Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1548996 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:TS
« Válasz #8415 Dátum: 2013.02.27 19:39:36 »
Ha a pedál alá kerül akkor nem tudod kinyomni a kuplungot rendesen... A gyári szőnyeg legalább 3-4mm vastag ott. Eléggé szinkrongyűrű kínzás.
És a gyári szőnyeget nem rúgod csak úgy előre, mert tele van az alja kis tüskékkel, ami belekapaszkodik a kárpitba... Ergo nem kiszállásnál rúgták előre...
Persze lehet csak kitakarították, és visszahányták a szőnyeget a fotózásra, de ha nem az gáz lehet... :hmmmm:
Szerintem csak simán rosszul tették vissza. Látszik, hogy fel van gyűrődve, kizárt, hogy a vezető ezt nem venné észre. Ezért nem is tartom valószínűnek, hogy tartósan így állt a szőnyeg. Most megnéztem az enyémet: a "lábtartó" nem is engedi, hogy a pedál alá kerüljön a GYÁRI gumiszőnyeg, bár az is igaz, hogy a TS-nek nem ugyanilyen a pedálja.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8416 Dátum: 2013.02.27 20:51:12 »
Utána próbáltam nézni, hogy a 2ZZ-GE milyen olajat szeret, de konkrétan személyes tapasztalatok érdekelnek, hogy Ti mit használtok, és mire esküsztök:) Mondjuk a Hondások is szinte mindegyik másra esküdnek, de azért a többség dönt...:)
Attól függ, mennyire fogod űzni:
Ha simán, napi használatban, 1-2x odalépsz neki, akkor a gyári ajánlású 5W-30 kell, de, ha pályanapokra is kimész vele, illetve rendszeresen elgurul a gyógyszer, akkor 5W-40. Lényeg, hogy mindkettőből csúcskategóriás olajat használj és akkor nem lesz baj.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

jo-ce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:TS
« Válasz #8417 Dátum: 2013.02.27 21:27:49 »
Utána próbáltam nézni, hogy a 2ZZ-GE milyen olajat szeret, de konkrétan személyes tapasztalatok érdekelnek, hogy Ti mit használtok, és mire esküsztök:) Mondjuk a Hondások is szinte mindegyik másra esküdnek, de azért a többség dönt...:)

Könyve a 5W30at írja elő, de saját tapasztalatból és nálnuk a szerelők is az 5W40es-re voksolnak. Mióta nálam van a kocsim 5W40es van benne, mostanában Motul X-Cess 8100 teljesen jó, nem eszi, szép hangja van, ráadásul 12e 5 liter belőle, ami elég baráti.Ha normál használatban van a kocsi csak párszor mész magas fordulaton(amit úgyse fogsz tudni megállni :lol:) akkor teljesen jó gyakorlatilag bármilyen normális nevű 5W40es olaj ;)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:TS
« Válasz #8418 Dátum: 2013.02.27 21:58:15 »
Az 5W-30-as nem elég magas hőtűrésű...gépkönyv nagy igénybevételre nem javasolja, pl. pályázás.
De átlagos használatra jó minőségű 5W-30.
Nagyon sokan 0W-40-et használnak (én is). Vagy aki pályázik, az még vékonyabbat...
Ez a motor van a celica TS-ekeben is...
Benzinre a prémiumokra esküszöm, mert magas a kompresszió viszony.

Lehet páran megköveznek, de 5W-40-et nem javaslom, mert nem teljesen szintetikus olaj.
Ez a motort nagy vonalakban inkább, egy motorkerékpár és egy autómotor kereszteződésének lehet tekinteni.
Ez egy komplett alumínium motor, amit a Yamaha gyárt.
8200 rpm-ig lehet pörgetni.
Nem sima vvt-i, hanem vvt-li.
Nem olajzabálosak...és elég sok kilométerig gond nélkül mennek. Gond a váltóval vagy kuplunggal lehet, de ez minden nagy teljesítményű autónál gond...még mindig olcsóbb, mint egy dízel kettős tömegű lendkereke, vagy audi tiptronic váltója :)

Szerintem várd ki míg felkerül egy szimpatikus...

A gumiszőnyeg gyári (de nem ezzel jön ki), de nincs méretre szabva...én is mikor rendeltem, nem stimmelt a lábtartónál.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

jo-ce

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re:TS
« Válasz #8419 Dátum: 2013.02.27 22:21:23 »
Az 5W-30-as nem elég magas hőtűrésű...gépkönyv nagy igénybevételre nem javasolja, pl. pályázás.
De átlagos használatra jó minőségű 5W-30.
Nagyon sokan 0W-40-et használnak (én is). Vagy aki pályázik, az még vékonyabbat...
Ez a motor van a celica TS-ekeben is...
Benzinre a prémiumokra esküszöm, mert magas a kompresszió viszony.

Lehet páran megköveznek, de 5W-40-et nem javaslom, mert nem teljesen szintetikus olaj.
Ez a motort nagy vonalakban inkább, egy motorkerékpár és egy autómotor kereszteződésének lehet tekinteni.
Ez egy komplett alumínium motor, amit a Yamaha gyárt.
8200 rpm-ig lehet pörgetni.
Nem sima vvt-i, hanem vvt-li.
Nem olajzabálosak...és elég sok kilométerig gond nélkül mennek. Gond a váltóval vagy kuplunggal lehet, de ez minden nagy teljesítményű autónál gond...még mindig olcsóbb, mint egy dízel kettős tömegű lendkereke, vagy audi tiptronic váltója :)

Szerintem várd ki míg felkerül egy szimpatikus...

A gumiszőnyeg gyári (de nem ezzel jön ki), de nincs méretre szabva...én is mikor rendeltem, nem stimmelt a lábtartónál.

Hű akkor átcsesztek az olajgyártók, a dobozra 5W40nél mindig az van írva full syntetic  [rohog]
Egyébként a jobb benzint tényleg szeretik ezek, pl. az OMV maxxmotion 95 különösen bejön neki.

Ákos110

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:TS
« Válasz #8420 Dátum: 2013.02.27 23:41:48 »
Köszi az infókat, az a baj,h sokat nem tudok várni, mivel napi szinten kellene a kocsi:-) shell v-power hogy ízlik neki? Meg  jól tudom,  h  láncos  a vezérlés? : ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:TS
« Válasz #8421 Dátum: 2013.02.28 02:48:00 »
Elég messze állnak egymástól a nézeteink.
Üzem meleg állapotban 40 es olaj használatával magasabb fordulaton kisebb áramlási sebesség érhető el, mint a hígabb 30-assal. Kisebb áramlási sebesség = kevésbé hatékony kenés, kevésbé hatékony hőelvonás, magasabb motorolaj hőm. és igénybevétel.
A vastag olaj ráadásul növeli a motor belső ellenállását és csökkenti a teljesítményét.

Hőtűrésben manapság már más a helyzet mint régebben, a hígabb olajok is meglepő értékekkel rendelkeznek:
Mobil1 0W40 (nagyon jó fullszint olaj) forráspontja 230C.
Mobil1 ESP                           258C
Motul 5W30 Eco Clean         232C   (X clean+ 242C minősítései miatt nem jó, csak a pl. kedvéért)
Elf Evo. SXR   5W30             236C
Sustina 5W30                      238C
LM TT 4300  5W30               238C
Total  ECS 5W30                  234C

LM Synthoil Longtime 0W30 234C

Eneos Premium Ultra  0W20  230C
Fush Titan G1              0W20 238C
Motul Eco Lite              0W20 238C

A nem szintetikus olajnak egyetlen jó tulajdonsága van a szintetikussal szemben: olcsóbb.

Az olaj fogyása nagyban függ a párolgási veszteségtől amit sajnos kevés gyártó ad meg. Erre a motorra is igaz, ami a többire is, hogy fokozott igénybevétel esetén sűrűbb olajcsere.

A Sustina 5W30 hidegindítás és fogyasztás szempontjából is jobb választás az M1 ESP-nél.




           
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.28 02:51:04 írta Agyarka »

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8422 Dátum: 2013.02.28 08:44:27 »
Csak a 30-as nagyobb terhelésnél elég a p..sába, utána meg szaladgálhat gyorsabban...
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8423 Dátum: 2013.02.28 08:44:45 »
Yautja-val értek egyet. Ez nem egy egyszerű vvt-i, ez egy extra magas fordulatszámot is bejárni képes sportmotor. Ide nem a vékony olaj kell, hanem egy minőségi 0W-40. Ez a legjobb megoldás.

Az, hogy az olajnak mennyi a forráspontja, nem számít, mert az ember nem fogja hagyni, hogy azt valaha is elérje a kocsijában az olaj.  :excl: Ott az OBD, meg mindenkinek van okostelefonja...  :clap:
Egy olyan ember, aki a TS-t, illetve annak kvalitását rendesen ki is használja (lásd. szuti exCorija, vagy Áronét), az nem rak bele 30-as meleg oldallal rendelkező olajat.
A TS-hez vásárlandó olaj kiválasztásánál hadd ne legyen már szempont a fogyasztás... ez a motor nem arról szól.
A 0W-40 Mobil1 minden szempont szerint teljesíti azokat az elvárásokat, ami ennél a motornál Igazán számítanak: hidegen is gyorsan felépül az olajnyomás, mert kellően folyós, melegen is bőven rendelkezik tartalékokkal az üzembiztos működéshez és full szintetikus.

ÉN személy szerint egyszer sem(!) merném elforgatni 8200-ig a 0W-20-szal, vagy 30-as meleg oldallal rendelkező olajjal feltöltött TS motort. Túl vékony, ahogy Yautja is mondja, nem elegendő a hőtűrése az ilyen viszkozitású olajoknak.

Az, hogy a papíron mi van, egy dolog. Az, pedig, hogy a motornak mi jó, egy másik...  :yes: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8424 Dátum: 2013.02.28 08:47:54 »
pályára amúgy 60-as melegoldalit használunk, (csak súgok) Ároné és az enyém sem szokott panaszkodni
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:TS
« Válasz #8425 Dátum: 2013.02.28 08:50:41 »
pályára amúgy 60-as melegoldalit használunk, (csak súgok) Ároné és az enyém sem szokott panaszkodni
:surrender: Pardon...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8426 Dátum: 2013.02.28 08:58:17 »
Nekem Castrol 10W-60 van a yarisban. Más topikban sokat lehet olvasgatni, hogy vékony olajat használnak és bár nem értik miért de az első 1-2 másodpercben csörög a motor :) Nekem most is ez van benne, mert bár 6000 km-enként vagy szezononként cserélem, tavaly nem volt meg "versenykm-ben". 80.000 km-el vettem az autót, most 140.000 km van benne, túlnyomó részben verseny km és bárkinek meg merek mutatni egy hidegindítást. A teljesen szintetikus verseny olajoknál 230-235 °C fok körül teljesít leghatékonyabban az olaj és 250 °C fok körül már megégnek. Mindenki töltögessen olyan olajat, amit jónak lát. Papírról csak annyit, hogy egy off 307 pugnak on 30.000 km olajcsere intervalluma van.  :devil:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re:TS
« Válasz #8427 Dátum: 2013.02.28 12:58:07 »
"A teljesen szintetikus verseny olajoknál 230-235 °C fok körül teljesít "

akarod mondani 100-125 fok igaz? :-) 130 fok felett mar necces.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re:TS
« Válasz #8428 Dátum: 2013.02.28 13:10:07 »
úgy, csak beragadt az 1-es, a többi szám stimmel  ::) , tehát 130-135 °C fok körül teljesít leghatékonyabban az olaj és 150 °C fok körül már megégnek (Én így tudom, így használom).

Köszi

« Utoljára szerkesztve: 2013.02.28 13:13:53 írta Lizard »
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:TS
« Válasz #8429 Dátum: 2013.02.28 14:19:32 »
A TS-hez vásárlandó olaj kiválasztásánál hadd ne legyen már szempont a fogyasztás... ez a motor nem arról szól.
A vastagabb olaj használata miatti teljesítmény csökkenés viszont szempont.
ÉN személy szerint egyszer sem(!) merném elforgatni 8200-ig a 0W-20-szal,
Mérés nélkül én sem,ezért csak az olajok fejlődésének példájaként hoztam fel. Amennyiben az olajnyomás értéke a gyárilag megfelelő gond nélkül. A 30-ast meg aztán főleg,mert azzal biztosan kell hoznia a gyári által előírt értékeket. A kifejezetten papás Ferrari 575 Maranello-ban is gyárilag 5W30 van, de új korában a 0W20 is megfelelő. Vehetünk egy kicsit újabb konstrukciót a GT86-ot ahol 0W20 az előírt olaj.  Szegény mérnökök, mára biztosan elfelejtették a tuti receptet amit elődeik alkottak: magas fordulathoz a legjobb a 60-as olaj! Vagy talán mégsem?
Az, hogy a papíron mi van, egy dolog.
Igen, de nem mindegy,hogy milyen papíron és mit állítanak.
Elég súlyos következményei lehetnek annak,amennyiben pl.a Toyota nem a megfelelő viszkozitású olajat írná akár a TS-be vagy a GT86-ba,illetve bármelyik motorjába.
Az olajgyártók által az MSDS-ben állított értékek is hitelesnek tekinthetők, ahogy a PDS-ben lévő számszerűsített adatok is  többé-kevésbé egybevágnak az MSDS értékeivel.
Az olajcsere periódusra intenzív használat esetén a gk. gyártók is rövidebb periódust szabnak meg.

Egy elírás nálam is történt a korábban felsorolt értékek a lobbanáspontra vonatkoztak.
A Castrol 10W40-nél utóbbi 203C.
100C viszkozitása 22.7, M1 0W40 13,5, ESP 12,Sustina 10,3. Melyiket könnyebb szivattyúzni 130C-on? És melyiknél fog előbb nyitni a megkerülőszelep a túl magas nyomás miatt? Melyiknél lesz a motor teljesítménye a legnagyobb?

10W60-használatához speciális olajozó rendszerre van szükség. Ami lehet, hogy van a TS-ben, de erről a gépkönyv nem ír semmit. Inkább maradnék a gépkönyvben előírt, hígabb olajnál.