Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1538209 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #90 Dátum: 2006.02.23 12:43:16 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Satriani"
De az 1,6-os Golf IV-esek is elég agresszívvá teszik az embert. Az a vicc, hogy utóbbiakat még az én Corollámmal sem nehéz kicsit megtréfálni.


Anno mikor még megvolt , a 440-es Volvoval szerettem xopatni az új 1.6-os kompakt frakciót  :nagymosoly: ... valóban elsősorban Golfok , Astrák és Megane-ok szorultak rá leginkább a lelkifröccsre  :ordog: ... abból a viszonylag kicsi , szögletes , jól láthatóan nem mai gyerek Volvoból senki laikus nem nézte ki , amit tudott . Pedig tudott ám ! 10 mp alatt százon volt ha kellett , óra szerint megfutotta a 200-at , és főleg : nagyon jól húzott magas fokozatban (1.7-es motor , 102 LE , 146 Nm , 1010 kg  :wink: ) - aminek köszönhetően emelkedőkön prímán le lehetett vele alázni a fönt említett járgányokat  :vag2: ... aztán csak néztek , mint a gázálarc  :kacag:


Én az öreg kissé ütött-kopott 626 mazdával tettem ugyanezt -2000-es 105 lovas motor, de 1200-as fordulattól húzott -valami 195-vagy 210Nm -ezt sose sikerült kideríteni :)


A Camryvel nekem ez nem megy annyira , mert hosszú a váltó . Úgyhogy rugalmasságban kábé azt tudja a kocsi , mint ezek az új 1.6-os kompaktok (sőt , ötösben lassúbb) . A Volvo viszont négyesben 8.5 alatt volt 60-ról 100-on , és ötösben 13 mp alatt 80-ról 120-on - ezzel , főleg négyesben , már lehetett szivatni az 1.6-osokat  :nagymosoly:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
TS
« Válasz #91 Dátum: 2006.02.23 12:48:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"


A Camryvel nekem ez nem megy annyira , mert hosszú a váltó . Úgyhogy rugalmasságban kábé azt tudja a kocsi , mint ezek az új 1.6-os kompaktok (sőt , ötösben lassúbb) . A Volvo viszont négyesben 8.5 alatt volt 60-ról 100-on , és ötösben 13 mp alatt 80-ról 120-on - ezzel , főleg négyesben , már lehetett szivatni az 1.6-osokat  :nagymosoly:


Ezt már többször kielemeztük, én előzésnél, vagy éles helyzetben nem nyomatékból megyek, 80- nál még a Wartburgot, meg a ladát is visszadobtam 3.-ba, pedig azok 100-110-ig mentek csak 3.-ban, ezek a gépek, meg 130-140-ig elhúzhatók, szóval én szépen kihuzatom, és a piros mező határán -vagy kicsit túl váltok.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
TS
« Válasz #92 Dátum: 2006.02.23 22:05:02 »
Idézetet írta: "Lymphater"
A Passat TDI az én kedvencen is  :turelmetlen:


A Passat TDI tényleg külön állatfaj, xenon, kombi és azt hiszi Ő sz*rta a spanyol viaszt…

Ugyanilyen barmok az újabb Mondeo TDCI tulajok (többsége), 99%-ban céges, tolja neki árkon-bokron… Azt levillog mikor lefékezek egy kátyú miatt… :robbanfej:  

Nem tudom mire különben a nagy mellény…
Gondolom teccik nekik hogy hirtelen meglódul még alapjáratról is… De aztán elfogy a szufla csak néznek…

Nekem mondjuk kis köbcentis autóm van, éppen ezért nem szoktam gyorsulgatni, nem is arra találták ki/vettem az autót…
De egy ilyen Fiesta/Fusion vagy mifene TDCI engem is bepróbált, aszem az 1.4-es… Jött mögöttem a teszkós xenon izzójával azt villogott, hogy menjek már, mert ő nagyon siet… Kicsit lehúzódtam had menjen, a pirosnál persze egymás mellett álltunk…
Elindultunk, rávertem vagy két kocsit a következő lámpáig, ZÖLD… majd megint sehol se volt… Megint egy piros… Ablak leteker és kérdezi: „1.6-os mi???, Mondom "csak" 1.4, mondja sebaj lendületből egy 1.6-ost is lenyomna… Mondom lendületből egy Vipert is lenyomnál ha pont indulna piroslámpánál nem??? :rohog:   …Szerencsétlen…  
 :tapsi:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #93 Dátum: 2006.02.24 01:01:56 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "Palaczk"


