Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1551116 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8430 Dátum: 2013.02.28 14:24:28 »
Inkább maradnék a gépkönyvben előírt, hígabb olajnál.

Én meg az 4500-6400-as fordulatszám tartománynál  :devil:

Egyetlen leírásban/gépkönyvben sem láttam olyan leírást, hogy motor kopása esetén vastagabb olaj kéne bele. Pedig sztem az illesztések pl. 150.000 km után azért változnak.

u.i.: mindenki azt tölt bele, amit jónak lát.

Béke  :innocent:

„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8431 Dátum: 2013.02.28 14:29:42 »
A TS motoja és a GT-86-é között van 10 év különbség fejlesztésben, ezért nem jó példa.  :flowers:

A 60-as olajakkal kapcsolatban én meg inkább hagyatkoznék azon felhasználók véleményére, akik versenykörülmények között használják az autóikat évek óta. Ezért írtam, hogy a papír az egy dolog, aztán van a tapasztalat.  :hug:

Nem kell ennyire a papírokba merülni, azt is figyelni kell, hogy a "szakma" mit használ, mióta és miért.

A "vékony" olajak a hétköznapi használatú autókba kellenek, mint a Tied, vagy az enyém. Lizardéknak, pedig komoly tapasztalatuk van a szélsőséges használati mód által megkövetelt alkatrészek tekintetében.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:TS
« Válasz #8432 Dátum: 2013.02.28 15:17:20 »
A TS motoja és a GT-86-é között van 10 év különbség fejlesztésben, ezért nem jó példa.
Miért nem jó példa? Azóta megváltoztak a fizikatörvényei, vagy nem ugyanazt értjük sportosabb utcai használat alatt? A Ferrari 575 Maranello + 2002-ben jelent meg a piacon, mégis 5W30-as az első feltöltése.
A 60-as olajakkal kapcsolatban én meg inkább hagyatkoznék azon felhasználók véleményére, akik versenykörülmények között használják az autóikat évek óta.
60-as olajat versenykörülmények között már nagyon kevesen használnak, az élsportban, már amennyiben egyáltalán még használnak.
A "vékony" olajak a hétköznapi használatú autókba kellenek, mint a Tied, vagy az enyém.
A Tied,vagy az enyémhez hasonló autókat gond nélkül használnak "vékony" olajjal elképesztő üzemi körülmények között (nagyon sűrű olajcserével). Ismerek néhányat, ami selejtezés (értékesítés) után még normál utcai használatban több 100ekm mennek.
Egyetlen leírásban/gépkönyvben sem láttam olyan leírást, hogy motor kopása esetén vastagabb olaj kéne bele. Pedig sztem az illesztések pl. 150.000 km után azért változnak.
Amennyiben a motor kopása miatt a gyár által előírt referencia értékek már nem tarthatók vastagabbra kell váltani. Azért nem írják elő, mert aki ilyen mérést elvégez az már úgyis tudja.-)
u.i.: mindenki azt tölt bele, amit jónak lát.
Csak ne felejtse megosztani ezt az infót a következő tulajjal.
Én meg az 4500-6400-as fordulatszám tartománynál  :devil:

Majd előbb-utóbb Te is megöregszel.-)
Béke  :innocent:
:surrender: :flowers:

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8433 Dátum: 2013.02.28 15:31:58 »
Majd előbb-utóbb Te is megöregszel.-) :surrender: :flowers:
Majd töltök magamba vékonyabb olajat, mert addig úgyis fejlődik a technika....  :flowers:

De figyelj, a sok gyártó miért gyárt még 10w-60-as olajat, ha senki nem használja? (Szöveges rész elolvasandó)



ja, a hátulján is van érdekes szöveg: "Exclusive approval for BMW M-Models" és nincs kiegészítés, hogy csak a 70-es években gyártottakba  :hug:

„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8434 Dátum: 2013.02.28 15:36:43 »
 :clap: Ezért írtam azt, hogy ne csak elméletben értsen az ember a dolgokhoz, "néha" nem árt beszélgetni a Tapasztalattal rendelkezőkkel is.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:TS
« Válasz #8435 Dátum: 2013.02.28 19:47:53 »
De figyelj, a sok gyártó miért gyárt még 10w-60-as olajat, ha senki nem használja?
Mert sokan megveszik, a piac pedig olyan,hogy amit az emberek megvásárolnának arra előbb-utóbb lesz gyártókapacitás. A 10W60-as olajat sokan vásárolják, néhányan annak ellenére, hogy a gépkocsijuk motorjának olajozási rendszere nincs felkészítve ennek az olajnak a használatából adódó problémák leküzdésére.

