Szerző Téma: Adok-veszek  (Megtekintve 780376 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Adok-veszek
« Válasz #195 Dátum: 2006.08.24 14:57:35 »
Az van. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Kantuly Péter

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 126
Adok-veszek
« Válasz #196 Dátum: 2006.08.24 16:40:51 »
Profy: mennyiért adod? ha olcsó akkor holnap megyünk nyíregyre!!! képet tudsz rakni fel?? ja biztos jobb lenne egy celi futómû! az kb mennyibe van komplett? nem tudsz valakinek eladót???
csû
140km/h alatt szédülök!!!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Adok-veszek
« Válasz #197 Dátum: 2006.08.25 07:55:17 »
Idézetet írta: "kantuly Péter"
Profy: mennyiért adod? ha olcsó akkor holnap megyünk nyíregyre!!! képet tudsz rakni fel?? ja biztos jobb lenne egy celi futómû! az kb mennyibe van komplett? nem tudsz valakinek eladót???
csû



Had lohasszam már le a fiatalos lelkesedést annyival, mivel volt szerencsém egy kis futómûves tudományt is tanulni anno, hogy azért még ha a rögzítési pontok stimmelnek is (mivel manapság külön keretre vannak rögzítve a lengõkarok, vagyis inkább rudak és ez a keretre szerelt komplett egység van felerõsítve az alvázra). Szóval egy futómû hangolása, geometriája nem teszi lehetõvé, hogy csak úgy egyiket a másikba pakolgassuk.
A sedan carina esetében valószínüleg kompatibilis tehát az XLi, GLi-be berakható a GTi futómû, KERETTEL együtt érdemes vinni kompletten. Lehet, hogy szemmel láthatatlan, de egy mm eltérés a kocsi viselkedésében jelentõs különbséget okozhat.

Arról nem is beszélve, hogy annak is utána kellene járni, hogy ha GTi futómûvet sikerül is szerezni (azt valszeg fel is lehet csavarni a kasztnira minden gond nélkül), akkor fékoldalról meg kell vizsgálni , hogy hátul a fékerõszabályzó passzol-e a tárcsafékhez, nem lessz-e túlfékezett esetleg!!!
Csak azért, mert roppant kellemetlen élmény, ha az ember -fõképp, mivel számít a jó kis tárcsafékre-belemegy egy húzós szituba, aztán a fékerõszabályzó nem megfelelõsége miatt túlfékezett lesz a hátulja és egy ***a kis kézifékes élményt ad, miközben az ember egyébként sem bírja ki, hogy ne tegye tele a nadrágot.

Úgyhogy megintcsak körültekintésre inteném a népet!!!

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Adok-veszek
« Válasz #198 Dátum: 2006.08.25 08:35:59 »
Idézetet írta: "kantuly Péter"
Profy: mennyiért adod? ha olcsó akkor holnap megyünk nyíregyre!!! képet tudsz rakni fel?? ja biztos jobb lenne egy celi futómû! az kb mennyibe van komplett? nem tudsz valakinek eladót???
csû


Nekem csak elsõ lengõkarom van. :(

Hátsó komplett celi futómûvet nem tudok eladód bár Keri pestiába tud egyet ami jó a vas alá. :D
B.C fent leírtakhoz annyit fûznék hogy van olyan celi amit a gti carinya futómûvével szereltek. :D erre meg én futottam sok kört. :( egyébként meg nincs lehetetlen. :hmm:
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Adok-veszek
« Válasz #199 Dátum: 2006.08.25 09:24:37 »
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "kantuly Péter"
Profy: mennyiért adod? ha olcsó akkor holnap megyünk nyíregyre!!! képet tudsz rakni fel?? ja biztos jobb lenne egy celi futómû! az kb mennyibe van komplett? nem tudsz valakinek eladót???
csû


Nekem csak elsõ lengõkarom van. :(

Hátsó komplett celi futómûvet nem tudok eladód bár Keri pestiába tud egyet ami jó a vas alá. :D
B.C fent leírtakhoz annyit fûznék hogy van olyan celi amit a gti carinya futómûvével szereltek. :D erre meg én futottam sok kört. :( egyébként meg nincs lehetetlen. :hmm:



Akkor hajrá, had menjen!!!

szjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Adok-veszek
« Válasz #200 Dátum: 2006.08.25 15:24:42 »
Sziasztok!