A Camryvel nekem ez nem megy annyira , mert hosszú a váltó . Úgyhogy rugalmasságban kábé azt tudja a kocsi , mint ezek az új 1.6-os kompaktok (sőt , ötösben lassúbb) . A Volvo viszont négyesben 8.5 alatt volt 60-ról 100-on , és ötösben 13 mp alatt 80-ról 120-on - ezzel , főleg négyesben , már lehetett szivatni az 1.6-osokat  :nagymosoly:


Ezt már többször kielemeztük, én előzésnél, vagy éles helyzetben nem nyomatékból megyek, 80- nál még a Wartburgot, meg a ladát is visszadobtam 3.-ba, pedig azok 100-110-ig mentek csak 3.-ban, ezek a gépek, meg 130-140-ig elhúzhatók, szóval én szépen kihuzatom, és a piros mező határán -vagy kicsit túl váltok.


Mikor melyik a jobb . A konkrét példánál , én úgy vettem észre , hogy ha megpróbáltam kihúzatva versengeni ezekkel a modern 1.6-osokkal , akkor nem volt akkora különbség (és élvezet sem volt , mert fájt közben a szívem a motorért - pláne , hogy ez nem a saját kocsim volt) . Emelkedőkön , ahol az erő , a nyomaték is számított - ott tudtam igazán otthagyni őket .

Éles helyzetben amúgy én sem nyomatékból megyek , az elég nagy ökörség lenne , olyankor minden mp számít . Bár az olyan szitukat , ahol számítana pl. az a különbség , amit 5000 helyett 6000-ig pörgetéssel nyerhetek , inkább kihagyom , ha egy mód van rá  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #94 Dátum: 2006.02.24 01:20:14 »
Idézetet írta: "Peti500"
… Ablak leteker és kérdezi: „1.6-os mi???, Mondom "csak" 1.4, mondja sebaj lendületből egy 1.6-ost is lenyomna… Mondom lendületből egy Vipert is lenyomnál ha pont indulna piroslámpánál nem??? :rohog:   …Szerencsétlen…  
 :tapsi:


Ez jó , ez nagyon tetszett  :nagymosoly: ... megadtad a napi adag frusztrációt a lúzernek  :ordog:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #95 Dátum: 2006.03.02 13:03:32 »
Idézetet írta: "saro"
Állítólag a benzines autók rosszabbul gyorsulnak 60-ról mint a dízelek.
Tegnap este a törökbálinti áruházsorrol hajtottam rá az M7-re. A pályára itt még két sáv vezet fel, de hamarosan egyre szűkül és a másik sáv fizikailag megmarad, de besávozva forgalom elől elzárt területbe megy át. Én itt csoszogtam a belső sávban 60-nal (ennyi a korlátozás), amikor látom ám, hogy egy fekete nagyobb autó mellém kerül és a már besávozott részen elkezdi veszettül nyomni, hogy megelőzzön. Vissza hármasba, padló, oktatás, hogy tartsuk be már a kreszt, ahol az út egysávos, ott egy autó megy. Hát nyomtuk mind a ketten. Én leszabályozás előtt egy vonással váltottam négyesbe, 8100-nál (itt már nagyon szép hangja van a TS-nek), nem is esett vissza a fordulat 6500 alá. Kb 15 métert vertem rá, mire felértünk a pályára. A pályán visszavettem (nem láttam, mennyivel mentem) 100-ra, meg is előzött a belső sávban, nézett a fiú mereven maga elé. Volvo S60 D5 volt. 163 gyári ló,"A maximális (340 Nm) nyomaték már 1750 percenkénti fordulattól igénybe vehető." Idézet a Volvo oldalról. A TS nyomatéka 180nm.
CSAK JOBBAN GYORSUL.

Én ilyenkor (60-70-nél) még 2-esbe szoktam visszatenni, padlógáz, leszabályozás, majd 3-as ismét leszabályozásig, aztán kiteszem üresbe és bevárom, hagyom, hogy megelõzzön. Hát elég furán szoktak nézni...