A BMW M5 olajozási szempontból érdekes.
2002-ben 5w30 vagy 5w40-et írtak elő, 2007, 2008-ban 10W60 .at elsődlegesen (nyilván magasabb olajnyomásra méretezett rendszerrel) 2013-ban ismét 5W30 vagy 5W40 az előírás és ACEA A3. Ami még érdekesebb, hogy a gépkönyv kifejezetten felhívja a figyelmet arra, hogy a 0W30 vagy a 0W40 olaj károsodást okozhat. Figyelembevéve, hogy a hidegoldalon nyugodtan használhatunk hígabb olajat amennyiben az egyéb paraméterek jelentősen nem változnak, ezt a mondatot  úgy értelmezem, hogy a BMW szakemberei úgy vélik,hogy bizonyos körülmények között a 3,5 HTHS értéknél alacsonyabb értékkel rendelkező olajok használata az indokoltnál nagyobb mértékben károsíthatja a motort.

Összegezve,a BMW M5 bizonyos évjáratihoz a motor gyártója által elsődlegesen ajánlott a 10W60 olaj használata, másokhoz pedig nem. A Castrol abban az esetben járt volna el korrekt módon, ha az ajánlás mellett a motorkódokat,vagy az évjáratot is feltünteti.

Még egyszer hangsúlyozom a melegoldali viszkozitásban a gyártói utasítástól felfele vagy lefele hasra ütésszerűen eltérni nem lehet, ezt minden esetben vizsgálatoknak kell megelőzniük, és a káros hatások elkerülésé érdekében fokozott ellenőrzés szükséges.
Ezért írtam azt, hogy ne csak elméletben értsen az ember a dolgokhoz, "néha" nem árt beszélgetni a Tapasztalattal rendelkezőkkel is.
Ez így van. A beszélgetések, viták pedig segítenek a dolgok más szemszögből történő megismerésében.
A problémák több szempontból történő vizsgálata,a vélemények ütköztetése pedig elősegíti  a hatékonyabb megoldásokat. -)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:TS
« Válasz #8436 Dátum: 2013.02.28 19:52:28 »
Itthon tudtommal sok ferrariba Shell 5W-50 és 10W-60-at tesznek.

Én Mobil1 new life 0W-40-nel járok...motul már nagyon húzos lenne (nincs kedvezményem hozzá), ráadásul én 6000 km után lecserélem az olajat...
Gyakran pörgettem le 8200-ig a motort...élvezet akkor menni vele, üvölt és mindenki téged nézz az utcán :D

Saab 93 és 95-ösnél shell 0W-40 volt amit használtak a Polarmobilban.

Shell benzint nem javaslom a TS-hez...nekem nem jött be. Ömv maxx 95, azzal jól el van.

Agyarka-nak viszont igaza van, nagyot fejlődtek az olajak...

Viszont a ts motorja sem elavult, ahogy a subaru boxerje sem. Egyik sem friss fejlesztés (gt86 blokkja nem friss fejlesztés, ahogy váltója sem).
Mai motorok (friss fejlesztés, pl. VW tsi) már nem lesznek annyira tartósak, ki vannak könnyítve, műanyag mindenhol és túl sok lóerő, amit turbóval vagy egyéb módon hoznak ki...
Ma az euro normákra mennek rá, ami nem baj, de a tartósság az igen. Mikor egy autóra 30000 km az első olaj csere és nekem mondhatják, hogy bejáratták a gyárban...

De szerintem mindenki azt használ amit jónak lát, hiszen a saját autója :)
Én csak egy ajánlást tettem, hogy én mit használnék :)  :flowers:



E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:TS
« Válasz #8437 Dátum: 2013.02.28 20:14:49 »
Itthon tudtommal sok ferrariba Shell 5W-50 és 10W-60-at tesznek.
A dogmákon nehéz túllépni.-(

ráadásul én 6000 km után lecserélem az olajat...
  :clap:
Gyakran pörgettem le 8200-ig a motort...élvezet akkor menni vele, üvölt és mindenki téged nézz az utcán
-) Csak az a 6. ne lenne benne olyan rövid. Egy idő után fárasztó hallgatni.-)

Ma az euro normákra mennek rá, ami nem baj, de a tartósság az igen. Mikor egy autóra 30000 km az első olaj csere és nekem mondhatják, hogy bejáratták a gyárban...
Én őskövület vagyok, min. 2e km bejáratás bármilyen autónál, és 2max 3e-nél az első olajcsere.

Én csak egy ajánlást tettem, hogy én mit használnék
Teljesen korrekt ajánlás, ismeretlen előéletű és állapotú autóhoz kitűnő olaj, főleg a fenti olajcsere intervallumos kiegészítéssel és óvatos bemelegítéssel nyugodtan mondhatom a hosszú motor élettartam alapköve.
Amit én ajánlottam ott a sok ismeretlen tényező és a nem kellő odafigyelés/TMK okozhat meglepetéseket.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8438 Dátum: 2013.03.01 11:26:08 »
Még egyszer hangsúlyozom a melegoldali viszkozitásban a gyártói utasítástól felfele vagy lefele hasra ütésszerűen eltérni nem lehet, ezt minden esetben vizsgálatoknak kell megelőzniük, és a káros hatások elkerülésé érdekében fokozott ellenőrzés szükséges. Ez így van. A beszélgetések, viták pedig segítenek a dolgok más szemszögből történő megismerésében.
A problémák több szempontból történő vizsgálata,a vélemények ütköztetése pedig elősegíti  a hatékonyabb megoldásokat. -)

Fokozott ellenőrzés nálam kimerült abban, hogy a betöltőnyílásba helyezem a csövet és meggyőződök róla, hogy valóban minden csepp bele is ment-e a motorba.

Én akkor most tartósan károsítom a motorom? Mondom 80.000 km-el vettem, 140.000 km van benne és 10W-60 olajjal van kenegetve. Nem akarok én itt fényezni semmit, de ha rossz olajat használok és ennyi "versenykm" kibírt ez az elavult konstrukciós motor (ami mellesleg az új yarisokban is tovább él), akkor a Toyotánál nagyon tudnak valamit...
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:TS
« Válasz #8439 Dátum: 2013.03.01 11:28:29 »
Az tuti. Kolleganő olajzabálós vvt-ije legalább 8-szor volt már totál olaj nélkül (belement a 4 liter bőven) és még mindig megy.  :devil: :D :lol:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8440 Dátum: 2013.03.01 11:32:25 »
Fokozott ellenőrzés nálam kimerült abban, hogy a betöltőnyílásba helyezem a csövet és meggyőződök róla, hogy valóban minden csepp bele is ment-e a motorba.

Én akkor most tartósan károsítom a motorom? Mondom 80.000 km-el vettem, 140.000 km van benne és 10W-60 olajjal van kenegetve. Nem akarok én itt fényezni semmit, de ha rossz olajat használok és ennyi "versenykm" kibírt ez az elavult konstrukciós motor (ami mellesleg az új yarisokban is tovább él), akkor a Toyotánál nagyon tudnak valamit...
És pont a Te használatod a tökéletes példa, miért jó az az olaj.  :yes: Agyarka, valószínűleg nem ismeri. Te egy 30-as olajat az első 10km-en füstté főznéd...  :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8441 Dátum: 2013.03.01 11:39:13 »
Te egy 30-as olajat az első 10km-en füstté főznéd...  :lol:

De hát Bepi, az való bele, nem érted?!  :flowers:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8442 Dátum: 2013.03.01 11:46:19 »
De hát Bepi, az való bele, nem érted?!  :flowers:
:) Hétköznapi használatra igen. De most néztem meg kb 100-adjára a CelicaTS elleni viedódat.  :lol: Hát az hol 7köznapi használat?!  :D (Max Neked...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:TS
« Válasz #8443 Dátum: 2013.03.01 22:49:29 »
Az tuti. Kolleganő olajzabálós vvt-ije legalább 8-szor volt már totál olaj nélkül (belement a 4 liter bőven) és még mindig megy.  :devil: :D :lol:

Azért elég butus lehet a csajszi. Az ok, hogy a blokk rég cserés, de a katalizátor is, a lambda is tuti halott már ennyi elégetett olaj okán, illetve szerintem a vezérlés sem örült éppen ennek az olajsáros szárazfürdőnek.
A helyreállítás költségét pedig már betöltötte az olajbeöntő nyíláson, ellenben legalább a kár összegét is sikerült már megnövelni.

Illetve miért nem vett egy 2005 utáni gyártású 1.4-es mocit bontottan mondjuk egy kilóért?
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

Ákos110

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:TS
« Válasz #8444 Dátum: 2013.03.02 14:06:00 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.8_ts_192le_51.500km_makulatlan-6642730

Sziasztok! még teljesen új vagyok itt a fórumon, viszont erősen szemegetek a TS Corollákkal, és gondoltam Ti segíthettek nekem! Sokat nem tudok a típusról, viszont érdekelne, hogy a fent belinkelt Corolláról tud-e valaki valamit, mert, ha minden szuper, komolyan érdekelne, viszont nem szeretnék zsákbamacskát venni! Bocsi, ha már volt kérdés, csak sűrgös lenne, ezért sem "akartam"visszaolvasni ::) köszi előre is a választ!

Magamnak megválaszolva, hát, csalódás az autó! Pedig képeken ígéretesnek tűnik, csak, hogy szvsz ennek az autónak nem volt gazdája!

 1. Ugyebár makulátlan állapotban van meghirdetve, hát csak a hátsó lökhárítón volt vagy 6 db nagyobb méretű horzsolás, mélyebb"seb", elöl szintén hasonló a helyzet, hölgy tulajdonos állítólag, de el is hiszem, sajnos abból is a rosszabb fajtából, mert parkolni vagy nem tudott, vagy mindig szerencsétlen volt, és más húzta meg... Aztán jobb oldala tuti sérült volt, 250 körüli mikronnal a jobboldali ajtón, ill. az ajtó előtti rész. Motorháztetőn apróbb, de a makulátlantól szintén távol álló horpadás(ok?) Elég trágya módon lett visszahelyezve az első lökhárító is, lötyög, és nagyon könnyen le lehet szedni, ráadásul elég nagy hézagok is vannak miatta, lásd képen is! Borulva nem volt, teteje gyári kb. 70-80 mikron, apróbb karcokról nem is beszélek,mert egy 8 éves kocsinál előfordulhat, ugyanúgy, ahogy az ajtó oldalán is a szinte 0-ra lekopó(35-40cm hosszan) festék, ami ronda na, ha van gazdája, akkor ezek sokkal ritkábban, vagy abszolút elő nem forduló "sérülések", szerintem...

2. Belseje, úgy ahogy rendben, bár egy alapos belső tisztítás ráférne, állítólag gyerek szállításra volt volt használva az autó, hát nem tudom 3 ajtós erre a legpraktikusabb-e...Motor tér poros, de jó értelemben, olajfolyást nem láttam sehol, igaz nem is vagyok szakértő ebben, mit hol nézzek:S Kipufogóból szép párlat jött ki, füstöt stb oda nem illő színt nem láttam, igaz, hideg motornál nem is szabad annyira túráztatni, alapjárat meg nem mérvadó teljesen. Motorvédő burkolatot nyest megrágta elég rendesen, ez sem jó ómen szerintem.

3. Téli gumik vannak rajta, Dot szám alapján 2009es gumik, szerintem jó állapotban, csomagtartóban 2005ös pótkerék figyelt. Kérdésem arra, hogy az eredeti nyári gumikkal miújság, válasz: le lett cserélve, teljes garnitúra, csak a bökkenő, hogy 51500kmnél már új garnitúra nyári kerekek kellenek, úgy, hogy télen téli kerekekkel megy...

3. Ami a legjobban bosszantott, kipróbálás előtt kellett mondanom egy árat. Bizományis autó, tulaj ragaszkodott a fix 1,99es árhoz...Kicsit megdöbbentett, hogy ekkora önbizalom van ilyen "makulátlan" külsőre, de jó mondom, ha ez a feltétele, akkor bemondom, hogy okés, akkor legyen. Bár nem értem milyen jogon mondjak árak, ah ki sem próbálhatom????? Mindegy baj nem származhat belőle legyen. Jött a kereskedő kiállt a kocsival, beültem elindultam. Na és most jött a legszebb az egészben... Ugye hideg motor, nem nyüstölöm, finoman gyorsítok olyannyira, hogy észre sem vettem, hogy a kuplung az akkorát csúszik, amivel még életemben nem találkoztam! Ugye motor bemelegedett, mondom akkor megnézzük a legendás VVTL-i technikát, aha, csak éppen , ahogy 10-15 százaléknál lejjebb nyomtam a pedált, mintha üresen túráztatnám a kocsit, 0 gyorsulás, motor felbőg stb.. ismeritek biztos, legalábbis láttatok már ilyen, és nem gondolom, hogy szériahiba...Na ennyit a gyorsulásról, menjünk akkor vissza a kereskedésbe. Nepper barátunk is kipróbálta, hátha csak én vagyok béna, érdekes mód nála is ez volt...Ugye telefon a tulajnak, ő nem tud semmit neki még jó volt mikor beadta....
Ígéretet kaptam, hogy hétfőn meg lesz csinálva a kuplung 125e forintos tétel...Bravó mondom, és volt pofájuk 1 fillért nem engedni...

Ergo hazafelé autókázva több kérdés is tisztázatlan maradt, ill gyanút ébresztett:

1. Valós-e a kilométer-óra állása? Több okból is megkérdőjelezem: 51500kmnél GYÁRI kuplung, hogy tud ennyire gallyra menni, ha az ígért új kuplunggal a barátunk tudomása szerint el tudok menni 150-200e-t, ha jól használom?Szőnyeg valóban fel van gyűrve teljesen szinte, de ettől még ki tudtam nyomni a kuplungot, ergo ettől nem mehetett tönkre, vagy ha mégis, akkor mióta van ott a szőnyeg? Ebből következik számomra,hogy ennyire sz..ak a kocsira! Vagy akkor kérdezem én,mennyire kell sz.r módon bánni szerencsétlen autóval, hogy 51500kmnél ekkora baja legyen?( vagy nem ennyi van benne) Továbbá a kerekek előélete sem tisztázott, ill. a hirdetésben szereplő, szervízkönyvel bizonyított km óra állás is érdekes, mivel az utolsó pecsét 2007. 07. 19, 32e km-nél! 2007-2013ig pedig semmi, és 19e km? Optimista vagyok, de ennyire nem:)

2. Ha a tulajdonos felesége, így bánt a kocsival, tegyük fel tényleg ennyi van benne, akkor milyen további rejtett hibák lehetnek még, amiről a tulaj sem tud?

3. Hibás kuplunggal miért adnak be autót bizományiba, ki az aki egyből bizalmat szavazna a kocsinak, ha meg mégis tudja, hogy sz.r, akkor mire föl a nagy mellény, hogy nem engedek az árból, amikor ez a legdrágább FL-es TS most a HaHu-n? Valószínűleg én vagyok 1 hónap alatt az első, aki kipróbálta, mivel akkor most nem lett vna szar a kuplung, vagy a tulaj tudott róla, úgy adta be(de azt mondja nála jó volt, ki tudja, még akkor miket titkolnak el)

4. 19e km nincs dokumentálva, sem bizonyítva a szervízről, ilyen pörgős motornál ez elég komoly hátrány, és abból kiindulva, ahogy bántak szegény kocsival, szerintem az olajcsere periódusa, ill. minősége is hagyhat kívánni valót maga után... Én lemondtam róla, pedig nagy várakozás előzte meg a megtekintést!

Számomra sok a kérdőjel, és bizonytalanság, ha a kuplungot meg is csinálják, akkor is a műszaki is érdekes téma, mivel még nincs kész 2015ig, viszont így van hirdetve, de persze ez is  a kuplunggal együtt elkészül? akkor könyörgöm, miért hirdeti meg????? És még ő volt megsértve, mikor kötekedtem, és mártírkodott, hogy ő is csak egy hülye kereskedő persze, hogy bizalmatlan vele mindenki, meg hogy gyanakvó...meg unja már, ja... Mi vásárlók meg azt, hogy át akarnak mindig b...ni a magadfajták, mondtam magamban... Lehet én vagyok túl komplikált , de sok dolog abszolút nem fedte a valóságot, hogyan legyen akkor bizalmam bennük, ill. ebben a szegény kocsiba? Szóval aki ért hozzá nézze meg, de 1,99ért tuti nem venném meg, talán 1,5ért ezek után!