Mellesleg a spoilereknek klasszikus értelemben a versenyautókon van a helye, ott lényeges a légellenállás javítása, illetve a leszorító erő növelése, hisz nagy sebességgel mennek egyenesben és kanyarban is. Egy utcai autóra nem is értem, hogy miért lehet kapni, pláne, ha stílusidegen az adott elem?! Biztos Ti is láttatok már olyan kocsit, amin króm (esetleg spinneres) dísztárcsa volt, meg a - sedan - csomagtartóján egy órmótlan szárny
Komolyan felfordul az ilyenektől a gyomrom.
OFF Debrecenben pár éve furikázott egy Volvo s60 T5 felspékelve igen komoly motortuninggal az amúgy sem gyenge 5hengeres motor (kovácsolt dugattyúk USA-ból, stb, a motoros Belme Józsié volt, ha jól tévedek.) Na, azon az autón is csak egy szárny volt hátul, viszont mondta a srác, hogy ez rendesen szélcsatornában lett tervezve kifejezetten az autóra. 250km/h fölött lehet is érezni a hatását. Ilyen esetben oké a szárny, de 1xx LE-höz könyörgöm, ne nevettessenek már! Max egy szolid kis légterelő, ami szinte beleolvad a kasztniba...
Bocs az OFFért, befejeztem.