Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Légszűrők  (Megtekintve 47984 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Légszürök
« Válasz #15 Dátum: 2005.09.02 00:06:29 »
Idézetet írta: "SzzS"
A szűrőt ajánlatos 6-8000 km-enként tisztíttatni!
Sokat nem ér a direktszűrő, ugyanis az a lényege,hogy több levegőt juttat a motortérbe...tehát ahhoz több benzin is kell,amit ugyan az injektoros autóknál lehet állítani egyszerűen, az injektorfejben van egy kis rugó,azt összébb kell nyomni és ennyi!
a vvt-i ben már sokkal nehezebb plusz benzint kicsikarni,ugyanis az már teljesen elektronikusan állítja!
Tehát ha van direktszűrő akkor kell plusz benzint is adni neki ez a titka...nekem meg lett oldva egy potméterrel,és teljesen más lett tőle a yaris...kicsit odatekerem neki a benzint és hadd menjen...még a hangja is más lesz amikor megkapja az anyagot!
Ja és ami még fontos,hogy a hideg levegő beáramoltatása a légszűrőhöz mindenképp meg legyen oldva,mert ha meleget szív egy meleg motor akkor sem ér szart se a direktszűrő...sokan szidják,hogy nem megy tőle az autó, stb...persze,ha csak be van b***va a motortérbe a gyári csőre akkor persze hogy szarabb lesz...nekem a lökhárító légbeömlőből megy fel egy aluminium klímacső a légszűrőig...tehát full hideget szív mindig...ha megyek pl 50 km-t egyhuzamban és megállok valalhol és megfogom a rezonátorcsövet,akkor kellemesen langyos,nem pedig tűzforró...és erre még az okosok is azt mondták,hogy ez így jó!!!

Bocsi hogy hosszú lettem...! :wink:


A potival milyn értéket változtatsz???

Légtömegmérővel, vagy az Oxigénszenzorral variáltak???
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

SzzS

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1930
  • A GONOSZ!
Légszürök
« Válasz #16 Dátum: 2005.09.02 22:51:33 »
AZ oxigénszenzorról még nem hallottam...

a légtömegmérő is van változtatva, a potival a benzinmennyiséget változtatom,a motorhőmérséklettől függően!
2 literrel többet eszik,de nem érdekel...a hangja kárpótol érte...

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1594
Légszürök
« Válasz #17 Dátum: 2006.02.25 22:18:49 »
Mi a véleményetek a sport betétszűrőről? Sok vizsgálat található a neten, ahol a direktszűrőt elég rossznak minősítik, és hogy a hagyományos papír vagy betét a legjobbak!  :hmm:
Toyota Yaris T SPORT
153



kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • Autó: SC '92; CT '12
Légszürök
« Válasz #18 Dátum: 2006.02.26 00:42:11 »
Idézetet írta: "ToTo"
Mi a véleményetek a sport betétszűrőről? Sok vizsgálat található a neten, ahol a direktszűrőt elég rossznak minősítik, és hogy a hagyományos papír vagy betét a legjobbak!  :hmm:

A régebbi Corollámban kicseréltem, de a teljesítményben semmilyen változást nem okozott. Lehet hogy egyéb módosításokkal együtt jelentett volna valami plusszt, de így csak annyit hogy nem kellett benne cserélni a légszűrőket csak mosogatni...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21909
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Légszürök
« Válasz #19 Dátum: 2006.02.26 12:58:14 »
Önmagában a sport levegőszűrő kb. annyit ér, mint, ha nem tennél rá semmit, legfeljebb jóval hangosabb lesz a szívászaj.
 :hmm:  :mivan:
Sors bona nihil aliud

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1594
Légszürök
« Válasz #20 Dátum: 2006.02.26 18:01:45 »
Idézetet írta: "kmr"

A régebbi Corollámban kicseréltem, de a teljesítményben semmilyen változást nem okozott. Lehet hogy egyéb módosításokkal együtt jelentett volna valami plusszt, de így csak annyit hogy nem kellett benne cserélni a légszűrőket csak mosogatni...


