Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1552626 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7290 Dátum: 2010.10.06 15:55:29 »
VVTL-i (Variable Valve Timing and Lift intelligent system).
:nono:


Variable Valve Timing and Lift with intelligence (VVTL-i)

Based on the VVT-i system, the VVTL-i system has adopted a cam changeover mechanism that varies the amount of lift of the intake and exhaust valves while the engine is operating at high speeds. In addition to achieving higher engine speeds and higher outputs, this system enables the valve timing to be optimally set, resulting in improved fuel economy. When the engine is operating in the low- to mid-speed range, the low- and medium-speed cams of the camshafts operate to move the two valves via the rocker arms. Then, when the engine is operating in the high-speed range, the signals from the sensors cause the engine's control module (ECM) to change the hydraulic passage of the oil control valve (for the variable valve lift), thus changing to the operation of the high-speed cams. Now the lift of the intake and exhaust valves increases, allowing the introduction of a greater volume of air-fuel mixture, as well as the discharge of a greater volume of exhaust gases. As a result, the engine operates at higher speeds and higher outputs when the engine is under more strain.

Conclusion: A Wikipedia és a hasonlóak megbízhatatlanok. A gyártó honlapja a hiteles forrás.

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7291 Dátum: 2010.10.06 16:12:58 »
Szuti!

Ha jól értettem, amit olvastam (google), akkor a lift valahogy úgy működik, hogy amint megvan az a bizonyos fordulat (6200), az ECU kapcsolja és irányítja a vezérlésváltást (valami olajnyomáskapcsolóról írtak, amit kapcsol az elektronika, ami megemeli a szelepeket vagy valami ilyesmi).
Ezek alapján: nem lehet "átverni" a computert, vagy, átprogramozni, hogy alacsonyabb fordulaton váltson? Mit tudsz erről?
(Előre kérem, hogy ha lehet, akkor akinek nincs érdemi válasza, vagy úgy gondolja, hogy "ezt mindenki tudja" , vagy ez "mekkora buta kérdés", az inkább ne válaszoljon semmit. Elképzelhető, hogy buta a kérdés, engem viszont érdekel, hogy hogy működik ez az egész, és ennél többet nem sikerült a netről megtudnom. Köszönöm.)
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7292 Dátum: 2010.10.06 16:25:56 »
Ez engem is érdekel, de szerintem nem nagyon lehetséges. Akkor mindenki alapjárat fölé rakná picivel, nem? :) A fogyasztás viszont biztos, hogy drasztikusan nőne és a CO sem lenne valami zöldbarát. Arra, hogy technikailag kivitelezhető-e viszont én is kiváncsi vagyok!

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7293 Dátum: 2010.10.06 16:29:27 »
Nem egészen, mert azt írják, hogy lift fölött pont hogy tökéletesebb az égés a beáramló többlet levegő miatt. Úgyhogy elvileg lift felett még jobbak is az emissziós értékek.
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7294 Dátum: 2010.10.06 16:33:51 »
A fogyasztás nyilván jelentősen megnövekedne, de mondjuk utcán el lehet járni vígan mondjuk kb. 5500-ig, főleg a hatsebességes váltó miatt is... Az viszont nem lenne hátrány, ha már kb. itt indulna a lift... Ha jól tudom a Honda VTec hasonlóan működik, és ott talán pont ennél az értéknél van váltás, viszont azt nem tudom, hogy mi a maximum fordulat a tiltásig.
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7296 Dátum: 2010.10.06 21:26:47 »
http://www.lotustalk.com/forums/f307/article-turbo-magazine-vtec-vs-vvtl-i-june-01-a-37414/

Azt hiszem talán néhány dolgot megértettem, de én úgy tudom, hogy a Type R 2.0 literes 200 lóval, és akkor ez a cikk nem arról szól.
És úgy látom, hogy arra nincs benne válasz, hogy lehet-e manipulálni a TS-en lift-váltás vezérlését.
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7297 Dátum: 2010.10.06 21:37:30 »
Bocsánat, kicsit félreérthető volt. Úgy értettem, hogy eredetileg a 2.0 literes Vtec Honda motorra gondoltam, amikor a kérdést felvetettem.
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: TS
« Válasz #7298 Dátum: 2010.10.06 23:19:37 »
És úgy látom, hogy arra nincs benne válasz, hogy lehet-e manipulálni a TS-en lift-váltás vezérlését.

Pedig lehet. Nem tul olcso. Camcon es Nolat lift controller egyutt. Meg programozas.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7299 Dátum: 2010.10.06 23:33:34 »
És úgy látom, hogy arra nincs benne válasz, hogy lehet-e manipulálni a TS-en lift-váltás vezérlését.

Pedig lehet. Nem tul olcso. Camcon es Nolat lift controller egyutt. Meg programozas.

Mit jelent a "nem túl olcsó" ? Bármi káros hatása lehet a kocsira?
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: TS
« Válasz #7300 Dátum: 2010.10.06 23:45:41 »
És úgy látom, hogy arra nincs benne válasz, hogy lehet-e manipulálni a TS-en lift-váltás vezérlését.

Pedig lehet. Nem tul olcso. Camcon es Nolat lift controller egyutt. Meg programozas.

Mit jelent a "nem túl olcsó" ? Bármi káros hatása lehet a kocsira?
Ha jól láttam 600 dollár ~ talán 120.000 ft, ha jót néztem.
Többit ne tőlem :D
Józsi vagyok :-)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7301 Dátum: 2010.10.07 06:45:31 »
Nem lesz olyan erős a váltás mint ahogy most van 6200-nál.Nekem a kompresszor miatt most 4800-nál van és egészen más kicsist finomabb.

Vakator

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 643
Re: TS
« Válasz #7302 Dátum: 2010.10.07 09:58:25 »
Nem-nem, akkor felejtős... Az kell, pont ilyen erősen! :) De azért jó tudni, hogy lehetséges.
"Nincs ez elrontva..., csak másra lesz jó."

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: TS
« Válasz #7303 Dátum: 2010.10.07 19:20:52 »
Sziasztok!

Egy kérdés...

DOT 3-as fékolajam van az autóban, Januári :)
Szeretném lecserélni így a ring előtt, átnézni a fékemet...
Megéri-e Ferodo DOT 5.1-es fékolajjal feltöltenem a rendszert, ha igen, akkor miért?
Esetleg jó áron tudtok mondani helyet, ahol megtudom venni?

Üdv: Józsi
Józsi vagyok :-)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: TS
« Válasz #7304 Dátum: 2010.10.07 19:23:51 »
3-ról mindenképp válts 4-re vagy 5.1-re.