Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1551662 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
TS
« Válasz #105 Dátum: 2006.03.04 20:05:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "Szeke"
mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...

Na igen, csak hogy ahogy Lymphater is írja, a lóerő ill. a súly lóerő arány inkább mérvadó. Mert mit mutat az, hogy 80-120-ra 5-ben hogyan gyorsul? Semmit. A nagyobb nyomaték miatt a dízel jobban fog gyorsulni 6.-ban, de azért én ugye visszakapcsolhatok ilyenkor 3-asba?


Ha te visszakapcsolsz 3-asba , azzal értelmetlenné válik az összehasonlítás , pontosabban akkor x kmh-ról y kmh-ra elérhető maximális gyorsulásról lesz szó , nem pedig rugalmasságról . Rugalmasságot összevetni azonos sebességfokozatban és azonos sebességtartományban lehet (mint pl. az általad említett 80-120 ötösben) . Nekem például nagyon is sokat mutat ez az adat , ugyanis számomra az a jó autó , ami jól húz visszakapcsolás nélkül is . Nagyon nem szívesen kapcsolok vissza , mert a vele járó pörgetést mind anyagi , mind kíméleti okokból igyekszem elkerülni , ha lehet . Úgyhogy számomra nagyon is fontos adat az , hogy két autó közül melyik húz jobban 60-ról 100-ra négyesben , vagy 80-ról 120-ra ötösben (és az Ave dízel , a 150 lovas is , sőt megkockáztatom hogy a 116 lovas is , ebben jobb , mint a TS Corolla , mert annak a kihegyezett , pörgős szívó benzines motorja ilyen fordulaton még nem nagyon ébredezik) .

Summa summarum : vezetési stílus kérdése , hogy kinek melyik adat mond többet , melyik képesség fontosabb .

Hát igen, ha én gyorsulni akarok, akkor visszakapcsolok, mint ahogy feltehetően a dízel is jobban gyorsul 4.-ben mint 6.-ban. És ha gyorsulni akarok, akkor nem azon tűnődök, hogy ez mennyit is árt az autónak (valószínüleg semennyit, mert egy pörgős motor), legfeljebb a pénztárcámnak fáj jobban. Ha viszont kíméleti okokat helyezek előtérbe, akkor  már nem akarok gyorsulni, igy az összehasonlítás valóban értelmetlen.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #106 Dátum: 2006.03.04 20:08:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Lymphater"
2, Az autót a KERÉKEN leadott lóerő vagy nyomaték gyorsítja.
3, Az autókról megadott lóerő vagy nyomaték adat a FŐTENGELYEN mért adat.


Ez biztos ? Nem úgy van , hogy a régebbi SAE norma szerint megadott teljesítmény és nyomaték van a főtengelyen mérve , a mostanában általános DIN norma szerinti viszont a keréken ? Ezt nem tudom pontosan , szal lehet hogy tévedek , de rémlik valami ilyesmi .

Lehet , hogy azzal keverem , hogy a SAE adatot e segédberendezések (generátor , szervószivattyú stb) nélkül mérik , a DIN-t pedig ezekkel együtt  :szemforgat: ?

De a különbség elég jelentős , mert pl. a Coronám SAE szerint 105 lóerős , míg DIN szerint csak 86 .


A DIN szerintem a hajtáslánci és az összes többi (ahogy írtad is generátor+ pumpák) veszteséget leszámolva.

Keréken NEM adhatnak meg nyomatékot, mert akkor azt valamilyen sebességfokozatban kellene megadni. És így összehasonlíthatatlanok lennének a motorok a különböző váltók miatt.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #107 Dátum: 2006.03.04 20:11:16 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "Szeke"
mondjuk autópályán beállnál egy Ave mellé, mindketten 120-al mentek 6-osban. És ekkor nyomtok egy padlót - az Ave szépen elhúzna melletted...

Na igen, csak hogy ahogy Lymphater is írja, a lóerő ill. a súly lóerő arány inkább mérvadó. Mert mit mutat az, hogy 80-120-ra 5-ben hogyan gyorsul? Semmit. A nagyobb nyomaték miatt a dízel jobban fog gyorsulni 6.-ban, de azért én ugye visszakapcsolhatok ilyenkor 3-asba?


Ha te visszakapcsolsz 3-asba , azzal értelmetlenné válik az összehasonlítás , pontosabban akkor x kmh-ról y kmh-ra elérhető maximális gyorsulásról lesz szó , nem pedig rugalmasságról . Rugalmasságot összevetni azonos sebességfokozatban és azonos sebességtartományban lehet (mint pl. az általad említett 80-120 ötösben) . Nekem például nagyon is sokat mutat ez az adat , ugyanis számomra az a jó autó , ami jól húz visszakapcsolás nélkül is . Nagyon nem szívesen kapcsolok vissza , mert a vele járó pörgetést mind anyagi , mind kíméleti okokból igyekszem elkerülni , ha lehet . Úgyhogy számomra nagyon is fontos adat az , hogy két autó közül melyik húz jobban 60-ról 100-ra négyesben , vagy 80-ról 120-ra ötösben (és az Ave dízel , a 150 lovas is , sőt megkockáztatom hogy a 116 lovas is , ebben jobb , mint a TS Corolla , mert annak a kihegyezett , pörgős szívó benzines motorja ilyen fordulaton még nem nagyon ébredezik) .

Summa summarum : vezetési stílus kérdése , hogy kinek melyik adat mond többet , melyik képesség fontosabb .


Egy ismerősöm 2.0 Focus-ból ült át Corolla TS-be és szerinte alul is jobban húz.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #108 Dátum: 2006.03.04 20:41:41 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Egy ismerősöm 2.0 Focus-ból ült át Corolla TS-be és szerinte alul is jobban húz.


2.0 benzines Focusból ? Annál minden bizonnyal rugalmasabb a Corolla TS , nagyobb is a nyomatéka . Én a dízel Avensisről beszéltem . Sajnos a Corolla TS-ről nem találtam rugalmassági adatot , de azért van némi összehasonlítási alap . A 116 lovas 2.0 dízel Avensis 7.5 mp alatt gyorsul négyesben 60-ról 100-ra , és 11.3 mp alatt legmagasabb fokozatban (ötösben) 80-ról 120-ra . Ehhez képest az Opel Astra GTC a kétliteres turbós motorral (200 LE , és főleg 262 Nm) 6.3 alatt van 60-ról 100-on , és 11.9 alatt 80-ról 120-on . És a Corolla TS nyomatéka jóval kisebb , tehát nem hiszem , hogy ennél rugalmasabb lenne . És , ugye , ez a 2.0 dízel Ave .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #109 Dátum: 2006.03.04 20:42:45 »
Idézetet írta: "Lymphater"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Lymphater"
2, Az autót a KERÉKEN leadott lóerő vagy nyomaték gyorsítja.
3, Az autókról megadott lóerő vagy nyomaték adat a FŐTENGELYEN mért adat.


Ez biztos ? Nem úgy van , hogy a régebbi SAE norma szerint megadott teljesítmény és nyomaték van a főtengelyen mérve , a mostanában általános DIN norma szerinti viszont a keréken ? Ezt nem tudom pontosan , szal lehet hogy tévedek , de rémlik valami ilyesmi .

Lehet , hogy azzal keverem , hogy a SAE adatot e segédberendezések (generátor , szervószivattyú stb) nélkül mérik , a DIN-t pedig ezekkel együtt  :szemforgat: ?

De a különbség elég jelentős , mert pl. a Coronám SAE szerint 105 lóerős , míg DIN szerint csak 86 .


A DIN szerintem a hajtáslánci és az összes többi (ahogy írtad is generátor+ pumpák) veszteséget leszámolva.

Keréken NEM adhatnak meg nyomatékot, mert akkor azt valamilyen sebességfokozatban kellene megadni. És így összehasonlíthatatlanok lennének a motorok a különböző váltók miatt.


Értem , akkor ez csak a teljesítményre vonatkozik .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #110 Dátum: 2006.03.04 20:46:29 »
Idézetet írta: "saro"
Hát igen, ha én gyorsulni akarok, akkor visszakapcsolok, mint ahogy feltehetően a dízel is jobban gyorsul 4.-ben mint 6.-ban. És ha gyorsulni akarok, akkor nem azon tűnődök, hogy ez mennyit is árt az autónak (valószínüleg semennyit, mert egy pörgős motor), legfeljebb a pénztárcámnak fáj jobban. Ha viszont kíméleti okokat helyezek előtérbe, akkor  már nem akarok gyorsulni, igy az összehasonlítás valóban értelmetlen.