Nekem a Mazdásokkal vannak olyan élményeim, mint amiket ti írtok. Pl. a múltkor autópályán egy kis kocsi (nem emlékszem a márkájára, talán Trabant) elkezdett egy buszt elõzni. Kb. 100-al kezdte, de a végén sem ment 110-nél többel. Elõször beérte egy Opel (aszem), aztán én. Türelmesen vártuk mind ketten, hogy megelõzze, nem idegesítettük. Mire is lett volna az jó? Ellenben beért engem egy új Mazda 3-as. Villogott, 10 cm-re megközelített, de én nem mozdultam. Ekkor bepróbálkozott jobbról. Elöször az elõttem menõnél (még épp befért volna a busz mögött), de onnan visszapattant, aztán nálam, de rólam is. Aztán szép csendben visszaállt mögém, de továbbra is a "letollak az útról" figurát játszotta. Idõközben a kis kocsi megelõzte a buszt, az Opel a kis kocsit, én meg visszatettem 3-asba (120-nál), leszabályozás, 4-es kb. 180-ig. Hát rendesen lemaradt. Aztán üres és hagytam, hogy elmenjen mellettem. Nem nézett rám...

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #96 Dátum: 2006.03.02 13:23:30 »
Idézetet írta: "saro"
Állítólag a benzines autók rosszabbul gyorsulnak 60-ról mint a dízelek.
Tegnap este a törökbálinti áruházsorrol hajtottam rá az M7-re. A pályára itt még két sáv vezet fel, de hamarosan egyre szűkül és a másik sáv fizikailag megmarad, de besávozva forgalom elől elzárt területbe megy át. Én itt csoszogtam a belső sávban 60-nal (ennyi a korlátozás), amikor látom ám, hogy egy fekete nagyobb autó mellém kerül és a már besávozott részen elkezdi veszettül nyomni, hogy megelőzzön. Vissza hármasba, padló, oktatás, hogy tartsuk be már a kreszt, ahol az út egysávos, ott egy autó megy. Hát nyomtuk mind a ketten. Én leszabályozás előtt egy vonással váltottam négyesbe, 8100-nál (itt már nagyon szép hangja van a TS-nek), nem is esett vissza a fordulat 6500 alá. Kb 15 métert vertem rá, mire felértünk a pályára. A pályán visszavettem (nem láttam, mennyivel mentem) 100-ra, meg is előzött a belső sávban, nézett a fiú mereven maga elé. Volvo S60 D5 volt. 163 gyári ló,"A maximális (340 Nm) nyomaték már 1750 percenkénti fordulattól igénybe vehető." Idézet a Volvo oldalról. A TS nyomatéka 180nm.
CSAK JOBBAN GYORSUL.

Nyomatékra reagálva, én nem is értem igazán ezt a mérõszámot. Mármint, hogy a fizikában tudom mit jelent, de hogy egy autó izmosságáról mit árul el, az teljesen zavaros.
A múltkor elmentem tesztvezetni az új Avensis 2.2-es dieselt. Sajnos nem volt nekik az izmosabb, így amit kipróbáltam csak 150Le-s és 310Nm-es volt. Elég sokat mehettem, kb. 8-10km-t, de furcsa csalódás volt. Azt vártam, hogy míg a TS már 1500-as fordulattól megmozdúl és 2000-es fordulattól húz (ha nem is nagyon) akkor ez az autó mindezt 500-zal korábban tudja. Hát nem! Aztán azt vártam, hogy hiába 200kg-mal nehezebb a TS-nél, de azért bizonyos fordulatszám tartományban (a max. nyomaték táján) a pillanatnyi gyorsulása nagyobb lesz, mint a TS-é. Hát nem! Hangsúlyozom, hogy a pillanatnyit vártam csak jobbra, egy-egy pici tizedmásodpercre. Kb. olyan gyorsulást produkált csak mint a TS 4000-es fordulatszám körül vagy egy nagyon picit jobbat.
Szóval fura...

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
TS
« Válasz #97 Dátum: 2006.03.02 13:35:23 »
Avensist Corollával hasonlítgatni teljesen értelmetlen. Más kategória, más súlyviszonyok, más hangolás, más zajszigetelés. A D-CAT Avensisben nekem is olyan érzésem volt, mintha "nem menne"  (mellesleg a TS Corollában is ez volt egy kicsit). Aztán csak azon veszi észre magát az ember, hogy pillanatok alatt 160-at mutat az óra és még semmi sebességérzeted sincs :)  A nyomaték nem gyorsításkor fog kijönni, Te is tudod. Hanem mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #98 Dátum: 2006.03.02 18:50:38 »
Kicsit úgy érzem, hogy nincsen tisztába téve a nyomaték vs. loerő kérdés. Ezért tennék néhány megállapítást, hogy tisztább legyen a kép, korántsem oktató jelleggel.

1, A lóerő és a nyomaték egymásból számolható. (a fordulatszámmal megspékelve !!!!!!!)
2, Az autót a KERÉKEN leadott lóerő vagy nyomaték gyorsítja.
3, Az autókról megadott lóerő vagy nyomaték adat a FŐTENGELYEN mért adat.
4, A főtengelyről a kerékre a (nyomaték)VÁLTÓN át jut az erő. (elvileg hasonlóan a bringa váltóhoz)
5, Ha egy 1000rpm-en (fordulat per perc) 500Nm nyomatékot leadó motor ugyanúgy gyorsíthat egy autót mintha egy másik motor csak 100Nm-t adna le 5000rpm-en, mert ésszerűnem méretezett váltóval ugyanannyit adnak le a keréken. A benzines autó azért mehet jobban, mert nagyobb fordulatszámon üzemel és ezzel a maga javára fordítja az ott leadott kevesebb Nm-t, a váltó segítségével.

Így álltalában megállapítható, hogy
1, a gyakrabban használt tartományban (2000-4000) AZONOS fordulatszámnál egy "olajkályha" jobban gyorsul, mint egy benzintemető  :rohog: .
2, ha a benzines visszavált ő gyorsul jobban  :ordog: (magasabb fordulat miatt)

Az összehasonlítás nehéz, mert azonos sebességi fokozathoz más fordulatszámok és sebességek tartoznak.

Ezért használták már ősidők óta a lóerőt, mint mértékegységet ami nagyon jól jellemzi az autó maximális gyorsítási képességét.Jó közelítéssel elmondható, hogy két autó közül az gyorsul jobban amelyiknek jobb a Le/Kg aránya.

Egy kicsit másképpen megközelítve.
A diesel motorok nagy előnye a nagy nyomaték alacsony fordulaton (és persze a jobb hatásfok)
Nagy hátrányuk a kis működési fordulatszám tartomány.
A benzinesek előnye a nagy átfogott működési fordulatszám tartomány.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #99 Dátum: 2006.03.02 18:54:06 »
És még annyit, hogy seggel nem lehet autót mérni  :lol:
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
TS
« Válasz #100 Dátum: 2006.03.02 22:15:17 »
Idézetet írta: "Szeke"
mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...

Na igen, csak hogy ahogy Lymphater is írja, a lóerő ill. a súly lóerő arány inkább mérvadó. Mert mit mutat az, hogy 80-120-ra 5-ben hogyan gyorsul? Semmit. A nagyobb nyomaték miatt a dízel jobban fog gyorsulni 6.-ban, de azért én ugye visszakapcsolhatok ilyenkor 3-asba?

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #101 Dátum: 2006.03.03 14:05:40 »
Idézetet írta: "Szeke"
Avensist Corollával hasonlítgatni teljesen értelmetlen. Más kategória, más súlyviszonyok, más hangolás, más zajszigetelés. A D-CAT Avensisben nekem is olyan érzésem volt, mintha "nem menne"  (mellesleg a TS Corollában is ez volt egy kicsit). Aztán csak azon veszi észre magát az ember, hogy pillanatok alatt 160-at mutat az óra és még semmi sebességérzeted sincs :)  A nyomaték nem gyorsításkor fog kijönni, Te is tudod. Hanem mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...

Amit te írsz az az, hogy alacsony fordulaton a diesel jobban húz. Ezt aláírom, 2000-es fordulatnál jelentõsen jobban húzott az Ave mint a TS. De én nem ezt akartam összehasonlítani. A maximális pillanatnyi gyorsulás érdekelt függetlenül attól, hogy ez milyen fordulatszámon következik be.

Ha a kg/Le arányt nézzük, akkor elég hasonló jön ki a két autóra, ami megfelel kb. annak, amit éreztem: Ave: 1430kg/150Le=9.5kg/Le, TS: 1210kg/140Le=8.6kg/Le (140Le a nem TS Celica teljesítménye vagyis a max. teljesítmény 6200-as fordulat alatt, bár lehet, hogy ez nem ilyen egyszerű :-) ). Ha még beteszünk két személyt (+150kg) akkor még közelebb kerülnek. Persze 6200-as fordulat fölött más a helyzet: 1210/192=6.3kg/Le.

Mindazonáltal lehet, hogy tévedtem a megítélésben, ki kellene mérni, mert seggel nem lehet... :-)

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
TS
« Válasz #102 Dátum: 2006.03.03 20:50:00 »
Idézetet írta: "atis1"
Idézetet írta: "Szeke"
Avensist Corollával hasonlítgatni teljesen értelmetlen. Más kategória, más súlyviszonyok, más hangolás, más zajszigetelés. A D-CAT Avensisben nekem is olyan érzésem volt, mintha "nem menne"  (mellesleg a TS Corollában is ez volt egy kicsit). Aztán csak azon veszi észre magát az ember, hogy pillanatok alatt 160-at mutat az óra és még semmi sebességérzeted sincs :)  A nyomaték nem gyorsításkor fog kijönni, Te is tudod. Hanem mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...

