Szerző Téma: Légszűrők  (Megtekintve 100289 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #45 Dátum: 2006.03.16 08:18:20 »
Idézetet írta: "Szeke"

Zsigulinál mi úgy "tuningoltuk" a légszűrőt szlalomversenyeknél, hogy egyszerűen kivettük  :D
Ennél direktebb "szűrőt" még nem találtak fel  :nagymosoly:
Persze Yarisnál már nem csinálnám meg...


Csá! Hát igen ez lenne a legjobb megoldás, de a Yarisnál én nem merném ezt megkockáztatni... Szal majd megdumcsizzuk ha aktuális lesz a szervíz, azt legfeljebb cseréljük évente, hátha még Bélának is van véleménye...  :kacsint:
Toyota Yaris T SPORT
153



kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Légszürök
« Válasz #46 Dátum: 2006.03.16 13:32:45 »
Idézetet írta: "Szeke"

Zsigulinál mi úgy "tuningoltuk" a légszűrőt szlalomversenyeknél, hogy egyszerűen kivettük  :D
Ennél direktebb "szűrőt" még nem találtak fel  :nagymosoly:
Persze Yarisnál már nem csinálnám meg...

Hát igen a Zsigulinál voltak jó kis tuning megoldások...
A légszűrőhöz kapcsolódóan én a körbevágott légszűrőházra emlékszem, ahol oldal körbe kikandikált a betét. Ez nem olyan "direkt" mint a betét nélküli változat, de hosszabb távon is vállalható volt. :)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Légszürök
« Válasz #47 Dátum: 2006.03.16 22:29:26 »
Idézetet írta: "kmr"
Idézetet írta: "Szeke"

Zsigulinál mi úgy "tuningoltuk" a légszűrőt szlalomversenyeknél, hogy egyszerűen kivettük  :D
Ennél direktebb "szűrőt" még nem találtak fel  :nagymosoly:
Persze Yarisnál már nem csinálnám meg...

Hát igen a Zsigulinál voltak jó kis tuning megoldások...
A légszűrőhöz kapcsolódóan én a körbevágott légszűrőházra emlékszem, ahol oldal körbe kikandikált a betét. Ez nem olyan "direkt" mint a betét nélküli változat, de hosszabb távon is vállalható volt. :)


Én csak nagyon light - ladatuningot csináltam, a téli/nyári csúszkát, meg a meleget szívó csövet kidobtam, - több levegő megvolt,  fúvókák 1, a második torokban 2 tizeddel nagyobbra cserélve, benzinszint finoman emelve, szívócsonk polírozva. - amíg nálam volt (1,5 év, kb 20k km) 1db kuplung robbant fel (2.-ban nem bírta, hogy 80-ig huzattam); 1db difimű törés, és egy db kardánkereszt törésem volt. - ezen kívül egy Trabantot, és egy ladát törtem vele össze - a Trabi TK- de az nem az én hibám volt, viszont a lada az a kissé kevéssé működő fék miatt történt - azzal sose foglalkoztam -
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Légszürök
« Válasz #48 Dátum: 2006.03.17 07:28:51 »
Idézetet írta: "Tamás69"

... a lada az a kissé kevéssé működő fék miatt történt - azzal sose foglalkoztam -


A fék a gyávák pedálja!!! :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Légszürök
« Válasz #49 Dátum: 2006.03.17 09:02:43 »
Idézetet írta: "Rozsomák"
Idézetet írta: "Tamás69"

... a lada az a kissé kevéssé működő fék miatt történt - azzal sose foglalkoztam -


A fék a gyávák pedálja!!! :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:  :nagymosoly:


Igen, fékezni nemnagyon szoktam :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

tomfanta

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Légszürök
« Válasz #50 Dátum: 2006.03.28 15:12:45 »
Hello!

INGYEN adott haverom egy Simota direktszűrőt, ami a kétezres Calibrájában volt, 8000 km-t ment vele, de az autót lecserélte (csak nem akarta vele adni a szűrőt)). Szerintetek 1.6 Carinára rátehetem? Mennyiben jelent gondot, hogy az 2000-es motorhoz való, és nem 1.6-hoz?
Toyota Carina E 1997
Toyota Prius 2010

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Légszürök
« Válasz #51 Dátum: 2006.03.29 11:36:46 »
Idézetet írta: "tomfanta"
Hello!

INGYEN adott haverom egy Simota direktszűrőt, ami a kétezres Calibrájában volt, 8000 km-t ment vele, de az autót lecserélte (csak nem akarta vele adni a szűrőt)). Szerintetek 1.6 Carinára rátehetem? Mennyiben jelent gondot, hogy az 2000-es motorhoz való, és nem 1.6-hoz?