OK , hát eleve nem sok értelme van ennek az összevetésnek - nem ugyanarra a vezetési stílusra készül egy Corolla TS és egy dízelmotoros családi autó :) ... egy Corolla TS tulaj részéről maximálisan megértem , hogy neki ez a rugalmasság-történet eléggé másodlagos jelentőségű . Nekem számít , mert én azt szeretem , ha az autó képes erőből gyorsítani , előzni , emelkedőt mászni stb. anélkül hogy vissza kéne kapcsolnom - de a Corolla TS motorjának a karakterisztikája valóban nem ilyen szempontok alapján lett kialakítva , az a sportos vezetőknek való , és így vezetve megy is mint állat  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #111 Dátum: 2006.03.06 10:50:23 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "saro"
Hát igen, ha én gyorsulni akarok, akkor visszakapcsolok, mint ahogy feltehetően a dízel is jobban gyorsul 4.-ben mint 6.-ban. És ha gyorsulni akarok, akkor nem azon tűnődök, hogy ez mennyit is árt az autónak (valószínüleg semennyit, mert egy pörgős motor), legfeljebb a pénztárcámnak fáj jobban. Ha viszont kíméleti okokat helyezek előtérbe, akkor  már nem akarok gyorsulni, igy az összehasonlítás valóban értelmetlen.


OK , hát eleve nem sok értelme van ennek az összevetésnek - nem ugyanarra a vezetési stílusra készül egy Corolla TS és egy dízelmotoros családi autó :) ... egy Corolla TS tulaj részéről maximálisan megértem , hogy neki ez a rugalmasság-történet eléggé másodlagos jelentőségű . Nekem számít , mert én azt szeretem , ha az autó képes erőből gyorsítani , előzni , emelkedőt mászni stb. anélkül hogy vissza kéne kapcsolnom - de a Corolla TS motorjának a karakterisztikája valóban nem ilyen szempontok alapján lett kialakítva , az a sportos vezetőknek való , és így vezetve megy is mint állat  :D

Hát igen, én is az a fajta TS tulaj vagyok... :-) Azért vettem TS-t, mert már belefáradtam, hogy elõzés közben 150-et ver a szivem. Ne értsetek félre, nem vagyok az a közveszélyes elõzgetõs fajta! Épp ellenkezõleg: egyetlen olyan elõzésem sem volt, ahol a szembejövõnek fékeznie kellett volna. Egyszerûen csak az elõzést extra veszélyes mûveletnek érzem, még akkor is ha nem jön szembe senki. Pl. a múltkor egy hosszú kamiont próbáltam elõzni és nem láttam, hogy van elõtte nem sokkal egy biciklis. Már éppen mellette voltam, amikor kiderült: hát jó nagyot kellett fékeznem. Így az én stratégiám az, hogy az elõzést olyan gyorsan fejezem be, ahogy csak tudom.

Én a TS elõtt 1.2-es, 1.3-as 50-70Le-s autókat vezettem sokat és bizony nagyon hiányzott ez a feature. Eredetileg 1.6-as Corollát akartam venni, mert azt hittem, hogy a 110Le elég lesz arra, amire vágyok. Elmentem tesztvezetni, de csak 1.4-es volt nekik. Hát gondoltam, viszonyítási alapnak jó lesz, mert az is 97Le-s. "Két lábbal" tapostam a gázt, de kb. csak annyit vagy annyit sem tudott, mint az elõzõ autóim. Amikor kiszálltam, akkor lényegében eldöntöttem, hogy TS-t veszek...

atis1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
TS
« Válasz #112 Dátum: 2006.03.06 10:59:58 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Nagyon nem szívesen kapcsolok vissza , mert a vele járó pörgetést mind anyagi , mind kíméleti okokból igyekszem elkerülni , ha lehet .

Mielõtt megvetettem a TS-t én is tartottam tõle, hogy a rendszeres pörgetés gyorsabban öregbíti a motort. És mivel használtat akartam venni ez még kardinálisabb kérdés volt számomra. Gondoltam megkérdezem a Toyota dealert. Azt mondták, hogy a Toyota a TS-re is vállal 100000km-es garanciát akkor is, ha szinte csak 6200-as fordulat fölött használják. Ez engem meg is nyugtatott...

