OK Tutinet, akkor remélem szent a béke!
A Celica amúgy valóban egy lenyûgözõ autó a maga nemében. Annyira eltalálták, hogy a mai napig az újabb kiadású sportkocsiktól is sokkal jobban tetszik a formája. Mind a régi, mind az új. Talán formára csak csak az új RX8-as tud mellé jönni a szememben. (Na jó, persze ha nem kell elrugaszkodni a földtõl..., ki tud egy Aston Martint megfizetni...(árát+fogyasztását :kacsint: ))
Totalcar, népítélet -> nem kell szentírásnak venni szerintem; jó kiindulópont az összesített átlag (csillagok száma), de van benne jópár elfogult vélemény, direkt lehúzás, mint minden hasonló helyen. Ezért szerintem többet mond egy átlag, mint egy-egy egyedi bírálat (kellõ számú hozzászólás esetén).
fúrt-mart: ha már nem sokan válaszoltak, akkor én most megteszem ezt jobb kezem nyújtásaként (felvállalva hogy esetleg a történtek után nem is adsz a véleményemre). Tényleg véleményként írom, ne vedd "kioktatásnak".
Ha úgy vesszük a TS-re is elég a sima tárcsa egy jó betéttel. A gyári betét Magyarországon sajnos nem a legjobb. A jobb fék szükségességét egy Corollán a normálistól eltérõ használat teheti szükségessé. Ha lámpától lámpáig felmész 140-re és vissza nullára (akár többször is), akkor nyilván a normál fék el fog melegedni. Ezt kiküszöbölendõ elkellhet egy hõtûrõbb betét + jobb hõelvezetõ tárcsa, ami mondjuk belsõ hûtésû, fúrt, mart, hogy a puhább betét porát minél jobban kivesse a fékezõ felületrõl. Ha gyakran szükséges akkor érdemes befektetni jobb fékre, de mindezek mellett szép kis kompromisszumokat kell átgondolni:
- a jobb betét drágább
- a betét ha magas hõfokon jól fog, akkor alacsony hõfokon nem annyira (gondolj bele hányszor forrósodott át tárcsád eddig, amikor jobb lett volna az ilyen betét)
- amelyik betét alacsony és magas hõfokon is jó, az még drágább
- ha elfogadható árú a betét és "jól fog", akkor az jellemzõen puha, így hamarabb kopik, tehát még drágább
- ha fúrt vagy mart a tárcsa, akkor a betétet még jobban "darálja", még hamarabb kopik
Tovább nem írom hogy: nagyobb tárcsa->nagyobb kerék, több dugattyú->drágább caliper, mert az már messze nem a mi kategóriánk.
Budapesten ha felrak az ember egy Corollára egy fúrt-mart tárcsát szuper betétekkel a 4 kerékre, akkor többször fog leizzadni attól hogy "már megint majdnem belémjöttek hátulról", mint ahányszor megnyugodni hogy "na most se melegedett el". Sajna bizonyos szinten alkalmazkodni kell a környezethez is. A Mazdámon jobb volt a fék mint a TS-en, és ha hiszitek ha nem, ez annyit jelentett simán, hogy a fékezési stílust hozzá kellett igazítani itt a városban.
Persze nem bánnám ha gyárilag olyan fék lenne a TS-en ami 3-4 0-140-0 után sem nyúlna el...
toronymerevítõ: megintcsak akkor jön elõ az elõnye, ha használod a kocsit rendesen kiváltképp kanyarban. Viszont a Corolla felépítése olyan, hogy egy ültetés nagyságrendekkel közelebb hoz téged a jó stabilitáshoz, mint a toronymerevítõk. Na persze Bp-en az ültetés is extrém sport....
Egyszóval lehet beleölni a pénzt, de azt csak saját magunk szórakoztatására érdemes. Egyéb esetben jobban megéri a pénzt félretenni, és hamarosan kijön belõle az eggyel nagyobb modell, ami alapból erõsebb.