Izso, köszi.
De őszintén. Szerinted mennyi realitása van annak, hogy egy használtan 500-800e körüli kocsiba valaki kb. 370000-ért vegyen egy motort amit még be is kell rakni?
Nézd! Ezt az autót ebben az állapotában 1-200ezerért tudod csak eladni. Ehelyett jót, 1 millióért tudsz venni, aminek azért szintén lesz valami baja, szintén költeni kell rá. Ha általánosságban jó állapotban van az autód (belül szép, nincs lelakva, nem rohad), akkor a most ráfordítandó félmillióval megnő az értéke, és ami fő, több évre megoldódik az autóproblémád. Biztos előjön még ez-az, de azok már "csak" tízezrekbe kerülnek. Ha viszont a rozsda már itt-ott megjelent, akkor tényleg ki kell belőle szállni, mert annak javítása újabb komoly pénzeket emészt fel.
Sajnos jó autót kevesen adnak el, még kint Németországban is. Annak szinte mindig oka van, ha valaki realizálja azt a veszteséget, ami az autóvásárlás-eladás között jelentkezik.
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Az új autónál az értékvesztés, a használtnál a szervizelés jár nagy költséggel. Én ezért is számolom a km költséget mindig (amortizáció+szervizkts+üzemanyag) összességében.