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #113 Dátum: 2006.03.06 15:51:15 »
Nekem egy 20 éves Toyotám is van amiben a motor is húsz éves és az első megbontás 19 éves korába következett be, pedig bőven pörgött red line közelébe.  :nagymosoly:
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
TS
« Válasz #114 Dátum: 2006.03.06 16:01:09 »
Modjuk, nem tudom mennyire mehet jól a 1,4-es Corolla, de nekem az előző genarációs Corollám van, de már az 1,6-os VVTI motorral.
Nekem bőven elég előzéshez, ennél sokkal több veszélyt rejt a "környezet" ahogy te is írtad.

A toyota családi autóinál sokkal problémásabbnak érzem a futómű kérdését, mint menetdinamikailag problémás láncszem.
Nekem úgy tünik, hogy többet tud a motor mint a futómű.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #115 Dátum: 2006.03.07 11:29:31 »
Idézetet írta: "atis1"
Idézetet írta: "Palaczk"

Nagyon nem szívesen kapcsolok vissza , mert a vele járó pörgetést mind anyagi , mind kíméleti okokból igyekszem elkerülni , ha lehet .

Mielõtt megvetettem a TS-t én is tartottam tõle, hogy a rendszeres pörgetés gyorsabban öregbíti a motort. És mivel használtat akartam venni ez még kardinálisabb kérdés volt számomra. Gondoltam megkérdezem a Toyota dealert. Azt mondták, hogy a Toyota a TS-re is vállal 100000km-es garanciát akkor is, ha szinte csak 6200-as fordulat fölött használják. Ez engem meg is nyugtatott...


Nézd , ez a gyorsabban öregedés persze nem azt jelenti , hogy a kevésbé pörgetett motor 500 ezer , a többet pörgetett meg 150 ezer kilométert megy ;) ... a különbség jóval kisebb , mondjuk 500 ezer vs 400 ezer , hogy az arányok reálisak legyenek (ebben persze szórás van , a használati módtól függően) .

Én nyilván azért vagyok ennyire "kihegyezve" erre a témára , mert olyan autóm van , amiben már volt 150 ezer , amikor megvettem , és fontos volt (most is fontos) , hogy minél többet menjen , mielőtt komolyan hozzá kéne nyúlni a motorhoz . De teljes mértékben megértem , és nem is ítélem el azokat az embereket , akik újonnan vagy fiatalon vesznek egy sportos gépet , és szeretnék is úgy és arra használni , ahogy és amire való  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
TS
« Válasz #116 Dátum: 2006.03.07 13:27:09 »
Idézetet írta: "Lymphater"


A toyota családi autóinál sokkal problémásabbnak érzem a futómű kérdését, mint menetdinamikailag problémás láncszem.
Nekem úgy tünik, hogy többet tud a motor mint a futómű.


Ez így van , különösen a régebbi modelleknél . A korabeli tesztekben ezt rendre kritizálták is - például a Carina E hátuljának kitörésre való hajlamát , megterhelt állapotban . A mostaniak közül az Ave az , amelynek a stabilitását nagy sebességnél kritizálni szokták - ha jól emlékszem , Agyarka panaszkodott is arra , hogy az Avét nagy tempóval , kiélezetten vezetni gyakran nem a legmegnyugtatóbb élmény . Viszont , hogy témánál maradjunk , pont az E12-es Corolla futóművének stabilitásáról eddig nem nagyon olvastam negatív kritikát  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
TS
« Válasz #117 Dátum: 2006.03.07 19:33:53 »
Sziasztok!felvilágositana valaki,hogy pontosan mennyit fogyaszt a Ts corolla város/országút/hajszolva/komótosan!?Erösen gondolkodom egy yaris-corolla cserén.Elöre is köszönöm.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
TS
« Válasz #118 Dátum: 2006.03.07 19:49:30 »
Idézetet írta: "Tondach"
Sziasztok!felvilágositana valaki,hogy pontosan mennyit fogyaszt a Ts corolla város/országút/hajszolva/komótosan!?Erösen gondolkodom egy yaris-corolla cserén.Elöre is köszönöm.


SOKAT, szal felejtsd el, maradj inkább a Yarisnál!  :kacsint:  :nagymosoly:
Na viccet félretéve, a Corolla TS nagyon ott van, csak nekem már túl drága volt és így maradt a kis édes Yariskám...  
:pofa:  :szemez:  :szivecske:  :toy:  :vezetes:  :mrgreen:
Toyota Yaris T SPORT
153



Tondach

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 325
TS
« Válasz #119 Dátum: 2006.03.07 19:58:49 »
Én kezdem kicsinek érezni.ha csak 1-2 liter lenne az plusz akkor belevágnék.