Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1538254 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #45 Dátum: 2006.01.26 10:51:31 »
Idézetet írta: "saro"
Az enyém 1 éves és 23ezret ment, de szerintem semmivel sem megy jobban, mint a tiéd. A motor, váltó stb. ugyanaz, csak a dizájnon változtattak egy kicsit, spojlerekkel talán dögösebb, meg lejjebb tették 1 centivel és a futóművön hangoltak egy kicsit. Mivel kb egy év múlva lesz új Corolla, most már nem vennék addig újat a helyedben. Ha 10%-kal akarsz jobbat, akkor az a kompresszoros lenne, de az itthon nem kapható és kinn is nagyon drága, mert kis szériás.


Én eddig két autót vezettem (a TS előtt) sokat és mind kettő jelentősen vesztett a teljesítményéből 40-60 ezer km alatt. A "jelentősen" persze azt jelenti, hogy kb. 15-20%-ot (nem mértem ki, de érzésre). Plusz találtam az interneten új TS-ről egy gyorsulás vidót, ami kicsit hihetetlennek tűnik, 0-100: 6.4mp, 80-120: 4.1mp, 80-160: 10.3mp. Ez akkora különbségnek tűnik, hogy nem is tudom elhinni. Gondoltam megkérdezek másokat is.
Mindazonáltal igazad lehet, hogy érdemes lenne még várni egy évet.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #46 Dátum: 2006.01.26 10:53:07 »
Idézetet írta: "atis1"
Sziasztok!

Nekem egy 3 és fél éves Corolla TS-em van, amit kb. 9 hónapja vettem. Nagyon jól megy, nagyon meg vagyok
vele elégedve, de kiváncsi lennék, hogy egy új TS mennyivel izmosabb vagy másképp szólva, mennyit
vesztett teljesítményébõl a kocsim 65000km alatt. Láttam, hogy 0-100-ra kb. 7.1mp-et írtak többen is, de
engem nagyon érdekelne a 80-120 és a 80-160 (vagy 120-160 az mindegy) is.
Az én autóm a következõket tudja most:
0 -100:  7.6mp
80-120:  5.1mp
80-160: 13.4mp

Fontolgatom, hogy lecserélném egy újra, de csak akkor, ha jelentõsen gyorsabb egy új TS (10-15%-kal).


Ha nincs baja az autónak nem csökken a menetteljesítménye.
Az én Mr2-m 20 éves és tudja a gyári teljesítményt a +-5%-on belül.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #47 Dátum: 2006.01.26 11:21:04 »
Idézetet írta: "atis1"
Sziasztok!

Nekem egy 3 és fél éves Corolla TS-em van, amit kb. 9 hónapja vettem. Nagyon jól megy, nagyon meg vagyok
vele elégedve, de kiváncsi lennék, hogy egy új TS mennyivel izmosabb vagy másképp szólva, mennyit
vesztett teljesítményébõl a kocsim 65000km alatt. Láttam, hogy 0-100-ra kb. 7.1mp-et írtak többen is, de
engem nagyon érdekelne a 80-120 és a 80-160 (vagy 120-160 az mindegy) is.
Az én autóm a következõket tudja most:
0 -100:  7.6mp
80-120:  5.1mp
80-160: 13.4mp

Fontolgatom, hogy lecserélném egy újra, de csak akkor, ha jelentõsen gyorsabb egy új TS (10-15%-kal).


Az aktuális TS névlegesen nem erősebb a tiédnél (kivéve a kompresszoros kivitelt , persze) . Úgyhogy elvileg nem is megy jobban . Ami az ellustulást illeti : ez nagyon függ a használat módjától . Az autóslapok 100 ezer kilométeres nyúzótesztjeiben (amelyekben ugye sok különböző ember vezeti a kocsit) általában az jön ki , hogy az autók nagyjából ugyanúgy mennek 100 ezer km után , mint pár ezer km után . Tehát "normálisan" használva egy autó ennyi km alatt nem veszít a teljesítményéből , hacsak épp nem rossz benne valami . Amitől egy autó ellustulhat , az egyrészt , ha folyton városban használja valaki , másrészt , ha mindig nagyon alacsony fordulatszámon vezet és soha (!) nem pörgeti fel a motort . Értelemszerűen a kettő kombinációja fokozza a lustulási hajlamot . Fordítva az is lehetséges , hogy a mindig keményen hajtott autó menetteljesítményei javulnak (lásd 6.4 mp alatt gyorsuló Corolla) , bár ez meg biztosan azzal jár , hogy az a motor hamarabb fog elkopni , olajat zabálni stb . Szóval : a kiegyensúlyozottan használt , egészséges motor ennyi idő alatt nem veszít a teljesítményéből .

A 0-100 7.6 egyébként szerintem teljesen OK . A másik kettőt hogy mérted ? Úgy értem : milyen sebességfokozatban , váltottál-e közben meg ilyenek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #48 Dátum: 2006.01.26 13:58:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "atis1"
Sziasztok!

Nekem egy 3 és fél éves Corolla TS-em van, amit kb. 9 hónapja vettem. Nagyon jól megy, nagyon meg vagyok
vele elégedve, de kiváncsi lennék, hogy egy új TS mennyivel izmosabb vagy másképp szólva, mennyit
vesztett teljesítményébõl a kocsim 65000km alatt. Láttam, hogy 0-100-ra kb. 7.1mp-et írtak többen is, de
engem nagyon érdekelne a 80-120 és a 80-160 (vagy 120-160 az mindegy) is.
Az én autóm a következõket tudja most:
0 -100:  7.6mp
80-120:  5.1mp
80-160: 13.4mp

Fontolgatom, hogy lecserélném egy újra, de csak akkor, ha jelentõsen gyorsabb egy új TS (10-15%-kal).


Az aktuális TS névlegesen nem erősebb a tiédnél (kivéve a kompresszoros kivitelt , persze) . Úgyhogy elvileg nem is megy jobban . Ami az ellustulást illeti : ez nagyon függ a használat módjától . Az autóslapok 100 ezer kilométeres nyúzótesztjeiben (amelyekben ugye sok különböző ember vezeti a kocsit) általában az jön ki , hogy az autók nagyjából ugyanúgy mennek 100 ezer km után , mint pár ezer km után . Tehát "normálisan" használva egy autó ennyi km alatt nem veszít a teljesítményéből , hacsak épp nem rossz benne valami . Amitől egy autó ellustulhat , az egyrészt , ha folyton városban használja valaki , másrészt , ha mindig nagyon alacsony fordulatszámon vezet és soha (!) nem pörgeti fel a motort . Értelemszerűen a kettő kombinációja fokozza a lustulási hajlamot . Fordítva az is lehetséges , hogy a mindig keményen hajtott autó menetteljesítményei javulnak (lásd 6.4 mp alatt gyorsuló Corolla) , bár ez meg biztosan azzal jár , hogy az a motor hamarabb fog elkopni , olajat zabálni stb . Szóval : a kiegyensúlyozottan használt , egészséges motor ennyi idő alatt nem veszít a teljesítményéből .

A 0-100 7.6 egyébként szerintem teljesen OK . A másik kettőt hogy mérted ? Úgy értem : milyen sebességfokozatban , váltottál-e közben meg ilyenek .


Igen, erre eddig nem figyeltem, hogy gyorsulás mérés előtt huzamosabb ideig (napokig) országuton használjam a járgányt. Gyorsulást eddig úgy mértem, hogy az autót kb. 10-15km-en keresztül "melegítettem", pörgetgettem, de lehet, hogy ez kevés.
A kérdésedre válaszolva: a 80-120-nál 2-3, 80-160-nál 2-3-4, vagyis itt már kétszer is váltottam. Igyekeztem nagyon gyorsan váltani, de nem kizárt, hogy 1-2 tized mp-cel még lehetne gyorsabban.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #49 Dátum: 2006.01.26 20:18:09 »
Idézetet írta: "atis1"
Igen, erre eddig nem figyeltem, hogy gyorsulás mérés előtt huzamosabb ideig (napokig) országuton használjam a járgányt. Gyorsulást eddig úgy mértem, hogy az autót kb. 10-15km-en keresztül "melegítettem", pörgetgettem, de lehet, hogy ez kevés.
A kérdésedre válaszolva: a 80-120-nál 2-3, 80-160-nál 2-3-4, vagyis itt már kétszer is váltottam. Igyekeztem nagyon gyorsan váltani, de nem kizárt, hogy 1-2 tized mp-cel még lehetne gyorsabban.


A melegítést nagyon okosan tetted . Viszont az tényleg lehet , hogy egy hosszabb , húzósabb országúti vagy autópályás gangolás után tudnál még jobb értékeket is mérni . Bár , mondom , a 7.6 nagyon is jó , elvégre a gyár 8.4-et ad meg (sokak szerint ez kamu , hogy több legyen a Celicáénál , de én erről nem vagyok meggyőződve) .

Ami a 80-120 és 80-160 méréseidet illeti : ezekkel az a gond , hogy nincs mihez viszonyítani őket . Ugyanis ilyen méréseket az autóslapok nem szoktak csinálni . Ők két dolgot mérnek : a gyorsulást 0-ról egy adott sebességre (0-100 , 0-130 , 0-160 stb) - vagy a rugalmasságot , ezek között pl. szerepel a 80-120 is (60-100-at és 80-120-at mérnek leggyakrabban) , ezt viszont mindig egy adott sebességfokozatban (a leggyakrabban négyesben , ötösben , és ha van hatosban) mérik , váltás nélkül , hogy ezzel kiderüljön , mennyire tud a motor alacsony fordulatról , nyomatékból húzni .

Persze ettől még lehetne a te méréseidet is használni , mert pl. ha mérnének 0-80 gyorsulást , akkor a 0-160 gyorsulás értékéből ezt kivonva kijönne a 80-160 gyorsulás - csak a gond az , hogy 0-80 gyorsulást nem nagyon szoktak mérni .

Úgyhogy javaslom , hogy ha olyan méréseket szeretnél , amelyeket sok , lapokban szereplő adattal össze lehet hasonlítani , akkor egyrészt csinálj rugalmassági méréseket a fent említett módon (pl. 60-ról 100-ra négyesben) , másrészt mérj 0-ról adott sebességekig , harmadrészt mérj mondjuk 100-ról 160-ra .

Ja , és érdemes lemérni a 0-ról 400 méterre és 0-ról 1000 méterre történő gyorsulást is , mert ezeket is gyakran meg szokták adni  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
TS
« Válasz #50 Dátum: 2006.01.26 23:51:30 »
Idézetet írta: "atis1"
Plusz találtam az interneten új TS-ről egy gyorsulás vidót, ami kicsit hihetetlennek tűnik, 0-100: 6.4mp, 80-120: 4.1mp, 80-160: 10.3mp. Ez akkora különbségnek tűnik, hogy nem is tudom elhinni. Gondoltam megkérdezek másokat is.

Nem létezik, hogy igaz legyen. Vagy belepiszkáltak egy kicsit a lóerőkbe...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
TS
« Válasz #51 Dátum: 2006.01.26 23:56:52 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A melegítést nagyon okosan tetted . Viszont az tényleg lehet , hogy egy hosszabb , húzósabb országúti vagy autópályás gangolás után tudnál még jobb értékeket is mérni . Bár , mondom , a 7.6 nagyon is jó , elvégre a gyár 8.4-et ad meg (sokak szerint ez kamu , hogy több legyen a Celicáénál , de én erről nem vagyok meggyőződve) .

Több helyen mértek 8 alatti gyorsulásokat, szóval azt a 8.4-et elszámolták egy kicsit. És nézegetve a hasonló paraméterű (LE/kg/Nm) kocsik adatait, soknak is tűnik.
music     

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #52 Dátum: 2006.01.27 13:58:29 »
Mindenképpen egy gyorsulásmérővel kell megmérni az autót, és akkor kiderül az igazság.
próbájl keresni Ts Corollát a www.timeslip.hu -n. Ez a legteljesebb gyorsulással hozzáértéssel foglalkozó hazai oldal.
[/url]
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

kuf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
    • http://www.igeny.hu/corolla
TS
« Válasz #53 Dátum: 2006.01.28 12:49:13 »

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #54 Dátum: 2006.01.30 13:30:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A melegítést nagyon okosan tetted . Viszont az tényleg lehet , hogy egy hosszabb , húzósabb országúti vagy autópályás gangolás után tudnál még jobb értékeket is mérni . Bár , mondom , a 7.6 nagyon is jó , elvégre a gyár 8.4-et ad meg (sokak szerint ez kamu , hogy több legyen a Celicáénál , de én erről nem vagyok meggyőződve) .

Ami a 80-120 és 80-160 méréseidet illeti : ezekkel az a gond , hogy nincs mihez viszonyítani őket . Ugyanis ilyen méréseket az autóslapok nem szoktak csinálni . Ők két dolgot mérnek : a gyorsulást 0-ról egy adott sebességre (0-100 , 0-130 , 0-160 stb) - vagy a rugalmasságot , ezek között pl. szerepel a 80-120 is (60-100-at és 80-120-at mérnek leggyakrabban) , ezt viszont mindig egy adott sebességfokozatban (a leggyakrabban négyesben , ötösben , és ha van hatosban) mérik , váltás nélkül , hogy ezzel kiderüljön , mennyire tud a motor alacsony fordulatról , nyomatékból húzni .

Persze ettől még lehetne a te méréseidet is használni , mert pl. ha mérnének 0-80 gyorsulást , akkor a 0-160 gyorsulás értékéből ezt kivonva kijönne a 80-160 gyorsulás - csak a gond az , hogy 0-80 gyorsulást nem nagyon szoktak mérni .

Úgyhogy javaslom , hogy ha olyan méréseket szeretnél , amelyeket sok , lapokban szereplő adattal össze lehet hasonlítani , akkor egyrészt csinálj rugalmassági méréseket a fent említett módon (pl. 60-ról 100-ra négyesben) , másrészt mérj 0-ról adott sebességekig , harmadrészt mérj mondjuk 100-ról 160-ra .

Ja , és érdemes lemérni a 0-ról 400 méterre és 0-ról 1000 méterre történő gyorsulást is , mert ezeket is gyakran meg szokták adni  :idea:


A motor típusszám alapján ebben az autóban uaz a motor van mint a Celicában, a tömeg is hasonló, a légellenállás még nem meghatározó 100 alatt és a Celica specifikációjában 7.2mp van 0-ról 100-ra, ezért vártam én is hasonlót.

A fix sebesség fokozatban történő mérés (habár hallottam már róla) elég furcsának és nem túl használhatónak tűnik nekem. Pl. előfordul, hogy uazt a motort beleteszik két különböző márkába és különbözően áttételezett váltót tesznek hozzá...

Jó ötlet, majd mérek 0-400 métert is.

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #55 Dátum: 2006.01.30 13:38:28 »
Idézetet írta: "kuf"
http://www.freeweb.hu/ave/reszletes.php?car=0356  8)


Ez remek! Köszi!
Az a két érték, amit most össze tudok vetni az enyémmel (0-100, 80-120), az nagyon hasonló.

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #56 Dátum: 2006.01.30 13:41:06 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "atis1"
Plusz találtam az interneten új TS-ről egy gyorsulás vidót, ami kicsit hihetetlennek tűnik, 0-100: 6.4mp, 80-120: 4.1mp, 80-160: 10.3mp. Ez akkora különbségnek tűnik, hogy nem is tudom elhinni. Gondoltam megkérdezek másokat is.

Nem létezik, hogy igaz legyen. Vagy belepiszkáltak egy kicsit a lóerőkbe...


Nekem is ilyen gyanum van...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #57 Dátum: 2006.01.30 14:16:50 »
Idézetet írta: "atis1"
A motor típusszám alapján ebben az autóban uaz a motor van mint a Celicában, a tömeg is hasonló, a légellenállás még nem meghatározó 100 alatt és a Celica specifikációjában 7.2mp van 0-ról 100-ra, ezért vártam én is hasonlót.

A fix sebesség fokozatban történő mérés (habár hallottam már róla) elég furcsának és nem túl használhatónak tűnik nekem. Pl. előfordul, hogy uazt a motort beleteszik két különböző márkába és különbözően áttételezett váltót tesznek hozzá...

Jó ötlet, majd mérek 0-400 métert is.


A 7.6 , amit te mértél , gyakorlatilag azonos is a Celica gyári adatával . 0.4 mp szórás elhanyagolható , ennyi különbség bármiből összejöhet . Szerintem a kocsid gyorsulása teljesen rendben van  :)

A fix fokozatban való mérés általános rutin az autóslapoknál . Szerintem reális , mert a visszakapcsolás nélküli előzési szituációt szimulálja , amit sokan (pl. én is) előnyben részesítenek a visszakapcsolós-pörgetős metódussal szemben . Emellett jól jellemzi a motor rugalmasságát és pontosan azt , amit te is említesz , azaz hogy a váltó áttételezése mennyire eltalált (magas fokozatban rossz rugalmasság ugye túl hosszú váltóra utal) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
TS
« Válasz #58 Dátum: 2006.01.31 21:32:54 »
Idézetet írta: "atis1"
A motor típusszám alapján ebben az autóban uaz a motor van mint a Celicában, a tömeg is hasonló, a légellenállás még nem meghatározó 100 alatt és a Celica specifikációjában 7.2mp van 0-ról 100-ra, ezért vártam én is hasonlót.......

/quote

Amikor 04 dec-ben a TS-emet vettem, akkor megkérdeztem a TMH-t, miért eltérő a Celica és a Corolla gyorsulási adata. Gyakorlatilag teljesen hülye válaszokat kaptam (más a kerék átmérő- ez nem válasz, mert az eltérés csak 8mm, ettől nem lesz gyorsabb), a váltó is uaz, ráadásul (bár pár hónapja Palaczkkal erről kicsit vitáztunk, hogyan értendő) a Corolla cw viszonyszáma gyárilag jobb, mint a Celicáé (0,30 és 0,32 a TS esetén, a nem TS Corolla 0,29 - ennyit a spojlerekről...)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #59 Dátum: 2006.01.31 22:51:03 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "atis1"

A motor típusszám alapján ebben az autóban uaz a motor van mint a Celicában, a tömeg is hasonló, a légellenállás még nem meghatározó 100 alatt és a Celica specifikációjában 7.2mp van 0-ról 100-ra, ezért vártam én is hasonlót.......


Amikor 04 dec-ben a TS-emet vettem, akkor megkérdeztem a TMH-t, miért eltérő a Celica és a Corolla gyorsulási adata. Gyakorlatilag teljesen hülye válaszokat kaptam (más a kerék átmérő- ez nem válasz, mert az eltérés csak 8mm, ettől nem lesz gyorsabb), a váltó is uaz, ráadásul (bár pár hónapja Palaczkkal erről kicsit vitáztunk, hogyan értendő) a Corolla cw viszonyszáma gyárilag jobb, mint a Celicáé (0,30 és 0,32 a TS esetén, a nem TS Corolla 0,29 - ennyit a spojlerekről...)


A spoilerek nem a légellenállás javítását szolgálják , épp ellenkezőleg , a cél az , hogy a levegő a spoilerbe "beleakadva" azon olyan erőt fejtsen ki , amely az útra szorítja az autót . Magas sebességeknél , amiket egy ilyen sportosabb géppel el lehet érni , ez fontosabb szempont , mint az a kis légellenállás-romlás , ami ezáltal keletkezik .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )