoton, akkor butább, vagy egy több paramétert figyelembe vevő intelligensebb töltőt kellene alkalmazni, ami nem kapcsol ki, hanem kis áramerősséggel tovább tölt.