Értem, és milyen márkájút vettel, emlékszel? Szal akkor semmilyen változást nem vettél észre, hogy jobban reagált volna a verda a gázadásra vagy valami ilyesmi? Azt olvastam, hogy a betétszűrők elég jók, és hogy velük jobban reagálnak a verdák mondjuk a gyorsulásra vagy gázadásra egy lámpánál, mivel sokkal jobban szűr és jobban engedi át a levegőt a mociba...  :hmm:
Toyota Yaris T SPORT
153



ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1594
Légszürök
« Válasz #21 Dátum: 2006.02.26 18:03:32 »
Idézetet írta: "Trotter66"
Önmagában a sport levegőszűrő kb. annyit ér, mint, ha nem tennél rá semmit, legfeljebb jóval hangosabb lesz a szívászaj.
 :hmm:  :mivan:


A szívászaj nem csak a direktszűrőnél lesz hangosabb? Neked volt vagy van?
Toyota Yaris T SPORT
153



Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21909
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Légszürök
« Válasz #22 Dátum: 2006.02.26 19:33:43 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "Trotter66"
Önmagában a sport levegőszűrő kb. annyit ér, mint, ha nem tennél rá semmit, legfeljebb jóval hangosabb lesz a szívászaj.
 :hmm:  :mivan:


A szívászaj nem csak a direktszűrőnél lesz hangosabb? Neked volt vagy van?


Nem, nem volt, és nem is lesz. De egy hasonló Primcsi szedánod volt diretkszűrő, azt mondta a tulaj, hogy überállat, aztán jól otthagytam a kombimmal.......
Igaz marha jól hangzott a gázpedál lenyomásakor, hogy bőőőőööööööö.............  Na ennyi. Ha csak és kizárólag ilyen szűrő van, az xart se ér.

Uff én beszéltem! :nagymosoly:

Lehet sárral dobálni. :mrgreen:
Sors bona nihil aliud

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1594
Légszürök
« Válasz #23 Dátum: 2006.02.26 20:49:33 »
Idézetet írta: "Trotter66"

Nem, nem volt, és nem is lesz. De egy hasonló Primcsi szedánod volt diretkszűrő, azt mondta a tulaj, hogy überállat, aztán jól otthagytam a kombimmal.......
Igaz marha jól hangzott a gázpedál lenyomásakor, hogy bőőőőööööööö.............  Na ennyi. Ha csak és kizárólag ilyen szűrő van, az xart se ér.

Uff én beszéltem! :nagymosoly:

Lehet sárral dobálni. :mrgreen:


Köszke a véleményedet!  :kacsint: Nekem anno a OFF Civicen ON volt, én sem vettem észre nagy difit, csak az direktszűrő volt és bőgött rendesen, nagyon jó hangja volt, de szerintem is csak ennyi... A hideg levegőt nagyon oda kell valahogy vezetni, nyáron vagy melegebb napokon ez viszont elég nehéz.  :rolleyes:
Toyota Yaris T SPORT
153



Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Légszürök
« Válasz #24 Dátum: 2006.02.26 21:43:27 »
Úgy gondolom, hogy a plusz levegő (amit egy ilyen betét vagy direktszűrő ad) semmit sem ér plusz benya nélkül. A computer meg nem fog csak úgy plusz naftát adni  :hmm:   Kéne ehhez még módosított chip, szabályozható üza.nyomás (ami SzzS-nek is van), jobb injektorok, meg ilyesmik  :nagymosoly:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1594
Légszürök
« Válasz #25 Dátum: 2006.02.26 22:33:39 »
Idézetet írta: "Szeke"
Úgy gondolom, hogy a plusz levegő (amit egy ilyen betét vagy direktszűrő ad) semmit sem ér plusz benya nélkül. A computer meg nem fog csak úgy plusz naftát adni  :hmm:   Kéne ehhez még módosított chip, szabályozható üza.nyomás (ami SzzS-nek is van), jobb injektorok, meg ilyesmik  :nagymosoly:


Hát igen, elég sok mindenen kellene tuningolni, hogy tökéletes legyen a cucc. A jobb injektorok alatt mit értesz, teljes injektor csere valami jobbra?
Toyota Yaris T SPORT
153



kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
  • Autó: SC '92; CT '12
Légszürök
« Válasz #26 Dátum: 2006.02.27 14:59:39 »
Idézetet írta: "ToTo"
Idézetet írta: "kmr"

A régebbi Corollámban kicseréltem, de a teljesítményben semmilyen változást nem okozott. Lehet hogy egyéb módosításokkal együtt jelentett volna valami plusszt, de így csak annyit hogy nem kellett benne cserélni a légszűrőket csak mosogatni...


Értem, és milyen márkájút vettel, emlékszel? Szal akkor semmilyen változást nem vettél észre, hogy jobban reagált volna a verda a gázadásra vagy valami ilyesmi? Azt olvastam, hogy a betétszűrők elég jók, és hogy velük jobban reagálnak a verdák mondjuk a gyorsulásra vagy gázadásra egy lámpánál, mivel sokkal jobban szűr és jobban engedi át a levegőt a mociba...  :hmm:

A márkára már nem emlékeszem. Írtam, hogy semmi érdemi változás nem történt, és a hangja sem változott.
A többiek is leírták már, amit én is írtam, ez önmagában nem jelent sokat (semmit), több üa nélkül.
És sem e miatt, hanem inkább gazdasági megfontolásból vettem. Nem emlékszem potosan az árakra, de 2-3 papír szűrő árába került. Így viszont lehetőség volt a gyakori tisztítása, ez pedig a jó pesti levegőben nem hátrány.

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1594
Légszürök
« Válasz #27 Dátum: 2006.02.27 15:33:09 »
Idézetet írta: "kmr"


A márkára már nem emlékeszem. Írtam, hogy semmi érdemi változás nem történt, és a hangja sem változott.
A többiek is leírták már, amit én is írtam, ez önmagában nem jelent sokat (semmit), több üa nélkül.
És sem e miatt, hanem inkább gazdasági megfontolásból vettem. Nem emlékszem potosan az árakra, de 2-3 papír szűrő árába került. Így viszont lehetőség volt a gyakori tisztítása, ez pedig a jó pesti levegőben nem hátrány.


Köszi! Egyelőre maradok a papírnál...  :nagymosoly:
Toyota Yaris T SPORT
153



Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Légszürök
« Válasz #28 Dátum: 2006.02.27 16:18:49 »
Idézetet írta: "ToTo"
Hát igen, elég sok mindenen kellene tuningolni, hogy tökéletes legyen a cucc. A jobb injektorok alatt mit értesz, teljes injektor csere valami jobbra?

Állítólag ki szokták őket cserélni nagyobb átmérőjűre, hogy több naftát tudjon nyomni.
De nem vagyok benne biztos, csak mintha olvastam volna valahol  :hmm:  :oops:  :rolleyes:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Lymphater

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 792
  • Autó: MR-S (2000); Yaris TS (2001)
Légszürök
« Válasz #29 Dátum: 2006.02.28 10:49:36 »
A gyári injektorok álltalában jóval túl vannak méretezve így bőven elég lenne a nagyobb teljesítmény kiszolgálására. Erre azértis ügyelnek kínosan a gyártók, mert a kevés benzin sokkal több gondot okoz mint a sok. Kevés benzin dugóolvadáshoz vezethet. A sok benzin nem okoz ilyen gondot csak csökken a teljesítmény.
Az autó méri a beáramló levegő mennyiségét és ehhez állítja ba a befecskendezett benzin mennyiségét, így nem okoz gondot a több levegő.
A szívó motor mint nevében is benne van beszívja a levegőt, mégpedig annyit amennyi kell neki, és ezt a mérnökök ki is számolják, tehát a papírszűrőn át is bejut annyi amennyi kell. Túltöltés meg nincsen, vagyis csak nagyon kis mértékben kis fordulatszámtartományban, kihasználva a gázlengéseket.
Így szívó autóra csak akusztikus okokból érdemes felszerelni, vagy ha kitolták a leszabályozási fordulatszámot.
Felltöltött autókra (turbó kompresszor), ha emelik a töltőnyomást már más a helyzet, oda is jól jön.

A direktszűrő vezérlési gondot nem okoz, annyi bőven tud az autó ECU-ja. Gondoljátok el mennyi a különbség egy nyári 40C-os full koszos papírszűrő és egy -10C-os téli frissen cserélt papírszűrő (oxigén) áteresztő képessége között. És ezt is simán lekezeli.
Tanulni, de nem gondolkodni hiábavaló. Gondolkodni, de nem tanulni, veszélyes.