A gyári injektorok álltalában jóval túl vannak méretezve így bőven elég lenne a nagyobb teljesítmény kiszolgálására. Erre azértis ügyelnek kínosan a gyártók, mert a kevés benzin sokkal több gondot okoz mint a sok. Kevés benzin dugóolvadáshoz vezethet. A sok benzin nem okoz ilyen gondot csak csökken a teljesítmény.
Az autó méri a beáramló levegő mennyiségét és ehhez állítja ba a befecskendezett benzin mennyiségét, így nem okoz gondot a több levegő.
A szívó motor mint nevében is benne van beszívja a levegőt, mégpedig annyit amennyi kell neki, és ezt a mérnökök ki is számolják, tehát a papírszűrőn át is bejut annyi amennyi kell. Túltöltés meg nincsen, vagyis csak nagyon kis mértékben kis fordulatszámtartományban, kihasználva a gázlengéseket.
Így szívó autóra csak akusztikus okokból érdemes felszerelni, vagy ha kitolták a leszabályozási fordulatszámot.
Felltöltött autókra (turbó kompresszor), ha emelik a töltőnyomást már más a helyzet, oda is jól jön.
A direktszűrő vezérlési gondot nem okoz, annyi bőven tud az autó ECU-ja. Gondoljátok el mennyi a különbség egy nyári 40C-os full koszos papírszűrő és egy -10C-os téli frissen cserélt papírszűrő (oxigén) áteresztő képessége között. És ezt is simán lekezeli.