Carina E-t keresek, 5 ajtós kellene, lehet 1.6 is, vagy 2.0 is.
Talán még kombi.
Klíma kell!
Évjárat mindegy, bár látom, hogy a 96-97 elõtt gyártott japánokról jobbak a vélemények.
Km ha lehet 200 alatt legyen; bár a vétel után egy szûrõk-olaj-vezszíj-görgõ(vízpumpa?) cserében gondolkozom, de errõl majd késõbb.
Kizárva: 4ajtós szedán, és/vagy TD, és/vagy piros, meggypiros szín :-)
Ha tudtok esetleg ilyet, jelezzetek. Mostantól figyelem a fórumot.
Elõre is köszi.

Népítéleteket végigolvastam, az autotrader.hu-t, hasznaltauto.hu-t, expressz.hu-t figyelem.
Érdemes még valahol?
Hol koncentrálódnak a benzines-5ajtós-klímás-nempiros carinák?
Megpróbálom átolvasni a 2 fõ topicot, bár a 2200 és 7131 hsz mennyiség nem lesz egyszerû... :-)
Remélem nemsokára meglesz a gépsárkány.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Adok-veszek
« Válasz #201 Dátum: 2006.08.25 16:54:25 »
Idézetet írta: "szjani"
Sziasztok!

Carina E-t keresek, 5 ajtós kellene, lehet 1.6 is, vagy 2.0 is.
Talán még kombi.
Klíma kell!
Évjárat mindegy, bár látom, hogy a 96-97 elõtt gyártott japánokról jobbak a vélemények.
Km ha lehet 200 alatt legyen; bár a vétel után egy szûrõk-olaj-vezszíj-görgõ(vízpumpa?) cserében gondolkozom, de errõl majd késõbb.
Kizárva: 4ajtós szedán, és/vagy TD, és/vagy piros, meggypiros szín :-)
Ha tudtok esetleg ilyet, jelezzetek. Mostantól figyelem a fórumot.
Elõre is köszi.

Népítéleteket végigolvastam, az autotrader.hu-t, hasznaltauto.hu-t, expressz.hu-t figyelem.
Érdemes még valahol?
Hol koncentrálódnak a benzines-5ajtós-klímás-nempiros carinák?
Megpróbálom átolvasni a 2 fõ topicot, bár a 2200 és 7131 hsz mennyiség nem lesz egyszerû... :-)
Remélem nemsokára meglesz a gépsárkány.


Szia !

Elöljáróban : téved , aki szerint jobb a japán gyártású Carina . Az angolnak legfeljebb egyes kis szépséghibái vannak , amelyek a japánnak nem (pl. az angolban szét szokott jönni az ajtókárpit , a japánban nem) - érdemben ugyanolyan tartós és megbízható . Ráadásul a korai évjáratú japánoknak van egy problémája , amely az angoloknak nincs : a dugattyúgyûrûk anyaghibája miatt elõbb kezdenek el olajat fogyasztani .

Amúgy kicsit fals ez a japán-angol felosztás , mert kezdettõl (92-tõl) fogva csinálták Angliában is a kocsit - szal inkább úgy érdemes felosztani a Carinákat , hogy facelift elõtti és utáni ; a facelift '96 elején volt valamikor . Fõ külsõ ismertetõ jel : facelift elõtt az embléma a hûtõrács közepén , utána fölötte a motorháztetõn . Ha van rá pénzed , érdemes facelifteset keresni (ezek amúgy már mind angolok) , mert ezek az autók jobbak - jellemzõen magasabb a felszereltség , és biztonságosabb (átdolgozott , megerõsített) a karosszéria . Kicsivel millió fölött találsz jó , facelift utáni , liftback (ötajtós) Carinát .

Ha teheted , vegyél kétliterest , mert jobban megy és alig fogyaszt többet ; de azért ne koncentrálj erre , mert sokkal ritkább , mint az 1.6-os , és az is elégségesnek nevezhetõ , ha nem vagy nagyon sportos sofõr .

Az említett netes oldalakon érdemes nézelõdni , ott hirdetik a legtöbbet .

Ha TÉNYLEG átfutod a két fõ topikot , igazából minden kérdésedre megtalálod a választ :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Adok-veszek
« Válasz #202 Dátum: 2006.08.25 18:19:39 »
Sziasztok!

Gyújtáskapcsolója van valakinek elfekvõben? vagy zala, somogy, baranya megyében tud valaki olyan bontót ahonnan lehetne szerezni? esetleg az új árát nem tudjátok? ha nem túl nagy összeg akkor inkább újat veszek. (azt csinálja az autó hogy néha gondol egyet és akkor indításnál csak egy kattanás hallatszik és semmi más, kulcs ki-be után meg pöccre indul - 2szer csinálta eddig ezt) ez gyújtáskapcsoló lesz ugye?

England

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 239
xx
« Válasz #203 Dátum: 2006.08.25 18:43:41 »
jxxxxxxxxxxx

szjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Adok-veszek
« Válasz #204 Dátum: 2006.08.25 19:47:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Szia !

Elöljáróban : téved , aki szerint jobb a japán gyártású Carina . Az angolnak legfeljebb egyes kis szépséghibái vannak , amelyek a japánnak nem (pl. az angolban szét szokott jönni az ajtókárpit , a japánban nem) - érdemben ugyanolyan tartós és megbízható . Ráadásul a korai évjáratú japánoknak van egy problémája , amely az angoloknak nincs : a dugattyúgyûrûk anyaghibája miatt elõbb kezdenek el olajat fogyasztani .

Amúgy kicsit fals ez a japán-angol felosztás , mert kezdettõl (92-tõl) fogva csinálták Angliában is a kocsit - szal inkább úgy érdemes felosztani a Carinákat , hogy facelift elõtti és utáni ; a facelift '96 elején volt valamikor . Fõ külsõ ismertetõ jel : facelift elõtt az embléma a hûtõrács közepén , utána fölötte a motorháztetõn . Ha van rá pénzed , érdemes facelifteset keresni (ezek amúgy már mind angolok) , mert ezek az autók jobbak - jellemzõen magasabb a felszereltség , és biztonságosabb (átdolgozott , megerõsített) a karosszéria . Kicsivel millió fölött találsz jó , facelift utáni , liftback (ötajtós) Carinát .

Ha teheted , vegyél kétliterest , mert jobban megy és alig fogyaszt többet ; de azért ne koncentrálj erre , mert sokkal ritkább , mint az 1.6-os , és az is elégségesnek nevezhetõ , ha nem vagy nagyon sportos sofõr .

Az említett netes oldalakon érdemes nézelõdni , ott hirdetik a legtöbbet .

Ha TÉNYLEG átfutod a két fõ topikot , igazából minden kérdésedre megtalálod a választ :)


Nagyon köszi az infókat.
Valami hasonlókra számítok majd még. :kacsint:
Még csak a típushiba topik 20. oldala körül járok, de vhogy begyorsítok majd.
Mindent nem akarok elsõre megkérdezni, mert úgyis sok lenne az olvass vissza válasz, bár mentségemre lenne mondva a 286 + 89 oldal.
Érdekelne viszont addig is, hogy a Carinánál a kötelezõ szervíz dolgok hogyan vannak, mikor mit kell cserélni.
Össze van ez esetleg szedve vhol. Ha meglenne, akkor adott futásteljesítményû kocsiknál tudnék kalkulálni szervízköltségekkel.
2 literest én is szeretnék, még beleférne.
Felcsillant a szemem, mikor vhol olvastam vmi feltöltõrõl :) de asszem nekem csak 1-2év ~30-60E km-re kellene az autó, utána TLC :vezetes: :)
Na olvasgatok, kellene csinálnom egy ilyen "how to buy a carina" csekklistet. Aki tud segítsen. Általánosságban konyítok az autókhoz (a mostanit akitõl vettem, majdnem összevesztem vele, hogy miért akarom szétszerelni a kocsit vétel elõtt :-) ), érdekelne típusspecifikus infó.
A Carinánál melyik dob fogja vissza a hangokat? Ha teszek csak hátsó sportdobot, megfogok bolondulni autópályán? Vagy csak krómvéget érdemes felrakni?
Nálam még max alufelni fog felmenni, meg talán lightos fólia. (Fehér carina így biztos dögös lehet)
Ja: melyik szín nem metál? (másképpen: melyik sérülékenyebb, marja fel a madársz*r, stb.)
Speciálisan Carina honlapok, amiket nekem esetleg nem dob ki a gúgöl?
Ja: gázos változat is kizárva!
Basszus a 4 ajtósokból mennyi van..... De nekem akkor is 5 kell.
Kicsit zavar, hogy nem tudok rendesen 5 ajtósra szûrni. A hirdetõk nagy része téveszti az 5 ajtó és 4 ajtó közötti különbséget, a liftback-rõl, meg a hatchbackrõl már nem is beszélve. Már engem is megkavartak ezzel. Tegnap próbáltam kigubancolni: akkor a 4 ajtós, aminek nem nyílik a csomagtartó az utastérbe az a sedán, a másik pedig a .... a liftback, ugye? Oldalról ezeket nehéz kiszúrni, csak a hátsó ajtó utáni kis oldalablakról lehet rájönni.
S hatchbackról pedig itt nem beszélünk, ha minden igaz. A hatch ha minden igaz szintén az utastérbenyíló de sokkal rövidebb "csapotthátú" téma, nem? Mint pl corolla, bár ott van hosszabb, liftes változat is.
Néhány hülye kérdés:
El lehet tüntetni a típusjelzéseket az autóról? Elõl is hátul is, mindent?
A sebváltókarban miért van 2 kanyar?
Akik a kárpitszínt-mintát kitalálták, ugye azokat már kirúgták a toyotától? :-)

szjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Adok-veszek
« Válasz #205 Dátum: 2006.08.25 20:01:11 »
Majdnem elfelejtettem:
1. hátsó szárny mikor van? megléte mire utal? felszereltési szintre? ha nincs, lehet-e feltenni utólag?
2. fejbõl vágja vki a felszereltségi szinteket? :otlet:
3. 4 ajtósnál a hátsó ablakok teljesen lemennek? (mert ugye itt van egy zárt kisablak, nem úgy mint az 5 ajtósnál)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Adok-veszek
« Válasz #206 Dátum: 2006.08.25 20:28:33 »
Idézetet írta: "szjani"
Majdnem elfelejtettem:
1. hátsó szárny mikor van? megléte mire utal? felszereltési szintre? ha nincs, lehet-e feltenni utólag?
2. fejbõl vágja vki a felszereltségi szinteket? :otlet:
3. 4 ajtósnál a hátsó ablakok teljesen lemennek? (mert ugye itt van egy zárt kisablak, nem úgy mint az 5 ajtósnál)

A szárny eredetileg gti tartozék, de utólag bármire feltehetõ pl profy mester is igy tuningolta optikailag, s van egy másik ismerõsöm is akinek nemcsak szárny de lámpamosója is van de mind csak optika.
Szintek XLI GLI GTI  a dizelekhez nem jár az I betû
Nem mennek le egyik verzióba se teljesen a hátsó ablakok. Az 5 ajtóson is vna hátul kis ablak (legjobb tudomásom szerint, de b.c. bácsi megmondja.

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Adok-veszek
« Válasz #207 Dátum: 2006.08.25 21:15:07 »
Idézetet írta: "diegho"
Sziasztok!

Gyújtáskapcsolója van valakinek elfekvõben? vagy zala, somogy, baranya megyében tud valaki olyan bontót ahonnan lehetne szerezni? esetleg az új árát nem tudjátok? ha nem túl nagy összeg akkor inkább újat veszek. (azt csinálja az autó hogy néha gondol egyet és akkor indításnál csak egy kattanás hallatszik és semmi más, kulcs ki-be után meg pöccre indul - 2szer csinálta eddig ezt) ez gyújtáskapcsoló lesz ugye?

Nagy eséllyel az indító mágneskaplcsolója lesz a hibás, nem a gyujtáskapcsoló.
mesti

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Adok-veszek
« Válasz #208 Dátum: 2006.08.25 22:39:13 »
Én is a behúzótekercsre tippeltem!
Annak idején a corollámon javítottam, nem volt bonyolult. Az egyik érintkezõ el volt égve (elfogyott)
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

diegho

  • Vendég
Adok-veszek
« Válasz #209 Dátum: 2006.08.26 19:59:28 »
Idézetet írta: "dgh"
Én is a behúzótekercsre tippeltem!
Annak idején a corollámon javítottam, nem volt bonyolult. Az egyik érintkezõ el volt égve (elfogyott)


beviszem toyota szervízbe, azt megnézetem, lehet elkérnek érte 5-10000-et de legalább tuti megcsinálják.