Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1574061 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: TS
« Válasz #7860 Dátum: 2011.05.21 21:41:56 »
Jogos, hogy más motor, csak késztetést éreztem a tapasztaltak megosztására.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7861 Dátum: 2011.05.21 21:42:20 »
Szép jó estét mindenkinek!
Ma kirándultunk egyet Esztergomba. Mióta bent van a könnyített ékszíjtárcsa sokat gondolkodtam, hogy megérte-e. Seggre nem éreztem erőtöbbletet csupán direktebb volt a lábam és a motor kapcsolata. Hát ma megkaptam a választ. Az erdei szerpentines szakaszon, olyan bitang volt, hogy csak pislogtam.  ::) Olyan érzés, mintha sokkal engedelmesebbé vált volna a motor. Nem tudom jól szavakkal kifejezni, hogy igazából milyen de  terhelésváltásos gyorsítós fékezős kanyargós szakaszokon jött ki, hogy mit és mennyit is jelent :) Továbbra is csak ajánlani tudom!

Az igaz, hogy a tegnap esti kaland bitang jó volt  és  főleg azért mert a motorhoz nem is lett nyúlva. Köszi még 1x. :clap:
Szédületes autó, egy TS se volt igazán félelmetesebb azokkal a fékezésekkel meg gyorsításokkal, szóval jó a cucc.
Következőre én is EBC féket meg Brembó tárcsákat veszek. Hátul még a gyári oda már az lesz.
Egy ilyen pulley nekem is jó lenne ha nem veszek könnyebb lendkereket, ezek szerint sokat számít.  
1ZZ-s Celicához is van ilyen pulley.  :D :D

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: TS
« Válasz #7862 Dátum: 2011.05.21 22:12:29 »
...Köszi még 1x. :clap:
Egészségedre  ;)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7863 Dátum: 2011.05.21 22:31:07 »
De a GT4 az nem jo akkor, most is az van, nem? :-D

Ja, csak árarányban nem ugyanazt tudja a 2 cucc...

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7864 Dátum: 2011.05.22 19:22:09 »
Ha téli gumi van rajta, akkor okés lehet, milyen TE? Pontosan milyen a felni? Brock mi?

Aham Brock, nem tom asszem ET38 (nem biztos). Ha kell, akkor téli gumikkal, ha nem, akkor nyárival... Brock B6 8.5" de nagyon jól áll - látni kell élőben ;)

De ez csak akkor fér el, ha kiszélesíted a peremeket, nem?

Zorits1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re: TS
« Válasz #7865 Dátum: 2011.05.23 09:10:07 »
Ha téli gumi van rajta, akkor okés lehet, milyen TE? Pontosan milyen a felni? Brock mi?

Aham Brock, nem tom asszem ET38 (nem biztos). Ha kell, akkor téli gumikkal, ha nem, akkor nyárival... Brock B6 8.5" de nagyon jól áll - látni kell élőben ;)

De ez csak akkor fér el, ha kiszélesíted a peremeket, nem?

Hali Szuti,

NEkem azért keleltt, mert nekem 50es gumikkal volt eredetileg, de már 40/45 gumikkal nincs semmi gond.... Az 50es gumival is akkor ért bele, mikor 5en ültünk a kocsiba - meg hátul két felni, meg teli tank...

de a Brock nem sebességre lágyulo alu mint a replica olasz felnik, ez német acél :)
"6200Rpm; where the life keeps getting impressive" :)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7866 Dátum: 2011.05.23 11:21:51 »
Neki télivel kellene, az milyen?

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7867 Dátum: 2011.06.12 16:00:33 »
Volt már valamelyikőtöknek vezérműlánc csörgése? jobb elölről jött egy fura csapágyszerű hang. 3 ezres fordulaton tartva de 4-5 ezer fölött elmúlik... Ringezés után hazafelé nem produkálta.... olajszint rendben. feszítőpatron cserével ez orvosolható?
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.12 16:06:23 írta Aaron85 »
BLACK COROLLA TS 2005

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TS
« Válasz #7868 Dátum: 2011.06.12 16:52:38 »
A lanc olyan mintha apro csapagygolyokat dobalgatnanak a motor bal oldalan. Biztos, hogy az?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7869 Dátum: 2011.06.12 17:05:20 »
A lanc olyan mintha apro csapagygolyokat dobalgatnanak a motor bal oldalan. Biztos, hogy az?
Jobb elölről jön a kesztyűtartó mögül.teljesen csapágyhangja van.Mintha valami elszabadult volna... :wacko:
hazafelé menet 130-100 körül mentem 130 kilométert. Nem tudtam produkálni. Az olaj annyira tiszta, hogy szinte alig látni a nívopálcán...Egyszer már ringezés után 5w30-as olajjal produkált ilyet indításnál másnap, de akkor betudtam annak hogy nem bírta az olaj és lecseréltem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.12 17:25:34 írta Aaron85 »
BLACK COROLLA TS 2005

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7870 Dátum: 2011.06.13 09:29:14 »
MOST MÁR TUTI HOGY LÁNC!
nemrég beindítottam...egyből csörgött majd abbahagyta...
Át nem ugrott az tuti.Most azt nem tudom hogy azért csörög be mert megnyúlt a lánc és elkoptak a csúszkák vagy azért, mert rossz a patron...
Van valakinek ebben tapasztalata? Ki kell-e venni a motort a lánc cseréhez?
cirka 160 ezer van a kocsiban...Olaj nincs megégve...
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2005_TOYOTA_COROLLA_ZZE123L-DGFGFW_1302.html
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.13 09:31:22 írta Aaron85 »
BLACK COROLLA TS 2005

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: TS
« Válasz #7871 Dátum: 2011.06.13 09:49:04 »
MOST MÁR TUTI HOGY LÁNC!
Át nem ugrott az tuti.Most azt nem tudom hogy azért csörög be mert megnyúlt a lánc és elkoptak a csúszkák vagy azért, mert rossz a patron...
Ha a lánc csörög, akkor láncot is kell cserélni, mert a nyúlás miatt csörög, ha csak a feszítőt cserélitek, tovább fogy nyúlni és újratábla lesz.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7872 Dátum: 2011.06.13 12:23:05 »
MOST MÁR TUTI HOGY LÁNC!


Elvileg nem kellene kivenni a motort.
Ha meg van emelve az autó és lebontjátok a jobbl első kereket , futóművet és a műanyag védőlemezt, akkor talán meg lehet csinálni.
Ráadásul ez nem a váltó felőli oldal tehát itt van az ékszíjtárcsa, vízpumpa, klíma meg a szíjfeszítő is. A láncot meg egyáltalán nem mindegy hogy teszik vissza a jelölések miatt ezt beépített motorral nehéz megcsinálni.

Ha mégis kiveszitek a motort akkor váltóstul vegyétek ki. Pontosabban ez úgy zajlik, hogy leengedett autónál motortérből kiszerelni a következőket:
Hűtőviz, olaj   leenged, hűtőventilátor ki a hűtő marad, légszűrőház ki, szívósor a pillangóval, csövekkel ki, villamos csatlakozások szét, kábelek ki, burkolatok ki. a kipufogóleömlő ki de nem kötelező de a tűzkarikánál szét kell szedni hogy elválljon a kipufogótól.
Utána autó felemel , első kerekek le, féltengelyek ki ezután a váltolajat le kell engedni különben kifolyik a féltengelyek helyén mikor lengeded.
Utána a motor előtti majd a motor mögötti tartóbakokat kikötni, kicsavarozni óvatosan csak a két szélső bakokon billegjen a motor.
Alátenni két fatuskót majd vissza leengedni . Utána megnézni mi fogja még és ha semmi ki lehet csavarozni a két szélső tartóbakot és centiméterenként lehet emelni a kocsin amíg 2 ember kotorászik a motortérben és figyeli éberen mibe akadhat a motor. Gombnyomkodásra az emelőn ilyenkor jól jön az épp ott álló barátnő is akinek csak annyit kell csinálni, hogy megnyomni az emelés gombot de aztán gyorsan el is engedni. Amikor már semmi se fogja a motort és épp elfér fel kell emelni az autót magasra.

Végülis nem a motort emeljük ki a kocsiból, hanem fordítva. Ezután gyorsan és könnyen ki lehet szerelni a láncot . Ez kb. egy 4 órás művelet 2 szerelőnek + 1-2 segítőnek motor ki-berakásal együtt. Dugattyúcserével 8 óra munka és már járt a motor.

Hétvégén átéltem mindezt. :D :D

A lényeg, hogy aki eddig csinálta a motorodat ahhoz vidd most is ne fogadj szót más szerelőknek bármit is mondanak meg csak gondod lesz belőle. Aki eddig patentul megcsinált mindent az eztán is meg fog.


« Utoljára szerkesztve: 2011.06.13 12:34:59 írta celicáSs »

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7873 Dátum: 2011.06.13 12:40:35 »
Közben találtam leírást a lánccseréhez.Szerencsére nem kell kivennünk a motort.A jelölések egyértelműek...szépen sorban le van írva, hogy mikor mit kell kivenni...Kevés hely miatt lehet szopás lesz... :wacko:

http://www.celispeed.com/forums/7th-gen-tech-info/36613-2zz-ge-1zz-fe-timing-chain-removal.html
BLACK COROLLA TS 2005

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: TS
« Válasz #7874 Dátum: 2011.06.13 17:59:47 »
Gombnyomkodásra az emelőn ilyenkor jól jön az épp ott álló barátnő is akinek csak annyit kell csinálni...
Te voltál a gombnyomkodós barátnő?  :otlet: :hmmmm:  :flowers:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)