Amit te írsz az az, hogy alacsony fordulaton a diesel jobban húz. Ezt aláírom, 2000-es fordulatnál jelentõsen jobban húzott az Ave mint a TS. De én nem ezt akartam összehasonlítani. A maximális pillanatnyi gyorsulás érdekelt függetlenül attól, hogy ez milyen fordulatszámon következik be.

Ha a kg/Le arányt nézzük, akkor elég hasonló jön ki a két autóra, ami megfelel kb. annak, amit éreztem: Ave: 1430kg/150Le=9.5kg/Le, TS: 1210kg/140Le=8.6kg/Le (140Le a nem TS Celica teljesítménye vagyis a max. teljesítmény 6200-as fordulat alatt, bár lehet, hogy ez nem ilyen egyszerű :-) ). Ha még beteszünk két személyt (+150kg) akkor még közelebb kerülnek. Persze 6200-as fordulat fölött más a helyzet: 1210/192=6.3kg/Le.

Mindazonáltal lehet, hogy tévedtem a megítélésben, ki kellene mérni, mert seggel nem lehet... :-)

Picit tévedtél csak. nekem volt 3 évig 143 lovas Celicám (ma is bánom, hogy eladtam- lásd Népítélet), annak a 6. gangos váltója egy kicsit más áttételezésű, mint a TS-é. Ezt rögtön éreztem (seggel), ahogy átültem a TS Corollába, mert a Celica egy kicsit jobban ment alacsonyabb fordulatszámon. De szerintem a TS is jól húz alul, szereintem már 1500-1700-tól megindul.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #103 Dátum: 2006.03.04 13:00:38 »
Idézetet írta: "Lymphater"
2, Az autót a KERÉKEN leadott lóerő vagy nyomaték gyorsítja.
3, Az autókról megadott lóerő vagy nyomaték adat a FŐTENGELYEN mért adat.


Ez biztos ? Nem úgy van , hogy a régebbi SAE norma szerint megadott teljesítmény és nyomaték van a főtengelyen mérve , a mostanában általános DIN norma szerinti viszont a keréken ? Ezt nem tudom pontosan , szal lehet hogy tévedek , de rémlik valami ilyesmi .

Lehet , hogy azzal keverem , hogy a SAE adatot e segédberendezések (generátor , szervószivattyú stb) nélkül mérik , a DIN-t pedig ezekkel együtt  :szemforgat: ?

De a különbség elég jelentős , mert pl. a Coronám SAE szerint 105 lóerős , míg DIN szerint csak 86 .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #104 Dátum: 2006.03.04 13:06:59 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "Szeke"
mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...

Na igen, csak hogy ahogy Lymphater is írja, a lóerő ill. a súly lóerő arány inkább mérvadó. Mert mit mutat az, hogy 80-120-ra 5-ben hogyan gyorsul? Semmit. A nagyobb nyomaték miatt a dízel jobban fog gyorsulni 6.-ban, de azért én ugye visszakapcsolhatok ilyenkor 3-asba?


Ha te visszakapcsolsz 3-asba , azzal értelmetlenné válik az összehasonlítás , pontosabban akkor x kmh-ról y kmh-ra elérhető maximális gyorsulásról lesz szó , nem pedig rugalmasságról . Rugalmasságot összevetni azonos sebességfokozatban és azonos sebességtartományban lehet (mint pl. az általad említett 80-120 ötösben) . Nekem például nagyon is sokat mutat ez az adat , ugyanis számomra az a jó autó , ami jól húz visszakapcsolás nélkül is . Nagyon nem szívesen kapcsolok vissza , mert a vele járó pörgetést mind anyagi , mind kíméleti okokból igyekszem elkerülni , ha lehet . Úgyhogy számomra nagyon is fontos adat az , hogy két autó közül melyik húz jobban 60-ról 100-ra négyesben , vagy 80-ról 120-ra ötösben (és az Ave dízel , a 150 lovas is , sőt megkockáztatom hogy a 116 lovas is , ebben jobb , mint a TS Corolla , mert annak a kihegyezett , pörgős szívó benzines motorja ilyen fordulaton még nem nagyon ébredezik) .

Summa summarum : vezetési stílus kérdése , hogy kinek melyik adat mond többet , melyik képesség fontosabb .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )