Szerző Téma: Légszűrők  (Megtekintve 101022 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Légszűrők
« Dátum: 2005.06.13 09:54:08 »
Mi a véleményetek az olajpermetes direkt légszűrőkről? Állitólag +40%-os levegőáteresztőképességük van, ami javítja a motor hatásfokát, így a gyorsulását is és az átlagfogyas is csökken pár százalékkal. Tudtok erről valamit? Rizikós használni? Tényleg igaz amit írnak? Palaczk?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.26 14:11:50 írta kleingy »

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Légszürök
« Válasz #1 Dátum: 2005.06.14 19:43:53 »
Nem! Igen! Nemigen!

Naszóval, kevés olyan motor van, ami ennyi plusz levegőt meg tudna emészteni. Tipikusan a sportosra készített turbósok azok, amiken igazán mérhető, a gyári szórást felülmúló változás van.

Az viszont igaz, hogy szinte minden motor érzésre rugalmasabb, spontánabban felpörgő lesz, a hangja is változik, szóva sportos feeling az jön ezzel a szűrővel.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Légszürök
« Válasz #2 Dátum: 2005.06.15 08:27:45 »
Idézetet írta: "Ear"
Nem! Igen! Nemigen!

Naszóval, kevés olyan motor van, ami ennyi plusz levegőt meg tudna emészteni. Tipikusan a sportosra készített turbósok azok, amiken igazán mérhető, a gyári szórást felülmúló változás van.

Az viszont igaz, hogy szinte minden motor érzésre rugalmasabb, spontánabban felpörgő lesz, a hangja is változik, szóva sportos feeling az jön ezzel a szűrővel.

Kösz a választ. Akkor egyenlőre leteszek erről.

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Légszürök
« Válasz #3 Dátum: 2005.06.15 10:28:00 »
Idézetet írta: "Ear"
Nem! Igen! Nemigen!

Naszóval, kevés olyan motor van, ami ennyi plusz levegőt meg tudna emészteni. Tipikusan a sportosra készített turbósok azok, amiken igazán mérhető, a gyári szórást felülmúló változás van.

Az viszont igaz, hogy szinte minden motor érzésre rugalmasabb, spontánabban felpörgő lesz, a hangja is változik, szóva sportos feeling az jön ezzel a szűrővel.

Példáúl ha berakok egyet a TS-be, az már viszonylag megéri? Nem anyagilag értem.
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Légszürök
« Válasz #4 Dátum: 2005.06.15 16:28:51 »
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "Ear"
Nem! Igen! Nemigen!

Naszóval, kevés olyan motor van, ami ennyi plusz levegőt meg tudna emészteni. Tipikusan a sportosra készített turbósok azok, amiken igazán mérhető, a gyári szórást felülmúló változás van.

Az viszont igaz, hogy szinte minden motor érzésre rugalmasabb, spontánabban felpörgő lesz, a hangja is változik, szóva sportos feeling az jön ezzel a szűrővel.

Példáúl ha berakok egyet a TS-be, az már viszonylag megéri? Nem anyagilag értem.


Érezni szinte mindenen, még egy sima benyás Golf II Gti-n is érezhető volt, csak az igért jelentős teljesítménynnövekedés nem lesz meg.

SZegecs

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1179
Légszürök
« Válasz #5 Dátum: 2005.06.15 17:36:20 »
Idézetet írta: "Ear"
Idézetet írta: "SZegecs"
Idézetet írta: "Ear"
Nem! Igen! Nemigen!

Naszóval, kevés olyan motor van, ami ennyi plusz levegőt meg tudna emészteni. Tipikusan a sportosra készített turbósok azok, amiken igazán mérhető, a gyári szórást felülmúló változás van.

Az viszont igaz, hogy szinte minden motor érzésre rugalmasabb, spontánabban felpörgő lesz, a hangja is változik, szóva sportos feeling az jön ezzel a szűrővel.

Példáúl ha berakok egyet a TS-be, az már viszonylag megéri? Nem anyagilag értem.


Érezni szinte mindenen, még egy sima benyás Golf II Gti-n is érezhető volt, csak az igért jelentős teljesítménynnövekedés nem lesz meg.


Mindegy, mert ha "valamennyit" nő a teljesítmény, az már több mint a semmi.
Csak ne csökkentse. És ne legyen káros neki.
Amúgy mennyibe fáj egy ilyen kb?
zegecs
'04 Toyota Yaris TS

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Légszürök
« Válasz #6 Dátum: 2005.06.15 20:03:12 »
Idézetet írta: "SZegecs"


Mindegy, mert ha "valamennyit" nő a teljesítmény, az már több mint a semmi.
Csak ne csökkentse. És ne legyen káros neki.
Amúgy mennyibe fáj egy ilyen kb?

10000 körül.
De biztos nem káros? Jól szűri ki a mikroszemcséket?

Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Légszürök
« Válasz #7 Dátum: 2005.06.16 08:36:44 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "SZegecs"


Mindegy, mert ha "valamennyit" nő a teljesítmény, az már több mint a semmi.
Csak ne csökkentse. És ne legyen káros neki.
Amúgy mennyibe fáj egy ilyen kb?

10000 körül.
De biztos nem káros? Jól szűri ki a mikroszemcséket?


Jól. És te magad tisztíthatod, amikor szükségét érzed.

Ozvego

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Légszürök
« Válasz #8 Dátum: 2005.08.30 13:49:51 »
Nekem meg az lenne a kérdésem, hogy mennyire terheli a motort? Illetve, egészséges ha ilyen cucot tuszkol bele az ember? Itt most nem csak anyagiakra gondolok, kopás koszólodik e a motor belseje stb.
04 Corolla 1.4 VVT-i HB SOL.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9509
Légszürök
« Válasz #9 Dátum: 2005.08.30 14:45:01 »
Idézetet írta: "Ozvego"
Nekem meg az lenne a kérdésem, hogy mennyire terheli a motort? Illetve, egészséges ha ilyen cucot tuszkol bele az ember? Itt most nem csak anyagiakra gondolok, kopás koszólodik e a motor belseje stb.

Terhelés nemigen lenne, sőt, fellélegzik ugyan, mert több levegőt kap, elvileg ebből adódna a teljesítmény növelés.
A nagyobb porszemcsék amik bekerülhetnek - valóban okozhatnak károkat.

Egyébként nemigen hiszek benne - a vezérlő elektrónika szelepekkel szabályozza a benzin és levegő adagolást - így tök mindegy milyen légszűrőd van, chiptuning nélkül az elektrónika ugyanannyi levegőt enged be... Régi karbis motoroknál több jelentősége lenne a dolognak, szvsz.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8092
Légszürök
« Válasz #10 Dátum: 2005.08.30 17:46:34 »
Idézetet írta: "robi"
Idézetet írta: "Ozvego"
Nekem meg az lenne a kérdésem, hogy mennyire terheli a motort? Illetve, egészséges ha ilyen cucot tuszkol bele az ember? Itt most nem csak anyagiakra gondolok, kopás koszólodik e a motor belseje stb.

Terhelés nemigen lenne, sőt, fellélegzik ugyan, mert több levegőt kap, elvileg ebből adódna a teljesítmény növelés.
A nagyobb porszemcsék amik bekerülhetnek - valóban okozhatnak károkat.

Egyébként nemigen hiszek benne - a vezérlő elektrónika szelepekkel szabályozza a benzin és levegő adagolást - így tök mindegy milyen légszűrőd van, chiptuning nélkül az elektrónika ugyanannyi levegőt enged be... Régi karbis motoroknál több jelentősége lenne a dolognak, szvsz.

Vagy régi injektorosnál is, ami nem volt lóerőre kihegyezve. A Toyota motorjai annyira nem jól tuningolhatók, mert nagyon precízen megcsinálják őket, csak nagyon nagy hozzányúlással lehet belőle plussz 10 lóerőket kihozni. A légszűrő nem károsít, ha rendszeresen tisztítod, és megfelelőt veszel. Jót nem tesz, rosszat inkább, szal oda kell rá figyelni, pláne városban hamar koszolódik.
Laco 73 :D

MrIP

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12046
Légszürök
« Válasz #11 Dátum: 2005.08.30 20:57:17 »
Idézetet írta: "KLaco"


 Jót nem tesz, rosszat inkább, szal oda kell rá figyelni, pláne városban hamar koszolódik.


En is az ajanlassal ellentetben 6-7 ezrenkent tisztitom,
igaz olajat is 11-13 ezrenkent cserelek vagy csereltetem .
   .... namégegyszer  :   xenonosluxusLSlexusslusszkulcs 

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Légszürök
« Válasz #12 Dátum: 2005.08.31 08:15:42 »
A szűrőt ajánlatos 6-8000 km-enként tisztíttatni!
Sokat nem ér a direktszűrő, ugyanis az a lényege,hogy több levegőt juttat a motortérbe...tehát ahhoz több benzin is kell,amit ugyan az injektoros autóknál lehet állítani egyszerűen, az injektorfejben van egy kis rugó,azt összébb kell nyomni és ennyi!
a vvt-i ben már sokkal nehezebb plusz benzint kicsikarni,ugyanis az már teljesen elektronikusan állítja!
Tehát ha van direktszűrő akkor kell plusz benzint is adni neki ez a titka...nekem meg lett oldva egy potméterrel,és teljesen más lett tőle a yaris...kicsit odatekerem neki a benzint és hadd menjen...még a hangja is más lesz amikor megkapja az anyagot!
Ja és ami még fontos,hogy a hideg levegő beáramoltatása a légszűrőhöz mindenképp meg legyen oldva,mert ha meleget szív egy meleg motor akkor sem ér szart se a direktszűrő...sokan szidják,hogy nem megy tőle az autó, stb...persze,ha csak be van b***va a motortérbe a gyári csőre akkor persze hogy szarabb lesz...nekem a lökhárító légbeömlőből megy fel egy aluminium klímacső a légszűrőig...tehát full hideget szív mindig...ha megyek pl 50 km-t egyhuzamban és megállok valalhol és megfogom a rezonátorcsövet,akkor kellemesen langyos,nem pedig tűzforró...és erre még az okosok is azt mondták,hogy ez így jó!!!

Bocsi hogy hosszú lettem...! :wink:

Ozvego

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Légszürök
« Válasz #13 Dátum: 2005.09.01 09:39:50 »
Idézetet írta: "SzzS"
A szűrőt ajánlatos 6-8000 km-enként tisztíttatni!
Sokat nem ér a direktszűrő, ugyanis az a lényege,hogy több levegőt juttat a motortérbe...tehát ahhoz több benzin is kell,amit ugyan az injektoros autóknál lehet állítani egyszerűen, az injektorfejben van egy kis rugó,azt összébb kell nyomni és ennyi!
a vvt-i ben már sokkal nehezebb plusz benzint kicsikarni,ugyanis az már teljesen elektronikusan állítja!
Tehát ha van direktszűrő akkor kell plusz benzint is adni neki ez a titka...nekem meg lett oldva egy potméterrel,és teljesen más lett tőle a yaris...kicsit odatekerem neki a benzint és hadd menjen...még a hangja is más lesz amikor megkapja az anyagot!
Ja és ami még fontos,hogy a hideg levegő beáramoltatása a légszűrőhöz mindenképp meg legyen oldva,mert ha meleget szív egy meleg motor akkor sem ér szart se a direktszűrő...sokan szidják,hogy nem megy tőle az autó, stb...persze,ha csak be van b***va a motortérbe a gyári csőre akkor persze hogy szarabb lesz...nekem a lökhárító légbeömlőből megy fel egy aluminium klímacső a légszűrőig...tehát full hideget szív mindig...ha megyek pl 50 km-t egyhuzamban és megállok valalhol és megfogom a rezonátorcsövet,akkor kellemesen langyos,nem pedig tűzforró...és erre még az okosok is azt mondták,hogy ez így jó!!!

Bocsi hogy hosszú lettem...! :wink:


Tudsz nekünk erről képet mutatni, kíváncsi vagyok, hogyan is néz ez ki!
ui: Gyönyörű az a Yaris! :lol:
04 Corolla 1.4 VVT-i HB SOL.

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Légszürök
« Válasz #14 Dátum: 2005.09.01 15:10:46 »
Köszi!

Kép  van a nyári tali képek között 2 db, a 498, 499 számú...
ha van helyed simán meg lehet csinálni...mondjuk én csináltam neki helyet,egy két műanyag terelő szarokat kidobáltam és mindjárt lett annyi hely,hogy a klímacső elfért...és meg kell nézni azt is hogy hová tudod rögzíteni a klímacsövet, illetve honnét tudod felhúzni a lökösből!

De ha elmész egy klímás céghez,és mondod,hogy neked kell egy 100-as harmónikacső,akkor tudsz venni, asszem 1500/m, szóval nem pénz!

Az enyémmel annyi a baj,hogy ha esik az eső akkor felszívja a vizet is a hideg levegővel...erre még ki kell majd találnom valamit,de megoldom úgyis! :lol: