Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1538003 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:TS
« Válasz #10365 Dátum: 2017.02.09 22:02:22 »
Sziasztok!

Cserélt/cseréltetett már valaki az autóján kuplung szettet? Milyen márkájút rakott bele? Én Aisin-t vettem és bele is került, de úgy rángat amikor indulok vele, vagy ha tolatok, hogy szinte ugrál az autó. A pedálon is érzem, hogy nem nem csúszik a kuplung, hanem ütemesen csak néha ér össze a lendkerékkel. Olyan, mintha a tárcsa el lenne ferdülve, nem egy síkban lenne. Aztán a ha ráengedem a teljesen, már nincs gond. Mi lehet a baj? Gariba vigyem vissza? Aisin-t kérjek megint, csak egy újat e helyett, vagy fizessek rá (+30.000-et a) Luk-ra (Luk cikkszám: 622316800)?

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #10366 Dátum: 2017.02.10 06:41:27 »
Sziasztok!

Cserélt/cseréltetett már valaki az autóján kuplung szettet? Milyen márkájút rakott bele? Én Aisin-t vettem és bele is került, de úgy rángat amikor indulok vele, vagy ha tolatok, hogy szinte ugrál az autó. A pedálon is érzem, hogy nem nem csúszik a kuplung, hanem ütemesen csak néha ér össze a lendkerékkel. Olyan, mintha a tárcsa el lenne ferdülve, nem egy síkban lenne. Aztán a ha ráengedem a teljesen, már nincs gond. Mi lehet a baj? Gariba vigyem vissza? Aisin-t kérjek megint, csak egy újat e helyett, vagy fizessek rá (+30.000-et a) Luk-ra (Luk cikkszám: 622316800)?
 

Hello, 

Sajnos a legtöbb Aisin teljesen szar, amiket nem a Toyota árul. Mi is kipróbáltuk és meg is néztük,hogy vmi a szarabbikban műanyag alkatrészből van,addig a Toyotánál vásároltban fém. Nem véletlen,hogy 30000.-Ft!!! Egy Ts kuplung? Vicces! Nem csak a Toyotánál van ez, egy Honda Accord-ban is cseréltünk, ott is Aisin megy bele, 20000Km után nyekeregek, kemény. 
Igen, a Luk tökéletes, nem lesz kemény. Exedy is jó választás, viszont az is kemény lesz.   

Zoli
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.10 06:43:46 írta proxyon »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:TS
« Válasz #10367 Dátum: 2017.02.10 08:39:34 »
Sziasztok!

Cserélt/cseréltetett már valaki az autóján kuplung szettet? Milyen márkájút rakott bele? Én Aisin-t vettem és bele is került, de úgy rángat amikor indulok vele, vagy ha tolatok, hogy szinte ugrál az autó. A pedálon is érzem, hogy nem nem csúszik a kuplung, hanem ütemesen csak néha ér össze a lendkerékkel. Olyan, mintha a tárcsa el lenne ferdülve, nem egy síkban lenne. Aztán a ha ráengedem a teljesen, már nincs gond. Mi lehet a baj? Gariba vigyem vissza? Aisin-t kérjek megint, csak egy újat e helyett, vagy fizessek rá (+30.000-et a) Luk-ra (Luk cikkszám: 622316800)?

Cseréltettem /AISIN/ 2013.06. hónapban. Az eltelt idő alatt semmi kifogásom nem merült fel vele v. a működésével kapcsolatban.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:TS
« Válasz #10368 Dátum: 2017.02.10 08:44:41 »
Pedig amikor raktuk bele, eléggé hasonlított a régihez. Mondjuk a legnagyobb eltérés szerintem a szerkezeten látszott. A szerelő szerint a szerkezeten lévő lamellák nem egyformán nyomják a tárcsát és ez lehet a baj. És tényleg nagyon kemény a váltás, akkorát ugrik a motor, hogy majd ki esik. Amikor csak részlegesen ér csak a lendkerékhez, már akkor is nagyon tapad így nagyon rángat, nem csúszik. A szerelő is alig tudta megcsúsztatni picit. Nagyon hülyén fog az eredetihez képest.
Luk-ot találtam, az rendelhető, kb. 60-ért meg is kapnám. Exedy-t nem láttam sehol, ami rendelhető lett volna.
De mot vajon mi lesz a Aisin-nal? Mit szól majd hozzá a Bárdi? Vissza veszi, elismeri majd a hibát? El szokta ismerni? Vagy kérjek a Bárditól másik Aisin-t? De ha az is rossz lesz...? Megvan az esély, hogy jó lesz, de bizonytalan a dolog. A ki/beszerelés meg 30.000 ft. Harmadjára nem próbálkoznék.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #10369 Dátum: 2017.02.10 15:46:32 »
Pedig amikor raktuk bele, eléggé hasonlított a régihez. Mondjuk a legnagyobb eltérés szerintem a szerkezeten látszott. A szerelő szerint a szerkezeten lévő lamellák nem egyformán nyomják a tárcsát és ez lehet a baj. És tényleg nagyon kemény a váltás, akkorát ugrik a motor, hogy majd ki esik. Amikor csak részlegesen ér csak a lendkerékhez, már akkor is nagyon tapad így nagyon rángat, nem csúszik. A szerelő is alig tudta megcsúsztatni picit. Nagyon hülyén fog az eredetihez képest.
Luk-ot találtam, az rendelhető, kb. 60-ért meg is kapnám. Exedy-t nem láttam sehol, ami rendelhető lett volna.
De mot vajon mi lesz a Aisin-nal? Mit szól majd hozzá a Bárdi? Vissza veszi, elismeri majd a hibát? El szokta ismerni? Vagy kérjek a Bárditól másik Aisin-t? De ha az is rossz lesz...? Megvan az esély, hogy jó lesz, de bizonytalan a dolog. A ki/beszerelés meg 30.000 ft. Harmadjára nem próbálkoznék.
   

Nézd! Én a saját tapasztalatot mondom, illetve amit a szerelőm is megerősít,hogy amit nem a Toyota-nál vesznek (Aisin),az konkrétan szar.Ha szar,akkor vissza kell vennie! Mindenre van garancia. Hibát nem ismer el,mert Ő is csak beszerzi. Vidd vissza, vegyél Luk-ot. Érezni fogod a különbséget.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:TS
« Válasz #10370 Dátum: 2017.02.10 19:43:21 »
Köszönöm!
Erre voltam kíváncsi.

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:TS
« Válasz #10371 Dátum: 2017.02.12 10:06:22 »
Kupplungot párszor cseréltettem és van némi tapasztalatom...

Kérdésem, hogy használt-e központosítót mikor berakta a szerlőd? Vagy csak úgy szemre? Mert nem mindegy...
Aisin toyota leány vállalat... gyárilag nekem LUK volt benne és valeo követte abban a kinyomó csapágy halt meg...jelenleg Aisin van bent.
Egyedüli különbség a lamellák méretében, értsd sűrűbb cikkszeletek vannak az Aisinban és nem rugó felel a rezgés elnyelésért, hanem gumibak.
Ergo az Aisin nem igazán bírja a terhelést, repülőrajtot...

Exedyben meg lehet, hogy LUK szerkezet tárcsa és más kinyomócsapi lesz,,, (tudom, mert dolgoztam náluk. Nem gyártanak ők se mindent illetve vásárolnak kitteket és átdobozolnak.
A minőségbe meg nem karok belemenni...

Vidd vissza garis, tehát ha te hoztad az alkatrészt csak a munkadíjat bukod.
Konrád

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #10372 Dátum: 2017.02.13 12:51:54 »
Sziasztok!

Van egy eladó TRD 33504-sp006 váltógombom. Használt, de hibátlan!
Ár:6000.-Ft 

Zoli

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:TS
« Válasz #10373 Dátum: 2017.02.15 11:54:25 »
Kupplungot párszor cseréltettem és van némi tapasztalatom...

Kérdésem, hogy használt-e központosítót mikor berakta a szerlőd? Vagy csak úgy szemre? Mert nem mindegy...
Aisin toyota leány vállalat... gyárilag nekem LUK volt benne és valeo követte abban a kinyomó csapágy halt meg...jelenleg Aisin van bent.
Egyedüli különbség a lamellák méretében, értsd sűrűbb cikkszeletek vannak az Aisinban és nem rugó felel a rezgés elnyelésért, hanem gumibak.
Ergo az Aisin nem igazán bírja a terhelést, repülőrajtot...

Exedyben meg lehet, hogy LUK szerkezet tárcsa és más kinyomócsapi lesz,,, (tudom, mert dolgoztam náluk. Nem gyártanak ők se mindent illetve vásárolnak kitteket és átdobozolnak.
A minőségbe meg nem karok belemenni...

Vidd vissza garis, tehát ha te hoztad az alkatrészt csak a munkadíjat bukod.

Mit kellett volna központosítani? A szerkezetet? Mert a csavarok nem központosítják, nem csak furatok vannak, ami miatt nem is lehet rosszul berakni? Ott voltam a szerelésnél, de nem láttam ilyen központosítást. Mondjuk nem végig voltam ott, intézni kellett a kuplung hidraulika gumicsövet. Mit kérdezzek a szerelőtől a beszereléssel kapcsolatban?
Exedy egy nagykerben sincs amit néztünk. Illetve egy helyen van elvileg, de drágább mint a LUK. Úgy lesz, hogy rendelünk egy LUK-ot, a szerelő ide adja az ő kb. 40%-os kedvezményét, ha rosszul van összerakva, akkor kijavítják és ingyen volt a szerelés mert ők rontották el, a LUK-ot meg visszáruztatják, ha nem, akkor megy bele a LUK+fizetem a szerelést.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:TS
« Válasz #10374 Dátum: 2017.02.15 15:09:02 »
Üdv!
Ahogy írod, a kuplungszerkezetet beállítják a csavarok/illesztőcsapok.
A tárcsát kell központosítani a szerkezethez, mielőtt ráhúzzák a szerkezetet. Így megy majd össze a váltóval rendesen.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.15 15:11:23 írta vd1234 »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:TS
« Válasz #10375 Dátum: 2017.02.16 08:14:47 »
A váltó visszahelyezésekor nem fog központosodni? Meg ha nem központos, akkor lehet bele sem megy a nyeles tengely? Illetve a kuplung első kinyomásakor beáll az, nem?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10227
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:TS
« Válasz #10376 Dátum: 2017.02.16 14:59:00 »
Nem fog, mivel a rácsavart szerkezet rászorítja a tárcsát a lendkerékre, olyan állapotba, mint amikor felengeded a kuplungpedált. Összeszerelt állapotban tudod oldani ezt a szorítást a pedál lenyomásával. Ha pedig a nyelestengely hüvelye nincs középen, akkor a váltót sem tudod rátenni. Erre akkor van mégis esély, ha a szerkezetet nem húzzák rá, hanem lötyögősen teszik csak a lendkerékre, és a nyelestengely majd központosítja a tárcsát és utána húzzák rá a szerkezetet....hát nem tudom. Mindenesetre ha megnézed, lehet kapni kuplung-központosító szerszámokat neten, amikor mi ilyet csináltunk, használtuk is.
Nem is drága egy pl. Toyotához is használható (szemléltető videóval):
http://www.lincos.eu/hu/kuplung-szerszamok/kuplung-kozpontosito-keszlet-16db-kup-mg50362

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.16 15:03:57 írta vd1234 »

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:TS
« Válasz #10377 Dátum: 2017.02.16 22:22:55 »
Annyira emlékszem, hogy a váltó, könnyen a helyére ment és csak össze kellett csavarozni, ami szintén könnyen ment.
Na, majd meglátjuk.

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #10378 Dátum: 2017.02.26 08:14:08 »
Sziasztok!

Eladó 4 db Contipremiumcontact 5 195/55 r16 méretben. DOT3414. a gumik 2 szezont futottak, kb 15000 km-t. Hibátlanok, 6.5-7 mm. 
Ár: 52000.-FT

Zoli

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:TS
« Válasz #10379 Dátum: 2017.03.07 22:32:18 »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS