Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3824942 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1140 Dátum: 2007.11.27 20:22:01 »
Idézetet írta: "b.c."
Nem lehet, hogy ez a gond a nálunk oly jellemzõ katalizátor csörgés problémája?


Passz :szemforgat: ... Ezt a zörejt a Carinánk sosem csinálta, és úgy hozta a véletlen, hogy más Carinában sem hallottam soha. De persze elõfordulhat, ez is egy lehetséges ok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

A Csaszi

  • Vendég
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1141 Dátum: 2007.11.28 12:58:32 »
Ma reggel gondoltam csináltatok egy új Zõdkártyát, mer a régi szombaton lejárna.
Szépen elgurulok egy közeli kis helyre, s erre mit hallok/látok..  sok a CO kimenõ cucc.. azt csak lestem.  :mivan:

Mindazonáltal rendes vót a fószer, mer megadta matricát meg a papírkát, s mert mûszakiztatni csak februárban kell, mondta hogy olajcsere, szûrõcsere, no meg gyertya mindenképp hogy ott ne vérezzen el.

Ezeket megejtem mindenképp, mert hát ez nagyon nem tetszik nékem, de esetleg vmi egyéb 5let van vkinek, hogy mi segíthet még?

Hálás köszi,
A Csaszi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1142 Dátum: 2007.11.28 18:40:16 »
Idézetet írta: "A Csaszi"
Ma reggel gondoltam csináltatok egy új Zõdkártyát, mer a régi szombaton lejárna.
Szépen elgurulok egy közeli kis helyre, s erre mit hallok/látok..  sok a CO kimenõ cucc.. azt csak lestem.  :mivan:

Mindazonáltal rendes vót a fószer, mer megadta matricát meg a papírkát, s mert mûszakiztatni csak februárban kell, mondta hogy olajcsere, szûrõcsere, no meg gyertya mindenképp hogy ott ne vérezzen el.

Ezeket megejtem mindenképp, mert hát ez nagyon nem tetszik nékem, de esetleg vmi egyéb 5let van vkinek, hogy mi segíthet még?

Hálás köszi,
A Csaszi


Elõtte, egy alapos "kiégetés" a pályán, sokat tud dobni a latban, esetleg egy kis tisztító adalékkal spékelt üzemanyaggal.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1143 Dátum: 2007.11.28 18:48:48 »
Idézetet írta: "A Csaszi"
Ma reggel gondoltam csináltatok egy új Zõdkártyát, mer a régi szombaton lejárna.
Szépen elgurulok egy közeli kis helyre, s erre mit hallok/látok..  sok a CO kimenõ cucc.. azt csak lestem.  :mivan:

Mindazonáltal rendes vót a fószer, mer megadta matricát meg a papírkát, s mert mûszakiztatni csak februárban kell, mondta hogy olajcsere, szûrõcsere, no meg gyertya mindenképp hogy ott ne vérezzen el.

Ezeket megejtem mindenképp, mert hát ez nagyon nem tetszik nékem, de esetleg vmi egyéb 5let van vkinek, hogy mi segíthet még?

Hálás köszi,
A Csaszi

Egy lelkiismeretes "zöldkártyás" szakember fogja a gépet és ha nem üzemmeleg, hajtja 10-15 km-t.
A hideg motor néha igazán rossz CO-t ad.
Az olaj/gyertya/szûrõ csere persze nem butiság  .... kérdés: kell-e!
A problémát-szerintem- csak a gyertya 'folyásolja be'!
A "fószert" meg ne nagyon reklámozd, az engedélye bánhatja!
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1144 Dátum: 2007.11.28 18:51:50 »
Idézetet írta: "Lévai Béla"
Idézetet írta: "A Csaszi"
Ma reggel gondoltam csináltatok egy új Zõdkártyát, mer a régi szombaton lejárna.
Szépen elgurulok egy közeli kis helyre, s erre mit hallok/látok..  sok a CO kimenõ cucc.. azt csak lestem.  :mivan:

Mindazonáltal rendes vót a fószer, mer megadta matricát meg a papírkát, s mert mûszakiztatni csak februárban kell, mondta hogy olajcsere, szûrõcsere, no meg gyertya mindenképp hogy ott ne vérezzen el.

Ezeket megejtem mindenképp, mert hát ez nagyon nem tetszik nékem, de esetleg vmi egyéb 5let van vkinek, hogy mi segíthet még?

Hálás köszi,
A Csaszi

Egy lelkiismeretes "zöldkártyás" szakember fogja a gépet és ha nem üzemmeleg, hajtja 10-15 km-t.
A hideg motor néha igazán rossz CO-t ad.
Az olaj/gyertya/szûrõ csere persze nem butiság  .... kérdés: kell-e!
A problémát-szerintem- csak a gyertya 'folyásolja be'!
A "fószert" meg ne nagyon reklámozd, az engedélye bánhatja!


Igaz, hideg motorral kicsit más értékek jönnek ki... :roll:  Azért is írtam az elõtte való "száguldozást".
---------------------

Amúgy jól vagy kedves Bélám? :szemez:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1145 Dátum: 2007.11.29 11:23:49 »
Hali

Cserelt mar vki. sajatkezuleg Ave 1nel hatso stabilizator gumit ( erosen kopog igy hidegben ) ???? tudom le kell engedni a hatso futomuvet es mar azt is tudom hogy nem kell hozza megbontani a fekrendszert. Gondolom a lengescsillapitot kikotom + a lengokarokat, de ott kell "pufolni" hogy lejojjon vagy csak csavart meglazitani anyat leszedni es mar lent is van?
Mar neztem  az alkatresz katalogusban, de nem tudom mennyire maceras onnan, hogy a csavarokat es az anyakat eltavolitottam. Ha siman lejon akkor nem gond talan meg neki is allok, de ha kell hozza akna vagy talpas emelo akkor inkabb varok.

minden info johet.
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1146 Dátum: 2007.11.29 15:35:43 »
Idézetet írta: "viziborz"
Hali

Cserelt mar vki. sajatkezuleg Ave 1nel hatso stabilizator gumit ( erosen kopog igy hidegben ) ???? tudom le kell engedni a hatso futomuvet es mar azt is tudom hogy nem kell hozza megbontani a fekrendszert. Gondolom a lengescsillapitot kikotom + a lengokarokat, de ott kell "pufolni" hogy lejojjon vagy csak csavart meglazitani anyat leszedni es mar lent is van?
Mar neztem  az alkatresz katalogusban, de nem tudom mennyire maceras onnan, hogy a csavarokat es az anyakat eltavolitottam. Ha siman lejon akkor nem gond talan meg neki is allok, de ha kell hozza akna vagy talpas emelo akkor inkabb varok.

minden info johet.


Hát úgy biztosan nem tudod megcsinálni, hogy csak aláfekszel vagy valami. Az azért nagy kínlódás lenne. Szal emelõ+bakok, vagy még inkább akna mindenképp kéne hozzá. Ha viszont ez megvan, akkor valszeg kivitelezhetõ a mûvelet; de persze elõtte mindenképpen vizslasd meg, hogy mi mihez van rögzítve stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1147 Dátum: 2007.11.29 20:15:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "viziborz"
Hali

Cserelt mar vki. sajatkezuleg Ave 1nel hatso stabilizator gumit ( erosen kopog igy hidegben ) ???? tudom le kell engedni a hatso futomuvet es mar azt is tudom hogy nem kell hozza megbontani a fekrendszert. Gondolom a lengescsillapitot kikotom + a lengokarokat, de ott kell "pufolni" hogy lejojjon vagy csak csavart meglazitani anyat leszedni es mar lent is van?
Mar neztem  az alkatresz katalogusban, de nem tudom mennyire maceras onnan, hogy a csavarokat es az anyakat eltavolitottam. Ha siman lejon akkor nem gond talan meg neki is allok, de ha kell hozza akna vagy talpas emelo akkor inkabb varok.

minden info johet.