A Carinán 2db rezonátor dob is van az egyik a levegőszűrőház előtt a másik pedig utánna ez utóbbit láthatod is egy kis dobozka a másik meg a bal kerékjáratnál található. Igazából a carinába max olyat érdemes tenni ami ebbe a szűrőházba belemegy. (szerintem)

tomfanta

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Légszürök
« Válasz #52 Dátum: 2006.03.29 12:07:45 »
Idézetet írta: "taby"
...is van az egyik a levegőszűrőház előtt a másik pedig utánna ez utóbbit láthatod is egy kis dobozka a másik meg a bal kerékjáratnál található. Igazából a carinába max olyat érdemes tenni ami ebbe a szűrőházba belemegy. (szerintem)


Hát igazából nem a szerelhetőséggel van a gondom, mert rá lett próbálva: egy bilinccsel és egy átalakítócsővel be lehet pont tenni a szűrőház helyére úgy, hogy a bal kerékjárattól jövő levegőcső pont ráirányul - 3-4 csavar az egész. Szép hangja is lett az autónak, de csak akkor hagynám rajta ha biztos lennék benne, hogy a motor nem károsul. Merthogy  2000-es motorhoz való eredetileg a szűrő - jelent ez valamit? Koszol a motorba vagy ilyesmi?
Toyota Carina E 1997
Toyota Prius 2010

tomfanta

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Légszürök
« Válasz #53 Dátum: 2006.03.29 12:09:20 »
ja, és a légtömegmérő is a helyén van persze
Toyota Carina E 1997
Toyota Prius 2010

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8090
Légszürök
« Válasz #54 Dátum: 2006.03.29 15:09:36 »
Idézetet írta: "tomfanta"
Hát igazából nem a szerelhetőséggel van a gondom, mert rá lett próbálva: egy bilinccsel és egy átalakítócsővel be lehet pont tenni a szűrőház helyére úgy, hogy a bal kerékjárattól jövő levegőcső pont ráirányul - 3-4 csavar az egész. Szép hangja is lett az autónak, de csak akkor hagynám rajta ha biztos lennék benne, hogy a motor nem károsul. Merthogy  2000-es motorhoz való eredetileg a szűrő - jelent ez valamit? Koszol a motorba vagy ilyesmi?

Mint laikus mondom, hogy nem árt neki, sztem ilyen nincs, hogy 2000-es mocira való, én eddig tuning honlapokon olyat láttam hogy max 2000 ig jó, vagy 1600-2000ig. Olyan nincs sztem, hogy csak 2000.
Laco 73 :D

tomfanta

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 133
Légszürök
« Válasz #55 Dátum: 2006.03.29 16:08:32 »
Köszi, akkor visszateszem! A hangja sokkal szebb, a teljesítmény + fogyasztás meg kiderül hova változik...
Üdv
Toyota Carina E 1997
Toyota Prius 2010

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #56 Dátum: 2006.03.29 16:54:23 »
Idézetet írta: "tomfanta"
Köszi, akkor visszateszem! A hangja sokkal szebb, a teljesítmény + fogyasztás meg kiderül hova változik...
Üdv


Szerintem csak hangban lesz különbség, ja és kapsz majd sok mentális erőt is plusszba az tuti!  :kacsint: Amúgy nem hinném, hogy kárt okozna a motorban, a lényeg hogy sűrűn és alaposan tisztítsd a szűrőt, kb. olyan 5-6 ezrenként az a frankó!
Toyota Yaris T SPORT
153



Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Légszürök
« Válasz #57 Dátum: 2006.03.29 17:24:30 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "tomfanta"
Hát igazából nem a szerelhetőséggel van a gondom, mert rá lett próbálva: egy bilinccsel és egy átalakítócsővel be lehet pont tenni a szűrőház helyére úgy, hogy a bal kerékjárattól jövő levegőcső pont ráirányul - 3-4 csavar az egész. Szép hangja is lett az autónak, de csak akkor hagynám rajta ha biztos lennék benne, hogy a motor nem károsul. Merthogy  2000-es motorhoz való eredetileg a szűrő - jelent ez valamit? Koszol a motorba vagy ilyesmi?

Mint laikus mondom, hogy nem árt neki, sztem ilyen nincs, hogy 2000-es mocira való, én eddig tuning honlapokon olyat láttam hogy max 2000 ig jó, vagy 1600-2000ig. Olyan nincs sztem, hogy csak 2000.


Én is így tudom...
Xanyi

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Légszürök
« Válasz #58 Dátum: 2006.03.29 21:14:11 »
nekem a yaris sokkal jobb lett a direktszűrővel...(lásd tököli gyorsulási verseny) az egész titka az hogy rendesen kell méretezni a csöveket és az,hogy a megfelelő hideglevegő biztosítva legyen...én a lökhárítóból vittem fel egy 90-es klimacsövet,hogy azon kapja a menetszél által bejövő hideg levegőt...és így jó is lett...előtte meg jó szar volt, meg a szűrő is kicsi volt rá!
az meg, hogy mekkora mocira való a szűrő az függ a szűrő méretétől is leginkább (szűrési felület),meg a torokátmérőtől is...attól hogy felrakod az 1.6 ra a 2.0 szűrőjét nem veszítesz semmit...

A lényeg,hogy olajfilmes legyen a szűrő és rendszeresen legyen tisztítva... 6-10000 km intervallumokban, megfelelő tisztítószerrel és olajozással, akkor a motornak nem lesz baja!

üdv!

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Légszürök
« Válasz #59 Dátum: 2006.04.26 13:27:50 »
Kis olvasmány az ftp szerveren a taby könyvtárban a sportlégszûrõkrõl. Szerintem érdekesnek fogják sokan találni, sõtt még olyat is fogok hallani hogy hülyeség, amit itt leirnak, pedig ezek tényleghozzáértõ emberek, s nem áll érdekükbe se reklámozni, se ellenreklámozni.