Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1538264 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
TS
« Válasz #60 Dátum: 2006.02.01 15:16:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "atis1"

A motor típusszám alapján ebben az autóban uaz a motor van mint a Celicában, a tömeg is hasonló, a légellenállás még nem meghatározó 100 alatt és a Celica specifikációjában 7.2mp van 0-ról 100-ra, ezért vártam én is hasonlót.......


Amikor 04 dec-ben a TS-emet vettem, akkor megkérdeztem a TMH-t, miért eltérő a Celica és a Corolla gyorsulási adata. Gyakorlatilag teljesen hülye válaszokat kaptam (más a kerék átmérő- ez nem válasz, mert az eltérés csak 8mm, ettől nem lesz gyorsabb), a váltó is uaz, ráadásul (bár pár hónapja Palaczkkal erről kicsit vitáztunk, hogyan értendő) a Corolla cw viszonyszáma gyárilag jobb, mint a Celicáé (0,30 és 0,32 a TS esetén, a nem TS Corolla 0,29 - ennyit a spojlerekről...)


A spoilerek nem a légellenállás javítását szolgálják , épp ellenkezőleg , a cél az , hogy a levegő a spoilerbe "beleakadva" azon olyan erőt fejtsen ki , amely az útra szorítja az autót . Magas sebességeknél , amiket egy ilyen sportosabb géppel el lehet érni , ez fontosabb szempont , mint az a kis légellenállás-romlás , ami ezáltal keletkezik .

én is igy gondoltam: A TS-en van spojler, hát nagyobb a légellenállása...

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #61 Dátum: 2006.02.01 16:05:00 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "saro"
Amikor 04 dec-ben a TS-emet vettem, akkor megkérdeztem a TMH-t, miért eltérő a Celica és a Corolla gyorsulási adata. Gyakorlatilag teljesen hülye válaszokat kaptam (más a kerék átmérő- ez nem válasz, mert az eltérés csak 8mm, ettől nem lesz gyorsabb), a váltó is uaz, ráadásul (bár pár hónapja Palaczkkal erről kicsit vitáztunk, hogyan értendő) a Corolla cw viszonyszáma gyárilag jobb, mint a Celicáé (0,30 és 0,32 a TS esetén, a nem TS Corolla 0,29 - ennyit a spojlerekről...)


A spoilerek nem a légellenállás javítását szolgálják , épp ellenkezőleg , a cél az , hogy a levegő a spoilerbe "beleakadva" azon olyan erőt fejtsen ki , amely az útra szorítja az autót . Magas sebességeknél , amiket egy ilyen sportosabb géppel el lehet érni , ez fontosabb szempont , mint az a kis légellenállás-romlás , ami ezáltal keletkezik .

én is igy gondoltam: A TS-en van spojler, hát nagyobb a légellenállása...


Lehet, hogy eretnekség, de én örülök, hogy az enyémen nincs (a 2002-es modellen még nincs). Nem is csak a légellenállás miatt, hanem így kevésbé feltűnő a járgány...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #62 Dátum: 2006.02.01 19:51:38 »
Idézetet írta: "atis1"
Az én autóm a következõket tudja most:
0 -100:  7.6mp
80-120:  5.1mp
80-160: 13.4mp


Az Auto Motor und Sport 2005-ös teszt-évkönyvében találtam mért adatokat néhány , picit erősebb konkurrens modellről .

Ezek szerint : Opel Astra 2.0 Turbo Sport (200 LE) 0-80 5.0 mp , 0-100 7.6 mp , 0-160 20.3 mp

Renault Megane 2.0 16V Sport (224 LE) 0-80 5.2 mp , 0-100 7.2 mp , 0-160 18.7 mp

VW Golf GTI (200 LE) 0-80 4.9 mp , 0-100 17.5 mp , 0-160 17.5 mp .

Szóval azt lehet mondani , hogy az Opel 15.3 , a Renault 13.2 , a VW pedig 12.6 mp alatt gyorsul 80-ról 160-ra . Mindezek fényében ez az általad mért érték a Corollával (amely ugye nem turbós , míg ez a három autó az) teljesen rendben van  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Deep Rush

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2009
TS
« Válasz #63 Dátum: 2006.02.02 12:09:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"

VW Golf GTI (200 LE) 0-80 4.9 mp , 0-100 17.5 mp , 0-160 17.5 mp .

Gondolom a 0-100 az 7,5 mp akart lenni . :)
'05 Corolla HB 1.4 D-4D mmt  Sol
154

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #64 Dátum: 2006.02.02 13:50:29 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Az Auto Motor und Sport 2005-ös teszt-évkönyvében találtam mért adatokat néhány , picit erősebb konkurrens modellről .

Ezek szerint : Opel Astra 2.0 Turbo Sport (200 LE) 0-80 5.0 mp , 0-100 7.6 mp , 0-160 20.3 mp

Renault Megane 2.0 16V Sport (224 LE) 0-80 5.2 mp , 0-100 7.2 mp , 0-160 18.7 mp

VW Golf GTI (200 LE) 0-80 4.9 mp , 0-100 17.5 mp , 0-160 17.5 mp .

Szóval azt lehet mondani , hogy az Opel 15.3 , a Renault 13.2 , a VW pedig 12.6 mp alatt gyorsul 80-ról 160-ra . Mindezek fényében ez az általad mért érték a Corollával (amely ugye nem turbós , míg ez a három autó az) teljesen rendben van  :)


Köszi, ez tök jó. Holnapra megnézem a 0-80-at.

kuf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
    • http://www.igeny.hu/corolla
TS
« Válasz #65 Dátum: 2006.02.03 08:22:14 »
atis1,

irigyellek  :vag2:  rakhatnál fel pár képet a verdáról!
én csak unokatesóm TS-ébe ültem 1x, de naggyon büntet  :nagymosoly:

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #66 Dátum: 2006.02.03 10:37:59 »
Idézetet írta: "atis1"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az Auto Motor und Sport 2005-ös teszt-évkönyvében találtam mért adatokat néhány , picit erősebb konkurrens modellről .

Ezek szerint : Opel Astra 2.0 Turbo Sport (200 LE) 0-80 5.0 mp , 0-100 7.6 mp , 0-160 20.3 mp

Renault Megane 2.0 16V Sport (224 LE) 0-80 5.2 mp , 0-100 7.2 mp , 0-160 18.7 mp

VW Golf GTI (200 LE) 0-80 4.9 mp , 0-100 17.5 mp , 0-160 17.5 mp .

Szóval azt lehet mondani , hogy az Opel 15.3 , a Renault 13.2 , a VW pedig 12.6 mp alatt gyorsul 80-ról 160-ra . Mindezek fényében ez az általad mért érték a Corollával (amely ugye nem turbós , míg ez a három autó az) teljesen rendben van  :)


Köszi, ez tök jó. Holnapra megnézem a 0-80-at.


Szóval 5.8mp. Ami nem túl kiugró, dehát kb. 80-nál éri el a 6200-as fordulatot és ott ugrik meg. Ez látszik is abból, hogy 80-100: 1.8mp, ami viszont mindnél jobb.
Még egy régebbi topikra visszatérve, a sok km alatti ellustulásra, az az élmény jutott eszembe, hogy annál a korábbi 2 autónál, amit sokat vezettem az olajcsere sokat dobot a teljesítményen. Pontosabban minél több km-nél volt olajcsere annál nagyobb volt a különbség szervíz előtt és szervíz után. Nektek nincs ilyen élményetek?
Ennél az autónál nekem csak egy olajcserém volt és az is azután rögtön, hogy megvettem, úgyhogy nem tudtam viszonyítani.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
TS
« Válasz #67 Dátum: 2006.02.03 12:11:21 »
Idézetet írta: "atis1"
Idézetet írta: "atis1"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az Auto Motor und Sport 2005-ös teszt-évkönyvében találtam mért adatokat néhány , picit erősebb konkurrens modellről .

Ezek szerint : Opel Astra 2.0 Turbo Sport (200 LE) 0-80 5.0 mp , 0-100 7.6 mp , 0-160 20.3 mp

Renault Megane 2.0 16V Sport (224 LE) 0-80 5.2 mp , 0-100 7.2 mp , 0-160 18.7 mp

VW Golf GTI (200 LE) 0-80 4.9 mp , 0-100 17.5 mp , 0-160 17.5 mp .

Szóval azt lehet mondani , hogy az Opel 15.3 , a Renault 13.2 , a VW pedig 12.6 mp alatt gyorsul 80-ról 160-ra . Mindezek fényében ez az általad mért érték a Corollával (amely ugye nem turbós , míg ez a három autó az) teljesen rendben van  :)


Köszi, ez tök jó. Holnapra megnézem a 0-80-at.


Szóval 5.8mp. Ami nem túl kiugró, dehát kb. 80-nál éri el a 6200-as fordulatot és ott ugrik meg. Ez látszik is abból, hogy 80-100: 1.8mp, ami viszont mindnél jobb.
Még egy régebbi topikra visszatérve, a sok km alatti ellustulásra, az az élmény jutott eszembe, hogy annál a korábbi 2 autónál, amit sokat vezettem az olajcsere sokat dobot a teljesítményen. Pontosabban minél több km-nél volt olajcsere annál nagyobb volt a különbség szervíz előtt és szervíz után. Nektek nincs ilyen élményetek?
Ennél az autónál nekem csak egy olajcserém volt és az is azután rögtön, hogy megvettem, úgyhogy nem tudtam viszonyítani.


Az első 45e km-et 5w40 olajjal tettem meg, minden olajcserekor csendesebb lett a kocsi, de nem ment jobban, azóta 0w40 ill 0w30 olajat használok, még egy picit csendesebb lett, és a végsebesség kb 5km/h-val följebb került,  a fogyasztás meg kb 0,3-0,5l -el lejjebb, friss tapasztalat szerdán, akkor megyek kiskörösre a 90e szervízre !
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #68 Dátum: 2006.02.03 22:26:36 »
Idézetet írta: "Deep Rush"
Idézetet írta: "Palaczk"

VW Golf GTI (200 LE) 0-80 4.9 mp , 0-100 17.5 mp , 0-160 17.5 mp .

Gondolom a 0-100 az 7,5 mp akart lenni . :)


Ehh , én hülye  :crazy: ... szal GTI 0-100 7.1 mp . Véletlenül a 0-160-at írtam a 0-100-hoz is  :szemforgat:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #69 Dátum: 2006.02.03 22:30:35 »
Idézetet írta: "atis1"
Szóval 5.8mp. Ami nem túl kiugró, dehát kb. 80-nál éri el a 6200-as fordulatot és ott ugrik meg. Ez látszik is abból, hogy 80-100: 1.8mp, ami viszont mindnél jobb.
Még egy régebbi topikra visszatérve, a sok km alatti ellustulásra, az az élmény jutott eszembe, hogy annál a korábbi 2 autónál, amit sokat vezettem az olajcsere sokat dobot a teljesítményen. Pontosabban minél több km-nél volt olajcsere annál nagyobb volt a különbség szervíz előtt és szervíz után. Nektek nincs ilyen élményetek?
Ennél az autónál nekem csak egy olajcserém volt és az is azután rögtön, hogy megvettem, úgyhogy nem tudtam viszonyítani.


Jó ez az 5.8 mp . A másik három gép turbós , azok jobban odavágnak alacsony fordulaton , egyenletesebben gyorsulnak . Nálad tényleg az van amit te is írsz , hogy ugrás van az említett fordulatszám elérésekor . Ennyire kihegyezett atmoszférikus motornál ez teljesen normális .

Az olajcserénél mindig javul egy kicsit a motor működése , naná , a friss olaj jobban ellátja a feladatát . Amúgy nagyon tudom javasolni a Tamás által említett nullás olajat (azon belül is szerintem a 40-eset) , drága , de meghálálja a motor és a fogyasztás is !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #70 Dátum: 2006.02.07 10:56:22 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az olajcserénél mindig javul egy kicsit a motor működése , naná , a friss olaj jobban ellátja a feladatát . Amúgy nagyon tudom javasolni a Tamás által említett nullás olajat (azon belül is szerintem a 40-eset) , drága , de meghálálja a motor és a fogyasztás is !


Megnéztem, most 5w40-es olaj van benne. Igazság szerint a szervízben meg se kérdeztek, meg én se kérdeztem :-)
Köszi a tippet, legközelebb kipróbálom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #71 Dátum: 2006.02.07 14:56:36 »
Idézetet írta: "atis1"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az olajcserénél mindig javul egy kicsit a motor működése , naná , a friss olaj jobban ellátja a feladatát . Amúgy nagyon tudom javasolni a Tamás által említett nullás olajat (azon belül is szerintem a 40-eset) , drága , de meghálálja a motor és a fogyasztás is !


Megnéztem, most 5w40-es olaj van benne. Igazság szerint a szervízben meg se kérdeztek, meg én se kérdeztem :-)
Köszi a tippet, legközelebb kipróbálom.


A te motorodban mindenképpen van keresnivalója egy nullás olajnak  :) ... ha gyakran használod ki az autó képességeid , okvetlenül a 40-eset javasolnám . Magyarországon kicsit nehezebb beszerezni , de nem lehetetlen , és megéri .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
TS
« Válasz #72 Dátum: 2006.02.07 18:11:56 »
En 60.000km-t hasznalta Aral SuperTroniccal (0W40) es szerintem ennel nincs jobb! Szolj ha kell, tudok szerezni.

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #73 Dátum: 2006.02.09 10:54:19 »
Idézetet írta: "szazketto"
En 60.000km-t hasznalta Aral SuperTroniccal (0W40) es szerintem ennel nincs jobb! Szolj ha kell, tudok szerezni.

OK, köszi. Május, június körül lesz aktuális.

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #74 Dátum: 2006.02.09 11:03:41 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "atis1"
... Fontolgatom, hogy lecserélném egy újra, de csak akkor, ha jelentõsen gyorsabb egy új TS (10-15%-kal).

Az enyém 1 éves és 23ezret ment, de szerintem semmivel sem megy jobban, mint a tiéd. A motor, váltó stb. ugyanaz, csak a dizájnon változtattak egy kicsit, spojlerekkel talán dögösebb, meg lejjebb tették 1 centivel és a futóművön hangoltak egy kicsit. Mivel kb egy év múlva lesz új Corolla, most már nem vennék addig újat a helyedben. Ha 10%-kal akarsz jobbat, akkor az a kompresszoros lenne, de az itthon nem kapható és kinn is nagyon drága, mert kis szériás.

Lebeszéltem magam az új TS vásárlásról, de már ha akarnék sem tudnék újat venni, mert láttátok, hogy a Toyota honlapjáról eltűnt a TS? (Azért nyomokban még ott van, nem sikerült mindenhonnal kivenniük :-) ) Már Yaris TS sincs. Kiváncsi vagyok milyenek lesznek az új modellek...