Hi!
Tegnap megint tanultam valamit.Az elsõ ülések alján van egy-egy csatlakozó,amikrõl azt hittem én balf.....sz, hogy az ülésfûtés csatlakozója,és mivel nem érzékeltem,hogy mûködne,elkezdtem keresni a hibát.Széthúztam a csatit,megmértem,érkezik -e feszültség,ilyesmi.Mikor visszadugtam, a légzsákvisszajelzõ elkezdett villogni.Na mi a fene....gondoltam.3 Euro-ért beszereztem egy elég részletes gépkönyvet elektromos rajzokkal,pontos méretekkel a karosszéria javításhoz,berendezések pontos helyével,meg mindenféle remek adattal például az olajról,amirõl ment itt az értekezés.(vagy még megy is).Na..szóval a rajzokból rájöttem,hogy az én kocsimban nincs is ülésfûtés...
Most jön a tanúlság:
Amibe belemértem,az a csatlakozó az övfeszítõé.Elvittem a kocsit Mayer-ékhoz.Azt mondta a szervízes ember,hogy bizony a jobb elsõ övfeszítõm zárlatos. Csodálkoztam,mert max. a vezérlés elromolhatott, mivel én széthúzott csatlakozóval mértem,tehát nem is volt a körben eközben az övfeszítõ,nem értettem a dolgot.Na....ember mégegyszer nekifutott,mert mondtam neki,hogy elõtte semmi baj nem volt.Másodjára sikerült törölnie a hibát,helyre állt a rend.Szóval a lényeg, (bár lehet,hogy ezt csak én nem tudtam eddig),hogy bármit is akarunk mérni,vagy ne tegyük,vagy ha tesszük,akkor csak nagyon nagy belsõ ellenállásû feszültségmérõvel tegyük,illetve a bizonytalan helyeken óvakodjunk az Ohm,vagy nyitófeszültség méréstõl ("csengetõs üzemmód"),mert a számítógép úgy értékeli a hibát,hogy zárlat keletkezett az épp mért körben,magyarul átveri a diagnosztikát is.Nyilván,akinek van gyakorlata,az tudja ezt...én nem tudtam.
Csákány