Könnyített lendkerék: A lendkerék az egy energiatároló. Perdülete van ami = tömeg x szögsebesség. Ha kisebb a tömeg akkor a szögsebességet kell növelni, hogy ugyanannyi legyen a perdület mint az eredeti nagyobb tömeggel. Fele akkora tömeghez kétszer akkora szögsebesség kell.
Tehát pl. egy 10 kg-os lendkerékkel 1200-as fordulatról már el tud indulni az autó de egy 5 kg-os lendkerékhez már kb. 2000-as fordulat kell, hogy ugyanúgy induljon mint előzőleg.
Magyarán ha a tömegből elveszel, akkor a fordulatot kell növelni, hogy ugyanott legyél mint a nehezebb lendkerékkel. Az energiamegmaradás törvénye itt is érvényes természetesen, tehát a könnyebb lendkerékkel egy árva lóerőt se nyersz mert a könnyebb megpörgetést a hamarabbi lelassulással "fizeted" meg.
Annak jó ez aki szereti pörgetni a motort nagy fordulatszám tartományban, hosszabb távon autózni vele egyenletes sebességgel nehezebb mint a gyári lendkerékkel.
Fidanza flywheel : ez 8.5 font (4.5kg)a gyári TS lendkerék 19 font. (8.6 kg, 60.000 ft.) Szerintem ez túl könnyű én olyan 11-12 font körüli lendkereket vennék, ami még nem annyival könnyebb, hogy sokat kelljen forgatni. Az F1Racing flywheel az 12 lbs (5.4 kg) lásd ebayes link.