Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3742554 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11610 Dátum: 2016.09.16 09:22:56 »
Nézd át a trafókat! Szvsz valamelyik el kezdett rendetlenkedni. :hmmmm:

- gyújtótrafó (elektromos)
- a kattogás eredetének a generátort (is) sejtem, vagy velemi szíjfeszítés, görgő (ez megint elektromos vonal)
- fojtószelep potmétere is felmerült (ez megint áramos)

Egyetlen parám, hogy az a "lada-hidrotőke kattogás" szerű hang mégis valahonnan a motorból jön, és a rángatás már ennek a következménye.
Azt hiszem nem vár tovább a gyűrűzésprojekt (eddig időhiánnyal halasztgattam) és jöhet egy nagyvizit.

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11611 Dátum: 2016.09.16 11:24:08 »
- gyújtótrafó (elektromos)
- a kattogás eredetének a generátort (is) sejtem, vagy velemi szíjfeszítés, görgő (ez megint elektromos vonal)
- fojtószelep potmétere is felmerült (ez megint áramos)

Egyetlen parám, hogy az a "lada-hidrotőke kattogás" szerű hang mégis valahonnan a motorból jön, és a rángatás már ennek a következménye.
Azt hiszem nem vár tovább a gyűrűzésprojekt (eddig időhiánnyal halasztgattam) és jöhet egy nagyvizit.
A hidrotőkés kattogás szvsz szelephang. Nekem új korában is volt egy jellegzetes, kicsit dízeles beütésű járása a motornak, szerintem nem függ össze a rángatással, ettől még a világból kimegy. A gyűrűzés a rángatást nem fogja megszüntetni, csak az olajfogyasztást fogja orvosolni. A motor egyenetlen járása terhelés alatt vagy trafó, vagy vvti szelep, vagy egr, vagy stb... hiba lehet.
A trafó csak egy olyan tipp, ami típushiba, 2-300e km fölött pár tízezrenként hol egyik, hogy másik hengernél adja meg magát. Én egy idő után már tartottam egyet az autóban tartalékba, mert 10 perc alatt cserélhető Érdemes és olcsóbb ezzel kezdeni... A gyári elég drága. Az utángyártott tartóssága változó, van amelyik 1-2 tízezret, van amelyik 1-2 százezret kibír. Az ára és a tartóssága között nem fedeztem fel kapcsolatot... :no:

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11612 Dátum: 2016.09.16 11:34:27 »
A hidrotőkés kattogás szvsz szelephang. Nekem új korában is volt egy jellegzetes, kicsit dízeles beütésű járása a motornak, szerintem nem függ össze a rángatással, ettől még a világból kimegy. A gyűrűzés a rángatást nem fogja megszüntetni, csak az olajfogyasztást fogja orvosolni. A motor egyenetlen járása terhelés alatt vagy trafó, vagy vvti szelep, vagy egr, vagy stb... hiba lehet.
A trafó csak egy olyan tipp, ami típushiba, 2-300e km fölött pár tízezrenként hol egyik, hogy másik hengernél adja meg magát. Én egy idő után már tartottam egyet az autóban tartalékba, mert 10 perc alatt cserélhető Érdemes és olcsóbb ezzel kezdeni... A gyári elég drága. Az utángyártott tartóssága változó, van amelyik 1-2 tízezret, van amelyik 1-2 százezret kibír. Az ára és a tartóssága között nem fedeztem fel kapcsolatot... :no:

A kattogás hidegen még éppen elviselhető, de melegen zavaró szintű...
4. gondoltjelnek:
- P0420-am is van 3-4000 km óta, most fordult meg a fejemben az is, hogy a lambdaszonda is bele ugathat a keverékképzésbe.

Tovább vadítva a dolgot, 5. gondolatjel:
- a VVTi szelep talán okozhatja a csattogást és az dadogást is
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.16 11:49:34 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11613 Dátum: 2016.09.16 11:48:45 »
A kattogás hidegen még éppen, de melegen zavaró szintű...
4. gondoltjelnek:
- P0420-am is van 3-4000 km óta, most fordult meg a fejemben az is, hogy a lambdaszonda ugathat bele a keverékképzésbe.
BIZTOS, hogy nem lambdaszonda és nem is katalizátor hiba:excl:
Egy nagyon jó barátom 2006-os COV-jában 1 hete cserélték a Denso lambdaszondát (kat. utáni kontroll szonda) és a P0420 1 hét múlva visszajött (az autó működésében semmilyen negatív változás nincs, indul, megy, jól fogyaszt, stb). Felesleges pénzt költeni anélkül, hogy pontos diagnosztikával kimérnék a hibáját. Mivel a vezérlő computer beérkező adataihoz több tucat szenzor, jeladó szolgáltat jelet, elengedhetetlen fontosságú az alapos diagnosztika. Ki kell mérni a jeladók megfelelő (?) működését és behatárolni a hiba pontos okát.
Általában nagyon apró dolgaik is képesek hasonló hibákat okozni, amitől az ember fia csak feleslegesen berezel.
Annyi a bibi, hogy bármennyire is kutattam, kérdezősködtem, a mi megyénkben egyszerűen nincs olyan műhely amelyik konkrétan diagnosztikával foglalkozna, mert nincs még(!) rá fizetőképes kereslet.
Ismét oda jutottam, hogy a ToyoTeamGarage-et ajánlom, bár, írtad, hogy nem tudsz létezni autó nélkül. Így nyilván nehéz, de előbb-utóbb el kell vinni hozzájuk, mert magától a hiba nem fog megoldódni. Az olajfogyásod sem okozza, szerintem, mert az én autóm esetében sem volt probléma sem a szondákkal, sem a katalizátorral, pedig annak 2-3000km/1 L volt az olajfogyasztása.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11614 Dátum: 2016.09.16 11:55:26 »
... az ember fia csak feleslegesen berezel...

Hát ez az: nem rezelve vagyok, hanem szarva Most azt se tudom teszek-e benne nagyobb kárt, amíg du. összekaparom a gyerekeim és hazamegyünk vele (20 km), illetve utána elviszem egy műhelyig (30 km) Ilyenkor már a józan ész is oda, pedig műszaki ember volnék...

Ebédszünetben még kiolvasom gyorsan, hogy a P0420-t dobta "csak" vissza ide úton, vagy van valami új is...
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.16 11:59:22 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11615 Dátum: 2016.09.16 13:42:07 »
Hát ez az: nem rezelve vagyok, hanem szarva Most azt se tudom teszek-e benne nagyobb kárt, amíg du. összekaparom a gyerekeim és hazamegyünk vele (20 km), illetve utána elviszem egy műhelyig (30 km) Ilyenkor már a józan ész is oda, pedig műszaki ember volnék...

Ebédszünetben még kiolvasom gyorsan, hogy a P0420-t dobta "csak" vissza ide úton, vagy van valami új is...


Nincs más csak 0420, törölve.
Járattam pár percig... ahogy melegedet szépen ment le az alapjárat (középértéke), csak valahogy az ép aktuális középérték körül elég sokat táncolt fel-le 100-200 1/min-eket. Utána 600 körül állt be, majd néha-néha me akart fulladni, olyankor egy pillanatra 1000... aztán megint 600. Szóval ez sem olyan, mint eddig volt.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11616 Dátum: 2016.09.16 14:38:27 »
Ez inkább az alapjárati motor felé terelné a kíváncsiságomat...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11617 Dátum: 2016.09.16 14:59:20 »
Ez inkább az alapjárati motor felé terelné a kíváncsiságomat...

Ez mellékzönge... az egyenletes terhelés a gond.
Gyorsít, motorfékez szépen: egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás: pipa
50-el menni: egyenes vonalú egyenletes mozgás: nagyon nem pipa
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11618 Dátum: 2016.09.16 15:18:32 »
Ahhh, értem.  :hmmmm:
Akkor valszeg más lesz.
Ha gyűrűztetsz, és szükséged van (anyag és/vagy műhely) segítségre, szólj!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11619 Dátum: 2016.09.16 17:16:48 »
Ez mellékzönge... az egyenletes terhelés a gond.
Gyorsít, motorfékez szépen: egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás: pipa
50-el menni: egyenes vonalú egyenletes mozgás: nagyon nem pipa

PCV szelep kilépő csonkjára húzott tömlő mindkét végének csatlakozási, és a tömlönek a tömörségét is ellenőrizd le.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11620 Dátum: 2016.09.16 17:34:01 »
Ez mellékzönge... az egyenletes terhelés a gond.
Gyorsít, motorfékez szépen: egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás: pipa
50-el menni: egyenes vonalú egyenletes mozgás: nagyon nem pipa
Ötvennel harmadikban, vagy negyedikben? A negyediket ötvennél nekem nem szerette. :no:
Ez az egyenetlen alapjárat, hogy képes akár 600 alá is esni a fordulatszám, és utána felkapja, nálam is néha előjött, de ezzel együtt lehet élni. Az is lehet, hogy az üzemanyag minőségének különbségétől van.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11621 Dátum: 2016.09.16 18:32:27 »
További fejlemények:
- némi városozás (gyerekek gyűjtögetése, mamalátogatás)... rángat 50-nél, 3.ban nagyon, 4. kevésbé.
- agyalás: eddig MOL és OMV tankolások voltak... utoljára Lukoil és fogytán)
- a ~10 liter maradékra 10 liter EVONEO
- hazaúton városból kifelé néhány kései váltás, országúton 100-110 hazáig -> rángatás alig érezhető.
- Motorpiktogram a műszerfalon... ho-ho-hooooooo, rajta maradt az OBD, teló élesít: P0301 1. cylinder misfire (pending:1, permanent:0)
- itthon még egy light kör a településen, egyenletes 40-50 próba, sokkal kevésbé rángat, de még érezhető (közben 3-4x felvillant a piktogram, majd elaludt)
- garázsba beállva ketyegés megvan, de sokkal halkabb, telón csekkolás: P0301-re emlékeztet...
- hátulra állva a kipufogó duruzsolásból, finom, de egyértelmű ütemes pufogások hallatszanak.

Akkor: 1. henger, gyújtótrafó
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.16 19:01:19 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11622 Dátum: 2016.09.16 19:44:50 »
- agyalás: eddig MOL és OMV tankolások voltak... utoljára Lukoil és fogytán)
- a ~10 liter maradékra 10 liter EVONEO

Nekem Lukoil kút után jöttek a problémák az injektorokkal a diesel autómnál... :-(

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11623 Dátum: 2016.09.16 20:12:06 »
Én megrögzött OMV Maxxmotion párti vagyok. Az autó szárnyal tőle...
Ismerősöm huszon éve vezeti az egyik bcsabai OMV kutat. 2 napja beszéltem vele a MM100 pluszról. Azt mondta, hogy egy 911-es Porschéval 7-8 km/h-val nagyobb végsebességet értek vele, mint hasonló körülmények között az EvoNeo-val.
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.16 20:14:36 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #11624 Dátum: 2016.09.16 21:06:17 »
mióta osztrákban tankoltam maxmósönt a motoromba,én is istenitem...
repült töle a kis v2...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки