Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4390853 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

KamiK

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
  • Autó: Toyota Carina E Xli 1.6 1997/12
Re:Carina
« Válasz #35385 Dátum: 2021.07.10 07:28:30 »
Már csak az én világításomnak kellene helyrejönnie, mert így nemigen fogok kimenni a városból... :no:

Még mindig nem jó? Láttam a fészbúk csoportban is pont ez volt valakinek... :)
Nem tudok hozzászólni, de kiváncsi vagyok, hogy mi lesz a megoldás.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 287
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35386 Dátum: 2021.07.17 00:54:56 »
A napokban elindult a bontás!
Szerelés közben próbáltam magyarázatot keresni a magas fogyasztásra.
Szelephézagra tippeltem hogy kicsi lesz, de mind megfelelő volt. Egy kirepedt vákumcsövet találtam.
A szelepfedelet levéve nem látszott kokszos olajlerakódás. A hengerfej csavarok szerinten túl könnyen meglezultak, a generátornál lévő csavar szinte laza volt. Lehet hogy ez miatt lehetett mindig a kevés vízfogyás.
Blokk és hengerfej pucolás még nem volt, bízok benne hogy csak tömítést kell cserélni.
A HF tömítésen látszik az 1,2 hengerek között hogy átégett, és az is hogy ott beledolgozott a víztérbe.
Még ki kellene szerelni a dugattyúkat is ha már ennyire meg van bontva, dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek.
Ugye a blokkot ezért nem kell kivenni, az olajteknőt le lehet venni a váltót tartó merevítő kivétele után?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35387 Dátum: 2021.07.17 06:57:42 »
A napokban elindult a bontás!
Szerelés közben próbáltam magyarázatot keresni a magas fogyasztásra.
Szelephézagra tippeltem hogy kicsi lesz, de mind megfelelő volt. Egy kirepedt vákumcsövet találtam.
A szelepfedelet levéve nem látszott kokszos olajlerakódás. A hengerfej csavarok szerinten túl könnyen meglezultak, a generátornál lévő csavar szinte laza volt. Lehet hogy ez miatt lehetett mindig a kevés vízfogyás.
Blokk és hengerfej pucolás még nem volt, bízok benne hogy csak tömítést kell cserélni.
A HF tömítésen látszik az 1,2 hengerek között hogy átégett, és az is hogy ott beledolgozott a víztérbe.
Még ki kellene szerelni a dugattyúkat is ha már ennyire meg van bontva, dugattyúgyűrűk is cserélve lesznek.
Ugye a blokkot ezért nem kell kivenni, az olajteknőt le lehet venni a váltót tartó merevítő kivétele után?
Szuper, nem olyan kis munka ez, de megéri  :clap:
Igen, mindenképpen érdemes meggyűrűzni!
Úgy van, ahogy írod: olajteknő le, olyan dugókulcs kell, mint a hengerfejhez, csak 14-es méretben (nekem az kellett, múltkor fényképeztem is), azzal lehet levenni a hajtókarokat, felfelé ki lehet fűzni. Jelöld meg, mi hol volt :) A discodan-os leírásban is benne van, melyik gyűrűhézag hol legyen a dugón, mikor összerakod. Hallottam olyat is, hogy ez nem lényeg, én figyeltem rá. Jól jöhet egy párezer forintos gyűrűösszehúzó ehhez: előtte meg kell olajozni a dugót és a gyűrűket, rá az összehúzó és kalapácsnyéllel óvatosan vissza lehet ütögetni a helyére. Erőltetni túlzottan nem szabad, ha akad, akkor igazítani kell. A meghúzási nyomatékokat/fokokat a Haynes-ből nézd! Egy dolgot bánok, hogy nem hónoltam meg a hengerfalat, de még bírja. Ha hónolsz is, akkor jól ki kell pucolni a koszt utána!
A hengerfejet egy élvonalzóval elég megnézni, nekem sem kellett gépmunkára vinni, mehetett össze pucolás után hála Istennek.
Az olajteknőnél nincs tömítés külön, pasztázni kell a leírás szerint.
Mivel lent van a hengerfej, én még becsiszoltam a szelepeket (itt is jól le kell pucolni utána) illetve beállítottam maximumra a szelephézagokat is és cseréltem a szelepszárszimmeringeket anno.
Érdemes lehet még cserélni a vezérműtengely hajtókerekénél cserélni a szimmeringet (leírás szerint zsírozva), és ne felejtsd el a fogaskerék áttételnél kivenni majd a rögzítőcsavart!
A vezérműtengelyek visszarakásánál meg szép fokozatosan kell húzni, nem szabad sehol rögtön végrehúzni, mert törhet vagy görbülhet a tengely.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 287
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35388 Dátum: 2021.07.29 00:22:09 »
A hétvégén kijöttek a dugattyúk is. Nem ért meglepetés: az olajlehúzó gyűrűk lehúzó élei tele kemény lerakódással, az áteresztőket ki kellett bányászni, be voltak ragadva. A gyűrűvégek sem álltak jól, a kompresszió és lehúzó gyűrűk hézagai megfelelők voltak. A dugattyúk olajvisszavezető furatai a csapszegeknél mind el volt dugulva, egy dugattyúnál tisztítás után sem átjárható. A csapszegeket nem akartam kiszedni, mert nem voltam biztos benne hogy összeszerelés után marad a zsugorkötés. A hengerfej szelepei becsiszolás után mennek vissza. A szelepszár szimeringek kemények voltak, még éppen nem törtek.
A dugattyúkról nem tudom megállapítani hogy eredeti v. utángyártott, ill. olajfogyasztás miatt módosított-e.
Ebben tudtok segíteni hogy lehet beazonosítani?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35389 Dátum: 2021.07.29 06:45:34 »
A hétvégén kijöttek a dugattyúk is. Nem ért meglepetés: az olajlehúzó gyűrűk lehúzó élei tele kemény lerakódással, az áteresztőket ki kellett bányászni, be voltak ragadva. A gyűrűvégek sem álltak jól, a kompresszió és lehúzó gyűrűk hézagai megfelelők voltak. A dugattyúk olajvisszavezető furatai a csapszegeknél mind el volt dugulva, egy dugattyúnál tisztítás után sem átjárható. A csapszegeket nem akartam kiszedni, mert nem voltam biztos benne hogy összeszerelés után marad a zsugorkötés. A hengerfej szelepei becsiszolás után mennek vissza. A szelepszár szimeringek kemények voltak, még éppen nem törtek.
A dugattyúkról nem tudom megállapítani hogy eredeti v. utángyártott, ill. olajfogyasztás miatt módosított-e.
Ebben tudtok segíteni hogy lehet beazonosítani?
Szia!
Sajnos az utolsó kérdésedre nem tudom a választ, annyit hallottam, hogy az 1994-1995-ös sorozat gyári gyűrűhibás volt (nem dugattyúhibás), de a tapasztalatomat leírom.
Nekem 94-es gyártású a kocsi. A csapszegeket én sem szedtem ki, pont ezért, amit írtál is. Annyit csináltam, hogy a dugattyúban levő olajzó (?)  furataikat alulról befúrtam, amíg lehetett, nem is tudom, hogyan lehetett volna azt ellenőrizni, hogy átjárható lett-e  :?:  Emiatt kétségeim voltak, de most már 60 ezer km óta megy így hála Istennek.
A dugattyúkon körbe az olajvisszavezető furatokat is ki kellett fúrni a ko(k)sz miatt, kb. a 80%-ukat. Te is gondolom teljes gyűrűcserét csinálsz, nekem a kompressziógyűrűk olyan lágyak voltak, hogy hajtogatni lehetett őket  :eek:
Arra következtetek ezekből, hogy ha normális pucolás után normális gyűrűszettel normálisan összerakod a motort, és normális olajjal normális csereperiódussal használod, akkor jó lesz.  :yes:

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 287
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #35390 Dátum: 2021.07.29 12:16:39 »
Több féle módszerrel próbáltam tisztítani a dugattyúkat. Ultra hangos tisztító, több féle oldószer, hideg zsíroldó. A zsíroldó volt szerintem a legjobb. Próbáltam a Xado Antikarbont is, aminek a használatát hónapok óta halaszgattunk, de annak sem volt kiemelkedő tisztító hatása. A gyűrűk hornyaiból pedig csak dekopír fűrészlappal jött ki a retek.
A fojtószelep, szívótorok, injektorok takarítása még hátravan, ill. azt nem tudom hogy a gyújtáselosztóban lehet szimering? Picit olajos a belseje.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9268
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
  • Autó: Toyota Carina E sedan 1.6 (AT190L-AEMDKW) 4A-FE; volt: Maruti 800 F8B
Re:Carina
« Válasz #35391 Dátum: 2021.07.29 14:09:39 »
Nem tudom, milyen koszos a tiéd, de én csak a dugattyú tetejéről kapargattam le a kokszot és a gyűrűhornyokból vasfűrészlappal. Máshol nem volt baja, illetve az eltömődött furatokat fúrtam ki, és felgyűrűzve-olajozva mentek vissza.
Ez elosztóból nem vettem ki a tengelyt, az nekem nem volt olajos. Azt tudom, hogy a hengerfej és az elosztóház között O-gyűrű van. Szerintem a házban is az lehet, de nem tudom.Elosztótengelyen van jeladó kerék lehet kettő is, szóval azzal óvatosan bánnék  :hmmmm: