Szerző Téma: Légszűrők  (Megtekintve 101019 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #30 Dátum: 2006.02.28 10:56:12 »
Idézetet írta: "Lymphater"

A direktszűrő vezérlési gondot nem okoz, annyi bőven tud az autó ECU-ja. Gondoljátok el mennyi a különbség egy nyári 40C-os full koszos papírszűrő és egy -10C-os téli frissen cserélt papírszűrő (oxigén) áteresztő képessége között. És ezt is simán lekezeli.


Nagyon jó az infó, köszke!  :kacsint: Az utolsó bekezdésről tudnál még mesélni, pontosan itt miről is van szó, az ECU lekezeli vagy a vagy maga a szűrő?  :?:
Toyota Yaris T SPORT
153



Ear

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2924
    • http://www.ear.hu
Légszürök
« Válasz #31 Dátum: 2006.02.28 11:06:28 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "Lymphater"

A direktszűrő vezérlési gondot nem okoz, annyi bőven tud az autó ECU-ja. Gondoljátok el mennyi a különbség egy nyári 40C-os full koszos papírszűrő és egy -10C-os téli frissen cserélt papírszűrő (oxigén) áteresztő képessége között. És ezt is simán lekezeli.


Nagyon jó az infó, köszke!  :kacsint: Az utolsó bekezdésről tudnál még mesélni, pontosan itt miről is van szó, az ECU lekezeli vagy a vagy maga a szűrő?  :?:


Hát a motorvezérlés simán elboldogul a többlet levegővel, ami a direktszűrőn át érkezhet. A szűrőnek eben semmilyen szerepe sincs.

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
Légszürök
« Válasz #32 Dátum: 2006.02.28 15:50:04 »
A légszűrő házban, vagy utánna van a beáramló levegő mennyiségét mérő műszer, ami a mért levegő mennyiségét jelzi az ECU-nak, ami a többi mért jellemzőből (lamda szonda jel, motorhőfok .....) kalkulálva vezérli az injektort, hogy mennyi benzint adjon.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.

saro

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 443
Légszürök
« Válasz #33 Dátum: 2006.03.01 23:33:11 »
Idézetet írta: "kmr"
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "kmr"

A régebbi Corollámban kicseréltem, de a teljesítményben semmilyen változást nem okozott. Lehet hogy egyéb módosításokkal együtt jelentett volna valami plusszt, de így csak annyit hogy nem kellett benne cserélni a légszűrőket csak mosogatni...


Értem, és milyen márkájút vettel, emlékszel? Szal akkor semmilyen változást nem vettél észre, hogy jobban reagált volna a verda a gázadásra vagy valami ilyesmi? Azt olvastam, hogy a betétszűrők elég jók, és hogy velük jobban reagálnak a verdák mondjuk a gyorsulásra vagy gázadásra egy lámpánál, mivel sokkal jobban szűr és jobban engedi át a levegőt a mociba...  :hmm:

A márkára már nem emlékeszem. Írtam, hogy semmi érdemi változás nem történt, és a hangja sem változott.
A többiek is leírták már, amit én is írtam, ez önmagában nem jelent sokat (semmit), több üa nélkül.
És sem e miatt, hanem inkább gazdasági megfontolásból vettem. Nem emlékszem potosan az árakra, de 2-3 papír szűrő árába került. Így viszont lehetőség volt a gyakori tisztítása, ez pedig a jó pesti levegőben nem hátrány.

én egy sima sport (betét) szűrőt használtam 3 évig a Celicámban. (2001-es, VVti). Határozottan éreztem, hogy könnyebben megy az autó, jobban húz magasabb fordulattartományban és kb fél- háromnegyed literrel kevesebbet fogyasztott. 3 év alatt többször visszatettem tankolás után az(alig használt) papírt és mindig többet fogyasztott vele az autó azonos használat alatt. Ugyanez történt a nejem Clio-jával, hatás uaz. Szerintem működik. Pesten BONTEX-nél vettem, asszem JS a márkanév.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Légszürök
« Válasz #34 Dátum: 2006.03.02 14:43:10 »
Idézetet írta: "saro"
Idézetet írta: "kmr"
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "kmr"

A régebbi Corollámban kicseréltem, de a teljesítményben semmilyen változást nem okozott. Lehet hogy egyéb módosításokkal együtt jelentett volna valami plusszt, de így csak annyit hogy nem kellett benne cserélni a légszűrőket csak mosogatni...


Értem, és milyen márkájút vettel, emlékszel? Szal akkor semmilyen változást nem vettél észre, hogy jobban reagált volna a verda a gázadásra vagy valami ilyesmi? Azt olvastam, hogy a betétszűrők elég jók, és hogy velük jobban reagálnak a verdák mondjuk a gyorsulásra vagy gázadásra egy lámpánál, mivel sokkal jobban szűr és jobban engedi át a levegőt a mociba...  :hmm:

A márkára már nem emlékeszem. Írtam, hogy semmi érdemi változás nem történt, és a hangja sem változott.
A többiek is leírták már, amit én is írtam, ez önmagában nem jelent sokat (semmit), több üa nélkül.
És sem e miatt, hanem inkább gazdasági megfontolásból vettem. Nem emlékszem potosan az árakra, de 2-3 papír szűrő árába került. Így viszont lehetőség volt a gyakori tisztítása, ez pedig a jó pesti levegőben nem hátrány.

én egy sima sport (betét) szűrőt használtam 3 évig a Celicámban. (2001-es, VVti). Határozottan éreztem, hogy könnyebben megy az autó, jobban húz magasabb fordulattartományban és kb fél- háromnegyed literrel kevesebbet fogyasztott. 3 év alatt többször visszatettem tankolás után az(alig használt) papírt és mindig többet fogyasztott vele az autó azonos használat alatt. Ugyanez történt a nejem Clio-jával, hatás uaz. Szerintem működik. Pesten BONTEX-nél vettem, asszem JS a márkanév.


Ez a sport szűrő, nedves volt, vagy papír? És milyen sűrűn cserélted?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #35 Dátum: 2006.03.07 21:36:58 »
Idézetet írta: "Trotter66"


Ez a sport szűrő, nedves volt, vagy papír? És milyen sűrűn cserélted?


Engem is pont ezek érdekelnének!  :mivan:
Toyota Yaris T SPORT
153



szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Légszürök
« Válasz #36 Dátum: 2006.03.08 09:36:09 »
Nekem is kb 2 eve sport betet van az autoban, es kb azokat tudom elmondani, mint saro. Bar fogyasztas-csokkenest nem vettem eszre, konnyebben felporog, mintha kicsit jobban menne, es 4ezernel gyonyoru hangja van :)
Szerintem minden sport-szuro betet nedves, es en kb 5-10ezrenkent szoktam kimosni, beolajozni...

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #37 Dátum: 2006.03.09 20:49:38 »
Idézetet írta: "szazketto"
Nekem is kb 2 eve sport betet van az autoban, es kb azokat tudom elmondani, mint saro. Bar fogyasztas-csokkenest nem vettem eszre, konnyebben felporog, mintha kicsit jobban menne, es 4ezernel gyonyoru hangja van :)
Szerintem minden sport-szuro betet nedves, es en kb 5-10ezrenkent szoktam kimosni, beolajozni...


Neked a betétszűrő még hangot is ad?  :hipnozis: Milyen márkájú, nem tudod véletlenül? A jobban menésről és könnyebben felpörgésről tudnál egy kicsit többet írni?
Toyota Yaris T SPORT
153



ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #38 Dátum: 2006.03.09 20:55:02 »
Idézetet írta: "saro"

én egy sima sport (betét) szűrőt használtam 3 évig a Celicámban. (2001-es, VVti). Határozottan éreztem, hogy könnyebben megy az autó, jobban húz magasabb fordulattartományban és kb fél- háromnegyed literrel kevesebbet fogyasztott. 3 év alatt többször visszatettem tankolás után az(alig használt) papírt és mindig többet fogyasztott vele az autó azonos használat alatt. Ugyanez történt a nejem Clio-jával, hatás uaz. Szerintem működik. Pesten BONTEX-nél vettem, asszem JS a márkanév.


Amikor visszatetted a papírt, érezted hogy nem húz olyan jól mint a betéttel, vagy csak a fogyi volt a különbség?
Toyota Yaris T SPORT
153



szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Légszürök
« Válasz #39 Dátum: 2006.03.09 22:06:16 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "szazketto"
Nekem is kb 2 eve sport betet van az autoban, es kb azokat tudom elmondani, mint saro. Bar fogyasztas-csokkenest nem vettem eszre, konnyebben felporog, mintha kicsit jobban menne, es 4ezernel gyonyoru hangja van :)
Szerintem minden sport-szuro betet nedves, es en kb 5-10ezrenkent szoktam kimosni, beolajozni...


Neked a betétszűrő még hangot is ad?  :hipnozis: Milyen márkájú, nem tudod véletlenül? A jobban menésről és könnyebben felpörgésről tudnál egy kicsit többet írni?

Valami teljesen egyszeru Mongoose Tuningha jol emlekszem. Ugy csinaltak egyedi meretek alapjan, mert akkor meg nem volt semmilyen neves gyartonak ilyen meretu szuroje. Azota mar beszereztem egy K&N-et is, de azt meg nem raktam be. Remelem az meg jobb lesz :)
Konnyebben felporog: pl. 1-es, 2-es kihuzatas konnyebben megy, sztem rovidebb ideig tart. Ergo elvileg jobban gyorsul...

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #40 Dátum: 2006.03.09 22:29:43 »
Idézetet írta: "szazketto"

Valami teljesen egyszeru Mongoose Tuningha jol emlekszem. Ugy csinaltak egyedi meretek alapjan, mert akkor meg nem volt semmilyen neves gyartonak ilyen meretu szuroje. Azota mar beszereztem egy K&N-et is, de azt meg nem raktam be. Remelem az meg jobb lesz :)
Konnyebben felporog: pl. 1-es, 2-es kihuzatas konnyebben megy, sztem rovidebb ideig tart. Ergo elvileg jobban gyorsul...


Köszi szépen!  :kacsint: Még minding gondolkodom ezen a témán, és hogy megéri-e mondjuk a hagyományos papírszűrő helyett a sport betétet beteni? Nem tudom, hogy végül is kihúzatás és a jobban menés mennyivel jobb a betétnél mint a gyári papírnál? A K&N szűrőt mennyiért szerezted be és hol?  :roll:
Toyota Yaris T SPORT
153



szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Légszürök
« Válasz #41 Dátum: 2006.03.11 10:05:48 »
Idézetet írta: "ToTo"
Köszi szépen!  :kacsint: Még minding gondolkodom ezen a témán, és hogy megéri-e mondjuk a hagyományos papírszűrő helyett a sport betétet beteni? Nem tudom, hogy végül is kihúzatás és a jobban menés mennyivel jobb a betétnél mint a gyári papírnál? A K&N szűrőt mennyiért szerezted be és hol?  :roll:

eBay-en vettem 40 euroert.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #42 Dátum: 2006.03.11 11:00:04 »
Idézetet írta: "szazketto"

eBay-en vettem 40 euroert.


Aha, én ezt a K&N szűrőt találtam , de van más is hasonló áron!  :kacsint: Még gondolkozom rajta, hátha...
Toyota Yaris T SPORT
153



ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Légszürök
« Válasz #43 Dátum: 2006.03.15 21:33:17 »
Igazándiból az elmúlt napokban elég sokat olvastam erről a sportbetétszűrő és direktszűrő témáról mint pl. K&N, HKS, Blitz, stb... Elég sok független és hivatalos teszt is volt ezügyben, arra jutottak, hogy ezek a szűrők semmiben sem jobbak a gyári papírnál, sem szűrésben sem pedig a levegő áteresztésében, sőt a gyári papír jobb mindkét tekintetben!!!  :vag2:  Amit néha lehet olvasni, hogy 1-2 lóerőt lehet ezekkel nyerni, az kimondottam csakis a nagyteljesítményű motoroknál és járműveknél tapasztalható, de nem utcai 4 hengeresek esetében, erre több fékpados mérés és kimutatás is született ami bizonyítja ezt a tényt.

Szal úgy látszik, hogy inkább maradok a gyári papírnál, azt legfeljebb évente kicserélem egy újra azt hadd szűrjön!

 :nagymosoly:
Toyota Yaris T SPORT
153



Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Légszürök
« Válasz #44 Dátum: 2006.03.16 07:46:44 »
Idézetet írta: "ToTo"
Szal úgy látszik, hogy inkább maradok a gyári papírnál, azt legfeljebb évente kicserélem egy újra azt hadd szűrjön!  :nagymosoly:

Zsigulinál mi úgy "tuningoltuk" a légszűrőt szlalomversenyeknél, hogy egyszerűen kivettük  :D
Ennél direktebb "szűrőt" még nem találtak fel  :nagymosoly:
Persze Yarisnál már nem csinálnám meg...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D