Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3741517 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Norbee

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11700 Dátum: 2016.10.06 11:46:52 »
Bal hátsó világítás rendetlenkedik.   :helpsmilie:
Először azt hittem kiégett az izzó , de nem. Jobb hátsóban szépen világít.
Tettem bele új izzót , semmi. Megtisztítottam a foglalatot , semmi.
Még kiszerelt állapotba nézegettem , forgattam , egyszer csak megjavult. Visszatettem a helyére , megint semmi.
Elkezdtem mozgatni a csatlakozót és a kábelköteget és megint világít. Lecsukom a csomagtartót és megint nem világít.
Kontakt hiba , vagy szakadás , kábel öregedés , stb?
Volt már másnak ilyen gondja?
Azonkívül hogy szervizbe elviszem  , van valami más megoldás ami otthon elvégezhető?

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11701 Dátum: 2016.10.06 12:03:27 »
Futóműállítás előtt alá is néztek, megvizsgálták az egyes alkatrészek állapotát aknáról, vagy csáposon megemelve?
Szerintem is geometria hiba lesz...

Nem néztek alá, csak rárakták a műszereket a felnikre.
A gumi: Barum Polaris 3
Mire gondoltok geometria hiba alatt?

gabika318

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Toyota Avensis T25 Multifunkciós kijelző
« Válasz #11702 Dátum: 2016.10.06 12:32:42 »
Újdonsült Toyota Avensis (T25) tulajként, kemény 150 km megtétele után meghalt a központi/multifunckciós kijelző. Jelenség a következő: kijelző lefagyott, gombok nem reagálnak. Akkor is világított a kijelző és mutatta a kifagyott értékeket, mikor az autó lezárt állapotban volt. Gondoltam kihúzom a 37-es biztosítékot, az hátha segít (legalább a kijelző elalvásában) Olyannyira segített, hogy soha többé nem kapcsolt be, gombok megnyomására semmi reakció.


Elkezdtem utánaolvasgatni, hogy orvosolható-e a probléma vagy új központi kijelzőt kell vennem. Itt nem találtam megoldást, viszont egy holland Avensis fórumban találtam meg pontosan ugyanezt a hibajelenséget. Értékek kifagyva majd kijelző teljes sötétség...

Itt egy srác elkezdte kiméregetni a központi kijelző alaplapjának összes ellenállását. Majd kiderült, hogy a képen jelzett 0 Ohm-os ellenállás törést mutat. Ezt az ellenállást a műszerész szakim áthidalta, azóta tökéletesen működik a központi kijelzőm. A második képen látszik az egység csatlakozója.
Remélem segíthettem.









« Utoljára szerkesztve: 2016.10.06 12:48:46 írta gabika318 »

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11703 Dátum: 2016.10.06 12:58:53 »
Nem néztek alá, csak rárakták a műszereket a felnikre.
A gumi: Barum Polaris 3
Mire gondoltok geometria hiba alatt?

kerékdőlés, kerékösszetartás és társai... a régi kocsimon (Off: Felicia) a hátulja "fix" volt.
Ennek jóval bonyolultabb a hátsó futóműve (is), minden bizonnyal van több állítási lehetőség. Itt a kerékdőléssel lehet baj.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11704 Dátum: 2016.10.06 13:01:36 »
kerékdőlés, kerékösszetartás és társai... a régi kocsimon (Off: Felicia) a hátulja "fix" volt.
Ennek jóval bonyolultabb a hátsó futóműve (is), minden bizonnyal van több állítási lehetőség. Itt a kerékdőléssel lehet baj.
OK, köszi a tippet, azt hiszem ezesetben megyek a Toyotához futómű állításra, ez van ha az ember olcsobban szeretné megoldani a dolgokat, de nem éppen értenek hozzá... :nono:

Sz.Gergő

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11705 Dátum: 2016.10.06 13:30:55 »
Üdv mindenkinek!

D-Cat 177le injektor problémája volt már valakinek, ha igen megosztaná velem, hogy hogy smint oldotta meg a cserét, és hol, és persze mennyiért!? Köszönöm, Gergő

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11706 Dátum: 2016.10.07 08:53:11 »
Köszönöm a válaszokat. Ma reggel már a belső fűtés kikapcsolásával indultam és így 1000 volt az alapfordulat. A Powerheat gomb nem volt benyomva, megynudtam most tudom hogy rendben van az autóm :)

Ez azért nem egy ördöglakat:
Nekem ugyan T22 D-4D-m van, de elég gyorsan rájöttem, hogy ha kb. 8 °C hidegebb van reggel (panel melletti csillaggarázs, ahogy neked is), akkor működtetett szellőző/fűtő ventilátor mellett 1200 1/min a fordulat, kikapcsolt szellőző/fűtő ventilátorral visszaáll 1000 1/min-re. Tekerheted akárhova a fűtést, akár a leghidegebbre is, ez így van. Ha 8 °C-nél magasabb a külső hőmérséklet, akkor nincs fordulatszám-különbség a két verzió között. Amikor a hűtővíz elér egy megadott hőfokot, akkor az alapjárat mindkét esetben beáll a normális 750-800 közé.

Érdekesség: amíg lámpához gurulok alapjáraton és a gurulási sebesség nem nulla, akkor 1000 a fordulat, amint megáll az autó, azonnal felpörgeti 1200 1/min-re a fordulatot (persze csak hidegben, hideg motorhőfok és üzemeltetett ventilátor esetében).
Ezeknél az autóknál nincs fűtéscsap, mint a régi szoci érából származó autókon, azaz a meleg víz a motorból közvetlenül és mindig belekering az utastéri radiátorba, ezért a hő elvétele vagy nem elvétele csak azon múlik, hogy levegőt a ventilátor a radiátoron keresztül fújja-e a venti vagy áll. Alacsony motor- és külső hőmérséklet + venti használata esetén az ECU megemeli a motor alapjáratát és ezzel az alapjáraton termelt hulladékhő mennyiségét, hogy gyorsítsa a bemelegedést (nagy hidegben pedig inkább, hogy lassítsa a kihűlést! Megjegyzés: nagy hidegben ezek a dízelek önmagukban már nem termelnek elegendő hulladékhőt a motor és az utastér melegen tartásához, ezért olyankor alapjáraton szépen lassan lehűl minden és a motor vízhőfoka nagyon alacsonyan stabilizálódik csak.)

Üdv:
BF

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11707 Dátum: 2016.10.07 09:17:48 »
Motorcsere alkalmával a blokk váltó felőli részén találtam 4 db izzító gyertyát ami benyúlik a víztérbe. Ez segíti a motor bemelegedését hideg időben. Véleményem szerint ezért van hogy 3 km megtétele után már érezhetően meleget fúj az utastérbe a ventilátor.
Nagy hidegben nekem szerencsém van mert a benzines autó fog kint aludni a diesel meg a fűtött 10 fokos garázsból fog indulni.
De ez csak indokolt esetben megoldható mondjuk -10 fok alatti hőmérsékletek esetén.

pretssa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11708 Dátum: 2016.10.07 11:20:46 »
Igen, olyan gyertyákat kapott, még az ára is stimmel :-) EGR szelepet még nem találtam, de keresem tovább. Csatolt kép, hogy mi lett cserélve.
Mindenkinek köszönöm, hogy próbál segíteni!!!!!!
Infóként bárkinek, aki P0420-as hibakód problémákkal küzd:
Nos, úgy tűnik, az okozta a hibát, hogy hosszbordásszíj csere alkalmával szét lett húzva az egyik lambdaszonda csatlakozója, gondolom, úgy lehet a szíjhoz/vagy éppen a feszítőhöz hozzáférni: 1. vagy már az is probléma önmagában, hogy a csati széthúzásakor nincs lekötve az egyik akksi saru 2. vagy úgy indítottak rá a szíjcserét követően, hogy még nem volt visszadugva a csatlakozó. Minden esetre a techstream diagszoftver a csatlakozó széthúzását is eltárolta, ez törölve lett és azóta (1 hónapja) nincs p0420 hibakód. Önmagában a p0420 hibakód törlése nem volt elég, én a saját teszetremmel nem is láttam a csatlakozó hibát, csak a p0420-at. Szóval nagyon úgy néz ki, hogy a katalizátornak semmi baja sincs. A műszeres diagnosztika során a szervízben a lambdaszondák normális görbéket "rajzolgattak", a zöldkártyás gázelemzés során minden érték zöldben volt. Amúgy a techstream ingyen letölthető:

https://www.toyota-tech.eu/GTS/Wizard/Step5-Software.aspx

azt persze nem tudom még, hogy kell-e hozzá kulcs (ezt tudja esetleg valaki?) de megpróbálom, vannak-e ingyenes funkciói, amik akár használhatóak diagnosztikára.

Egy usb-s diagcsatlakozó és egy laptop is kell még nyilván (laptop van, a csatlakozó meg nem drága) persze az óvatosság nem árt.

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11709 Dátum: 2016.10.07 18:17:32 »
Most, hogy bejött egy picit hűvösebb idő azt láttam, hogy picit gőzölög a kipufogó még bemelegedett (15 km után) motornál is álló helyzetben. (Alig látni.) Nem tudom ez mennyire normális (benzines)?
Multkor meg elmentem úgy 6 km-t, utána azt láttam mikor megálltam, hogy a kipufogó köpi ki a vizet, meg "bugyogó" hangja volt. (Gondolom kondenzviz?)

bandyta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11710 Dátum: 2016.10.07 20:48:40 »
Nekem is megoldódott, én először azt hittem azért mert Dániába kocsival jöttem ki és kitisztult a katalizátor a hosszú úton. De aztán rájöttem, hogy mégsem. Múltkor réz elektródás gyertyát vettem bele, most irídiumos Densot; az utóbbival visszajön a hiba mindig, a rezessel pedig sose.

Infóként bárkinek, aki P0420-as hibakód problémákkal küzd:
Nos, úgy tűnik, az okozta a hibát, hogy hosszbordásszíj csere alkalmával szét lett húzva az egyik lambdaszonda csatlakozója, gondolom, úgy lehet a szíjhoz/vagy éppen a feszítőhöz hozzáférni: 1. vagy már az is probléma önmagában, hogy a csati széthúzásakor nincs lekötve az egyik akksi saru 2. vagy úgy indítottak rá a szíjcserét követően, hogy még nem volt visszadugva a csatlakozó. Minden esetre a techstream diagszoftver a csatlakozó széthúzását is eltárolta, ez törölve lett és azóta (1 hónapja) nincs p0420 hibakód. Önmagában a p0420 hibakód törlése nem volt elég, én a saját teszetremmel nem is láttam a csatlakozó hibát, csak a p0420-at. Szóval nagyon úgy néz ki, hogy a katalizátornak semmi baja sincs. A műszeres diagnosztika során a szervízben a lambdaszondák normális görbéket "rajzolgattak", a zöldkártyás gázelemzés során minden érték zöldben volt. Amúgy a techstream ingyen letölthető:

https://www.toyota-tech.eu/GTS/Wizard/Step5-Software.aspx

azt persze nem tudom még, hogy kell-e hozzá kulcs (ezt tudja esetleg valaki?) de megpróbálom, vannak-e ingyenes funkciói, amik akár használhatóak diagnosztikára.

Egy usb-s diagcsatlakozó és egy laptop is kell még nyilván (laptop van, a csatlakozó meg nem drága) persze az óvatosság nem árt.

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11711 Dátum: 2016.10.07 21:28:01 »
Hali! Rég jártam már erre...észrevettem egy fura dolgot,(1.8 benzin Ave/2005) bár lehet régóta megvan ez, de most figyeltem fel rá..szval: Amíg nincs az autó teljesen üzemi hőmérsékletre melegedve, az alapjárat visszaesik(mutatón kb max 2 mm es kilengés) és picit remeg az autó, ez kb 5msp ig tart,majd utána vissza felmegy a mutató, és kb fél percenként veszem ezt észre. Csinalja ezt a minimalis ingadozást telj. meleg motornál is, viszont akkor remegést már nem érzek...Másoknál is így van ez, vagy mitől lehet...kell e vele foglalkozni vagy nem?...Köszi előre is!

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11712 Dátum: 2016.10.07 22:51:14 »
Hali! Rég jártam már erre...észrevettem egy fura dolgot,(1.8 benzin Ave/2005) bár lehet régóta megvan ez, de most figyeltem fel rá..szval: Amíg nincs az autó teljesen üzemi hőmérsékletre melegedve, az alapjárat visszaesik(mutatón kb max 2 mm es kilengés) és picit remeg az autó, ez kb 5msp ig tart,majd utána vissza felmegy a mutató, és kb fél percenként veszem ezt észre. Csinalja ezt a minimalis ingadozást telj. meleg motornál is, viszont akkor remegést már nem érzek...Másoknál is így van ez, vagy mitől lehet...kell e vele foglalkozni vagy nem?...Köszi előre is!

Nem a klima kapcsolgat és amiatt változik?

Laller85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 234
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11713 Dátum: 2016.10.07 23:48:30 »
Nem a klima kapcsolgat és amiatt változik?
Fűtés az speciel be volt kapcsolva, de szerintem attól nem kellene....

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11714 Dátum: 2016.10.08 07:37:17 »
Hali! Rég jártam már erre...észrevettem egy fura dolgot,(1.8 benzin Ave/2005) bár lehet régóta megvan ez, de most figyeltem fel rá..szval: Amíg nincs az autó teljesen üzemi hőmérsékletre melegedve, az alapjárat visszaesik(mutatón kb max 2 mm es kilengés) és picit remeg az autó, ez kb 5msp ig tart,majd utána vissza felmegy a mutató, és kb fél percenként veszem ezt észre. Csinalja ezt a minimalis ingadozást telj. meleg motornál is, viszont akkor remegést már nem érzek...Másoknál is így van ez, vagy mitől lehet...kell e vele foglalkozni vagy nem?...Köszi előre is!
Üzem-melegen nem csinálja?
Fojtószelep mikor volt utoljára pucolva? Egy takarítás csodákat tud művelni.