Szerző Téma: Yaris 1.0 Sol  (Megtekintve 105570 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #195 Dátum: 2004.08.05 01:45:38 »
Na akkor sorban:

Xanyi
Csak autópályán szoktam ennyire hajtani, amúgy elég öregurasan megyek általában. (Országúton 80-110)
Olajfogyasztás nem mérhető. Éppen ma néztem meg 16.000 van az olajban és ugyanúgy a max jel felett van 1 mm-el mint amikor cseréltem. Az olaj egyébként valvoline 0w-30 as és ennek ellenére semmi.
Új korához képest semmi változás nincs. Hiába most lett bejáratva  :D
Vendéglátással foglalkozom, és messze van az étterem Soprontól, így jön össze a napi 2-300 km.

Klaco
Nem kell az összehasonlításhoz olyan yarist vezetni amiben nincsen klíma (amúgy volt olyan is 99-es harmony abban nem volt), elég ha kikapcsolom a klímát, akkor nem fog semmit.
A toyotákban azért nem érezni a klímát annyira, mert a yarisban és a corollában is nem úgy működik mint sok más autóban, hogy padlógázra kikapcsol a klíma, utána meg vissza, hanem nálunk nem csak egyszerűen ki-be kapcsolja magát, hanem fokozatmentesen ( 2-100 % között ) tudja kapcsolgatni a kompresszor teljesítményét. Emiatt ha egy kicsit nagyobb gázt adunk, akkor néhány százalékkal levesz a kompr. teljesítményéből,  ha nem nyomjuk annyira akkor meg ráengedi, de akkor is csak szép lassan fokozatossan éppen azért, hogy ne lehessen észrevenni a működését. Természetesen közben figyelembe veszi a az utastérbe belépő levegő hőmérsékletét is, mert ugyebár elsődleges szempont a hideg levegő biztosítása,  meg a jó kompromisszum megtalálása, az elegendő hűtés és a motor teljesítményvesztésének elkerülése között.
Ezért van az, hogy sok autónál jobban megérezni a klímát mint nálunk. 93-as 325i BMW, illetve 95 passat B5 1.9 TDI-ben én sokkal jobban éreztem a klímát mint a yarisban, pedig azok ugye nem a nyomatékszegénységükről híresek. A bömös padlóra ki sem kapcsolta, a passat legalább ezt megtette, viszont mikor az ember visszaengedte a gázt úgy kapcsolta vissza mintha leállt volna egy henger. (mind2 gép saját volt és több évig nálam voltak, innen a tapasztalat.)

Ha benyomom a klímát nekem is megemeli az alapjáratot 900-ra.

(műszaki forrás: yaris 1sz-fe szervízes javítás és hibakeresési könyv német nyelvű kiadás. Anno egy osztrák szervízből kaptam kölcsön 2 napig csak azt olvasgattam, abból ragadt rám valami. Persze lehet, hogy valamit nem jól értettem.)

Még valami ami érdekes. Igaz, hogy a teljesítményvesztés elkerülésére a kompresszort szabályozza 2-100% ig, viszont ha mondjuk túl hideg van már az utastérben és rátekerjük egy kicsit a fűtéskapcsolót, akkor nem a kompr. teljesítményét veszi vissza (pedig elvile tudná), hanem ugyanúgy meleg (fűtés) levegőt kever hozzá, mint bármilyen autó hagyományos manuális légkondija. Mondjuk szerintem ennek is meg van az értelmes magyarázata de eddig még nem sikerült kideríteni. Talán a párátlanítás miatt lehet, de ez csak tipp nem tudom.


Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #196 Dátum: 2004.08.05 22:12:41 »
Még valami eszembe jutott ebben a témában, amit anno a könyvben olvastam, de nem értettem igazán.

Szóval teszt: Sík úton egyenletesen haladok mondjuk 80-al. Gázpedált oldalra kitámasztott lábbal nyomom, nehogy megmozduljon. Fogyimérő mutat 3.9-et.
Na most benyomom a klímát. A nem veszek észre sem rántást, a gázt mozdulatlanul marad ugyanabban a helyzetben. A sebesség semmit sem változik marad stabil 80. Kb 20mp múlva jön a hideg levegő. VISZONT a fogyasztás felment 4,4-re (gáz mozdulatlan).
Fordítva is működik, klíma kikapcs, sebesség marad, pill. fogyi csökken.
Na tehát ez nem csak az alapjáratot emeli meg, hanem valahogy "ad neki egy kis gázt", hogy ne lehessen észrevenni a működését. A fojtószelepet nem tudja változtatni (kivéve ha elektromos lenne a gázpedál pl yaris 1,4D), mivel a gáz közvetlenül van vele összekötve a bowdennel.
Valami mást úton változtatja, de nem tudom mit.
1 esetben érzem, hogy bekapcsolom, illetve hogy be van. Motorfék üzemben bekapcsolásnál ránt egyet és sokkal nagyobb lesz a motorfék hatás mint nélküle. De ez szerintem nem hátrány...
Azért ki van ez találva :D


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #197 Dátum: 2004.08.05 22:35:40 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Sík úton egyenletesen haladok mondjuk 80-al. Gázpedált oldalra kitámasztott lábbal nyomom, nehogy megmozduljon. Fogyimérő mutat 3.9-et. Na most benyomom a klímát. A nem veszek észre sem rántást, a gázt mozdulatlanul marad ugyanabban a helyzetben. A sebesség semmit sem változik marad stabil 80. Kb 20mp múlva jön a hideg levegő. VISZONT a fogyasztás felment 4,4-re (gáz mozdulatlan).

ez arra is bizonyíték, hogy a kondi fél literrel megemeli a fogyit. Palaczk állítja, hogy csak 2-3 deci, sztem több az, még a fél liter is egy optimális adat...
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #198 Dátum: 2004.08.06 07:36:39 »
Idézetet írta: "music"
ez arra is bizonyíték, hogy a kondi fél literrel megemeli a fogyit. Palaczk állítja, hogy csak 2-3 deci, sztem több az, még a fél liter is egy optimális adat...

HA a légkondi bekapcsol, akkor emeli fél literrel. De a légkondi nem megy állandóan, csak az út fele ideje alatt (saccra), tehát tényleg 2-3 decivel emeli csak meg  :!:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #199 Dátum: 2004.08.06 08:42:22 »
Na, utánaérdeklődtem a Yaris klímaügyben.
Igenis más a klíma az 1.0-s és az 1.3-as Yarisban. A hűtő ugyanaz, de más a kompresszor, más a vezérlés, mások a csövek, mások a csatlakozók, éppen ezért a cikkszáma sem egyezik meg.
Sőt, mi több.
Más klíma kell a japán gyártású Yarisokba, és más klíma kell a francia gyártásúakba. Megint más kell a dízelbe, és megint más kell a Yaris Versoba, ott meg megint van 1.3-as és 1.5-ös. Tehát Yarisban van kb. 7-féle klíma :!:   Talán a hűtő egyezik meg mindegyikben, ez a közös pont. A légkondi teljesen autóspecifikus a Toyotánál, de nem kizárt, hogy más márkánál is.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #200 Dátum: 2004.08.06 10:35:54 »
Idézetet írta: "Szeke"
HA a légkondi bekapcsol, akkor emeli fél literrel. De a légkondi nem megy állandóan, csak az út fele ideje alatt (saccra), tehát tényleg 2-3 decivel emeli csak meg  :!:

Azért ennek kellene függenie a külső-belső hőmérsékletektől is: nem hiszem, hogy ugyanannyit járna amikor árnyékban állt a kocsid, és kinn 25 fok van, mint amikor tűző napon állt egy fél napot, és kint van 35 fok (árnyékban). A 2-3 decit el tudom fogadni, ha olyan idő van, mint most.
music     

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #201 Dátum: 2004.08.06 11:27:57 »
kondi nélkül, (mivel hogy nincs...) Pécs-Fonyódliget távolságot lenyomtam 1 óra 5 perc alatt, mindösszesen 14 litert evett...!
Jó,egy-két helyen volt azért Csernus doktor szituáció...bevállaltuk...de sietni kellett!

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #202 Dátum: 2004.08.07 21:50:10 »
Szerintetek kibírná egy 1.0-s Yaris Horvátországot oda-vissza 5 személlyel, tetőboxal, tetőig pakolva?
Mennyivel lehetne vele menni tartósan?
Van valakinek tapasztalata?
Laco 73 :D

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #203 Dátum: 2004.08.07 22:06:02 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szerintetek kibírná egy 1.0-s Yaris Horvátországot oda-vissza 5 személlyel, tetőboxal, tetőig pakolva? Mennyivel lehetne vele menni tartósan? Van valakinek tapasztalata?

A műszaki adatok közt szokott szerepelni a max. tömeg és a menetkész tömeg. (Ebből kiszámítható a terhelhetőség, ami 4-500 kg szokott lenni.) Ezt nem jó jelentősen túllépni.
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8096
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #204 Dátum: 2004.08.07 22:25:37 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "KLaco"
Szerintetek kibírná egy 1.0-s Yaris Horvátországot oda-vissza 5 személlyel, tetőboxal, tetőig pakolva? Mennyivel lehetne vele menni tartósan? Van valakinek tapasztalata?

A műszaki adatok közt szokott szerepelni a max. tömeg és a menetkész tömeg. (Ebből kiszámítható a terhelhetőség, ami 4-500 kg szokott lenni.) Ezt nem jó jelentősen túllépni.


Ez ok, de maximális leterheltség mellett, plusz a tetőbox légellenálása miatt mennyivel lehet vele menni?
Laco 73 :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #205 Dátum: 2004.08.08 04:57:57 »
Idézetet írta: "KLaco"
Szerintetek kibírná egy 1.0-s Yaris Horvátországot oda-vissza 5 személlyel, tetőboxal, tetőig pakolva?
Mennyivel lehetne vele menni tartósan?
Van valakinek tapasztalata?


Hi!

Biztos, hogy kibírja, de a max terhelhetőséget tényleg nem szabad túllépni! Márpedig az általad leírt felállással már elképzelhető, hogy túlléped, bár nem biztos...
Én azért eleve a tetőbox miatt sem mennék 110-120 felett tartósan!
Xanyi

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #206 Dátum: 2004.08.08 09:10:00 »
Kibírni sokmindent kibír, autópályán nyugottan mehetsz szerintem 130-140-el, a hegyek között meg érezni fogod, hogy a nagy terheléssel mennyit tud, biztos, hogy a szokásos tempó alatt valamennyivel.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #207 Dátum: 2004.08.08 10:48:12 »
Mindenesetre azzal számolj, hogy sokkal érzékenyebb lesz az oldalirányú hatásokra (szél), lévén, hogy magasabbra kerül a súlypontja, és a tetején egy viszonylag nagyméretű tárgy is lesz!
Szerintem a sebességet a pillanatnyi fogyasztás-mérő is be fogja határolni...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #208 Dátum: 2004.08.08 10:49:16 »
Elküldve: 2004.08.08 04:57:57    
Xanyi, Te későn fexel, vagy korán kelsz? :wink:  :lol:
music     

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Yaris 1.0 Sol
« Válasz #209 Dátum: 2004.08.08 14:27:19 »
Én az 1.3-as Yarissal simán mentem 150-et tetőboxal.
Az egyliteres viszont így megpakolva kicsit bevállallós. Nyugottan, lassan persze bevállalható. Autópályán a 120 tartósan is menni fog. Csak az előzés lehet gond.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.