Itt az alapvető bizalmatlanság a probléma használatautó vásárláskor. Akkor is gyanakszik az ember fia, ha csak a mondott szó van, és sajnos - egyéb okok miatt - akkor is, ha bélyegzővel, szkönyves beírással rendelkezik az autó, sőt, van, aki a számláknak sem hisz. Na, én az ilyen vevőjelöltekkel nem foglalkoznék.
Aki picit is konyít az autókhoz, az már szkönyv nélkül is meg tudja állapítani, hogy az adott autónak kb mennyire volt gazdája. Látszik rajta.
Ha pozitív a benyomása, és még vezetett szervizkönyve is van, netán a szervizszámlák is el vannak téve, akkor ezek együtt összesen elég bíztatóak.
A nem vezetett szkönyvvel az a gond, hogy erős saccra lehet csak megmondani az autó vélhető állapotát. Persze, az eladónak a nála töltött évek alatt olcsóbb volt magának cserélni az olajat, szűrőket, ezt tényleg megtudja magának csinálni az ember, de eladásnál, ha ezek nincsenek dokumentálva, akkor a vevő szemszögéből " messziről jött ember azt mond, amit akar"...
Aki hivatalosan dokumentálva tartja karban az autóját, és úgy kerül eladásra, nagyobb eséllyel adhatja el magasabb összegért. Lehet, hogy még így sem éri el a vételárak közötti difi mértéke a karbantartások alatt összeadódó többletet, de biztos, hogy könnyebben, hamarabb veszik meg tőle az autót.