Üdv Urak!
Kedves f_amdras!
Gratula a szekérhez! Sok balesetmentes km-t kívánok!
Én most gondolkodom Toyota vásárláson, eddig off autóim voltak. Látva a megbízhatósági és elégedettségi teszteket, a Toyota az élmezonyben van, szerintem jól választottál.
Kollégámnak egy 1999-es Yaris 1.3-asa van. Az utolsó fecske egyike, amit még Japánban gyártottak. A kötelezo szervízeken kívül, nem kellett szervízelni. Nagyon meg van vele elégedve. Bár néha "panaszkodik", hogy a GS300 Lexus-ból átülve kicsit lomha.
Bejáratásról:
Az elso 2000 vagy 3000 km-re érdemes tényleg nagyon odafigyelni. Hiába a nagyon korszeru és modern felületkezelési eljárás amelyekkel az alkatrészeket készítik. A bejárátás lényege: a motor forgó és egymáson elmozduló alkatrészeinek egymáshoz "koptatása" fokozatos terhelés mellett. Így elkerülheto, hogy a motor alkatrészeibol nagyobb darabok válnak le. (a nagyobb darabokat mikronokban értem) Ebben az idoszakban ne nagyon pörgesd tartósan 4000-es fordulaton. Törekedj a fokozatosságra. Vannak olyan "mániákusok" akik ez elso 3000 km után olajat cserélnek. Sokak szerint felesleges. :?
Arra mindig nagyon figyelj, hogy ne pörgesd hidegen a motort 2500-as fordulat fölé. A motor alkatrészeinek hotágulása nem egyenletes. Várd meg, még eléri az üzemi hofokot. Akkor már bátrabban nyomhatod a gázt. :!:
Tanulmányoztam az 1.0-ás VVT-i motorok leírásait, diagramjait. A szelepvezérlésnek köszönhetoen, már alacsonyabb fordulaton (1500-2000) is a kb. 75-80 %-a rendelkezésre áll a motor erejének. 4000-es fordulatszám környékén már leadja a maximális nyomatékot. (~90Nm) Szerintem elegendo ha eddig pörgeted. Bár nem egy nagy lóerogyár a kis moci, ne várj csodát.
Ha nem ölöd és pörgeted szét, akkor 100e-150e km-ert símán kibír mindenféle nagyobb szervíz nélkül. Nagyon figyelj az olajcserékre!
Csakis a gyárilag eloírt olajat tegyél bele. Bár ha márkaszervízbe viszed, akkor ezzel nem lesz gond.
Sok sikert a darabhoz!