Hát úgy biztosan nem tudod megcsinálni, hogy csak aláfekszel vagy valami. Az azért nagy kínlódás lenne. Szal emelõ+bakok, vagy még inkább akna mindenképp kéne hozzá. Ha viszont ez megvan, akkor valszeg kivitelezhetõ a mûvelet; de persze elõtte mindenképpen vizslasd meg, hogy mi mihez van rögzítve stb.


Szia

Emelo es bakok vannak es a munkahelyem pincejeben meg is tudnam csinalni mert otthon mar hideg van.  Ha nem kene akna vagy emelo akkor meg tudnam csinalni ha konnyen lejonnek a lengokarok a helyukrol , de meg ezt nem tudom hogy csatlakoznak, meg nem masztam ala. Szoval akinek mar van tapasztalata azt szivesen vennem. Karacsony elott most nem jonne jol a szervizben elhangzott javitasi osszeg  :szemforgat:  pedig meg barati ar volt  :szomoru:
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1148 Dátum: 2007.11.29 20:26:24 »
Idézetet írta: "viziborz"
Emelo es bakok vannak es a munkahelyem pincejeben meg is tudnam csinalni mert otthon mar hideg van.  Ha nem kene akna vagy emelo akkor meg tudnam csinalni ha konnyen lejonnek a lengokarok a helyukrol , de meg ezt nem tudom hogy csatlakoznak, meg nem masztam ala. Szoval akinek mar van tapasztalata azt szivesen vennem. Karacsony elott most nem jonne jol a szervizben elhangzott javitasi osszeg  :szemforgat:  pedig meg barati ar volt  :szomoru:


Nekem csak a Camryvel van tapasztalatom, most bontottam szét egy Camry hátsó futómûvet (többek közt). Alapvetõen hasonló konstrukció: két lengõkar, támasztórúd, gólyaláb, stabi. No, errõl le lehet szerelni a stabit anélkül, hogy bármi mást le kellene hozzá bontani. Nem egy túl nagy mutatvány. Arra is emlékszem továbbá, hogy szerelõm a Carina hátsó stab szilentjeinek cseréjénél valami meglehetõsen minimális munkadíjat számolt fel, egy órányit talán, de ebben benne volt az egyik stab-összekötõ pálca cseréje is (más kérdés, hogy azt valszeg amúgy is le kell venni a stab leszereléséhez).

Nézd meg hogy milyen, akkor majd kiderül. Egyébként ha esetleg valóban le kell venni hozzá pl. lengõkart is, akkor az kapásból már egy nagyobb lélegzetû mutatvány.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1149 Dátum: 2007.11.29 21:28:45 »
Idézetet írta: "viziborz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "viziborz"
Cserelt mar vki. sajatkezuleg Ave 1nel hatso stabilizator gumit ( erosen kopog igy hidegben ) ???? tudom le kell engedni a hatso futomuvet es mar azt is tudom hogy nem kell hozza megbontani a fekrendszert. Gondolom a lengescsillapitot kikotom + a lengokarokat, de ott kell "pufolni" hogy lejojjon vagy csak csavart meglazitani anyat leszedni es mar lent is van?
Mar neztem  az alkatresz katalogusban, de nem tudom mennyire maceras onnan, hogy a csavarokat es az anyakat eltavolitottam. Ha siman lejon akkor nem gond talan meg neki is allok, de ha kell hozza akna vagy talpas emelo akkor inkabb varok.

minden info johet.
Hát úgy biztosan nem tudod megcsinálni, hogy csak aláfekszel vagy valami. Az azért nagy kínlódás lenne. Szal emelõ+bakok, vagy még inkább akna mindenképp kéne hozzá. Ha viszont ez megvan, akkor valszeg kivitelezhetõ a mûvelet; de persze elõtte mindenképpen vizslasd meg, hogy mi mihez van rögzítve stb.
Emelo es bakok vannak es a munkahelyem pincejeben meg is tudnam csinalni mert otthon mar hideg van.  Ha nem kene akna vagy emelo akkor meg tudnam csinalni ha konnyen lejonnek a lengokarok a helyukrol , de meg ezt nem tudom hogy csatlakoznak, meg nem masztam ala. Szoval akinek mar van tapasztalata azt szivesen vennem. Karacsony elott most nem jonne jol a szervizben elhangzott javitasi osszeg  :szemforgat:  pedig meg barati ar volt  :szomoru:
Nekem a kombinál le kell engedni a bölcsõt, mert nem lehet máshogy aláférni. Meg kell emelni az autót és a bölcsõ elégé összegyógyult csavarjait ki kell lazítani. Közben nem árt alulról megtámasztani, nehogy önálló életre keljen az a szép nagy vasdarab. Én a helyedben nem mernék egyedül nekikezdeni. Nekem a szervizben a szerelõm (aki szerintem ügyes srác) kiátkozott a világból, amikor kb. 4 óra meló alatt tudta megcsinálni. Igaz ehhez hozzátartozik, hogy az egyik csavar, ami a stavilizátor gumi fém házát a padlólemezhez fogja, beletört. Na ott azon a helyen kifúrni, új menetet vádni bele... Sok csúnya szót mondott közben és vért izzadt. Az alkatrész ára nudli, a munka viszont gyakorlott szakinak is sok idõ, még ha minden rendben megy akkor is. De bátraké a cseresznye!
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

u_istvan

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 496
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1150 Dátum: 2007.11.29 21:32:26 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Lévai Béla"
Idézetet írta: "A Csaszi"
Ma reggel gondoltam csináltatok egy új Zõdkártyát, mer a régi szombaton lejárna.
Szépen elgurulok egy közeli kis helyre, s erre mit hallok/látok..  sok a CO kimenõ cucc.. azt csak lestem.  :mivan:

Mindazonáltal rendes vót a fószer, mer megadta matricát meg a papírkát, s mert mûszakiztatni csak februárban kell, mondta hogy olajcsere, szûrõcsere, no meg gyertya mindenképp hogy ott ne vérezzen el.

Ezeket megejtem mindenképp, mert hát ez nagyon nem tetszik nékem, de esetleg vmi egyéb 5let van vkinek, hogy mi segíthet még?

Hálás köszi,
A Csaszi

Egy lelkiismeretes "zöldkártyás" szakember fogja a gépet és ha nem üzemmeleg, hajtja 10-15 km-t.
A hideg motor néha igazán rossz CO-t ad.
Az olaj/gyertya/szûrõ csere persze nem butiság  .... kérdés: kell-e!
A problémát-szerintem- csak a gyertya 'folyásolja be'!
A "fószert" meg ne nagyon reklámozd, az engedélye bánhatja!
Igaz, hideg motorral kicsit más értékek jönnek ki... :roll:  Azért is írtam az elõtte való "száguldozást".
Ezt a hideg motor dolgot nem értem. A sok paraméter közül az egyik az olaj hõmérséklete, amit a mérõkütyü figyel, így esély sincs hideg motorral elindítani a mérést. Az olaj, szûrõk (fõleg légszûrõ) és a gyertya állapota sokat befolyásolhat a motor állapotán.
István
Toyota Avensis 1,6 Linea Terra wagon '98

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1151 Dátum: 2007.11.30 07:43:13 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "viziborz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "viziborz"
Cserelt mar vki. sajatkezuleg Ave 1nel hatso stabilizator gumit ( erosen kopog igy hidegben ) ???? tudom le kell engedni a hatso futomuvet es mar azt is tudom hogy nem kell hozza megbontani a fekrendszert. Gondolom a lengescsillapitot kikotom + a lengokarokat, de ott kell "pufolni" hogy lejojjon vagy csak csavart meglazitani anyat leszedni es mar lent is van?
Mar neztem  az alkatresz katalogusban, de nem tudom mennyire maceras onnan, hogy a csavarokat es az anyakat eltavolitottam. Ha siman lejon akkor nem gond talan meg neki is allok, de ha kell hozza akna vagy talpas emelo akkor inkabb varok.

minden info johet.
Hát úgy biztosan nem tudod megcsinálni, hogy csak aláfekszel vagy valami. Az azért nagy kínlódás lenne. Szal emelõ+bakok, vagy még inkább akna mindenképp kéne hozzá. Ha viszont ez megvan, akkor valszeg kivitelezhetõ a mûvelet; de persze elõtte mindenképpen vizslasd meg, hogy mi mihez van rögzítve stb.
Emelo es bakok vannak es a munkahelyem pincejeben meg is tudnam csinalni mert otthon mar hideg van.  Ha nem kene akna vagy emelo akkor meg tudnam csinalni ha konnyen lejonnek a lengokarok a helyukrol , de meg ezt nem tudom hogy csatlakoznak, meg nem masztam ala. Szoval akinek mar van tapasztalata azt szivesen vennem. Karacsony elott most nem jonne jol a szervizben elhangzott javitasi osszeg  :szemforgat:  pedig meg barati ar volt  :szomoru:
Nekem a kombinál le kell engedni a bölcsõt, mert nem lehet máshogy aláférni. Meg kell emelni az autót és a bölcsõ elégé összegyógyult csavarjait ki kell lazítani. Közben nem árt alulról megtámasztani, nehogy önálló életre keljen az a szép nagy vasdarab. Én a helyedben nem mernék egyedül nekikezdeni. Nekem a szervizben a szerelõm (aki szerintem ügyes srác) kiátkozott a világból, amikor kb. 4 óra meló alatt tudta megcsinálni. Igaz ehhez hozzátartozik, hogy az egyik csavar, ami a stavilizátor gumi fém házát a padlólemezhez fogja, beletört. Na ott azon a helyen kifúrni, új menetet vádni bele... Sok csúnya szót mondott közben és vért izzadt. Az alkatrész ára nudli, a munka viszont gyakorlott szakinak is sok idõ, még ha minden rendben megy akkor is. De bátraké a cseresznye!


Ok meggyoztel :) En a hidegtol tartok inkabb es a berohadt csavaroktol. Ha nyar lenne akkor nekivagnek, de igy a ceg pincejeben pontos idore igy nem merek. Tegnap este atneztem a szerelesi kezikonyvet es az alkatresz katalogust abbol nem tunt olyan veszesnek. Az biztos hogy kell hozza imbusz kulcs is  :kacsint:
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1152 Dátum: 2007.11.30 11:01:38 »
Idézetet írta: "viziborz"
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "viziborz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "viziborz"
Cserelt mar vki. sajatkezuleg Ave 1nel hatso stabilizator gumit ( erosen kopog igy hidegben ) ???? tudom le kell engedni a hatso futomuvet es mar azt is tudom hogy nem kell hozza megbontani a fekrendszert. Gondolom a lengescsillapitot kikotom + a lengokarokat, de ott kell "pufolni" hogy lejojjon vagy csak csavart meglazitani anyat leszedni es mar lent is van?
Mar neztem  az alkatresz katalogusban, de nem tudom mennyire maceras onnan, hogy a csavarokat es az anyakat eltavolitottam. Ha siman lejon akkor nem gond talan meg neki is allok, de ha kell hozza akna vagy talpas emelo akkor inkabb varok.

minden info johet.
Hát úgy biztosan nem tudod megcsinálni, hogy csak aláfekszel vagy valami. Az azért nagy kínlódás lenne. Szal emelõ+bakok, vagy még inkább akna mindenképp kéne hozzá. Ha viszont ez megvan, akkor valszeg kivitelezhetõ a mûvelet; de persze elõtte mindenképpen vizslasd meg, hogy mi mihez van rögzítve stb.
Emelo es bakok vannak es a munkahelyem pincejeben meg is tudnam csinalni mert otthon mar hideg van.  Ha nem kene akna vagy emelo akkor meg tudnam csinalni ha konnyen lejonnek a lengokarok a helyukrol , de meg ezt nem tudom hogy csatlakoznak, meg nem masztam ala. Szoval akinek mar van tapasztalata azt szivesen vennem. Karacsony elott most nem jonne jol a szervizben elhangzott javitasi osszeg  :szemforgat:  pedig meg barati ar volt  :szomoru:
Nekem a kombinál le kell engedni a bölcsõt, mert nem lehet máshogy aláférni. Meg kell emelni az autót és a bölcsõ elégé összegyógyult csavarjait ki kell lazítani. Közben nem árt alulról megtámasztani, nehogy önálló életre keljen az a szép nagy vasdarab. Én a helyedben nem mernék egyedül nekikezdeni. Nekem a szervizben a szerelõm (aki szerintem ügyes srác) kiátkozott a világból, amikor kb. 4 óra meló alatt tudta megcsinálni. Igaz ehhez hozzátartozik, hogy az egyik csavar, ami a stavilizátor gumi fém házát a padlólemezhez fogja, beletört. Na ott azon a helyen kifúrni, új menetet vádni bele... Sok csúnya szót mondott közben és vért izzadt. Az alkatrész ára nudli, a munka viszont gyakorlott szakinak is sok idõ, még ha minden rendben megy akkor is. De bátraké a cseresznye!


Ok meggyoztel :) En a hidegtol tartok inkabb es a berohadt csavaroktol. Ha nyar lenne akkor nekivagnek, de igy a ceg pincejeben pontos idore igy nem merek. Tegnap este atneztem a szerelesi kezikonyvet es az alkatresz katalogust abbol nem tunt olyan veszesnek. Az biztos hogy kell hozza imbusz kulcs is  :kacsint:


Szerintem a mutatvány nem nagy cucc, én legutóbb corollán cseréltem.
Beszakadó csavarokra mindíg kell szamítani, így mint ilyen, ha nem égetõ, márpedig egy stabilizátoron nem lehet olyan égetõ munka, akkor érdemesebb majd nyárra hagyni. Kár az egészséget tönkretenni ilyesmiért!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1153 Dátum: 2007.11.30 19:04:29 »
Idézetet írta: "u_istvan"
Idézetet írta: "Trotter66"
Idézetet írta: "Lévai Béla"
Idézetet írta: "A Csaszi"
Ma reggel gondoltam csináltatok egy új Zõdkártyát, mer a régi szombaton lejárna.
Szépen elgurulok egy közeli kis helyre, s erre mit hallok/látok..  sok a CO kimenõ cucc.. azt csak lestem.  :mivan:

Mindazonáltal rendes vót a fószer, mer megadta matricát meg a papírkát, s mert mûszakiztatni csak februárban kell, mondta hogy olajcsere, szûrõcsere, no meg gyertya mindenképp hogy ott ne vérezzen el.

Ezeket megejtem mindenképp, mert hát ez nagyon nem tetszik nékem, de esetleg vmi egyéb 5let van vkinek, hogy mi segíthet még?

Hálás köszi,
A Csaszi

Egy lelkiismeretes "zöldkártyás" szakember fogja a gépet és ha nem üzemmeleg, hajtja 10-15 km-t.
A hideg motor néha igazán rossz CO-t ad.
Az olaj/gyertya/szûrõ csere persze nem butiság  .... kérdés: kell-e!
A problémát-szerintem- csak a gyertya 'folyásolja be'!
A "fószert" meg ne nagyon reklámozd, az engedélye bánhatja!
Igaz, hideg motorral kicsit más értékek jönnek ki... :roll:  Azért is írtam az elõtte való "száguldozást".
Ezt a hideg motor dolgot nem értem. A sok paraméter közül az egyik az olaj hõmérséklete, amit a mérõkütyü figyel, így esély sincs hideg motorral elindítani a mérést. Az olaj, szûrõk (fõleg légszûrõ) és a gyertya állapota sokat befolyásolhat a motor állapotán.


Hiába üzemmeleg már maga a motor, ha úgy mész oda ZK-ra a katalizátoros autóddal hogy elõtte csak pár km-t mentél, akkor sanszos hogy kezdetben rosszak lesznek az értékek. Fõleg ha nem vadiúj az autó. Idõ kell, hogy katalizátorból kitisztuljon a káros anyag (most, gondolom, nagyon szakszerûtlen voltam, de a lényeg vmi ilyesmi). Én is jártam már így. Elvittem ZK-ra egy akkor 13 éves, katalizátoros Volvot. 5 km volt az út tõlünk a mûhelyig, gondoltam ez elég (a motor már 2 km után üzemmeleg volt). Hát nem volt elég. Magas volt a CO. A mester elküldött, hogy menjek a kocsival legalább még vagy 8-10 km-t lehetõleg haladósan, és utána próbáljuk újra. Elmentem, meghajtottam, visszamentem, immár teljesen jó volt :nana:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #1154 Dátum: 2007.11.30 19:19:39 »
Gyerekek, egy nagyon fontos kérdés :!:

Milyen szerepet tölt be az autó biztonsági rendszerének mûködésében az ülésbe épített súlyérzékelõ :?:

Mi alapján "dönti el" a rendszer, hogy ül-e valaki az adott ülésben :?:

Konkrétan: elõfordulhat-e olyasmi, hogy a rendszer nem "veszi észre", hogy az adott ülésben ül valaki, és ezért egy ütközés során nem nyitja az adott üléshez tartozó légzsáko(ka)t :?:


A probléma a következõ: tegnap észrevettem, hogy az Ave jobb elsõ ülésének a súlyérzékelõje nem mindig mûködik - abból jöttem rá, hogy az öv bekötésére figyelmeztetõ csipogó az elindulás után néhány mp-el elhallgatott (és a figyelmeztetõ lámpa is megszûnt villogni), holott az illetõ még nem kötötte be az övét :shock: ! Majd néhány mp után újrakezdte a jelzést, aztán megint abbahagyta. Utána direkt tesztelgettük, és folyamatosan produkálja ezt a szakaszos mûködést. Még álló helyzetben is elõ tudom idézni (tehát nincs összefüggés a haladó autó okozta mozgással): lenyomom a kezemmel az ülést, elkezd jelezni, aztán abbahagyja, aztán megint elkezdi, teljesen véletlenszerûen - van amikor nem csinálja a hibát, van amikor igen, semmi rendszer nincs benne :|

Szóval: annyi biztos, hogy ez a súlyérzékelõ kapcsoló nem mûködik megfelelõen.

Ezért nagyon fontos a kérdés, hogy az autó biztonsági rendszere, amikor "dönt" egy baleset során a légzsákok és az övfeszítõ-överõhatároló rendszer (!) mûködésérõl, akkor vajon támaszkodik-e ennek a súlyérzékelõnek a jelzésére (vagy épp nem-jelzésére) is :?:

Tehát -legrosszabb esetben- elõfordulhat-e olyan, hogy baleset történik, de nem nyit(nak) az utasoldali légzsák(ok), és/vagy nem lép mûködésbe az övfeszítõ-överõhatároló rendszer, holott ül valaki azon az ülésen, csak épp a súlyérzékelõ épp azt jelzi a kocsi "agyának", hogy azon az ülésen nem ül senki :?:  :kormom:  :kormom:  :kormom:

(Elnézést hogy a hsz-t két topikban is megjelentetem, de szeretném ha azok is olvasnák -és válaszolnának ha tudnak- akik nem rendszeres látogatói az Ave fórumnak, vagy akik éppenséggel csak az Ave fórumot látogatják rendszeresen.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )