Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741909 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11865 Dátum: 2016.11.04 02:26:23 »
Hiába töltögettem volna tönkremegy az állásban.
Rossz töltővel esetleg.
Az akkunak éppenséggel a feltöltött állapotban tartás tesz jót. 25 C fokon 13,6 -12,7 V között tartva nincs szulfátosodás, túltöltés, fokozott vízvesztés, és kis terheléssel a savrétegződés is elkerülhető.
Ciklikus üzemi használat nem tesz jót még a kifejezetten ciklikus üzemre tervezett akkuknak sem, csak utóbbiak több ciklust bírnak. Nem véletlenül szokták megadni az élettartamot ciklusban is.

Abban az esetben, ha 100e km és 1 év alatt tönkrement az akku, akkor gondok lehetnek a jármű akku managment- jével, az akku rázkódás állóságával, vagy nem a használati körülményeknek megfelelően voltak a rendszerelemek összeválogatva.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.04 02:28:07 írta Agyarka »

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11866 Dátum: 2016.11.04 08:36:55 »
mennyi volt benne 6évesen??  300e km??
:yes: Még annyi se! (max299e ;)) Akkor még fiatal volt és üde. :wub:
(Off: a fiamnak legközelebb tuti avét hozunk, ha majd el tudja adni a volvóját. Rendesen nosztalgiám van. :szemez:)
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.04 08:40:33 írta Izso »

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11867 Dátum: 2016.11.04 08:42:12 »
:yes: Még annyi se! (max299e ;)) Akkor még fiatal volt és üde. :wub:
(Off: a fiamnak legközelebb tuti avét hozunk, ha majd el tudja adni a volvóját. Rendesen nosztalgiám van. :szemez:)
[emoji12] [emoji12] [emoji106]
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11868 Dátum: 2016.11.04 09:52:18 »
:eek:
Az igen!
Nekem "már" 6 évesen megadta magát a gyári, pedig nálam jellemzően nem az utcán álldogált az autó... :D
Jó, de te kb. a garázs-USA-garázs távot jártad vele napi szinten. :D

Fortuna71

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11869 Dátum: 2016.11.05 12:33:15 »
Még egy kérdés...aki mostanában gyűrűztette az avensisét (Deka, Fortuna71...) annál előfordult, hogy  fogy a fagyálló a tágulásiból? Nekem eddig kb. 1lityit szürcsölt be 1000km-en...a szerelő azt mondta, hogy a levegős rendszer miatt fogyni fog a hűtővíz, amit én értek, de meddig légtelenedik???
Szia
Bocsi de kicsit sok a feladat. Szóval én nem is figyeltem de most megnéztem minimum fölött volt kb két ujnyival viszont arra nem emlékszem hogy a szerelő feltöltötte-e a maximumig. Az egy liter egy kicsit soknak tűnik a feleségem kocsijába most cseréltem a fagyállot talán 3-4decit töltöttem utána pár nap után de nem vagyok szerelő úgy hogy nem tudom menyi légtelenedik ki.

Gergő33

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11870 Dátum: 2016.11.05 19:18:04 »
Nem tudom. De egyre kíváncsibb vagyok. Szombaton kiderül. Csak abban bízom, nem lesz túl drága a javítás.  :cry:

Egyelőre pihen a héten, szombaton viszem megnézetni.

Köszi a választ!  ;)

Hát, nem volt semmi extra. Amit a gumisnál nem láttam, a bal hátsó tárcsa erősen barázdált volt, elég vacakul nézett ki. Betét alig volt rajt, a másik oldalon se sok. Kaptam két szép csillogó féktárcsát hátra meg új fékbetéteket. ÉS a porvédő lemezeket is egyengetni kellett, szóval ez is talált. :)

Lényeg, hogy a hiba megszűnt. Azóta a fékhatás is jobb.  :hmmmm:

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11871 Dátum: 2016.11.07 08:55:07 »
Ha már akku téma,akkor én is beszállok... :D
Sajnos kb. 2 hete találkoztam egy őzzel,ezért egy-két műanyag alkatrészt cserélni kellett. Többek között a bal fényszóró tartófülei is eltörtek. Eléggé be is volt mattulva,így vettem bele egy utángyártottat.
Beépítettem,állítgattam jobbra balra hogy jó legyen úgy kb 3/4-1 órát. Természetesen mivel a motor nem járt,le is merült mint a  :shit:
Feltettem a töltőt,valami 8-9v között mutatott,de reggelre 0.8A töltve szépen feltöltötte. Másnap este mikor hazaértem,megint feltettem tölteni,de nagy szükség nem volt rá,mivel pár perc alatt átváltott a töltő csepptöltésre,mert fel volt töltődve. Nem is volt semmi gond egész héten.
Pénteken letettem a kocsit csillaggarázsba,lezártam,riasztó. Ma reggel beültem,indítottam,de baromi bágyadtan,alig tekert. Feltettem a töltőt 12.1v. Viszont el is kezdett felfelé menni a töltöttségi szint. rendesen,igaz most 3.8A nyomattam. Körülbelül egy perc elteltével 13.4v mutatott.Akkor levettem és bár bágyadtan tekert,de be is röffent egyből.
Na akkor a kérdésem,kuka az akku?  :)
Hét közben nincs gond,akkor minden nap megyek vele.V

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11872 Dátum: 2016.11.07 22:00:55 »
Ha jól értem amit írsz, az akku (8-9V) mélykisütést kapott. Ezt egyéjszaka töltötted 0,8 A-el. Ha 10órát töltöd így akkor 8Ah ment bele, ha 20órát, akkor 16 Ah. az akksid kb 50-60 Ah volt újkorában. Szerinted ha belenyomsz a fentiek szerinti töltést, akkor az fel van töltve? Nem, ha jó az akku. Igen, ha a kapacitása töredéke már a névértéknek, szóval kuka. Második fordulóban 12,1 V a kiindulás. Ez egy töltött akksi terheletlen feszültségének kevés. Ha néhány perces 3,8 A töltés után 13,4 V az nem töltöttség, hanem  egy pillanatnyi érték amit az önindító azonnal leszop. Vagy fel kellene tölteni rendesen  az akkut, vagy az már nem jó. Feltölteni viszont kb. 20 órán keresztül 3A-el. Ha fél óra múlva már nem megy a 3 A, akkor kár kísérletezni.
Avensis 1.8 / 2007

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11873 Dátum: 2016.11.08 07:41:54 »
Ha jól értem amit írsz, az akku (8-9V) mélykisütést kapott. Ezt egyéjszaka töltötted 0,8 A-el. Ha 10órát töltöd így akkor 8Ah ment bele, ha 20órát, akkor 16 Ah. az akksid kb 50-60 Ah volt újkorában. Szerinted ha belenyomsz a fentiek szerinti töltést, akkor az fel van töltve? Nem, ha jó az akku. Igen, ha a kapacitása töredéke már a névértéknek, szóval kuka. Második fordulóban 12,1 V a kiindulás. Ez egy töltött akksi terheletlen feszültségének kevés. Ha néhány perces 3,8 A töltés után 13,4 V az nem töltöttség, hanem  egy pillanatnyi érték amit az önindító azonnal leszop. Vagy fel kellene tölteni rendesen  az akkut, vagy az már nem jó. Feltölteni viszont kb. 20 órán keresztül 3A-el. Ha fél óra múlva már nem megy a 3 A, akkor kár kísérletezni.
Én sem egészen értettem a 0.8A-es töltést. C/10-el nyugodtam meg lehet tolni (az 50Ah-s példánál maradva -> 5A), és azt 12-14 óra hosszan.

lilles

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11874 Dátum: 2016.11.08 09:59:38 »
Frame alatt a motoros felnyíló egységre gondoltam, nem a sima keretre. Esetleg német bontókban vagy ebay-en nézz szét, itthon még nem láttam. Eredetileg nem akartam venni, de egy topictárs elkezdte árulni a saját feleslegessé vált darabját és mivel hónapokig nem csapott le rá senki, kénytelen voltam megvenni... Azt nem tudom eldönteni, hogy fizikai gombosat keressek és kiforrasszam a vezérlő gombokat, vagy inkább sima fizikai gomboktól mentes példány legyen. A gombok kivezetése kultúráltabb lenne, de a fenének van kedve forrasztgatni... A tablet se egy könnyű eset, eddig Nexus7 az ami legtűrhetőbbnek tűnik a belerakhatóak közül. Ha tavaszig nem jön ki valami erősebb kínai tablet értelmes árazással, akkor valószínűleg Nexus megy bele.

Sziasztok!
Itt is van egy megoldás:

Sajnos a közvetlen link nem jelenik meg jól.

A youtube.com után be kell írni: "/watch?v=zyzvGCu2ZFM"
Az " jelek nélkül.

Egy Asus Nexus 7 lett a kiválasztott tablet.

Sajnos nem Avensis-re lett a megoldás.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.08 10:31:05 írta lilles »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11875 Dátum: 2016.11.08 11:31:24 »
Sziasztok!
Itt is van egy megoldás:

Sajnos a közvetlen link nem jelenik meg jól.

A youtube.com után be kell írni: "/watch?v=zyzvGCu2ZFM"
Az " jelek nélkül.

Egy Asus Nexus 7 lett a kiválasztott tablet.

Sajnos nem Avensis-re lett a megoldás.
Teljesen jó kis doksi, a sematikus ábra jól mutatja, hogy mit csináljon az aki belevágna. Ez minden kocsiban ugyanúgy megy, a komponenseket kell csak összeépíteni. Ave esetében az a különbség, hogy nem egy stabil keretbe megy a cucc, hanem egy olyan keretbe amit egy külön motor kibillent.


Berakom a videót is azért.



Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11876 Dátum: 2016.11.08 15:05:07 »
Ha jól értem amit írsz, az akku (8-9V) mélykisütést kapott. Ezt egyéjszaka töltötted 0,8 A-el. Ha 10órát töltöd így akkor 8Ah ment bele, ha 20órát, akkor 16 Ah. az akksid kb 50-60 Ah volt újkorában. Szerinted ha belenyomsz a fentiek szerinti töltést, akkor az fel van töltve? Nem, ha jó az akku. Igen, ha a kapacitása töredéke már a névértéknek, szóval kuka. Második fordulóban 12,1 V a kiindulás. Ez egy töltött akksi terheletlen feszültségének kevés. Ha néhány perces 3,8 A töltés után 13,4 V az nem töltöttség, hanem  egy pillanatnyi érték amit az önindító azonnal leszop. Vagy fel kellene tölteni rendesen  az akkut, vagy az már nem jó. Feltölteni viszont kb. 20 órán keresztül 3A-el. Ha fél óra múlva már nem megy a 3 A, akkor kár kísérletezni.

Nem tudom,azért kérdeztem... ;) Választani a töltések között 0.8 és 3.8A lehet. Hazamegyek felteszem 3.5-al tölteni,de gyanítom hogy pár perc után töltöttnek fogja érzékelni és átmegy abba fenntartó töltésbe,vagy mi a bánatba.
Tegnap este feltettem megint,mert reggel korán indultam és nem akartam meglepetést,akkor a töltő 12.4V mutatott és 0.8A kezdte tölteni.Pár perc múlva 12.7V-ot mutatott. Kb. 3 óra múlva ránéztem,akkor már a fenntartó töltés ment. Igaz indít is rendesen.Reggel is és napközben is. Gyanítom,ha jön a hideg,akkor azért vége lesz...

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11877 Dátum: 2016.11.08 16:26:00 »
Az akkud minden elmondott adat alapján  a végét járja. DE! Azért tűnik még használhatónak pl. inditózásnál, mert jó állapotban van  a motorod, azonnal beindul és feltételezve hogy max. 10 másodpercet indítózol, kb. 300 A árammal, amit  az indító motor felvesz. Ez ha kiszámolod a feltételezett két paraméterrel 0.8 Ah mindösszesen, mert az akku még rövid időre terhelhető. Ellenben már a bekapcsolt fényszórókat fél-egy  óráig nem bírja, mint te  is tapasztalod. Persze kísérlet képpen el lehet járni vele mondjuk úgy, hogy a csomagtartóban ott  az új, készenlétben. 
Avensis 1.8 / 2007

mipo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11878 Dátum: 2016.11.08 17:08:36 »

Ez a hibakód nekem is előjött. laptop csatlakoztat,hibakód kiolvasva.Hát írt mindent a befecskendezéstől a motorvezérlésig.Viszont nekem nem vette el a teljesítményt.
Törlés után egy hétig oké,majd tegnap megint előjött.
Most nagyon elgondolkozok egy márkaszervizbe történő látogatáson.Bár az első tippje a szerelőmnek is a feszültség volt,de ö az aksira gondolt.Most azt mondja,mivel újra előjött,muszáj jobban utána nézni.
Ha sikerül megoldani,megírom,vagy ha neked sikerül előbb,akkor te írd meg.
Egyenlőre annyit sikerült, hogy a részecskeszűrő regenelásá végig lett futattva. Egyszer még beadta a hibát, de a következő indítás után már nem. Most kb 500 km tettem meg hibakód nélkül. Nem tudom, hogy az izzítógyertyának lehet-e köze hozzá, de vettem négyet aztán majd hamarosan kicseréltetem. Egyenlőre itt tartok -> teszt alatt van. Remélem nem a következő hosszú utamkor fog előjönni a hiba.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11879 Dátum: 2016.11.08 19:35:04 »
Egyenlőre annyit sikerült, hogy a részecskeszűrő regenelásá végig lett futattva. Egyszer még beadta a hibát, de a következő indítás után már nem. Most kb 500 km tettem meg hibakód nélkül. Nem tudom, hogy az izzítógyertyának lehet-e köze hozzá, de vettem négyet aztán majd hamarosan kicseréltetem. Egyenlőre itt tartok -> teszt alatt van. Remélem nem a következő hosszú utamkor fog előjönni a hiba.
Számolj majd be a fejleményekről, mert szívesen tanulunk!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i